Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 10:49   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.
België koopt ook electriciteit van Frankrijk. Aansluiten bij Frankrijk, dan maar?

Er zijn misschien degelijke argumenten om België in één of andere vorm te behouden, maar bij uw partij zijn ze in elk geval niet te vinden. U maakt de Belgische beweging doorgaans belachelijk.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 mei 2005, 10:57   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.
Menslief, ik wist wel dat de belgicisten niet met de tijd meegaan, maar dat het zo erg is wist ik niet.

Vlaanderen heeft sedert de jaren tachtig (toen er spanningen waren met Wallonië over het drinkwater) zwaar geïnvesteerd in eigen waterwinning. Op dit ogenblik produceert Vlaanderen 80% (jawel, o doorluchtige Leider-Voorzitter) van zijn eigen drinkwater. De resterende 20% koopt Vlaanderen zowel in Wallonië, Frankrijk als Nederland.

Leer u dus informeren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 mei 2005, 11:07   #43
luc broes

Standaard

Citaat:
Sint-Genesius-Rode moet niet "verfranst" worden. Dat heb ik nooit gezegd. Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst. En dat heeft hoegenaamd niets met taal te maken. Ik maak van taal immers geen existentieel principe zoals u.
Voorts ben ik een democraat en vind ik dat de bewoners van de rand daar zelf over moeten kunnen beslissen.
Als taal voor jou en andere Belgen niet belangrijk is, goed voor ons wel, en laat het dan in Vlaanderen het Nederlands zijn.
Als democraat vind je het mogelijk ook goed dat Marokkaanse en Turkse wijken bij het moederland aansluiten. Zeker voor de Franstalige brusselse democraten moet dat geen probleem zijn.
luc broes is offline  
Oud 6 mei 2005, 11:11   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Als taal voor jou en andere Belgen niet belangrijk is, goed voor ons wel, en laat het dan in Vlaanderen het Nederlands zijn.
Als democraat vind je het mogelijk ook goed dat Marokkaanse en Turkse wijken bij het moederland aansluiten. Zeker voor de Franstalige brusselse democraten moet dat geen probleem zijn.
En ongetwijfeld is Hans I le Grand een grote voorstander van een grote metropool Hasselt-Maastricht-Aken...
Oud 7 mei 2005, 11:51   #45
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Vandaag nog meer toffe lezersbrieven in HLN, in ieder geval toch genoeg voor "mensen die daar totaal niet in geïnteresseerd zijn". Spijtig genoeg voor het humorgehalte niet één bubbelschrijfsel; de redactie is blijkbaar voorgoed gekaapt door stoute racistische en nazistische flaminganten .
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 7 mei 2005, 13:01   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Vandaag nog meer toffe lezersbrieven in HLN, in ieder geval toch genoeg voor "mensen die daar totaal niet in geïnteresseerd zijn". Spijtig genoeg voor het humorgehalte niet één bubbelschrijfsel; de redactie is blijkbaar voorgoed gekaapt door stoute racistische en nazistische flaminganten .
Het groot "VlaemSSch-nationalistisch complot" in de media, nietwaar! Aldus de hooggeleerde en eerbiedwaardige Voorzitter-Leider, Hans I le Grand.
Oud 7 mei 2005, 13:31   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
VLAMINGEN OVER B-H-V in lezersbrieven

Bla bla bla...

Lezers in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws, 04.05.05

DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 7 mei 2005 om 13:31.
Raf is offline  
Oud 7 mei 2005, 14:26   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst.

Is het dan niet veel logischer om dat derde gewest af te schaffen en Brussel in Vlaanderen op te nemen? Dan zijn we ineens van een reeks ministers af, en met wat chance ook van de '19 Baroniën' waar corruptie en wanbeleid hoogtij viert.
Rr00ttt is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:37   #49
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

DE twee pulpgazetten bij uitstek... En daaruit leid jij af dat "de Vlamingen" het beu zijn? Kom zeg...

en te zeggen dat jij zelfs zonder bron durft beweren dat geen kat geïnteresseerd is
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:31   #50
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Merkwaardig...

Ongetwijfeld herinneren de oudgedienden op dit forum nog jullie oproep om massaal lezersbrieven naar de kranten te schrijven. Toen zijn er dan ook enkele brieven (o.m. van Bruno Y. ... hoe kon het anders) in de kranten verschenen. Resultaat: jullie pakten hier dan ook met grote zegebulletins!

Of hoe de bubbelsmurfen draaien als de wind.
Weerom een geslaagde argumentie, beste Jan. Soms denk ik dat u de enige bent die het niveau van deze site op peil houdt...
Andere keren begrijp ik echter niet waar u de kracht vandaan blijft halen om steeds opnieuw mooie argumenten aan te halen terwijl die steevast botsen op de muur van non-argumentatie die de bub opwerpt om hun o zo broze belangen te verdedigen... U verricht keer op keer prometische daden, en dat moet zelf de bub toegeven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 mei 2005 om 19:31.
van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 19:50   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Weerom een geslaagde argumentie, beste Jan. Soms denk ik dat u de enige bent die het niveau van deze site op peil houdt...
Andere keren begrijp ik echter niet waar u de kracht vandaan blijft halen om steeds opnieuw mooie argumenten aan te halen terwijl die steevast botsen op de muur van non-argumentatie die de bub opwerpt om hun o zo broze belangen te verdedigen... U verricht keer op keer prometische daden, en dat moet zelf de bub toegeven.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken. Zelfs hun doorluchtige Voorzitter-Leider, Président-Fondateur, Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains, Hans I le Grand, komt nauwelijks verder dan wat inhoudsloze bijdragen. Yann gaat zich meestal te buiten aan scheldpartijen. Patriot! pakt het iets verstandiger aan, maar ook hij heeft niet veel in huis. De enige die nog enigszins probeert met argumenten op de proppen te komen, is Kim. Vaak is haar redenering onsamenhangend, waarmee ze bewijst dat ze over een aantal zaken niet ten gronde heeft nagedacht.
Oud 8 mei 2005, 19:55   #52
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken. Zelfs hun doorluchtige Voorzitter-Leider, Président-Fondateur, Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains, Hans I le Grand, komt nauwelijks verder dan wat inhoudsloze bijdragen. Yann gaat zich meestal te buiten aan scheldpartijen. Patriot! pakt het iets verstandiger aan, maar ook hij heeft niet veel in huis. De enige die nog enigszins probeert met argumenten op de proppen te komen, is Kim. Vaak is haar redenering onsamenhangend, waarmee ze bewijst dat ze over een aantal zaken niet ten gronde heeft nagedacht.
Een correcte evaluatie, moet ik zeggen, en net wat ik concludeer na mijn (weliswaar korte) tijd hier op politics.be. Patriot! is wat minder extreem dan Yann, en daardoor lijken zijn posts op wat meer. Over Kims redeneringen hebt u eveneens gelijk. Zij is vaak nogal rad van tong, en dat is niet steeds een goed punt. Eer men hier uitspraken doet, moet men zijn ideeën analyseren tot men er zeker van is dat bepaalde aspecten ervan niet kunnen misbruikt worden door zijn tegenstanders.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 23:53   #53
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.
Dit argument is dus even (on)zinvol als deze thread waarin men beweert dat het merendeel van de Vlamingen voor de splitsing van BHV is, met als zwakke argumentatie: de lezersbrieven.
Als de publieke staatsomroep, de commerciële Van Thillo-zender en de geschreven pers zwichten voor onze federale excellenties en het vertikken om hun objectieve, democratische rol te spelen, dan komen er lezersbrieven uit frustratie en uit bezorgdheid voor onze samenleving. De media vertekent de realiteit en benadrukt niet dat het argument voor de splitsing van BHV ligt bij het arrest van het Arbitragehof. Deze splitsing van BHV volgt gewoon uit de grondwet en als Verhofstadt en zijn aan Franstalig België onderdanig Paars boven de grondwet mag staan, dan is dit België gewoon op weg naar een dictatuur. Dan heb ik respect voor de legendarische woorden van Tindemans : "De grondwet is geen vodje papier... Ik wil niet dat extreem rechts of extreem links ooit kunnen verwijzen naar mij om later de democratie bij ons te vernietigen".
Pol is offline  
Oud 9 mei 2005, 00:21   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Nochtans is de stem van iemand die HLN en GVA leest in het kieshokje evenvee
l waard als één die op "De Morgen" geabonneerd is, of je dat nu leuk vindt of niet...
zorroaster is offline  
Oud 9 mei 2005, 00:22   #55
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Een goeie 10 miljard per jaar, no questions asked, en nog geld durven vragen voor een paar druppels vocht. Ze zouden verlegen moeten zijn...
zorroaster is offline  
Oud 9 mei 2005, 07:20   #56
Egidius

Standaard

Citaat:
Pulpgazetten, dus pulpmeningen : dat is zowat wat jij ervan denkt hé.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 9 mei 2005, 08:48   #57
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nochtans is de stem van iemand die HLN en GVA leest in het kieshokje evenveel waard als één die op "De Morgen" geabonneerd is, of je dat nu leuk vindt of niet...
En de lezers van HLN (de grootste krant van Vlaanderen) zijn een veelvoud van die van DM, en dat vind ik wèl leuk.
En die lezers hebben soms meer gezond verstand dan de 'intellectuelen' van DM.

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 mei 2005 om 08:52.
luc broes is offline  
Oud 9 mei 2005, 09:09   #58
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
En de lezers van HLN (de grootste krant van Vlaanderen) zijn een veelvoud van die van DM, en dat vind ik wèl leuk.
En die lezers hebben soms meer gezond verstand dan de 'intellectuelen' van DM.

Beschouwd u "intellectuelen" als iemand die alleen DM of De Standaard leest?De manier waarop u dit zegt klinkt negatief.

Ik ken nochthans genoeg mensen die zowel populaire kranten als DM of De Standaard lezen, ik reken mezelf daar ook bij.
Moneta is offline  
Oud 9 mei 2005, 09:38   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Een correcte evaluatie, moet ik zeggen, en net wat ik concludeer na mijn (weliswaar korte) tijd hier op politics.be. Patriot! is wat minder extreem dan Yann, en daardoor lijken zijn posts op wat meer. Over Kims redeneringen hebt u eveneens gelijk. Zij is vaak nogal rad van tong, en dat is niet steeds een goed punt. Eer men hier uitspraken doet, moet men zijn ideeën analyseren tot men er zeker van is dat bepaalde aspecten ervan niet kunnen misbruikt worden door zijn tegenstanders.
En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen...
Oud 9 mei 2005, 09:45   #60
Egidius

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat er bij de bubbels zulke lichtgewichten zijn die nauwelijks weten te discussiëren of een argumentatie uit te werken.
Dit weekend wat met Rudy Van Nespen van de Nationale Unie gediscussieerd. Daar zit op 't eerste zicht wel weer meer stof in. In elk geval is zijn stijl op peil. En er viel ook wat interessants te vernemen: de NU is voorstander van een afschaffing van alle grendels en speciale meerderheden, zodat de meerderheid op het federaal niveau terug normaal kan spelen!

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 09:48.
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be