![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welk volkslied draagt jouw voorkeur? | |||
De Vlaamse Leeuw |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
Deutschland über alles |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
La Marseillaise |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
L'Italia s'è desta |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Du Gamla, du fria (Zweedse) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
O Canada |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Stars 'n Stripes |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
Schotse volkslied |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
het Wilhelminus |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
God save the queen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Ik heb het schots volkslied aangeduid maar als vlaming vind ik de vlaamse leeuw natuurlijk ook mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Heu... Deutschland über alles moet eigenlijk "Deutschlandlied" zijn (na WO2).
Mijn absolute favoriet is de Hymne van de Russische Federatie, wat dus eigenlijk neerkomt op het volkslied van de USSR (zelfde muziek, andere tekst). Marseillaise komt op nummer twee (vooral bij "aux armes citoyens" laat ik me wel eens meeslepen ![]() Mijn nummer drie is wel geen nationaal volkslied maar ik heb het altijd heel mooi gevonden: Waar men ga langs Vlaamse wegen. Waltzing Matilda (Australië) is ook een hele goeie (volgens vele Australiërs had dit hun officiële volkslied moeten zijn). PS dit alles puur uit muzikale overwegingen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind het italiaanse volkslied erg leuk klinken en ook vrolijk. Ik vind het nederlands volkslied een beetje saai. Beter kunnen we het verruilen voor '15 miljoen mensen' van Fluitsma&van Tijn.
M.A. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() http://www.circ-saronno.leganord.org...vapensiero.ram
(volkslied van het zg. Padania - Va' Pensiero van Verdi) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ga toch voor de Marseillaise. "Qu'un sang impur abreuve nos sillons". Recht voor de raap, een mokerslag in de ballen, de vijand creverend op de grond. Meer moet dat niet zijn
![]() ![]()
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Star Spangled Banner
het Israëlische is ook leuk. Maar het vlaamse zing ik uit volle borst
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() even chauvinistisch wezen:
limburgs volkslied. Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt; Over 't malse korenveld, 't lied des leeuweriks klinkt; Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord: Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; Weeldrig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit; Bloemengaard en beemd en bos, overheerlijk gloort: Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Waar der vad'ren schone taal, klinkt met heldre kracht; Waar men kloek en fier van aard, vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon, 't hart des volks bekoort: Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Waar aan 't oud Oranjehuis, 't volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en trouw; Trouw aan plicht en trouw aan God, Heerst van Zuid tot Noord: Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord ! Daar is mijn Vaderland; Limburgs dierbaar oord Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 april 2005 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naast ons eigen volkslied vindt ik het Nederlandse, Britse en Duitse volkslied ook prachtig. Het Europese volkslied is uiteraard ook schitterende muziek van een schitterende componist! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() ben nu een Vlaming in hart en nieren maar het Vlaamse volkslied vind ik nu niet meteen het mooiste van de wereld: het Duitse vind ik iig het mooiste en die van Frankrijk en Rusland vind ik ook heel mooi hoewel het niet mijn meest ideologische partners zijn..
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |