![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het op! Jullie zijn echt onverbeterlijk!
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 6 april 2005 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ter aanvulling, uiteraard ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik blijf op mijn honger zitten wat betreft mijn vraagje aan phrea|k.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel met 'je manier van denken': heb je er al op gelet dat het altijd dezelfde mensen zijn die allerlei grootse complotten menen te ontwaren. Of het nu 9/11, de Oklahoma-bombing, woII, de holocaust, ([size=1]anti-semieten zijn ook zulke onverbeterlijke complotdenkers[/size]), UFO's of gelijk welk ander complot is: het is is altijd hetzelfde groepje illuminati dat alles lijkt te 'doorzien'. Hoe komt dat? Zou het kunnen dat sommige mensen er een paranoia denkstijl op nahouden? Er is wel wat te zeggen voor die optie, vermits onderzoek naar believers heeft aangetoond dat deze mensen ook in heel normale, dagdagelijkse situaties méér wantrouwig staan tov hun medemensen en de samenleving in het algemeen.
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 7 april 2005 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Andere mensen hebben een sterk ontwikkelde rechterhersenhelft, zijn 'zien verbanden' die andere mensen niet zien, zijn creatief in het oplossen van problemen, het zijn vooral zij die revolutionaire ideeën lanceren, die later dan ook dikwijls bewaarheid worden. Computerdeskundigen, met hun eentjes en hun nulletjes, doorheen strakke algoritmen, zijn voorbeelden van mensen wiens linkerhersenhelft serieus het denken stuurt. Schrijvers, kunstenaars, guru's, maar ook sommige geleerden, ingenieurs, zijn dan weer voorbeelden van mensen wiens rechterhersenhelft het voor het zeggen heeft. Zulke mensen zien dingen, structuren die andere mensen nooit zouden zien, gewoonweg omdat hun denken te beperkt is. Wat paranoia betreft: wat is het ergste ... alles voor waar aannemen en gewoon je ding doen, of je vragen stellen. Het verleden leert ons dat leiders gek zijn op niet-paranoïde mensen, simpele mensen die simpele dingen doen en simpele vragen stellen. Eyskens noemt deze mensen slapers. Een gezonde kritische blik naar de maatschappij is een deugd, alleen spijtig dat je dan vrij snel het etiquette paranoia opgekleefd krijgt. Wat betreft ufo's. Er wordt al meer dan tienduizend jaar melding van gemaakt, dus een paranoide hype is het zeker niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Hier kan je een programmatje "brain" downloaden, die test (of toch probeert) welke hersenhelft je het meest gebruikt. Post eens uw resultaten, kan misschien interessant zijn. Ik had gebaleenceerd met een lichte voorkeur voor rechts (52% ) , waarbij links (48%) , en visueel 68%.
Laatst gewijzigd door exodus : 7 april 2005 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() left: 43 %
right : 57 % visueel : 64,5% auditief : 35,5 % Ik kan me wel vinden in het profiel: artistiek, intens, data processing op multidimensioneel niveau, "out of check" ![]() leuke test. Laatst gewijzigd door /\|cazar : 7 april 2005 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn score was overigens: 56 link 44 rechts 38 auditief 62 visueel
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 7 april 2005 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pathologische paranoia is wel iets heel anders dan iemand met een kritisch oog. Zulke mensen kunnen zelfs gewoon niet functioneren in de maatschappij. Diezelfde redenering doortrekkend zou ik quasi iedereen moeten vergelijken met dom slachtvee, rijp voor de vleesbijl. Doe ik toch ook niet. Ik ben trouwens geen conspiratdingens, alle ... soms wel tegen de avond op, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je niet paranoia bent, dan ben je het gedeeltelijk. Ik vraag mij af of je werkelijk al paranoïde mensen in 'het echt' bezig gezien hebt ? Die mensen kunnen zelfs geen discussie meer aan. Als ze pech hebben, zitten ze bovendien onder de medicijnen in een vergeetput genaamd instelling. Voor je met grote termen schermt, moet je ook weten wat ze inhouden. In het dagelijkse leven ben ik ondernemer, maar mijn wereldbeeld verschilt radicaal van dat van de meeste mensen. Ben ik daarom paranoïde ? Zijn/waren mensen als Hapgood, Einstein, Velikovsky, auteurs als Hanford, Sitchin, Von Dänicken allemaal paranoïde ? Neen, me thinks. Dat waren gezonde - meer dan gewoon intelligente - mensen. Meer niet. Ze gingen in tegen het alom geaccepteerde. Meer niet. Uiteraard vindt bijna niemand dat leuk, en de aard van de menselijke aap kennende: alles wat vreemd is: is niet waar en wordt gecatalogeerd onder - in dit geval - paranoïde. Wel zwak hoor. Bovendien zitten er tussen Vlaams Belang kiezers heel wat intelligente mensen, je zou ervan verbaasd zijn hoeveel steun ze hebben van het zakenleven in Antwerpen. Ondergetekende heeft trouwens ook Blok gestemd, proteststem, maar goed, het zij zo. Je onderschat volledig hoe sterk je wereldbeeld door anderen is gevormd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, zijn we gewoon. Ik had toch graag eens een definitie gehad van het onnederlandse woordje conspiradinges. Is dat iemand die in complotten geloofd ? Wel dan ben ik conspidinges. Want er bestaan complotten. Dat kan niemand ontkennen. Er bestaan ook beleidsniveau's waar geen enkele sociale controle op is, ben ik dan conspidinges ? Ook goed dan, want die mensen komen er zelf voor uit. Etc ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |