![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 13 april 2005 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het intelligent design idee heb ik ook geleerd tijdens godsdienst. Jammer genoeg voor mijn godsdienstleraar ging ik toen verder in de fysica en begreep ik dat de meeste van zijn argumenten hiervoor in het water vielen. Voornamelijk wegens een te ruime interpretatie van begrippen zoals golf-deeltje dualiteit en entropie. Misschien heeft hij toch gelijk, wie weet, je kunt zo'n dingen toch niet bewijzen, maar ik heb nog geen enkel argument pro gezien, dat overtuigend was. De wetenschap beschouwt het Darwinisme van de 19e eeuw inderdaad als passé. De huidige theoriëen zijn weliswaar gebaseerd op dit Darwinisme, maar zijn veel meer verfijnd. Ik denk niet dat de sterrekunde de theorie van de oerknal zo snel zal gaan afwijzen, bovendien is het eigen aan de wetenschap om zichzelf (tot op zekere hoogte) in vraag te stellen. De bewijzen voor de oerknal zijn behoorlijk indrukwekkend. Wel zijn er nog enkele vragen die moeten opgelost worden. (zoals het probleem van de donkere energie, maar omwille van zoiets wordt niet snel een theorie omgegooid, ze verwerpen toch ook niet de relativiteitstheorie omdat de donkere materie nog niet gevonden is). Einstein was trouwens zeker niet onfeilbaar, denk maar aan zijn nederlaag in de kwantummechanica, waar zijn interpretaties en theorieën moesten onderdoen voor die van Born, Schroedinger en Heisenberg.
*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is* [/size] Laatst gewijzigd door Gauss : 13 april 2005 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gm10 'die zich zeker niet als links beschouwt' schrijft: " Waarom is het toch dat de conservatieven steeds zo'n ranzige ideologische kanten hebben? Is dit een prijs die men noodzakelijk moet betalen voor tolerantie?"
'conservatieven steeds ranzig' lijkt me lichtelijk overdreven. Het Europees parlement, o zo progressief, weigerde zopas een minuut stilte voor de slachtoffers van Katyn die destijds door Stalin vermoord werden. Ook eerder ranzig zou ik denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waar schreef ik dat me niet als "links beschouw"? Het is niet per se onwaar, maar waar schreef ik dat precies?
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Rechtse studenten vragen neutraliteit van hun leraars en worden door gm als ranzig bestempeld, die proffen die hun mening opdringen zijn 'de goei'.
Zegt veel over gm...
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 15 april 2005 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() De vraag is, wat wordt daar als rechts beschouwd? Gaan ze dan niet beginnen klagen dat de tegenspreker niet rechts genoeg is? Zoals sommige VB'rs hier alles wat niet VB is als links beschouwen. Er zijn groeperingen in de VS die CNN links en zelfs communistisch noemen. Moeten die groeperingen serieus genomen worden?
De overheid moet naar mijn mening zich niet mengen in wat Universiteiten brengen. Dat de rechtsen dan maar een universiteit oprichten waar hun mening de hele dag kan geetaleerd worden. Dan kunnen we na verloop van tijd wel zien welke de meeste succes heeft en daaraan het meeste geld geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementslid
|
![]() Gm10 schreef :
Citaat:
1. Sorry voor het late antwoord. Plotse beroepsbezigheden. 2. ... dat linksen slimmer zijn ... Dat heb je inderdaad nooit gezegd zelfs niet gealludeerd. Dat was slechts een ... sarcastische woordspeling. 3. Woordspelingen kan men "omdraaien" ofte verdraaien. Dat zou ... in dit geval kunnen zijn : ... dat rechtsen slimmer zijn ... Dat moet ik niet doen want dat vind je op de geciteerde blz. in het aangegeven boek. 4. Dat de slimheid van iemand bepaald wordt door zijn politieke richting, dat gelooft noch jij noch ik ! Het is zeverachtig daar op voort te borduren. Beste Groeten ! Naschrift. Het is natuurlijk een kleine moeite om van die : - zeverachtigheid, : - kortzichtigheid te maken. én : dan b.v. te verwijzen naar hét voorbeeld : het vroegere Oost-Duitsland. Ik hoop, dat je je nu niet de vraag moet stellen : "wat bedoelt hij ?!".
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een school kan het niet dat een mening wordt opgedrongen of die nu links, rechts averechts of achterstevoren is.
Een school is een plaats waar gestudeerd moet worden en geen politiek thuishoort. en als het moet bestudeerd worden dan moet dat in alle eerlijkheid gebeuren zonder voorkeur voor een bepaalde strekking. Wat dat betreft ben ik 100 % akkoord met die wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook zo, hé de tijd achterhaald de waarheid wel uiteindelijk maar soms is het daar wel te laat voor... Uiteindelijk wordt onze aardkloot ook bestuurd en geregeld door slechts een paar idioooten die hun tekstjes en beslissingen ook weer ingefluisterd krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ge weet dat een simpel kabelke vervangen voor sommige firma's al een probleem is... da kabelke is de nagel aan mijn doodskist, een onozel stukske koperdraad van 4 meter, heeft mij al uren gekost... en den Dieu zou met zijn vingers knippen en er was licht, jaja, als ik met mijne vinger op de knop duw is er ook licht, als alles goe aangesloten is tenminste... Eerlijk gezegd, waar halen ze het vandaan om op 7 dagen alles effe uit uw mauw te schudden als de natuur er jaren over doet, om een bepaalde vorm aan te nemen of een bepaalde schade te herstellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of eigenlijk meer hoe slim ze denken te zijn... |
|
![]() |
![]() |