![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Veel Turken en Marokkanen werkloos ![]() Overheidsdienst Economie bevestigt de grote werkloosheid van Turken en Marokkanen in ons land. Ruim één op de drie van hen was twee jaar geleden werkloos. Dat was toen al vijf keer zo hoog als bij de autochtone Belgen. Ook bij Belgen van vreemde afkomst waren er twee keer zoveel werklozen als bij autochtone landgenoten. Turken en Marokkanen zijn ook oververtegenwoordigd in de groep van de laagstgeschoolden. De studie staat gepubliceerd in het blad Over.Werk. Och maar ja William, dit is toch geen gegronde studie van één of andere wondergenie uit Leuven die rechtstreeks door God is gestuurd.... sorry domme ik ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
*om welke reden dan ook is het % werklozen bij allochtonen zeer hoog. Dat probleem moet eerst opgelost voor er nog nieuwe immigranten bijkomen, want hoe meer werkloze immigranten hoe moeilijker de integratie. *het is al te eenvoudig steeds de oorzaak van problemen eenzijdig toe te schrijven aan een paar racistische klanten zoals Groen!? hier doet. Zoiets noemt men een ongegrond vooroordeel. Feryn zei dat zijn klanten Marokkanen weigeren. Daarbij is Feryn niet de enige. Het is dus een algemeen verschijnsel dat natuurlijk te betreuren is. Men moet de redenen vaststellen. Een reden is bv dat in onze grote steden scholen zijn met veel allochtonen van verschillende nationaliteiten die weinig of geen Nederlands verstaan, en waar de sfeer zeer veel te wensen over laat. Damienne Anciaux weet er alles van. De taak van de leraar wordt er bijna onmogelijk. De gevolgen kan men raden. Alle herleiden tot enkele racitische Vlamingen is dom en stuitend. Mag ik ook nogmaals een vergelijking maken. In de meeste ondernemingen van allochtonen zijn bijna enkel allochtonen tewerkgesteld. En die hebben als klanten bijna enkel allochtonen. Ook racisme? Moet men hier ook gaan straffen en verplichtingen opleggen? Ik denk het niet. Ik pleit ook voor gezond verstand: onderzoek de redenen van problemen en tracht die op te lossen. Ik wil er natuurlijk nog aan toevoegen dat men uiteraard niemand mag uitsluiten enkel om wille van afkomst. En de Belgische economie heeft goed opgeleide arbeidskrachten nodig die ze zelf selecteert. Een firma die goed personeel weigert graaft zij eigen graf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Hoe worden de profs benoemd aan de univs ? Als beloning omdat ze ambetant doen, of omdat ze doen wat gevraagd wordt dat ze doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() ondertussen moeten we verpleegsters gaan ronselen in polen
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ferryn weet wat zijn klanten willen : gekwalificeerd en betrouwbaar personeel. Wij hebben enkel mensen nodig die hier komen en zich aanpassen, willen leren, willen werken... kijk maar naar Naima (dixit Leterme) Anders moeten ze maar elders gaan werk zoeken... Groen bewijst eens te meer zijn ongelijk... met knuffelen kom je er nooit ! Kijk maar naar Nederland !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoals aangetoond kosten ze de RSZ zelfs meer dan dat ze van hun krijgen als werkend aangezien de grootste hoop werkloos is. Met andere woorden, door vreemdelingen naar hier te halen verhogen we onze kosten enkel maar i.p.v. onze kosten weg te werken..
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat vooral SPA en Groen .... migranten allochtonen nodig hebben. En de multiculindustrie uiteraard.
Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 mei 2005 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
leer ze respect voor andermans zaken ! houdt ze op school en doe ze studeren ! dat ze de taal leren en lezen en schrijven ! laat ze een goede opleiding volgen en slagen met onderscheiding ! je moet eerst wat doen om een job te krijgen en je geld te verdienen ! mijn zoon heeft een informaticadiploma (3 jaar hoger onderwijs) en heeft na zeven maanden zoeken en tientallen sollicitaties een bediendencontract gekregen en verdient amper 1700 euro bruto...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Groen !? schreef :
Citaat:
Wanneer je aan "copy/paste" doet Groentje dan wordt verondersteld, meen ik toch, denk ik toch, dat je iets méér kent over de "behandelde" tekst. Allez Groentje, leg dan eens uit waarom onze economie, onze vergrijzende economie, een import nodig heeft van gepensioneerden !? Indien die laatste alinea je mocht bevreemden Groentje, gelieve dan te noteren dat het voorbije jaar, 2004 dus, 37% van de binnenkomende marokkaanse Allochtonen van pensioengerechtigde leeftijd zijn. Dus : hier onmiddellijk een belgisch pensioen aanvragen ... en krijgen .. ...arme, domme belgen ... Dank bij voorbaat voor een, aub, niet regelnevelachtige uitleg I
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Belgie heeft totaal geen nood aan ongeschoolde medemensen.
Er moeten tegenwoordig niet zoveel kamelen worden gedreven , hier. Een objectieve studie over de meerwaarde van de binnengekomenen zou zeer verhelderend zijn. Gaan ze publiek niet doen. Partijbelang slaat alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() En Groen !? sprak :
Citaat:
Gelieve dus je ondertekening aan te passen. Mag ik voorstellen (ik gebruik you; dus omzetten in de eerste persoon enkelvoud; de eerste persoon enkelvoud, dat is de tijd van het werkwoord die met ik begint) : you are green and stupid. Beste Groeten !
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Groen !? vroeg :
Citaat:
1. De dienst : Vreemdelingenpolitie; 2. De Krant : Het Laatste Nieuws; 3. Én, binnen 14-dagen (staatsdienst ! ) : Het N.I.S. . Beste Groeten !
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |