![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de Franse staat het maffiastaatje Monaco annexeren? | |||
Ja, zo snel mogelijk. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 36,36% |
Neen. Leve de maffia. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 63,64% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en tot slot
waarom zouden burgers van verschillende lidstaten in een multiculturele beweging niet tesamen kunnen ageren voor hun belangen als kleine belastingbetalers ? tegen de grote belastingontduikers.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
europa zal sociaal zijn of het zal niet zijn. ik had het bovendien ook niet over alle wetgeving maar over de grondwetgeving en de fiscale wetgeving. Ik ben ook voorstander van de invoering van een europees geldend minimumloon. hoewel ik besef dat dit niet voor morgen zal zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Met uw ideeën zal Europa inderdaad niet zijn, want een economisch kerkhof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() "We" moeten de ministaatjes annexeren.. wie is "We" ? & wat zijn ministaatjes ?
Ik had eens hier op dit foruml een diskussie met Duchatelet (De Vivant goeroe & superkapitalist) Waar het uiteindelijk op neerkwam dat het vivant-project van een basisinkomen voor eenieder eigenlijk slechts haalbaar is als we in een staat zouden leven zoals bv; Monaco waar de overheid decommerciële baten verwerft - door belasting & gokparadijsje spelen- om die aan haar onderdanen uit te delen. Het voorgaande impliceert dat België resp. Vlaanderen hier eigenlijk reeds klein genoeg voor zijn m.a.w. Wij zijn zelf burgers van een ministaat die eigenlijk geannexeerd zou moeten worden - de vraag is dan vanzelfsprekend door wie ?
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik zelf geen werkgever maar wel een werknemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog een vraagje de belgische grondwet bvb. is die geldig in heel belgie ? of heeft een gemeente zoals bvb knokke of Brasschaat het recht om zich daar boven te stellen ? of waar trekt u de grens van de regionalisering van meer en meer bevoegdheden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() een bedenking
mss toch wel europa geheel afschaffen maar dan wel geheel als er GEEN regeltjes meer zijn dan kan de concurrentie tussen de lidstaten onderling vrij spelen het beste belastingparadijs wint dan. kwestie van milieu normen ed zal het ook wel stinken worden denk ik in die volledig vrije concurrentiestijd. we kunnen dan ook belgie en de lidstaten afschaffen en limburg kan zich onafhankelijk verklaren en knokke ook
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
De fiscale regelgeving is echter zeer verschillend. Brasschaat en Knokke hebben bijvoorbeeld het volste recht om zelf te bepalen hoeveel opcentiemen ze heffen en wat voor gemeentelijke taksen ze al dan niet opleggen. Ook op gewestelijk vlak zijn er verschillen inzake fiscale wetgeving. En ik ben zeker voorstander van een nog verregaander fiscale autonomie. Vraagje terug: bent u dan voorstander van het afschaffen van alle niet-Europese fiscale regelgeving? En zo ja, waarom zouden we dan nog nationale en regionale Parlementen, provincieraden en gemeenteraden overhouden? Hebt u eigenlijk zelfs maar een elementaire conceptie van wat democratie is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men kan niet eeuwig sinterklaas blijven spelen met het geld van een ander... En ja, uiteindelijk zal Sinterklaas nog de misdadiger zijn... ![]() Laatst gewijzigd door Chipke : 23 april 2005 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
nog wat vraagjes hoewel u de meeste toch niet beantwoord. - is het excuus dat turkije niet bij de eu mag omwille van onvoldoende respect voor de mensenrechten (geimplementeerd in de grondwet v elke lidstaat) geldig of is het dat niet. - indien in belgie zestien percent van de mensen onder de armoedegrens leeft en dus de mensenrechten (recht op een menswaardig bestaan) tav al die mensen geschonden wordt komt belgie dan nog in aanmerking voor lidmaatschap van de eu en heeft karel de gught of verhofstad dan het recht zich laatdunkend over turkije uit te laten ? ook al is het waar dat de mensenrechten er geschonden worden. - indien in belgie zestien percent van de mensen onder de armoedegrens leeft en dus de mensenrechten (recht op een menswaardig bestaan) tav al die mensen geschonden wordt zijn deze mensen dan nog gehouden om de grondwettelijke rechten van de andere inwoners die niet onder de armoedgrens leven te respecteren ? Zoals bvb. het recht op integriteit van de knokkenaars. (niet dat ik zou willen dat de knokkenaar zijn kop wordt ingeslagen voor alle duidelijkheid he - maar het is een louter theoretische vraagstelling aan een volk dat jammerlijk genoeg nogal verstoken blijkt te zijn van enig constitutioneel bewustzijn ! )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die valse sinterklazen gaan natuurlijk het gezelschap moeten delen met die rsinterklaas De Simpele van Hasselt... Het zal er wel stinken, maar dat moeten ze er maar bijnemen... [size=1]PS - De vriendin ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
1. Turkije: Er zijn volgens mij veel fundamenteler redenen waarom Turkije geen lid zou kunnen zijn van de EU. Het is geografisch, cultuur-historisch, politiek en economisch geen Europees land. Daarmee is voor mij de kous af. Dat bovendien de mensenrechten in Turkije geschonden worden is uiteraard ook belangrijk, maar van bijkomende orde. Net zoals het feit dat Turkije onvoldoende democratisch en onvoldoende economisch ontwikkeld is. Maar zelfs indien Turkije wel democratisch zou zijn, economisch sterk ontwikkeld en de mensenrechten zou respecteren, dan nog hoort het niet in de EU thuis (net zo min als bv. Australië of Argentinië of Nigeria). 2. De armoedegrens waarover u spreekt is een relatief gegeven. Zij betekent niet dat 16% van de bevolking in België in armoede leeft. Wel dat 16% van de bevolking, relatief gezien tegenover het gemiddelde, over minder inkomen beschikt. Op geen enkele wijze kan dit gezien worden als een schending van de mensenrechten. Dat is demagogie die het begrip mensenrechten gewoon inhoudsloos maakt. 3. De grondwet geldt voor iedereen. Uw probleem is eigenlijk dat u voorstander van een volkomen egalitaire samenleving, d.w.z. van een onmenselijke dictatuur waarin verschillen tussen mensen verboden zijn. We weten uit de geschiedenis tot wat zo'n gevaarlijke utopieën leiden: ze eindigen onveranderlijk in concentratiekampen en massagraven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een ander topic zit je van jetje te geven tegen illwill dat de Afghanen zelf hun plan moeten trekken( terecht overigens), maar in dit geval moeten de Monegasken dus 'opgeruimd' worden door Frankrijk? Dreigt er gevaar vanuit Monaco? Hebben ze wmd's die binnen 45 minuten gelanceerd kunnen worden? Als jij vind dat wij of de VS niets te moeien hebben in Afghanistan, waarom volg je dan niet dezelfde redenering betreffende Monaco?
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds verdedigt Guddi Vlaams separatisme en afscheuring door Vlaanderen het Belgische Vorstendom. In flagrante tegenstelling daarmee vraagt hij annexatie van Monaco door Frankrijk. Wat zal het wezen Papieren Panzer-General?? Of probeer je Belgicisten tot uitspraken te verleiden om ze te transponeren op Vlaanderen? Nou, eat your heart out. In die zeik trapt Staaf niet. ![]()
![]() |
![]() |