Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2003, 13:41   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En over intelligentie gesproken ik zou als vlaams blokker nooit een pact sluiten met zo een softe partij als de nva.
Als de overeenkomst waterdicht is en als die kan bijdragen tot een onafhankelijk Vlaanderen zie ik niet in waarom we iets dergelijks niet zouden doen. En dit is de mening van een mede-Vlaams Blokker.
Sommige mensen laten nu eenmaal hun emoties harder spreken dan hun verstand. Sommigen niet. Wie zal het meeste bereiken?
We zullen zien wat het blok ooit zal doen maar ik zou nooit met de duivel een pact sluiten.
Want na die geert gehoort te hebben onafhankelijk vlaanderen nadda!
UW soort (en daar bedoel ik de Vl. Blokkers in het algemeen absoluut niet mee, maar iedereen weet wel tot welke soort we VL72 mogen rekenen) zal daar ZEKER NIET voor zorgen.
Door te weigeren samen te werken met wie dan ook, door steevast andere Vlaams-nationalistische partijen aan te vallen en door haat en onverdraagzaamheid te koppelen aan het Vlaamse gedachtengoed, zal Vlaanderen NOOIT onafhankelijk worden!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 13:43   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Misschien Vivant voor 't parlement en N-VA voor de meer onschuldige senaat als stemmogelijkheid
Goed zo Superstaaf, Stem N-VA
Kan hem iets verweten worden? Als jullie als zelfverklaarde voorvechters van de Belgische zaak er zelfs in slagen een "goede Belg" als Superstaaf zodanig te degouteren van de BUB dat hij liever N-VA stemt dan BUB, wie zijn schuld is dat dan?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 14:07   #43
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

En opeens hebben we een positieve omwenteling. Noit gedacht van Superstaaf.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:30   #44
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Misschien Vivant voor 't parlement en N-VA voor de meer onschuldige senaat als stemmogelijkheid
Goed zo Superstaaf, Stem N-VA
Kan hem iets verweten worden? Als jullie als zelfverklaarde voorvechters van de Belgische zaak er zelfs in slagen een "goede Belg" als Superstaaf zodanig te degouteren van de BUB dat hij liever N-VA stemt dan BUB, wie zijn schuld is dat dan?
Ik zou de Superstaaf maar goed soigneren en te vriend houden! Als hij zo snel blijft evolueren dan stemt hij zondag nog voor die partij waarvan ik de naam niet durf uitspreken als de pater van Verhofstadt in de buurt is.
Oud 14 mei 2003, 15:40   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
En opeens hebben we een positieve omwenteling. Noit gedacht van Superstaaf.
Niet overdrijven hoor.
Het stoort me van N-VA nog evenzeer dat ze niet BROV-minded zijn, maar ze hadden tenminste de sérieux om dit openlijk en vooraf mee te delen, alvorens ze 'erin' geraken, wat ik van BuB dus niet kan zeggen.
Mijn oprisping om te suggereren om symbolisch N-VA voor de senaat in te kleuren, is ingegeven door een ongemakkelijk gevoel dat die kiesdrempel me bezorgt, samen met de self-fullfilling profecies die op de duur ervoor zorgen dat een voor de rest tamelijk degelijk ogende partij er niet in geraakt, terwijl ze daar normaal gezien recht op hadden.
Mijn kamerstem staat vrijwel vast. Wat er voor de rest in het stemkot voorvalt, blijft hoogst twijfelachtig.

Het blok met mijn stem verwennen, dat is ondenkbaar.
Ik raad dan ook de N-VA'ers aan om op compassieuze wijze aan hun eventuele blokvrienden voor te stellen om over hun hart te strijken en om Verhofstadt een hak te zetten door hun stem in extremis aan de N-VA te geven, zodat die over de drempel geraken.
Ik had reeds succes met dit spelletje blok-busten.
Oud 14 mei 2003, 16:18   #46
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

UW soort (en daar bedoel ik de Vl. Blokkers in het algemeen absoluut niet mee, maar iedereen weet wel tot welke soort we VL72 mogen rekenen) zal daar ZEKER NIET voor zorgen.

onnozelaar!

Door te weigeren samen te werken met wie dan ook, door steevast andere Vlaams-nationalistische partijen aan te vallen en door haat en onverdraagzaamheid te koppelen aan het Vlaamse gedachtengoed, zal Vlaanderen NOOIT onafhankelijk worden!
De nva zijn labbekakken en niets radicaal en daarom zou ik er oprecht spijt van hebben moest mijn partij zich laten gebruiken door jullie .
En vlaanderen word onafhankelijk hoe dan ook kaffer,maar zoals gezegt geen pact met de duivel.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 16:21   #47
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je toch niet veel keus hebt hoor. Eigenlijk is de N-VA de enige partij die ook volledige onafhankelijkheid wil voor Vlaanderen. Ook vraag ik me af of we radicaal moeten zijn, alvorens pro-Vlaanderen te zijn en voor een onafhankelijkheid.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 16:22   #48
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De nva zijn labbekakken en niets radicaal en daarom zou ik er oprecht spijt van hebben moest mijn partij zich laten gebruiken door jullie .
En vlaanderen word onafhankelijk hoe dan ook kaffer,maar zoals gezegt geen pact met de duivel.
Eén ding mag u weten: ik verkies Belgie boven een onafhankelijk Vlaanderen, geleid door het Vlaams Blok.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 16:23   #49
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Eén ding mag u weten: ik verkies Belgie boven een onafhankelijk Vlaanderen, geleid door het Vlaams Blok.
Awel dat is de trant van wat ik zeg, gij zijt tegen het blok ik tegen de nva.
Oud 14 mei 2003, 16:24   #50
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik denk dat je toch niet veel keus hebt hoor. Eigenlijk is de N-VA de enige partij die ook volledige onafhankelijkheid wil voor Vlaanderen.
Waarom zegt je voorzitter dan iets andes?

Ook vraag ik me af of we radicaal moeten zijn, alvorens pro-Vlaanderen te zijn en voor een onafhankelijkheid.
Radicaal vlaams wat is daar mis aan.
Oud 14 mei 2003, 16:27   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet tegen het Blok, ik ben er alleen niet voor. Kijk, wat de Blok-standpunten ivm Vlaamse onafhankelijkheid betreft, daar ga ik grotendeels mee akkoord. Maar wat het vreemdelingenstandpunt betreft, daar ga ik niet mee akkoord. Ook de stijl van de partij spreekt me niet aan, maar ieder zijn goesting natuurlijk.

De N-VA wil een goed werkend Vlaanderen voor ALLE Vlamingen, dus ook voor de "nieuwe Vlamingen".
Oud 14 mei 2003, 16:39   #52
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet tegen het Blok, ik ben er alleen niet voor. Kijk, wat de Blok-standpunten ivm Vlaamse onafhankelijkheid betreft, daar ga ik grotendeels mee akkoord. Maar wat het vreemdelingenstandpunt betreft, daar ga ik niet mee akkoord. Ook de stijl van de partij spreekt me niet aan, maar ieder zijn goesting natuurlijk.

De N-VA wil een goed werkend Vlaanderen voor ALLE Vlamingen, dus ook voor de "nieuwe Vlamingen".
Tja dat blijven voor mij ten allen tijde vreemdelingen en NOOIT vlamingen!
Oud 14 mei 2003, 16:53   #53
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar verschillen we dus van mening...
Oud 14 mei 2003, 16:53   #54
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Ik niet. Geef mij maar een democratisch verkozen Vlaams Blok boven de bemoeinissen van een niet-verkozen PS in Vlaanderen. Types als Vlaanderen72 en co, voor wie radicalisme gaat boven een goed beleid, worden toch binnen die partij klein gehouden. Inhoud zal het uiteindelijk altijd halen van vorm, al was het maar om het kieken-zonder-kop-effect van de LPF te vermijden.

Maar dat is een zinloze discussie. Vlaanderen zál nooit geleid worden door het Vlaams Blok. Ook nooit door de N-VA, noch VLD, CD&V etc etc. Tenminste, toch niet alleen. En wil het Vlaams Blok in een onafhankelijk Vlaanderen regeren, zal ze dus compromisen moeten sluiten, en op zo'n momenten zullen ultraradicale kiekens als Vlaanderen72 te kakken staan.
Oud 14 mei 2003, 16:59   #55
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad.
Oud 14 mei 2003, 17:07   #56
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet. Geef mij maar een democratisch verkozen Vlaams Blok boven de bemoeinissen van een niet-verkozen PS in Vlaanderen. Types als Vlaanderen72 en co, voor wie radicalisme gaat boven een goed beleid, worden toch binnen die partij klein gehouden. Inhoud zal het uiteindelijk altijd halen van vorm, al was het maar om het kieken-zonder-kop-effect van de LPF te vermijden.

En wie heeft de procenten en wie weegt op het beleid :inderdaad het blok en ze bestaan al 25 jaar tenandere ,zeer goed uitgebouwde partij ook.
Dus dat kieken zonder kop effect vind je alleen bij zeer jonge nieuwe partijen!
Alhoewel we hebben al staaltjes gezien van oude krokkodillen ook.
Die radicale types ten andere zoals ik zijn al jaren in de partij en millitant in hart en nieren ,als je niet in de partij vertoeft wat weet jij er nu van ,van horen zeggen zeker. 8)

En wil het Vlaams Blok in een onafhankelijk Vlaanderen regeren, zal ze dus compromisen moeten sluiten, en op zo'n momenten zullen ultraradicale kiekens als Vlaanderen72 te kakken staan.
Gij vergeet dat het blok radicaal is en zal blijven over die compromisen :nooit zullen zij hun idealen verloochenen zoals de volks unie ooit deed ,en daar de nva nog met zo een kiekens zit , proficiat.
Zozo je ging mij negeren maar na herhaaldelijk mijn naam te zien staan in bovenstaande gaat het vliegertje niet langer op .
Ik ben radicaal en zal dat steeds blijven liever een radicale idealist dan een bekrompen nva type zoals jij.
Oud 14 mei 2003, 17:33   #57
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wat doet ze dan met Nederlanders?
Oud 14 mei 2003, 17:40   #58
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bah, ik negeer dat mens gewoon. Ik lees haar postings wel af en toe, maar ik reageer er niet op. Zolang ze haar Gilles de la Tourette syndroom niet wat onder controle houdt met Pimozide, kan je er toch niet veel van bijleren.
Oud 14 mei 2003, 17:45   #59
Tantist

Standaard

En toen werd het ijselijk stil aan de kant van de belgicisten...

Druk op zoek naar een krantenartikel waar men spreekt van 100.000 man?
Oud 14 mei 2003, 18:07   #60
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat doet ze dan met Nederlanders?
Een vlaming is iemand die uit twee vlaamse ouders is geboren oen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be