![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zwitserland ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar dan kan je evengoed zeggen dat ELKE wetten altijd iemand discrimineert .... Ald je voor een moord in de gevangenis moet wordt je dan ook gediscrmineerd ? Even serieus blijven aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat men mag kiezen aan wie men verhuurt. Maar men moet wel de spelregels volgen. En als de spelregels niet goed zijn moeten ze gewijzigd worden. Het gaat er dus om de spelregels naar je hand te kunnen zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 april 2005 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recht op huren moet gewaarborgd blijven. Voor kansarmen, armen, homo's of wat dan ook. Dit zijn louter privé zaken waar je als eigenaar niet eens een mening moogt over hebben, vind ik.
Afkomst en religie daar kunnen we nog eens over discuteren feitelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar behoort hij absoluut vrij in te zijn. De staat mag daar geen criteria in opdringen. Vertel eens of je het criterium 'financiële draagkracht' (wettelijk volkomen toegelaten te hanteren' dan zoveel ethischer vindt? Citaat:
De minderheidsgroepen met invloed zullensteeds hun criteria opdringen, en de burger wordt gewoon een speelbal op de grillige golven der willekeur van de toevallige machthebbers. Het individu moet steeds het recht hebben zijn keuzes te bepalen op om het even welke grond. Als ik mijn kot niet wil verhuren aan VB'ers, dan moet ik dat recht hebben. Evenals een homofoob het recht moet hebben te verhuren aan wie hij wil. Dergelijke keuzes in wetten vastleggen betekent het einde van de keuzevrijheid en het begin van een totalitair regime waarin gedachten niet langer vrij zijn, doch afhankelijk van selectieve willekeur van de machtsgroepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet overwetten, maar over de verhuurkwestie zelf. Ik trek ook nergens het discriminerende aspect van deze specifieke wet door naar alle wetten. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wil kunnen discrimineren als ik dat wil. Op basis van wat ìk wil. Bijvoorbeeld : niet verhuren aan domme blondjes of zo. Qua belastingen wordt ik trouwens ENORM gediscrimineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Dus mijn voorstel om een aparte provincie voor holebi's in te richten (of op z'n minst aparte holebi woonwijken) was dus toch niet onzinnig...?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vind ik dat we als een soort "buurtcomité" een beetje mogen toezien op wie zoal er komt wonen als het gaat over religie en afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |