![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: weg met die koning! | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
33 | 67,35% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ben ik eens subtiel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() De koning moet weg hij moet vervangne worden door een democratische verkozen president en parlement in een vlaamse staat.
[size=6]Leve de republiek[/size] Laatst gewijzigd door Piet Hein : 1 april 2005 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Met koningen is dat iets lastiger, meestal begrijpen die pas de hint dat ze niet meer gewenst zijn als de guillotine vanonder het stof gehaald wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() iedereen heeft in theorie de kans om president te worden en dat is veel eerlijker t.o.v iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wat zijn volgens U de voordelen van een president? (En graag meer dan één)
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
wat wel veel uitmaakt: *zonder koning hebben we geen kosten aan het koningshuis. Veel leden van het Hof krijgen dotaties omdat ze simpelweg van koninklijke bloede zijn. Dit is discriminatie van al diegenen die niet van die familie zijn. *de democratie, die de politiek correcten te pas en te onpas vanonder het stof halen, is ook hier belangrijk! waarom zou die koning niet verantwoording moeten afleggen aan het volk dmv een democratische stemming? juist! omdát het een koning is, omdát het met erfopvolging werkt en dus ondemocratisch is. *de monarchie is een restant van Ancien-Régime-denken. Grote naties zoals Frankrijk, Duitsland, en de VS, hebben in de verlichtingsgolf van na-1789 wijselijk deze antieke elementen verwijderd en gekozen voor een man die het volk vertegenwoordigd. en door het volk kan afgezet worden. zonder bloedvergieten. *specifiek in het Belgisch geval: de Koning en het hele Hof zijn anti-Vlaams. Er zijn talloze voorbeelden, hetgeen waar ik nu aan denk is de koningskwestie. Een ruime (toen nog royalistische) Vlaamse meerderheid wilde de koning terug, de (toen nog) republikeinse walen wilde hem weg. Wat gebeurt er? juist, we kennen het verhaaltje allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Besluit, Begrijp me niet verkeerd, ik ben alles behalve een monarchist, die gekke familie mag vandaag naar één of andere bestemming verhuizen waar we er geen last meer van hebben ... ik lig echter wel wakker van het alternatief ... daar is vandaag de dag in mijn ogen geen voor handen.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik mis je 'n beetje.
Maar het gaat wel hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Dus het was dan toch niet alleen maar voor de wortelschijven dat je zei dat je van me hield?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In het begin wel, maar dan leer je elkaar beter kennen en dat groeit he.
En hoe zit het met dat koningshuis? Al omvergeworpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez toch jong: de processussen die in de grondwet (breed gezien) staan om te komen tot ontslag van regering, lopende zaken, nieuwe verkiezingen, regeringsvorming en wetten maken, moeten uitgevoerd worden ... of dat nu door al bijeen 20 topmensen geleid wordt, of door 22 , of door 18 (ieder gepast geassisteerd natuurlijk) ... dat maakt geen teelballen uit. De gehanteerde principes, natuurlijk wel. Zoals daar zijn: scheiding der machten, demokratische verkiezingen (gaat moeilijk met een erfopvolging hé), suprematie van het parlement tegenover de andere machten enzovoorts.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En om eerlijk te zijn, ik versta geen 'teelballen' van uw schrijfsel, wat wilt U eigenlijk zeggen?
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Dit is een duidelijk bewijs dit de enquetes die gehouden worden om de populariteit van de koning te bevestigen pure oplichting zijn. Als je die enqueteurs zou moeten geloven is zowat iedereen pro-koning terwijl hier het tegenovergestelde blijkt.
Er zijn krachten achter de schermen bezig die de mythe van een noodzakelijke geliefde koning in stand willen houden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Duidelijk bewijs. Geen speld tussen te krijgen. We zouden iets kunnen zeggen over representativiteit, maar daar gaan we ons niet mee bezig houden zolang de uitslag positief is. Leve de republiek! Het volk heeft gesprokeeeeeeen!
|
![]() |
![]() |