![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor welke partij heb jij leden helpen werven als je niks met het VB te maken hebt? Of was dat in een vroeger leven?
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen Leuvens bier eerst. Racist! Fascist! Nazi! ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ledenwerving voor meerdere organisaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Hier bewijs je nog eens wat voor een kleine mentaliteit je hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wat een pijnlijke evolutie in deze discussie, een openlijke Vlaams-nationale broedermoord op het forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste flaminganten wéten dat de onafhankelijkheid slechts een middel is en geen doel. Het probleem is denk ik dat er geen ander middel �*s dan autonomie. Een confederatie met noordelijke provincies zie ik wel zitten, maar is gewoon (op korte termijn) niet haalbaar, ondermeer de Oranje monarchie zit in de weg. Ook moeten we kijken wat de politiek-parlementaire mogelijkheden zijn. In België vinden we op dat vlak géen draagvlak voor een Groter Nederland, ondermeer (zoals ik al vermeld heb) zal men bij de Waalse politici nooit of te nimmer enige bereidwilligheid vinden hiervoor. Ik denk dat je ergens wel een punt hebt, en je zal wel van goeie bedoelingen zijn (althans op dit vlak) maar door de communicatie worden uw woorden zodanig verkeerd opgevat door anderen als zijnde niet-Vlaams, of zelfs anti-Vlaams. Dat je jezelf distantieert van de traditionele Vlaamse Beweging is misschien beter, voor jezelf als voor de rest. Wat ik niet begrijp is hoe je je doel tracht te verwezenlijken zonder politiek en zonder drukkingsgroepen. Als idealist kan ik hier in grote mate begrip voor opbrengen, maar jouw geval is nogal "extreem", excuses voor dit woord. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 1 mei 2005 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik wel kwijt wil is dat men beter zijn pijlen richt op de echte belgicistische dreigingen, die komen op Vlaams vlak vooral vanuit de VLD en de SPA, meer bepaald de partij-elites die dikwijls een links-belgicistische partijkoers bepalen ondanks het protest aan de basis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor diegenen die anders beweren. Ik heb niets tegen een eenmaking met Nederland. Maar vlaamse onafhankelijkheid moet het sreefdoel zijn. In onze onafhankelijk staat kunnen we nadien bepalen waar onze verdere toekomst ligt. ligt deze bij Nederland ? ok .Ligt deze bij onze eigen staat ok. Maar laten we geen constructie maken waarbij vlaanderen en nederland de Baxter zullen zijn voor een zieltogend wallonië. Vlaanderen en Nederland verdienen beter dan een bloeddonor te zijn voor het zieke Wallonië.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
hij heeft toch dikwijls te kennen gegeven dat hij niet deel uit wenst te maken van de traditionele Vlaamse Beweging, dat is toch wat ik versta. Je mag mij uiteraard verbeteren als dat niet zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is zijn goed recht.
Guderian schokkeert graag maar ik vind hem op één of andere wijze wel veel consequenter dan heel wat Vlaamse Bewegers. Niet dat ik me goed zou voelen in de bewegingen waar hij misschien voor recruteert maar dit is nu eenmaal een forum waar iedereen zijn mening mag zeggen. Ook al deelt hij niet de mening van de doorsnee forumdeelnemer. Ik geloof zelfs dat Guderian het leuk vindt om jullie uit jullie tent te lokken, waardoor jullie je laten verleiden om te doen wat jullie hém verwijten. Heel wat intelligente mensen gedragen zich nu eenmaal wat zonderling maar zolang ze min of meer normaal meedraaien in de maatschappij moet je ze daarom toch nog niet in een hoek duwen?
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ware secessionist moet zijn splitsingsijver toch ergens kwijt? Desnoods splitst hij zijn eigen partij(tjes) Dat was in het verleden zo met de VU//VB, en nadien de verdere afsnijdsels SPIRIT//ID21//N-VA. Nu nog het grootste brokstuk opruimen: 't VB. Ik had nog niet direct iets gevonden wat als splijtzwam dienstig was, maar inderdaad......... Groot-Nederlanders-Heel-Nederlanders-Vlaanderen-op-zichzelvers. Daar zit stof in om deze tot hiertoe als gesloten blok opererende moloch, open te wrikken. Doe dus gerust voort, laat u door mij alvast niet tegenhouden. Als ik nog wat olie op 't vuur moet gieten: ik ben jullie man. Wie linkt me wat goeie literatuur over die hersenkronkels? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |