![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over alle grenzen heen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() U zei? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Deze is hilarisch ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Boudewijn stierf waren er ook veel mensen die hem kwamen uitwuiven en die direct om zijn heiligverklaring riepen.
Misschien krijgen Paulus en Boudewijn wel tegelijk de adelijke titel waar ze recht op hebben van God de Vader?
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het grote probleem met usenet is dat je eigenlijk niet goed weet of je nu van 'oorkleppen' dan wel 'oogkleppen' moet spreken. De polyvalente oplossing dan maar: slaap gerust verder!
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een geloof is misschien wel een geloof, maar is heel iets anders dan wat één man denkt. Waarschijnlijk een verwarring tussen de kerk en het Behang en zijn Führer, beste. Laatst gewijzigd door Dorian : 10 april 2005 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ten tweede blijf ik het schandalig vinden dat de "gekroonde" koppen weeral voorrang kregen op deze toch wel belangrijke begrafenis voor de op democratisch gekozen personen. In de 21ste eeuw, vind ik dit wel absurd, hopelijk zal het Vaticaan slimmer zijn bij een volgende begrafenis om de door het volk gekozen personen symbolisch voorrang te geven op de door verwantschap geworden gekroonde debielen..
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Overigens zijn de leden van het Vaticaan ook niet door het volk verkozen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Om te beginnen is er een scheiding tussen Kerk en Staat waarbij de wereldlijke leiders worden verkozen door het volk en de kerkelijke leiders beslissen zelf intern hoe ze hun beweging ordenen, besturen of leiden, dat zijn mijn zaken niet, maar iemand die met mijn belastinggeld knoeit (lees: werkt, beheert) die persoon zou ik graag willen verkiezen en zodus vind ik die persoon ook tienmaal belangrijker dan een gekroonde zot die uit de juist **** is gevallen. En als het Vaticaan op dat gebied -verdraagzaamheid, democratie,...- een beetje de lijn wil doortrekken zouden de op democratisch verkozen leiders idd voorrang moeten hebben op de gekroonden.
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik kan je begrijpen, ik versta je standpunt wel, als je langs de ene kant verdraagzaamheid verkondigd en langs de andere kant de katholieke partijen onder druk zet om tegen het homo-huwelijk te stemmen, kan dit frustrerend werken. Dat begrijp ik wel. Want ik persoonlijk ben voor 100% voor een homohuwelijk, als derde vind ik dat je je niet hoeft te bemoeien met de liefde tussen 2 personen (man-man, vrouw-man of vrouw-vrouw). Ik denk dat onze Paus zaliger de bijbel véél te letterlijk nam en z'n geloof te zeer belijdde. Maar kom, naast dit incident vond ik JPII een zeer goede paus een groote! En ik denk wel dat hij op termijn de naam 'Heilige' verdiend. Want hij heeft naast z'n conservatieve ideeën vele goede zaken gedaan, het vallen van het communisme op een niet-bloederige wijze in Polen, bemiddeld op Sri Lanka, om er maar een paar op te noemen. Nu ja, iedereen moet ooit z'n kop neerleggen en mogen we allen hopen (bidden?) dat de nieuwe Paus ook eens naar de andere kant wil kijken op vlak van humane kwesties. (Voor de anti-belangers, inderdaad, ook een Vlaams Belanger heeft wel degelijk een eigen mening, een mening die ik als Vlaams Belanger in de grootste politieke partij mag en kan verkondigen)
![]() Laatst gewijzigd door William : 11 april 2005 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waren ze volgens jou zo 'politiek neutraal' toen ze op de preekstoelen dreigden met doodzonde en hel als de gelovigen op de VU durfde stemmen?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2005 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En inderdaad in het verleden en heden ten daage zijn er lekken in die scheiding tussen kerk en staat, wat te betreuren valt. Maar om misverstanden te vermijden, ik ben 100% voorstander van een volledige!! scheiding tussen kerkelijke macht en wereldlijke macht. Daarom dat ik ook zéér critisch sta ten opzichte van de Islam die niets liever wil dan een inmenging van de Koran in staatszaken, wat ten alle tijde moet vermeden worden. Maar ik geef toe, onze Kerk is goed op weg maar kan nog meer z'n best doen om zich niet meer te mengen met staatsaangelegenheden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie niet met deze regels kan leven, stapt op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet welke machtige 'Belgen' recent naar Rome trokken, wéét je dat de ene macht de andere macht zoekt, erkent en ondersteund. Logebroeders en Opus Dei vinden elkaar onder de vlag van de macht. Over religieuze en politieke grenzen heen! Als jij denkt dat daar ook maar iets aan veranderd is anno 2005, droom je. De kerk is een machtsinstituut zoals elk ander. Even machtsbelust en even corrupt.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb vanaf de eerste keer dat ik stemverplicht werd mijn stem gegeven aan de partij waarvoor de Belgische Bisschoppen mij de hel in probeerden te praten. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien het katholicisme en het communisme in zijn land kan hij de paus al moeilijk gaan gelijkstellen met de beëindiging van het communisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als jij denkt dat een kerkelijk staatshoofd communistische regimes omver werpt, dan hou ik jou niet tegen.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Hij heeft het natuurlijk niet alleen gedaan, hè. Maar hij heeft van Solidarnosc een grote vakbond gemaakt door zijn eerste bezoek aan Polen.
|
![]() |
![]() |