Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 21:06   #41
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Fantastische posting. En wat bewijst dit?
De analyse van Sinardet over BHV blijft nog altijd zeer dwaas en oppervlakkig. En ik vind nergens enig bewijs dat hij ook maar de minste politieke ervaring heeft. Als hij vind dat de Vlaamse politici het allemaal zo verknoeid hebben, dat hij het dan beter doet.
Als je Sinardet citeert, dan wordt met minachting geopperd "Wie is die nietsnut?". Als wordt bewezen dat het helemaal geen nietsnut is, dan zegt men "Hij is toch fout".
Willen we eens nakijken hoe dikwijls werd gepocht met de bekwaamheid, ervaring, diploma's en titels van jullie denkers ?
En wat ons wordt geantwoord als we de schouders ophalen ?
Avan is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:08   #42
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Als je Sinardet citeert, dan wordt met minachting geopperd "Wie is die nietsnut?". Als wordt bewezen dat het helemaal geen nietsnut is, dan zegt men "Hij is toch fout".
Willen we eens nakijken hoe dikwijls werd gepocht met de bekwaamheid, ervaring, diploma's en titels van jullie denkers ?
En wat ons wordt geantwoord als we de schouders ophalen ?
Ik heb nooit beweerd dat hij een nietsnut is. Enkel dat hij geen flauw benul heeft van politiek (en nog veel minder van de BHV-problematiek).
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:15   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantastische posting. En wat bewijst dit?
De analyse van Sinardet over BHV blijft nog altijd zeer dwaas en oppervlakkig. En ik vind nergens enig bewijs dat hij ook maar de minste politieke ervaring heeft. Als hij vind dat de Vlaamse politici het allemaal zo verknoeid hebben, dat hij het dan beter doet.
Vandaag heeft Tindemans in de Zevende Dag juist de kern van de zaak bloot gelegd. En juist hij als ervaren politicus en gekend omwille van zijn scherp inzicht, is het beluisteren waard.

Waar draait het in heel dit dossier? Om Brussel. De grenzen van Brussel. De invulling van de macht voor Brussel. En de daarmee verbonden politieke klasse.

Sinardet heeft dat niet gezien. Tindemans echter stoot naar de diepste kern van de zaak door, wat onmiddellijk al toont wie echt inzicht heeft in deze zaak.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:19   #44
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
De analyse van Sinardet over BHV blijft nog altijd zeer dwaas en oppervlakkig.
Een understatement.

Citaat:
En ik vind nergens enig bewijs dat hij ook maar de minste politieke ervaring heeft.
Hola...hij is links genoeg om toegelaten te worden in de grootste rioolkrant van de lage landen...dat je daar iets helemaal anders dan politieke ervaring voor moet hebben is ook een evidentie zo groot als een A380 en zegt zowat alles over deze kerel...het wordt dringen in het steeds krimpende milieu van "academici" van dat allooi...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 mei 2005 om 21:20.
Fieseler is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:35   #45
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Nationale kieskring

Avan heeft blijkbaar nog nooit onze Grondwet gelezen.
En heeft zich zeker nog nooit verdiept in de gigantische oplichting van de Grondwetsherziening van 1970. Toen heeft men met schending van de GRondwet een indeling gemaakt in Kamer en Senaat in taalgroepen. Intussen zijn er reeds meer dan 25 artikels uit de Grondwet die de bijzondere meerderheid voorzien in art.4 van de Grondwet vereisen.
In die optiek is een nationale kieskring onmogelijk geworden.
Oud 8 mei 2005, 21:39   #46
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vandaag heeft Tindemans in de Zevende Dag juist de kern van de zaak bloot gelegd. En juist hij als ervaren politicus en gekend omwille van zijn scherp inzicht, is het beluisteren waard.

Waar draait het in heel dit dossier? Om Brussel. De grenzen van Brussel. De invulling van de macht voor Brussel. En de daarmee verbonden politieke klasse.

Sinardet heeft dat niet gezien. Tindemans echter stoot naar de diepste kern van de zaak door, wat onmiddellijk al toont wie echt inzicht heeft in deze zaak.
Ik respecteer de wijze Heer Tindemans en weet zeker dat hij het me niet kwalijk zou nemen dat ik zijn argumentering wel interessant vind (minder dan die van Sinardet), maar niet interessant genoeg om erop vooruit te gaan. Daarenboven toont ze aan dat hij zijn vroegere vergissingen maar niet verwerken kan.
Avan is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:46   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik respecteer de wijze Heer Tindemans en weet zeker dat hij het me niet kwalijk zou nemen dat ik zijn argumentering wel interessant vind (minder dan die van Sinardet), maar niet interessant genoeg om erop vooruit te gaan. Daarenboven toont ze aan dat hij zijn vroegere vergissingen maar niet verwerken kan.
Tindemans zei ook nog dat de Vlaamse toegevingen destijds de oorzaak was van de stichting van een partij waar nu iedereen schrik van heeft.
luc broes is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:50   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U spreekt in totale raadsels. Volgens u is de analyse van Tindemans niet interessant genoeg. Waarom? Omdat u dat vindt. Kortom, omdat ze u niet aanstaat. Omdat ze niet met een beschuldigende vinger naar de Vlamingen/Vlaamse politici wijst zoals Sinardet wel doet.
Oud 8 mei 2005, 21:52   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Tindemans zei ook nog dat de Vlaamse toegevingen destijds de oorzaak was van de stichting van een partij waar nu iedereen schrik van heeft.
Ook hier toonde de oud-politicus dat hij nog steeds een bijzonder scherp inzicht heeft. Terwijl een deel van de Vlaamse politici BHV maar blijft afdoen als totaal onbelangrijk ("de mensen denken daar niet aan") en daarmee trouwens de realiteit willen uitgummen (er liggen wel mensen wakker van, zeker wat de draagwijdte van het dossier betreft), weet Tindemans heel goed welke sfeer de behandeling van dit dossier creëert en wie er hier garen van zal spinnen als het op de zoveelste koehandel uitdraait.
Oud 8 mei 2005, 21:59   #50
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
U spreekt in totale raadsels. Volgens u is de analyse van Tindemans niet interessant genoeg. Waarom? Omdat u dat vindt. Kortom, omdat ze u niet aanstaat. Omdat ze niet met een beschuldigende vinger naar de Vlamingen/Vlaamse politici wijst zoals Sinardet wel doet.
Precies zoals de degelijke argumentering en interessant voorstel van Sinardet U niet aanstaan. Maar hij brengt wel iets nieuws.

Dat Tindemans faalde met zijn federaliseringsvoorstel is toch geen geheim en daar is niets raadselachtigs aan. Dat daardoor Brussel een volwaardige regio werd, wat nu nog niet aanvaard is door de Vlaamsnationalisten maakt elk betoog van Tindemans verouderd.
Avan is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:02   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Jan, u wijst de argumentering van dhr. Sinardet ook gewoon af omdat de auteur u niet aanstaat.
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:05   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Jan, u wijst de argumentering van dhr. Sinardet ook gewoon af omdat de auteur u niet aanstaat.
Ja? Waar heeft u dat dan van mij gelezen?

Ik heb gewoon opgemerkt dat het ten tonele voeren van Sinardet als "een gerespecteerd politocoloog" niet correct is. De man is immers onderzoeker, niet van die leeftijd en ervaring dat men hem in de academische wereld als "gerespecteerd" kan aankondigen. En daarnaast, zoals eerder al gesteld, houdt de man zich bezig met communicatiewetenschappen.
Oud 8 mei 2005, 22:07   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Lees het palmares van Dave Sinardet er maar eens op na, hij houdt zich niet enkel bezig met communicatiewetenschappen (zie vorige pagina).

En jij Jan, waar hou jij je zoal mee bezig?

Laatst gewijzigd door Kim : 8 mei 2005 om 22:08.
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:08   #54
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Waar heeft u dat dan van mij gelezen?
Een goede verstaander heeft maar één woord nodig.
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:10   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En jij Jan, waar hou jij je zoal mee bezig?
Hoofdzakelijk met het onderwijzen en opvoeden van kinderen. Fijn en verrijkend werk trouwens. Morgen is het weer zover!
Oud 8 mei 2005, 22:13   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Dit klinkt eigenlijk angstaanjagend enthousiast!
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:29   #57
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik wil niemand omver blazen met het gezagsargument, maar misschien kunnen diegenen die Sinardets' tekst argumentloos naar de prullenmand verwijzen hun CV'tje eens posten? Dan kunnen we op die basis misschien een afweginkje maken. ..................................
Dus toch het gezagsargument. In de prullenbak ermee!
Zelf geef ik steevast de voorkeur aan de ervaringsdeskundige.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 22:34.
Egidius is offline  
Oud 9 mei 2005, 17:03   #58
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Politicoloog Dave Sinardet
Wie???
Oud 9 mei 2005, 17:05   #59
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Doet me overigens denken aan Mijnheer Carl Devos, die door Patriot! ook zo opgehemeld werd. Tot hij zei dat kleine partijen (zoals de BUB) folklore waren.

Hoe noemde je Carl Devos nu weer, Patriotje?
Oud 9 mei 2005, 17:08   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wie???
Lees maar eens wat de man reeds geschreven heeft, u zal versteld staan!
Kim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be