![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar men wel zedig over zwijgt in alle talen, is dat cannabis ongelofelijk carcinogeen is en aldus een dodelijker potentieel heeft dan tabak (waar ik ook nog nooit iemand van weten sterven heb aan een overdosis), om maar niet te zwijgen van zijn teratogeen karakter (afwijkingen bij kinderen in de moederschoot tot zelfs een miskraam toe) en het feit dat het psychoses in de hand werkt (en eventuele (zelf)moorden). Maar dat lees je natuurlijk niet op een site van de fans.
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat je consequent moet zijn en zeggen dat paardrijden ook moet verboden worden. De andere voorbeelden lijken inderdaad nogal ver gezocht, maar er zijn verbanden: Bij autorijden en fietsen vallen ook slachtoffers, en ook aardappelen eten is ongezond. Ik zie genoeg mensen die op een domme manier fietsen en autorijden en behalve een gevaar voor zichzelf ook een gevaar zijn voor anderen. Ik vind hén dus gevaarlijker dan cannabisrokers. Moeten door die enkelingen autorijden en fietsen verboden worden? Neen. Moet er door enkele misbruikers van cannabis het product verboden worden? Neen. Aardappelen: die zijn heel ongezond in hoge dosis. Net zoals cannabis een dosisgrootte die niemand inneemt. Citaat:
Wat ik wel weet is die mensen zich minder goed zullen voelen als ze hun hobby niet meer kunnen doen. Net zoals mensen die niet meer mogen paardrijden. Of mensen die geen joints mogen roken. Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat jou er misschien niet om, maar om cannabis te legaliseren zal het wel belangrijk zijn, omdat het wetenschappelijke relevantie heeft. Je kan daar niet van willen weten, maar daar heb jij niet over te beslissen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het kost ook veel geld het heeft ook geen maatschappelijk nut de kosten van de gewonden zijn ook voor de maatschappij mensen worden soms ook onder druk gezet om aan paardrijden te doen paardrijden geeft veel mensen een psychologische kick, die hen naar meer doet verlangen. Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens gun je ook jouw pint, maar doe dan niet alsof alcohol ongevaarlijk is.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Toenmalig was de grootste kritiek in de kranten niet dat PM verkeerd zat, maar dat het ethisch niet juist was om mensen zomaar sneller te laten sterven uit economische voordelen. Ook werd PM gehekeld omdat ze elders in lawsuits beweren dat roken niet al te schadelijk is, een politiek die ze inmiddels verlaten hebben.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja en dat ge beter geen risico`s neemt als ge zwanger zijt lijkt me logisch. Maar er zijn toch mensen die ook roken en drinken. Alcohol tijdens de zwangerschap kan trouwens leiden tot `foetal alcohol syndrome`. Maar dat vertelt u er ook wijselijk niet bij. En de depressies tgv alcohol zijn al lang niet meer bij te houden.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Dat het maar naar hier overwaait.
Ofwel de legalisatie ofwel de rook zelf ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Wiet is niet verslavend.
Zelf rook ik bijna 10 jaar en ik heb er nog nooit last van gehad. Tijdens mijn werk rook ik natuurijk niet, maar wel als ik terug thuis in de zetel plof na een drukke dag. Andere drugs moet ik niet, zels geen alcohol. Bij wiet blijf ik mezelf, mijn grenzen vervagen niet zoals bij alcoholgebruik en ik zal niet snel overmatig gebruiken. Ik ben er nog niet ziek van geweest (want ik combineer het ook niet) en als ik bijna te veel zou hebben, lig ik al vlug in slaap. Zo schadelijk is het dus niet voor mij. Mijn omgeving stond in het begin ook twijfelachtig heritegenover, maar zij hebben ook gezien dat ik een positief leven leidt. Kortom, waarom maakt men zich er toch zo druk over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() tot ik terug ga werken...
De rest heeft vadertje Staat zich niks mee te moeien... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meen je dat nu, jij gaat me toch niet wijsmaken dat je van een aantal jointjes nog volledig jezelf bent hoor! Misschien van een half peukje wel ja! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() OOit zelf gerookt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() ja, dus?
En wat deed dit bij u dan, want ge praat vooral over de anderen zie ik ... ![]() |
![]() |
![]() |