![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een van de argumenten die je over het hoofd ziet, is het verband ontwikkelingssamenwerking - BuZa . Trek het niet onmiddelijk in het belachelijke, dat doe ik ook (liever) niet met jullie argumenten
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nu eens zin om contrarie te zijn, en iets heel anders te propageren dan waarschijnlijk van mijn forumschim verwacht wordt.
Hoewel ik me enigszins kan vinden in de redenering dat een unitair België een besparing oplevert wat betreft het aantal bevoegden (en dus ook voor ontwikkelingssamenwerking) zou ik toch een lans willen breken voor een nog verder doorgedreven besparing, nl. het totaal afschaffen van ontwikkelingssamenwerking. Het is toch hoogst onlogisch dat een land
Als ik schulden heb, kan ik geen geld weggeven, dan vlieg ik de doos in. Waarom zou ons land zich dan op eenzelfde wijze krimineel moeten gedragen en geld uitgeven dat het niet bezit? Als je bovendien bedenkt dat vele ontwikkelingsprojecten eigenlijk verdoken subsidies zijn voor Belgische bedrijfsleiders in den vreemde (vriendjes van de beslissende politieke elite?) dan stel ik mij grote vragen omtrent het hele OS-project.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 april 2005 om 09:53. |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kan dus rustig aan OS doen zonder "crimineel" te zijn, en kijk 'es aan, de regionalisering van OS is dus een goed idee. Egidius www.belgiantransfers.org |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat Zwitserland, met z'n deelparlementen en bondsparlement, uitstekend werkt. En juist dat is iets wat jullie blijkbaar niet kunnen aanvaarden. In jullie droomwereld is een ideale staat unitair, terwijl de werkelijkheid niet zelden het tegenovergestelde toont (denken we maar aan Frankrijk waar de unitaire staatsvorm de plaatselijke, historische culturen en talen verstikt en ieder plaatselijk initiatief verlamt). |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan de ontwikkelingshulp niet per dorp organiseren?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is ontwikkelingshulp volgens de bubbels echter een middel om de staat op te waarderen, eerder dan mensen in noodlijdende landen te helpen. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 24 april 2005 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Tweede nieuwsflash: Ook de Gemeenschappen en Gewesten zijn bevoegd voor buitenlands beleid. Meer nog, de Vlaamse Minister bevoegd voor Ontwikkelingssamenwerking is dezelfde als diegene die bevoegd is voor Buitenlands Beleid (Geert Bourgeois). Tenslotte: U ziet het veel grotere verband over het hoofd met onderwijs, gezondheidszorg, enz. - gemeenschapsbevoegdheden. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft Zwitserland kan ik u gelijk geven. Mochten de Zwitsers zulks wensen, dan kunnen zij unitarisme d.m.v. bindend referendum invoeren. Zij laten dit na, dus is uw konklusie wat hen betreft legitiem. Bij mijn weten echter werd in België zelfs nooit een bevraging gehouden waaruit zou blijken dat uw overhaaste gevolgtrekking ook maar een greintje grond van waarheid zou bevatten. Schuif ons Belgen dus a.u.b. geen separatisme of flamingantisme in de schoenen op basis van wilde gevolgtrekkingen uit niets terzake doende feiten als verkiezingsuitslagen van partijen als VB en N-VA. De koppelverkoop van tientallen programmapunten laat niet toe om gratuit te besluiten om welke reden precies hun electoraat het bolletje inkleurde. Klaarheid in die materie kan enkel door een referendum geschapen worden.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Feit 2: 0,04 pct van de Vlamingen/Belgen stemt op unitaristische partijen (het kan ook 0,4 pct zijn). Feit 3: in een recente, alhier fel bejubelde peiling drukten twee op drie Vlamingen de wens uit om meer bevoegdheden aan Vlaanderen te geven. Desondanks lees ik hier in tientallen berichten dat "de overgrote meerderheid van de Belgen" unitarisme willen. Maar we zouden niet heel even mogen opperen dat daar op zijn minst enkele twijfels over zijn? Met iel Oilsjt hé Staaf, maar nie met den deze, zenne. Ik ben Al-Sajef niet hé. Noteer in de marge dat het de machtige antiseparatistische partijen als PS en SP-A zijn die nu al enkele jaren het bindend referendum op volksinitiatief tegenhouden, omdat zij bang zijn dat de invoering van de democratie in België het land uiteen zou doen vallen. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 24 april 2005 om 17:12. |
|
![]() |