Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2005, 09:28   #41
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsebbe
Luistert u wel naar mij? Mensen trekken weg uit de grootsteden van Nederland! Weg uit de plaatsen waar ze zijn opgegroeid, plaatsen die ze thuis noemen. Dat is geen dagdromen en toekomstspeculatie van mij, het is simpelweg realiteit. Gaat u maar tegen die mensen vertellen hoe gezellig leven het wel niet is in zulk een wijk. Weet u ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen om u uit te leggen hoe het is om in zo'n stad te leven. Heel eenvoudig is het om de multicultuur vanop afstand te verdedigen als men van een kleinere stad afkomstig is, en niet het minste idee heeft hoe het nu daadwerkelijk is om dagelijks tussen antillianen, albanezen en wat weet ik nog voor allemaal allochtonen te leven. Maar als u oprecht gelooft dat er geen verband bestaat tussen de grote winst voor extreem en populistisch rechts en een migrantenoverkill dan kan ik jouw naiviteit niet eens beginnen te beschrijven.
Allochtonen trekken ook weg uit de plaats waar zij zijn opgegroeid. En meestal is daar een grotere en ergere reden voor dan wat jij wel denkt.
Het zal echt nog gezelliger wonen zijn in een nederlandse wijk dan in een afrikaans hutje waar er amper muren zijn.
En mag ik je er op wijzen dat ik dag in, dag uit tussen de allochtonen woon?
Ik zal je zelfs meer zeggen. Momenteel zit hier een vriend van afrikaanse afkomst op mijn zetel nederlandse televisie te kijken. En neen, hij neemt die televisie niet mee. Hoho, wat is het moeilijk wonen in zo een stad.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 11:34   #42
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Ik ben eerder bang van mensen die bang zijn voor moslims, die hebben meestal rare kronkels in hun hersenpan....
idd
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 11:46   #43
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoho, wat is het moeilijk wonen in zo een stad.
Echt een hel inderdaad, onze buren luisteren nu Hindoestaanse muziek.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 11:59   #44
tsebbe
Vreemdeling

tsebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Allochtonen trekken ook weg uit de plaats waar zij zijn opgegroeid. En meestal is daar een grotere en ergere reden voor dan wat jij wel denkt.
Het zal echt nog gezelliger wonen zijn in een nederlandse wijk dan in een afrikaans hutje waar er amper muren zijn.
Ik zal je zelfs meer zeggen. Momenteel zit hier een vriend van afrikaanse afkomst op mijn zetel nederlandse televisie te kijken. En neen, hij neemt die televisie niet mee. Hoho, wat is het moeilijk wonen in zo een stad.
Het overgrote deel zijn migranten bij wie het om economische redenen te doen is. Als we het dan al hebben over oorlogsgebied dan laat iedereen zonder probleem albanezen en kosovaren naar hier vluchten. Maar de uitkomst van dat is dan weer dat ons land letterlijk geteisterd wordt door albanese dievenbendes, waar zit gerechtigheid in dat? Ik kan me best voorstellen dat afrika niet echt the place to be is, maar wie zijn fout is dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Toch blijft de PvdA de grootste partij in Rotterdam en zie ik nog geen ''Nederlands'' Belang meer dan een kwart van alle stemmen halen.
Nederland heeft geen goed gestructureerde rechtse partij. Ik denk niet dat er een groot verschil is qwa mentaliteit tussen rotterdam en antwerpen. Dus mocht deze er wel zijn...

Citaat:
Dat is 'm nou net. Allochtonen zijn gemiddeld veel lager opgeleid en daardoor zijn zij vaker crimineler.
Onder andere.

Citaat:
Kunt u me een paar voorbeelden geven? (just curious)
U hoeft maar te kijken naar de verkiezingsuitslagen in steden zoals rotterdam, antwerpen, brussel, mechelen etc...
Oud 4 mei 2005, 12:31   #45
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Bron: www.heemland.nl
[size=5]C[/size][size=4]riminaliteit onder Allochtonen
[/size]In 2000 werden er in Nederland 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon.
Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339.
Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9 en Turken 2,7 en Antillianen 9,4 en Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!

Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.

Als we de cijfers voor deze omissie – overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend – corrigeren, krijgen we het volgende beeld:

Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Op zich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 12 Turken 7 Antillianen 23, Surinamers 14 en de overige allochtonen 5 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.

Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt – wat voornamelijk jeugd is – 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
-------------------------------------------------------------------------

Veralgemenen is het laatste dat ik zal doen maar statistieken zijn statistieken,en die moeten niet verborgen blijven voor de mensen,en wat voor Nederland geldt zal ook zo wel zijn in Belgie(rapport Van San)maar wordt hier steeds maar geminimaliseerd.
Spijtig voor de consequente buitenlanders of genaturaliseerde belgen die zich wel aanpassen en het beste voorhebben,maar die feiten kunnen niet weerlegd worden.
Dus dat u de fout alleen bij de Vlamingen legt is niet fair,zj die er mee te maken gehad hebben zijn die houding beu,en trekken hun conclussies.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 4 mei 2005 om 12:32.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:21   #46
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Maar ik besef ook dat wij westerlingen liever niet meer dan 2 kinderen hebben, en dat dat tot een vermindering van onze vlaamse genen zal leiden.
Grote misvatting dat een stijging van het Vlaamse geboortecijfer daar de oplossing voor zou zijn! Het is een zegen dat de Europese voortplantingsdrang afneemt. Het komt er op aan om de allochtone voortplanting te stoppen en te ontmoedigen. Elk gunstig ecologisch effenct van een krimpende bevolking zal te niet worden gedaan door de kweek van allochtonen in Europa.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 19:41   #47
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ben eerder bang van mensen die bang zijn voor moslims, die hebben meestal rare kronkels in hun hersenpan....
Heb je de beelden op tv gezien, hoe er protest is van de moslims door een verhaaltje dat de koran door het toilet is gespoeld ?
Heb je de massa 's zien lopen ?
Tot kinderen toe.
Ik vind dit toch beangstigend, dit is een totaal andere cultuur, en niet verenigbaar met onze westerse maatschappij.
Dus ja , ik ben bang van de moslims en voor de toekomst van mijn kinderen.
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 19:52   #48
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Heb je de beelden op tv gezien, hoe er protest is van de moslims door een verhaaltje dat de koran door het toilet is gespoeld ?
Heb je de massa 's zien lopen ?
Tot kinderen toe.
Ik vind dit toch beangstigend, dit is een totaal andere cultuur, en niet verenigbaar met onze westerse maatschappij.
Dus ja , ik ben bang van de moslims en voor de toekomst van mijn kinderen.
Heb jij al eens de praktijken van de fanatieke christen anti-abortusbeweging gezien in de VS? Zou je eens moeten doen.
Oud 15 mei 2005, 19:55   #49
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Heb jij al eens de praktijken van de fanatieke christen anti-abortusbeweging gezien in de VS? Zou je eens moeten doen.
Dat heb ik zeker.
Maar hier gaat het over de moslims !!!!!
Oud 15 mei 2005, 20:11   #50
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik zeker.
Maar hier gaat het over de moslims !!!!!
Ik heb geen bang van moslims en hopelijk moslims van mij ook niet.... Maar sommige groeperingen zaaien nu eenmaal graag angst onder de bevolking, zeer bekend tactiek trouwens....
Oud 15 mei 2005, 20:24   #51
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb geen bang van moslims en hopelijk moslims van mij ook niet.... Maar sommige groeperingen zaaien nu eenmaal graag angst onder de bevolking, zeer bekend tactiek trouwens....
Over welke groepering heb je het ?
hoe bekende tactiek ?
Ik geef hier een anwoord op de topic, naar aanleiding van de beelden op tv.
Dit vind ik beangstigend voor de toekomst .
Oud 15 mei 2005, 20:35   #52
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef hier een anwoord op de topic, naar aanleiding van de beelden op tv.
Dit vind ik beangstigend voor de toekomst .
Je laat je emoties dus helemaal beïnvloeden door de media?

Laatst gewijzigd door sinan123 : 15 mei 2005 om 20:36.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 20:45   #53
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je laat je emoties dus helemaal beïnvloeden door de media?
Neen. Door de beelden, de haat, het moorden,.....
De media is een informatiebron.
Oud 15 mei 2005, 20:50   #54
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Door de beelden, de haat, het moorden,.....
De media is een informatiebron.
Dus je laat je wel beïnvloeden door de media, zoals sinan al vermeld heeft.

Laatst gewijzigd door Andro : 15 mei 2005 om 20:51.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 21:14   #55
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Ik vrees dat het platteland er ook zal moeten aan geloven.
Hoe bedoel je? Ben je bang dat de moslims zich eveneens een stuk bouwgrond gaan aanschaffen om er de zoveelste spuuglelijke nep-fermette op neer te planten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Bovendien zullen de moslims ook de meerderheid halen in het parlement.
Enig idee hoeveel stemgerechtigde moslims er nodig zullen zijn om een meerderheid in het parlement te behalen?
Oud 15 mei 2005, 21:14   #56
Ambiorix

Standaard

Citaat:
wat heeft dat daar nu mee te maken?

trouwens: wat doen die anti-abortusbewegingen verkeerd volgens u? zijn ze soms onrechtvaardig of waar beschuldig jij ze van?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 21:20   #57
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

trouwens: wat doen die anti-abortusbewegingen verkeerd volgens u? zijn ze soms onrechtvaardig of waar beschuldig jij ze van?
Voor zover ik in naam van Andromeda mag/kan spreken denk ik hij er op wijst dat fanatiekelingen terug te vinden zijn in iedere ideologie en/of geloof. De Islam heeft er geen patent op (in tegenstelling tot wat velen denken).

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 mei 2005 om 21:22.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 21:25   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Voor zover ik in naam van Andromeda mag/kan spreken denk ik hij er op wijst dat fanatiekelingen terug te vinden zijn in iedere ideologie en/of geloof. De Islam heeft er geen patent op (in tegenstelling tot wat velen denken).
ben ik dan een christenfundamentalist??

bovendien gaat de vergelijking niet op: zichzelf met vliegtuigen in de WTC boren, homo's van gebouwen smijten, vrouwen en kinderen ophangen aan kranen, steniging, verplichte gesluierdheid van vrouwen, etc etc is toch niet te vergelijken met het ijveren voor bescherming van ongeboren leven?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 21:34   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ben ik dan een christenfundamentalist??
Heb ik ook niet beweerd...
Citaat:
bovendien gaat de vergelijking niet op: zichzelf met vliegtuigen in de WTC boren, homo's van gebouwen smijten, vrouwen en kinderen ophangen aan kranen, steniging, verplichte gesluierdheid van vrouwen, etc etc is toch niet te vergelijken met het ijveren voor bescherming van ongeboren leven?
Ik zie niet in waarom de vergelijking mank zou lopen. Een christenfundamentalist die een abortuskliniek in brand steekt en een abortusdokter vermoordt is in mijn ogen een even grote terrorist als een moslimfanaat die zichzelf opblaast op een marktplaats. Beide daden doen zich voor in naam van een al dan niet vermeend opperwezen.
Oud 15 mei 2005, 21:42   #60
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, gewoon ff een soort vergelijking maken... mag ik nu ook alle christenen...ect or whatever over één kam scheren?
Citaat:
Je weet er duidelijk geen bal van hoe die fanatieke anti-abortusbeweging te keer gaat in de VS. Geweld, terreur, moord... ect. Google maar eens en type: Anti-abortion - anti-abortion violence - anti-abortion extremists... ect. Leesvoer verzekerd!

Die mensen zijn zo zot als het achterwerk van een varken....

Laatst gewijzigd door Andro : 15 mei 2005 om 21:42.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be