Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 april 2005, 20:49   #41
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
gij blijkbaar ook niet he, kim heeft hier immers al laten verstaan dat zij weet wie die joachim bourgeois is.

ps : wat zou jij ervan vinden moest annamans op zijn webstek linken naar blood and honour? dan zal het geen vrije meningsuiting meer zijn zeker maar 9mm amnestie?
doe ni belachelijk, muis. die 9-mm kogel is enkel bedoeld voor eenieder die graag den duits zag tijdens de tweede wereldoorlog.
Oud 6 april 2005, 20:50   #42
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gij blijkbaar ook niet he, kim heeft hier immers al laten verstaan dat zij weet wie die joachim bourgeois is.
Wat Kim weet, is haar zaak.
Oud 6 april 2005, 22:08   #43
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
doe ni belachelijk, muis. die 9-mm kogel is enkel bedoeld voor eenieder die graag den duits zag tijdens de tweede wereldoorlog.
... en dan? Dat maakt je rechtsdenken er nog niet minder bedenkelijk om. Je kan onmogelijk tweemaal 'veroordeeld' worden voor hetzelfde misdrijf: als je pleit voor een tweede bestraffing voor collaborateurs, dan schend je de principes van onze rechtstaat en ben je behoorlijk ondemocratisch bezig.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 7 april 2005, 00:14   #44
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat diezelfde Matthias Storme dan maar eens eindelijk antwoordt op ons argument waarom smaad en eerroof tegen een persoon wel kan bestraft worden, maar niet tegen een bevolkingsgroep.
u bevestigt mijn vermoeden:u hebt duidelijk z'n essay nog niet gelezen, daar wordt namelijk feilloos door hem beargumenteerd dat zulke "laster en eerroof" compleet irrationeel zijn...
ook fietst u wederom rond de moeilijke vragen:

1) u hebt duidelijk geen problemen met stigmatisering van de Flamiganten...dat doet mij dan ook concluderen dat niet het principe van stigmatiseren u zo hard stoort, maar wel dat het zogenaamde stigmatiseren alleen niet in uw kraam past in dat geval

2) u hebt nog altijd niet aangetoond dat de actie van de NVA bij de scheepslift stigmatiserend tov "de Walen" zou zijn.

PS: graag deze keer iets meer en beargumenteerder weerwerk dan louter een one-liner en een smilie. Dank bij voorbaat...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 7 april 2005 om 00:17.
Seba is offline  
Oud 7 april 2005, 10:40   #45
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
... en dan? Dat maakt je rechtsdenken er nog niet minder bedenkelijk om. Je kan onmogelijk tweemaal 'veroordeeld' worden voor hetzelfde misdrijf: als je pleit voor een tweede bestraffing voor collaborateurs, dan schend je de principes van onze rechtstaat en ben je behoorlijk ondemocratisch bezig.
in de wet is de term " herziening " gezet. hij wordt zelden toegepast, maar bestaat wel...
Oud 7 april 2005, 10:45   #46
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
in de wet is de term " herziening " gezet. hij wordt zelden toegepast, maar bestaat wel...
Jij hebt gisteren naar het nieuws gekeken, niet? Soit, ik ben geen jurist en zelfs ik weet dat dat principe enkel geldt wanneer er nieuwe elementen in het dossier opduiken, en niet omdat men zoveel jaar naar datum om politieke redenen zou vinden dat de straf niet zwaar genoeg was. Een dergelijk ingrijpen gaat bovendien in tegen de scheiding der machten.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 7 april 2005, 18:00   #47
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jullie gaan mensen neerleggen die 60 jaar geleden verkeerd gegokt hebben.
We spreken hier dus over mensen van 75+ .
Jullie zijn nog wansmakkelijker dan de nazies.
Oud 8 april 2005, 18:52   #48
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

nog eentje geplukt van een BUBsite http://www.bu-a.be/news.php

Citaat:
Overlijden van Paus Johannes Paulus II Zo 03 April 2005De BUB betreurt ten zeerste het heengaan van Paus Johannes Paulus II.
Het is een man die symbool stond voor verdraagzaamheid en vrede, tussen mensen onderling en tussen volkeren.
Deze boodschap, die vandaag de dag in de wereld en in België meer dan nodig is, wordt ook door de BUB uitgedragen,
zowel voor eigen land als daarbuiten, en de BUB is ervan overtuigd dat de volgende paus dezelfde boodschap zal uitdragen
naar de wereld toe. We hopen dat de Belgen, en hun politici, deze boodschap zullen aanhoren,
zullen uitvoeren in eigen land, en zo een einde maken aan de onverdraagzaamheid die door verschillende politieke
partijen in België worden geuit
verdraagzaamheid en vrede uitgedragen door de BUB ???
Dit is toch in tegenstelling tot de BUB'ers op dit forum ( die allemaal toch hoog in de pikorde van de BUB staan).
Deze BUB-forummers hebben het hier over neerleggen van flaminganten , boycot van flamiganten winkels.
Dit is niet verdraagzaam hoor
Oud 8 april 2005, 19:21   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Processen kunnen wel heropend worden (cfr. Irma Laplasse).

Dit kan op vraag van eventuele belanghebbenden, in het geval van laplasse waren het historici die zich vragen stelden bij het gevoerde proces. Uiteindelijk werd Laplasse terug veroordeeld, voor levenslang weliswaar.
Kim is offline  
Oud 8 april 2005, 21:22   #50
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Processen kunnen wel heropend worden (cfr. Irma Laplasse).

Dit kan op vraag van eventuele belanghebbenden, in het geval van laplasse waren het historici die zich vragen stelden bij het gevoerde proces. Uiteindelijk werd Laplasse terug veroordeeld, voor levenslang weliswaar.
Je zegt niets nieuws: een heropening of een revisie kan enkel als er belangrijke nieuwe elementen opduiken, zoals dat eventueel bij de motorkerels zou kunnen gebeuren nu er een bekentenis is. In het geval van Laplasse was dat omdat er inderdaad historici aanwijzingen gevonden hadden die erop konden wijzen dat Laplasse onterecht veroordeeld was. Zoals het voorstel van je vriendelijke partijgenoot Nello het wil, worden die processen heropend om de eenvoudige reden omdat hij vindt dat de collaborateurs toen niet zwaar genoeg bestraft werden. Dat zijn geen nieuwe elementen, voor zover ik kan uitmaken, maar enkel een politieke wil, ergo een mogelijke schending van de scheiding der machten.

Laatst gewijzigd door ossaert : 8 april 2005 om 21:23.
ossaert is offline  
Oud 8 april 2005, 21:33   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Cedric weet maar al te goed dat zulke zaken niet kunnen, maar ik hoop dat u ook beseft dat u niet alle dingen au serieux hoeft te nemen die hier op dit forum verkondigd worden. Zowel langs Vlaamse als Belgische zijde worden er af en toe extreme dingen gezegd, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen die zaken ook daadwerkelijk in de praktijk wil omzetten (gelukkig maar).
Kim is offline  
Oud 8 april 2005, 21:40   #52
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Cedric weet maar al te goed dat zulke zaken niet kunnen, maar ik hoop dat u ook beseft dat u niet alle dingen au serieux hoeft te nemen die hier op dit forum verkondigd worden. Zowel langs Vlaamse als Belgische zijde worden er af en toe extreme dingen gezegd, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen die zaken ook daadwerkelijk in de praktijk wil omzetten (gelukkig maar).
Kimmetje, soms begin ik echt wel te denken dat jij oeverloos naïef bent... Je moet niet proberen om de meubelen van dhr. Vloemans te redden: hij heeft het tig keer herhaald, bevestigd en nog eens herhaald, dus als redelijk denkend mens mag ik wel aannemen dat hij het wel degelijk meent. Als ik niet serieus ben, dan doe ik dat één keer, en blijf ik niet steeds voortezwansen op dezelfde spijker hameren. Hij is, dat moet ik toegeven, wel enigszins gematigder geworden: aanvankelijk stond hij een standrechtelijke executie voor (Der Untergang gezien?), maar plots -na het nieuwsbericht over die motorkerels- kwam hij met die herziening op de proppen, om zijn bloeddorstig denken toch nog enig juridisch cachet te geven. Tevergeefs, zo blijkt, want hij heeft zich blijkbaar niet al te goed ingelicht....
ossaert is offline  
Oud 9 april 2005, 15:16   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Beste Ossaert, ik ben niet oeverloos naïef. Ik ken Cedric namelijk veel beter dan u hem kent.
Kim is offline  
Oud 9 april 2005, 18:47   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als wat u, ossaert, gelooft de waarheid zou zijn (nl. dat alle 1000 BUB-leden bloeddorstige moordenaars zouden zijn), dan zou er van de flaminganten niet veel meer overschieten...
Patriot! is offline  
Oud 9 april 2005, 22:51   #55
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij stond ook ni van voor aan te schuiven toen ze verstand uitdeelden hé
...zei de BUB'er.
Oud 10 april 2005, 10:14   #56
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kimmetje, soms begin ik echt wel te denken dat jij oeverloos naïef bent... Je moet niet proberen om de meubelen van dhr. Vloemans te redden: hij heeft het tig keer herhaald, bevestigd en nog eens herhaald, dus als redelijk denkend mens mag ik wel aannemen dat hij het wel degelijk meent. Als ik niet serieus ben, dan doe ik dat één keer, en blijf ik niet steeds voortezwansen op dezelfde spijker hameren. Hij is, dat moet ik toegeven, wel enigszins gematigder geworden: aanvankelijk stond hij een standrechtelijke executie voor (Der Untergang gezien?), maar plots -na het nieuwsbericht over die motorkerels- kwam hij met die herziening op de proppen, om zijn bloeddorstig denken toch nog enig juridisch cachet te geven. Tevergeefs, zo blijkt, want hij heeft zich blijkbaar niet al te goed ingelicht....
Sorry, maar je moet niets omkeren. Jullie zeggen dat je niet twee keer veroordeeld kan worden, ik zeg dat heropening van een zaak mogelijk is.

verder begon ik maar een keer over de 9 mm amnestie, jullie komen erop terug, iik geef toe het gezegd te hebben, en geef zelfs uitleg erbij. Is toch eerlijk van mij?

Of ik het meen... wat denk je zelf nu?
Oud 10 april 2005, 10:15   #57
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Dus jullie gaan mensen neerleggen die 60 jaar geleden verkeerd gegokt hebben.
We spreken hier dus over mensen van 75+ .
Jullie zijn nog wansmakkelijker dan de nazies.
ja, die vergast zuigelingen, werpten rolstoelpatienten van het balkon etc... met hulp van bovenvermelde collaborateurs!
Oud 10 april 2005, 10:18   #58
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
...zei de BUB'er.
QED
Oud 10 april 2005, 11:28   #59
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
wat vindt de bub ervan dat er op de webstek van bruno yammine naar deze weblog wordt gelinkt : http://belgicist.web-log.nl/

het is werkelijk hallucinant wat je daar moet lezen, het gaat van franse clochards om onze zuiderburen te benoemen tot stinkende kaasbollen om onze noorderburen te benoemen. een groot humanist als erasmus wordt er onomwonden afgedaan als een smerige hollander.

vinden jullie het normaal dat op de webstekken van bub ers, nochtans dé partij die de vaandel draagt inzake solidariteit en verdraagzaamheid, naar dergelijk zaken wordt gelinkt? vinden jullie het alsook normaal dat jullie clubgenoten die die webstek frequenteren (kim, bob vangeel) daar nooit een grammetje kritiek lossen op al die vuilspuiterij

de ware aard van de bub is alweer aangetoond, een enge 18e eeuwse staatsnationalistische partij
Hoe zielig een haatdragend.
Piet Hein is offline  
Oud 10 april 2005, 11:58   #60
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Hoe zielig een haatdragend.
Wij hebben niet de gewoonte een lijst der verboden websites door te geven aan onze leden. Persoonlijke sites zijn op persoonlijke verantwoordelijkheid. Teksten die op mijn site staan, staan los van de BUB, maar kunnen wel verwijzen naar de BUB. Deze teksten zijn dan ook mijn verantwoordelijkheid. Ik heb zelfs verwijzingen naar VB, N-VA, RWF, etc. Dat past dan toch ook niet in de BUB-gedachte, maar daar is geen commentaar op...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be