![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik je nu je eigen posts in herinnering brengen? ![]() Daar gaan we dan. Post 35: Citaat:
Citaat:
Post 40: Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 april 2005 om 16:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Waar heb ik ergens gesteld dat ze minder geneigd zijn tot samenwerken? De onderlinge competitie is groter, princiepes wegen zwaarder door, ... tussen vrouwen onderling, maar dat is daarom niet het geval met het andere geslacht. Met een juiste mix man-vrouw is de toegevoegde waarde soms bepalend voor het slagen van een project!
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beweert wel degelijk dat vrouwen minder goed kunnen samenwerken, dat ze minder geneigd zijn "hun princiepes opzij te zetten ten voordele van het algemeen belang". Het aloude cliché over koppige vrouwen, terwijl mannen meestal zo open staan voor compromissen. ![]() Het is precies omdat sommigen vasthouden aan dit soort ideeën dat de overheid soms moet ingrijpen om voor enig evenwicht tussen de geslachten te zorgen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 april 2005 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vloeiend lukt blijkbaar niet zo goed. Een beetje dwang, een stok achter de deur, iets minder vooroordelen, dat zal hopelijk beter werken.
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() 't Is toch simpel? Als het werkelijk zo is dat vrouwen even goede managers zijn dan mannen: dan start je een bedrijf met enkel vrouwelijke managers. Aangezien hun prijs veel lager is dan die van de mannelijke collega's (het aanbod is gelijk maar de vraag 8x groter), doet jouw bedrijfje het veel beter dan de concurrentie.
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een goed idee, boer_bavo. ![]() Maar u premisse klopt al niet. Net nu lees ik dat vrouwen betere managers zijn dan mannen. Citaat:
![]() De link MSN Nieuws werkt bij mij niet. Dit is mijn bron. (Merk aub mijn ![]() Maar nu ernstig, vindt u de verhouding 11-89 aanvaardbaar? Vindt u dat men dat uitsluitend door de vrije markt moet laten bepalen?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 april 2005 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Je zegt zelf dat vrouwen het moeilijker hebben met doorstoten naar de top. De vrouwen die dat wèl doen zijn dus uitzonderlijk getalenteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik neem dat artikeltje niet ernstig, hé. Ik geloof niet dat vrouwen betere managers zijn, maar ook geen slechtere.
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik apprecieer het zeer dat u duidelijk voor uw mening opkomt, zonder de hypocrisie die ik bij sommigen opmerk. Begrijp ik het goed dat uw mening alles te maken heeft met uw vertrouwen in de vrije markt, en niet met een a-priori over vrouwen in leidinggevende functies?
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat mij het nog scherper stellen: ik verkies het dat vrouwen die bekwamer zijn dan mannen binnen een bedrijf niet gekozen worden tov mannen op basis van vooroordelen dan dat een vrouw verkozen wordt ipv een meer bekwame man op basis van quota. Dat tweede is een inherent gevolg van zo'n quota. Er zijn honderden voorbeelden binnen de politiek en zijn raadsorganen. Neem nu de kandidatuur voor de raad van beheer van de ECB van prof Paul de Grauwe. Aangezien er ook een vrouw opkwam haalde die het. Want er waren al enkel mannen. Ik raad je trouwens eens aan om eens TV te kijken als er een partijcongres van om het even welke partij (met uitzondering van groen! mss) op tv komt. Om eens te kijken hoe weinig vrouwen er daar zijn. Maar toch moeten ze op elke lijst de helft van de kandidaten uitmaken. En de quota hebben er niet voor gezorgd dat er plots meer vrouwen op de congressen zijn.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 17 april 2005 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het woord "vooroordelen" is nutteloos om in te zetten tegenover CONCLUSIES.
Ik heb met "de juiste vrouw op de juiste plaats" in verscheidene perioden uitstekend kunnen samenwerken, echter ook de SLECHTE voorbeelden ofwel bevordering op andere dan kwaliteits-gronden van nabij meegemaakt; uiterst schadelijk. Dan kon ik mijzelf nog gelukkig prijzen dat ik overwegend in solitaire banen rolde: over het algemeen was het de bedoeling dat mijn brood-heren/dames er slechts van op aan hoefden te kunnen dat aan mij opgedragen cq gedelegeerd werk tussen nu en gisteren werd/was AFGEHANDELD, volgende klus graag; tamelijk velen vonden dit "stress" maar voor bijna ieder type werk bestaat een geschikte doener.
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
discriminatie (positief of negatief) heeft alleen maar slachtoffers ... en uw 11-89 is geen teken van misbruik. Iets dat in het verleden vergroeid is is niet steeds het gevolg van misbruik!
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan nog is het geen misbruik, zolang er niemand is die die bedrijfsleiders daartoe gedwongen heeft.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Negatieve discriminatie, die mag in stand gehouden worden. Positieve discriminatie, hola, dat kan niet! Ik ben geen fan van quota's of van inmenging van de overheid in de bedrijven. Anderzijds zijn er mistoestanden, die al dan niet bewust, in stand worden gehouden omdat het de machthebbers goed uitkomt. In een democratische staat lijkt het me logisch dat de overheid behoedzaam ingrijpt om dit soort misstoestanden enigszins recht te trekken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 april 2005 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Voor mij ruikt dit toch wel aangebrand, ik zie dit eerder als zeer slechte regelneverij en vraag mij af waar de vrijheid enigszins gebleven is. Zo een staatsinmenging in privébedrijven keur ik dan ook resoluut af.
|
![]() |
![]() |