Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 16:02   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Dude,
ge moet wel de hele zin lezen hè! Ik zei:
"'t voelt niet alsof je je land verlaat, je blijft in Limburg hé, maar daar houd het ook op"
Met, "daar houd het ook op" wil ...
Mijnheer de student,
ik reageer in principe nooit op taalfouten, met als enige uitzondering voor studenten, als die taalfouten specifiek herhalen en herhalen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:03   #42
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wij zijn deze vakantie nog in Turkije geweest. In het begin was het overgrote deel van de bevolking voor, maar het aantal tegenstanders groeit inderdaad.
Zeiden ze ook waarom? Misschien voelen ze zich niet welkom?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:03   #43
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Zulke chantage werkt niet en werd al door de nazi's gebruikt om joden uit te moorden: stop de oorlog, of...
Chantage? Ik zeg alleen wat ik denk, als het aan mij lag zouden de Koerden al die rechten nu al krijgen.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 1 mei 2005 om 16:03.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:05   #44
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Zeiden ze ook waarom? Misschien voelen ze zich niet welkom?
De meeste mensen die tegen zijn, gebruiken als argument ''Ze willen ons toch niet''.
Ook zijn er nationalisten die menen dat de EU Turkije wil laten uitelkaarvallen.
Oud 1 mei 2005, 16:06   #45
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Dude,
ge moet wel de hele zin lezen hè! Ik zei:
"'t voelt niet alsof je je land verlaat, je blijft in Limburg hé, maar daar houd het ook op"
Met, "daar houd het ook op" wil ik zeggen, en verder niets, ik heb niet de behoefte om met een Limburgse vlag te gaan zwaaien die 100 jaar geleden ontworpen is op dag van de Limburger ofzo... Ik wil zeggen, Nederlands Limburg en Belgisch Limburg, dat heeft meer met mekaar gemeen dan Belgisch Limburg met West-Vlaanderen, meer wou ik niet zeggen en nee, Limburgs nationalisme daar voel ik ook niks voor, ik ben inwoner van planeet Aarde.
Ik ben ook niet trots op Kim of Justine, wat heb ik dermee te maken dat die tenissen, die wonen toevallig in't zelfde land ja, so?
En als er leven is op Venus ?
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:01   #46
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Ja, dan is er leven op Venus hè ... maar ik ben nog steeds inwoner van planeet Aarde hè

:s wa's da nu voor een stelling :s
Oud 1 mei 2005, 21:06   #47
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen in Turkije krijgt waar hij recht op heeft, dan ontploffen er geen bommen.
Hetzelfde geldt voor Spanje, en eigenlijk de rest van de wereld ook.

Vanaf het moment dat iemand zich gediscrimineerd, achtergesteld, verdrukt, vernederd...voelt, en bovendien weet dat zijn probleem niet op een 'normale' manier opgelost kan worden, wel ja, zo mensen grijpen naar de wapens.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:12   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Als iedereen in Turkije krijgt waar hij recht op heeft, dan ontploffen er geen bommen.

Vanaf het moment dat iemand zich gediscrimineerd, achtergesteld, verdrukt, vernederd...voelt, en bovendien weet dat zijn probleem niet op een 'normale' manier opgelost kan worden, wel ja, zo mensen grijpen naar de wapens.
Was dat niet het argument dat Dutroux gebruikte om zijn misdaden te trachten te rechtvaardigen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:36   #49
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik vraag mij af waarom turken hier in Belgie het nodig vinden om in een dure auto, bv een BMW 330i, met stuk of 4-5 te gaan zitten en door de stad uitdagend te rijden ? Zovan kijk : wij zijn turken en hebben een dure auto..

Met uitdagend rijden bedoel ik : gas geven en stoppen, allemaal uitstappen en terug gaan zitten (wtf is de bedoeling van dit? )...

wat is hun motivatie ? vandaag een paar van zulke auto's gezien...
Nog zo'n klassieker van het Turkse territoriumpissen is: mercedes stopt, tegenoverkomende BMW stopt ook. Raampjes gaan naar beneden en Turken beginnen een praatje tegen elkaar, terwijl het achterop komende verkeer in de file kan staan.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:46   #50
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Was dat niet het argument dat Dutroux gebruikte om zijn misdaden te trachten te rechtvaardigen?
Werd Dutroux aan dezelfde praktijken onderworpen als de onderdrukte volkeren als de Palestijnen, Koerden...

Komaan zeg, we praten op een heel andere niveau. Dutrouw had psychologische problemen. Voor de rest had hij niks te klagen!

Dutroux is gewoon een crimineel, een zichzelf opblazende Palestijn niet. Een groot verschil. ( let wel op! Ik probeer hier niks goed te praten.)

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 mei 2005 om 21:46.
Oud 1 mei 2005, 21:47   #51
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
De meeste mensen die tegen zijn, gebruiken als argument ''Ze willen ons toch niet''.
Ook zijn er nationalisten die menen dat de EU Turkije wil laten uitelkaarvallen.
Je vergeet het leger. Die willen niet in de EU omdat ze daardoor hun politieke macht zouden verliezen, volgens mij zitten die juist achter die nationalistische heropleving en achtervolgingswaan.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:49   #52
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werd Dutroux aan dezelfde praktijken onderworpen als de onderdrukte volkeren als de Palestijnen, Koerden...

Komaan zeg, we praten op een heel andere niveau. Dutrouw had psychologische problemen. Voor de rest had hij niks te klagen!

Dutroux is gewoon een crimineel, een zichzelf opblazende Palestijn niet. Een groot verschil. ( let wel op! Ik probeer hier niks goed te praten.)
De vergelijking is nochtans zo gek niet. Dutroux vertoont veel gelijkenissen met Mohammed. En die self-exploding moslims geilen zich allen op aan hun pedofielenprofeet.

Laatst gewijzigd door Wreker : 1 mei 2005 om 21:49.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 22:00   #53
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dit is volslagen belachelijk. De meeste terroristen zijn volkomen niet voor rede vatbaar. De meeste terroristen zijn trouwens geen mensen die te lijden hebben onder discriminatie of achterstelling maar gewelddadige psychopaten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:31   #54
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Nog zo'n klassieker van het Turkse territoriumpissen is: mercedes stopt, tegenoverkomende BMW stopt ook. Raampjes gaan naar beneden en Turken beginnen een praatje tegen elkaar, terwijl het achterop komende verkeer in de file kan staan.

ahhaha heb ik ook ooit gezien denk ik

Ook is het zo dat veel turken die geen nieuwe bmw/mercedes kunnen kopen toch voor een status wagen kiezen, wel voor een oude..
Een oude versleten Mercedes (vaak een witte!!! waarom kizen ze vaak voor witte auto btw?) met een turk / marokkaan..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 11:09   #55
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

mjah, kijk, da's toch neit verboden in ne oude mercedes rond karren?

Ik vind het veel belachelijker dat die yuppies tegenwoordig met hun SUV door 't centrum van een drukke stad rijden ... je kent ze wel, de Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, BMW X5, Mercedes ML, Jeep Grand Cherokee, ... da's totaaal onnodig om hun kinderen van school te halen of boodschappen te doen... en dat is dan weer wel ok voor iedereen... die wagens dienen enkel om hun status aan te tonen, aleja, da staat idd wel imposant en stoer, mjah, ze stoten 2 keer zoveel CO2 uit (minstens ne 3-liter wa derin ligt) en ze zijn log in't verkeer... en dan maar klagen da er allochtonen met een oude mercedes 300 rondrijden... enja, als ze 1 allochtoon in Antwerpen da zien doen, zo stoppen midden op de weg, dan zijn ineens alle allochtonen zo...
Kijk, dutroux was een pedofiel, wil je nu zeggen dat alle Walen pedofielen zijn? Je argumentatie is waardeloos...
Oud 2 mei 2005, 11:43   #56
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de meeste 4x4 rijders het uit veiligheid kiezen...
Als je een ongeval krijgt dan ben je veiliger met zo een auto dan met een gewone ford focus..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 14:32   #57
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Dit is volslagen belachelijk. De meeste terroristen zijn volkomen niet voor rede vatbaar. De meeste terroristen zijn trouwens geen mensen die te lijden hebben onder discriminatie of achterstelling maar gewelddadige psychopaten.
Kijk, je begrijpt me verkeerd! Terroristen zijn 'enkele mannen', de harde kern. Maar ze moeten hun 'strijd' kunnen voeden en veralgemenen om sterk te staan. Het moet lijken alsof de 'strijd' door brede lagen van de bevolking gedragen wordt. Bovendien moeten ze hun strijd kunnen legitimiseren.

Daarom (mis)bruiken terroristen de gevoelens van de gewone man, het volk om de hierboven genoemde zaken te kunnen bewerkstelligen. Als nu éénmaal een volk zich onderdrukt voelt, zullen er altijd 'aasgieren' zijn die dat probleem zullen aangrijpen om hun 'strijd' te starten en te legitimiseren.

Dus de gevoelens en de problemen zijn er wel, onder het volk dan. 'Enkele' terroristen kanaliseren deze volkse gevoelens in een politiek van haat en destructie.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 3 mei 2005 om 14:42.
Oud 5 mei 2005, 11:07   #58
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kijk, je begrijpt me verkeerd! Terroristen zijn 'enkele mannen', de harde kern. Maar ze moeten hun 'strijd' kunnen voeden en veralgemenen om sterk te staan. Het moet lijken alsof de 'strijd' door brede lagen van de bevolking gedragen wordt. Bovendien moeten ze hun strijd kunnen legitimiseren.

Daarom (mis)bruiken terroristen de gevoelens van de gewone man, het volk om de hierboven genoemde zaken te kunnen bewerkstelligen. Als nu éénmaal een volk zich onderdrukt voelt, zullen er altijd 'aasgieren' zijn die dat probleem zullen aangrijpen om hun 'strijd' te starten en te legitimiseren.

Dus de gevoelens en de problemen zijn er wel, onder het volk dan. 'Enkele' terroristen kanaliseren deze volkse gevoelens in een politiek van haat en destructie.
Niet mee eens.

Ten eerste wordt terrorisme meestal niet gedragen door "brede lagen van de bevolking". Welke brede lagen van de bevolking vertegenwoordigde de RAF, de CCC, de Rode Brigades, enz?

Ten tweede is het zo dat er nu eenmaal strijdpunten zijn waarrond er geen compromis mogelijk is tot één van beide partijen vernietigd, verslagen, of oorlogsmoe is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 18:02   #59
Noriko
Burger

Noriko's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Noriko Stuur een bericht via Instant Messenger naar Noriko Stuur een bericht via MSN naar Noriko Stuur een bericht via Yahoo naar Noriko
Standaard

Hier in Japan zijn er geen Turken...
Na wat ik allemaal hoorde denk ik: maar goed ook ^^ !
Oud 5 mei 2005, 18:35   #60
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noriko
Hier in Japan zijn er geen Turken...
Na wat ik allemaal hoorde denk ik: maar goed ook ^^ !
Denk je nou echt dat er in Japan geen Turken zijn?
Er is een turkse voetballer. Een Turk is met een bekende actrice daar getrouwd enz. enz.

En volgens mij komen jouw vooroordelen niet door ''wat je hebt gehoord'' maar door andere dingen en je had die vooroordelen waarschijnlijk allang al.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 5 mei 2005 om 18:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be