Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 20:20   #41
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
U heeft ongetwijfeld allemaal sociologisch onderzoek bestudeerd, literatuur doorgenomen enz. ...
Héél grappig; net op www.vrtnieuws.net gevonden;

Veel Turken en Marokkanen werkloosEen studie van de Federale
Overheidsdienst Economie bevestigt de
grote werkloosheid van Turken en
Marokkanen in ons land.

Ruim één op de drie van hen was twee
jaar geleden werkloos. Dat was toen al
vijf keer zo hoog als bij de autochtone
Belgen.

Ook bij Belgen van vreemde afkomst
waren er twee keer zoveel werklozen als
bij autochtone landgenoten.

Turken en Marokkanen zijn ook
oververtegenwoordigd in de groep van de
laagstgeschoolden. De studie staat
gepubliceerd in het blad Over.Werk.

Och maar ja William, dit is toch geen gegronde studie van één of andere wondergenie uit Leuven die rechtstreeks door God is gestuurd....
sorry domme ik

Oud 5 mei 2005, 20:22   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
bron: De Standaard (gedeeltelijk overgenomen)
De Belgische economie heeft de allochtonen en migranten nodig. Als mensen als Feryn allochtonen blijven weigeren terwijl ze geen ander personeel vinden, is dat ook schadelijk voor hun bedrijf. Even schadelijk als het verliezen van die paar racistische klanten, want door personeelstekort kunnen ze niet al hun bestellingen afwerken.
Bedrijfsleiders in België moeten verplicht worden bekwame mensen aan te nemen, ongeacht hun afkomst. Ik pleit hiermee niet voor opgelegde quota maar gewoon voor gezond verstand.
Enkele opmerkingen:
*om welke reden dan ook is het % werklozen bij allochtonen zeer hoog. Dat probleem moet eerst opgelost voor er nog nieuwe immigranten bijkomen, want hoe meer werkloze immigranten hoe moeilijker de integratie.
*het is al te eenvoudig steeds de oorzaak van problemen eenzijdig toe te schrijven aan een paar racistische klanten zoals Groen!? hier doet. Zoiets noemt men een ongegrond vooroordeel. Feryn zei dat zijn klanten Marokkanen weigeren. Daarbij is Feryn niet de enige. Het is dus een algemeen verschijnsel dat natuurlijk te betreuren is. Men moet de redenen vaststellen.
Een reden is bv dat in onze grote steden scholen zijn met veel allochtonen van verschillende nationaliteiten die weinig of geen Nederlands verstaan, en waar de sfeer zeer veel te wensen over laat. Damienne Anciaux weet er alles van. De taak van de leraar wordt er bijna onmogelijk. De gevolgen kan men raden.
Alle herleiden tot enkele racitische Vlamingen is dom en stuitend.
Mag ik ook nogmaals een vergelijking maken. In de meeste ondernemingen van allochtonen zijn bijna enkel allochtonen tewerkgesteld. En die hebben als klanten bijna enkel allochtonen. Ook racisme? Moet men hier ook gaan straffen en verplichtingen opleggen? Ik denk het niet.
Ik pleit ook voor gezond verstand: onderzoek de redenen van problemen en tracht die op te lossen.
Ik wil er natuurlijk nog aan toevoegen dat men uiteraard niemand mag uitsluiten enkel om wille van afkomst.
En de Belgische economie heeft goed opgeleide arbeidskrachten nodig die ze zelf selecteert.
Een firma die goed personeel weigert graaft zij eigen graf.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 20:27   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ik verwijs u graag door naar de cursus sociologie van de heer K. Mathijs, gewoon hoogleraar aan de KULeuven
Veel van die sociologen bewijzen wat door de politiek correcten moet bewezen worden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 20:31   #44
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Hoe worden de profs benoemd aan de univs ? Als beloning omdat ze ambetant doen, of omdat ze doen wat gevraagd wordt dat ze doen ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 20:32   #45
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

ondertussen moeten we verpleegsters gaan ronselen in polen
Oud 5 mei 2005, 20:33   #46
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Héél grappig; net op www.vrtnieuws.net gevonden;

Veel Turken en Marokkanen werkloosEen studie van de Federale
Overheidsdienst Economie bevestigt de
grote werkloosheid van Turken en
Marokkanen in ons land.

Ruim één op de drie van hen was twee
jaar geleden werkloos. Dat was toen al
vijf keer zo hoog als bij de autochtone
Belgen.

Ook bij Belgen van vreemde afkomst
waren er twee keer zoveel werklozen als
bij autochtone landgenoten.

Turken en Marokkanen zijn ook
oververtegenwoordigd in de groep van de
laagstgeschoolden. De studie staat
gepubliceerd in het blad Over.Werk.

Och maar ja William, dit is toch geen gegronde studie van één of andere wondergenie uit Leuven die rechtstreeks door God is gestuurd....
sorry domme ik

en wat bewijst dit?
Oud 5 mei 2005, 21:16   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Daarom zitten we in België met meer dan 50% werkloze allochtonen...
zonder diploma's... zou best kunnen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:23   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron: De Standaard (gedeeltelijk overgenomen)

De Belgische economie heeft de allochtonen en migranten nodig. Als mensen als Feryn allochtonen blijven weigeren terwijl ze geen ander personeel vinden, is dat ook schadelijk voor hun bedrijf. Even schadelijk als het verliezen van die paar racistische klanten, want door personeelstekort kunnen ze niet al hun bestellingen afwerken.
Bedrijfsleiders in België moeten verplicht worden bekwame mensen aan te nemen, ongeacht hun afkomst. Ik pleit hiermee niet voor opgelegde quota maar gewoon voor gezond verstand.
In engeland gaan ze de grenzen sluiten en drastisch maatregelen nemen om de instroom een halt toe te roepen. Zelfs Labour denkt deze piste te moeten volgen !

Ferryn weet wat zijn klanten willen : gekwalificeerd en betrouwbaar personeel.

Wij hebben enkel mensen nodig die hier komen en zich aanpassen, willen leren, willen werken... kijk maar naar Naima (dixit Leterme)

Anders moeten ze maar elders gaan werk zoeken...

Groen bewijst eens te meer zijn ongelijk... met knuffelen kom je er nooit ! Kijk maar naar Nederland !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 5 mei 2005, 21:27   #49
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
en wat bewijst dit?
??? dat immigranten niet dé oplossing vormen voor onze vergrijzing en zogezegd noodzakelijk zijn voor de verdere welvaart in ons land.
Zoals aangetoond kosten ze de RSZ zelfs meer dan dat ze van hun krijgen als werkend aangezien de grootste hoop werkloos is.
Met andere woorden, door vreemdelingen naar hier te halen verhogen we onze kosten enkel maar i.p.v. onze kosten weg te werken..
Oud 5 mei 2005, 21:34   #50
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik denk dat vooral SPA en Groen .... migranten allochtonen nodig hebben. En de multiculindustrie uiteraard.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 mei 2005 om 21:34.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:39   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Neen te weinig doen aan de sociale problemen waarin mensen zitten... Het is de normaalste zaak van de wereld dat er meer problemen zijn en meer misdaad in tegenover de maatschappij achtergestelde gemeenschappen. Wie die niet oplost, die vraagt problemen. Los de werkloosheid op, maak dat iedereen een degelijk huis heeft, een degelijke ziekteverzekering, en alle toegang tot openbare diensten, en je zal de criminaliteit zien in elkaar storten.

Repressief beleid ten aanzien van criminaliteit lost helemaal niets op. In de VS zijn ze uitermate repressief. Daar zitten 2.1 miljoen mensen in de gevangenis. Maar de criminaliteit ligt ondanks dat nog veel hoger dan bij ons. Repressei en rechts beleid werken contraproductief.
voedt eerst je kinderen op zoals het hoort !
leer ze respect voor andermans zaken !
houdt ze op school en doe ze studeren !
dat ze de taal leren en lezen en schrijven !
laat ze een goede opleiding volgen en slagen met onderscheiding !

je moet eerst wat doen om een job te krijgen en je geld te verdienen !

mijn zoon heeft een informaticadiploma (3 jaar hoger onderwijs) en heeft na zeven maanden zoeken en tientallen sollicitaties een bediendencontract gekregen en verdient amper 1700 euro bruto...
Oud 5 mei 2005, 21:42   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart
Ja en als die sterk schommelende vrije markt die gastarbeiders binnen tien jaar niet meer nodig heeft, wat dan ? Opnieuw massaal dumpen in ghettowijken en die miljardenkost voor dop en Ocmw aan de werkende bevolking opnieuw verkopen als "multiculturele verrijking" ?

Of de logica toepassen dat "einde contract GASTarbeid = terugkeer naar land van herkomst" ?
juist, zoals het Zwitsers systeem, einde contract en je mag terug, het is er veel beter en wordt correct toegepast !
Oud 5 mei 2005, 22:49   #53
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Groen !? schreef :

Citaat:
De Belgische economie heeft de allochtonen en migranten nodig.
Wel Groentje, "copy/paste" is een mooie zaak en geeft het mensdom veel vermaak ...

Wanneer je aan "copy/paste" doet Groentje dan wordt verondersteld, meen ik toch, denk ik toch, dat je iets méér kent over de "behandelde" tekst.

Allez Groentje, leg dan eens uit waarom onze economie, onze vergrijzende economie, een import nodig heeft van gepensioneerden !?

Indien die laatste alinea je mocht bevreemden Groentje, gelieve dan te noteren dat het voorbije jaar, 2004 dus, 37% van de binnenkomende marokkaanse Allochtonen van pensioengerechtigde leeftijd zijn. Dus : hier onmiddellijk een belgisch pensioen aanvragen ... en krijgen ..

...arme, domme belgen ...

Dank bij voorbaat voor een, aub, niet regelnevelachtige uitleg I
Oud 5 mei 2005, 23:36   #54
Don Quichote
Banneling

Standaard

Belgie heeft totaal geen nood aan ongeschoolde medemensen.

Er moeten tegenwoordig niet zoveel kamelen worden gedreven , hier.

Een objectieve studie over de meerwaarde van de binnengekomenen zou zeer verhelderend zijn.

Gaan ze publiek niet doen.

Partijbelang slaat alles.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 08:20   #55
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
voedt eerst je kinderen op zoals het hoort !
leer ze respect voor andermans zaken !
houdt ze op school en doe ze studeren !
dat ze de taal leren en lezen en schrijven !
laat ze een goede opleiding volgen en slagen met onderscheiding !

je moet eerst wat doen om een job te krijgen en je geld te verdienen !

mijn zoon heeft een informaticadiploma (3 jaar hoger onderwijs) en heeft na zeven maanden zoeken en tientallen sollicitaties een bediendencontract gekregen en verdient amper 1700 euro bruto...
De fout van de allochtonen zeker...
Oud 6 mei 2005, 08:22   #56
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Groen !? schreef :

Wel Groentje, "copy/paste" is een mooie zaak en geeft het mensdom veel vermaak ...

Wanneer je aan "copy/paste" doet Groentje dan wordt verondersteld, meen ik toch, denk ik toch, dat je iets méér kent over de "behandelde" tekst.

Allez Groentje, leg dan eens uit waarom onze economie, onze vergrijzende economie, een import nodig heeft van gepensioneerden !?

Indien die laatste alinea je mocht bevreemden Groentje, gelieve dan te noteren dat het voorbije jaar, 2004 dus, 37% van de binnenkomende marokkaanse Allochtonen van pensioengerechtigde leeftijd zijn. Dus : hier onmiddellijk een belgisch pensioen aanvragen ... en krijgen ..

...arme, domme belgen ...

Dank bij voorbaat voor een, aub, niet regelnevelachtige uitleg I
Mag ik u eerst en vooral u bron vragen van zulke cijfers?
Oud 6 mei 2005, 08:23   #57
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
juist, zoals het Zwitsers systeem, einde contract en je mag terug, het is er veel beter en wordt correct toegepast !
Tuurlijk, ze eerst uitpersen en dan het vliegtuig opzetten... Dat we daar niet aan gedacht hebben!
Oud 6 mei 2005, 09:59   #58
predator
Parlementslid

Standaard

En Groen !? sprak :

Citaat:
Ancapa : allochtonen en einde kontrakt :
Citaat:
Groen !? : Tuurlijk, ze eerst uitpersen en dan het vliegtuig opzetten... Dat we daar niet aan gedacht hebben!
Een dergelijke oerdomme reactie, wel Groentje, die verraadt de ijle, vluchtige, wazige, fluïde leegheid van je hersenpan !

Gelieve dus je ondertekening aan te passen. Mag ik voorstellen (ik gebruik you; dus omzetten in de eerste persoon enkelvoud; de eerste persoon enkelvoud, dat is de tijd van het werkwoord die met ik begint) :

you are green and stupid.

Beste Groeten !
Oud 6 mei 2005, 10:03   #59
predator
Parlementslid

Standaard

Groen !? vroeg :

Citaat:
Mag ik u eerst en vooral u bron vragen van zulke cijfers?
Groen !?, die bronnen zijn :

1. De dienst : Vreemdelingenpolitie;

2. De Krant : Het Laatste Nieuws;

3. Én, binnen 14-dagen (staatsdienst ! ) : Het N.I.S. .

Beste Groeten !
Oud 6 mei 2005, 10:17   #60
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Groen !? vroeg :

Groen !?, die bronnen zijn :

1. De dienst : Vreemdelingenpolitie;

2. De Krant : Het Laatste Nieuws;

3. Én, binnen 14-dagen (staatsdienst ! ) : Het N.I.S. .

Beste Groeten !
De dienst voor vreemdelingen zaken behandelt naar mijn weten enkel asielaanvragen, wat iets helemaal anders is dan gewone migranten. Hebt u van de andere bronnen een concrete link?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be