Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 13:23   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waar we uiteindelijk niets van geloven om de eenvoudige reden dat er nog nooit klacht werd neergelegd tegen TAK om die reden en er ook nog nooit iemand van TAK omwille van dergelijke feiten werd veroordeeld.

Sommige van het VMO daarentegen wel.
Flauwe kul. Ik ben zelf actief geweest binnen TAK in de jaren zeventig en ik ben zelf 2 x veroordeeld geweest (1975 en 76) voor geweld tijdens verboden betogingen nav de lokettenkwestie van Nols in Schaarbeek. En ik kan je verzekeren, er zijn er in die jaren veel veroordeeld.
Oud 6 mei 2005, 13:27   #42
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Blijkbaar verbind jij aan het woord subversief een heel negatieve bijklank.
Het zij zo.
Het lijkt me een heel passende term om organisaties mee te duiden die als voornaamste doel hebben om een welvarend natie naar de sodeju te helpen.

Om u te plezier zal ik het eens kort en krachtig houden:
Iedereen mag lijstjes aanleggen zoveel hij wil.
Zover is de vrijheid van meningsuiting nog niet aangetast.
En neen, ik vind het niet jammerdat het VB op een lijstje prijkt.
Waar haal je het.
Citaat:
Trouwens vreemd dat de N-VA er niet (meer?) opstaat.
Vind uitgerekend jij dat zo vreemd? Die mensen volgen zeer nauwlettend dit forum en hebben, mede door jouw berichten over de totaal ongevaarlijke N-VA en hun pro-belgische standpunten, besloten de N-VA te schrappen van de subversieve lijst. Logisch toch?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:28   #43
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Toch wel van het Vlaams Belang waartoe het VMO gewoon hoort.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:29   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Toch wel van het Vlaams Belang waartoe het VMO gewoon hoort.
En nu even in begrijpbaar Nederlands.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:29   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

En we wachten nog steeds op aanwijzingen die de Grote Voorzitter meent te hebben:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Om iets te vermoeden moet u aanwijzingen hebben. Dus, o doorluchtige Voorzitter-Leider en Président-Fondateur, Hans I le Grand, welke aanwijzingen heeft u dat het VMO ondergronds werkt.

En uw "vermoeden" ( ) wordt niet gedeeld door de Belgische politie, daar er geen sprake is in de lijst van het VMO.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:53   #46
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang in theorie misschien wel, doch de gewelddadige randorganisaties zoals VMO, Were Di, Voorpost, TAK e.v.a. zijn gewelddadig straatkrapuul die hun gelijk niet via dialoog halen..............
TAK is hoegenaamd geen "randorganisatie" en nog minder van het VB.

Je moet eens leren onderscheid maken man. Daarbij, hoe kom je aan "geweldadig"? Ik vind het volstrekt normaal dat éentalig-frans wordt overplakt in faciliteitgemeenten, dat er luid wordt geprotesteerd in Voeren en elders, dat men zich verzet tegen de toenemende verfransing, die van bovenuit (bewust?) in de hand wordt gewerkt.

Er móet hier protest tegen zijn. Of gaan we dat protest even in de kiem smoren? Wie was er hier tegen censuur en voor de vrije mening? Ik hoop dat je je principes niet verloochent Superstaaf?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:57   #47
Ambiorix

Standaard

De VMO is verleden tijd voor zij die het niet snappen.

Over Voorpost: daar zitten inderdaad vooral VB'ers, maar de groepering staat ook open voor niet-VB'ers. De gelijkenis met TAK is dat Vlaamse (taal)strijd samenvalt, maar hun doelstellingen liggen ietwat anders, bij Voorpost is het meer Groot-Nederland dat ze voor ogen hebben. Daarbij komt dat ze ook op andere vlakken 'rechts' zijn en dat TAK daar geen positie inneemt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:06   #48
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Eigen ervaring.
Exploration du monde-Gent-Borluutstraat-Hoogpoort-Belfortstraat........
Hmm Staaf, zou je daar wat meer over kunnen vertellen. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar het is het eerste dat ik er van hoor.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:06   #49
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Filip Dewinter: "Wij streven inderdaad naar een onafhankelijke Vlaamse staat. Maar dat is een legitieme politieke eis. Wij zijn niet ondemocratisch, wij vertegenwoordigen 24,1 % van alle Vlamingen. Wij willen de Belgische staat niet tot ontbinding brengen via ondemocratische middelen zoals terreuraanslagen en destabilisatie. Ik vind dus dat het criterium voor dit soort lijsten het respect voor de democratie hoort te zijn. Ik hoor niet thuis op een lijst tussen allerlei extremistische moslimorganisaties die mensen ronselen – zoals ik hier lees – om ten strijde te trekken in Irak of Afghanisatan met de Mujaheddin, Hezbollah of Hamaz. Daar horen wij als Vlaams-nationalisten niet op thuis. Wij staan net voor de Hell”s Angels, de Bandidos en consoorten en komen na de sekten, komaan zeg!”

bron: intervieuw met menzo
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:07   #50
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang in theorie misschien wel, doch de gewelddadige randorganisaties zoals VMO, Were Di, Voorpost, TAK e.v.a. zijn gewelddadig straatkrapuul die hun gelijk niet via dialoog halen..............
Dus de "randorganisaties" kunnen mee betrokken worden in de afweging of een partij de democratische weg bewandelt of niet? Dat opent perspectieven voor de aanpak van de VLD (de Loge), de CD&V ("nazipaus" Benedictus), de SPA (de knokploegen van het ABVV), de BUB (het Hof), de PS (Happart, Action Fouronnaise) etc...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:25   #51
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Vlaams Belang en Davidsfonds op terrorismelijst Antwerpse politie

Bij de politiediensten in Antwerpen circuleert een lijst van een 200-tal organisaties onder de titel "extremistische en terroristische groeperingen". Het gaat niet om de lijst van de Staatsveiligheid en hij dient blijkbaar voor intern gebruik.

De lijst bevat een amalgaam aan groepen, zoals onder meer dierenbevrijdingsorganisaties (ALF), dierenrechtenorganisaties (GAIA), extreem-rechts (Skinheads) en Vlaams nationalisme (Vlaams Belang, Vlaams Volksbeweging, uitgeverij Davidsfonds).

Waar zijn wij mee bezig mensen is het al niet erg genoeg dat men de terroristen nog niet kan pakken
De straatterroristen van de L.S.P, het gentse krakerskrapuul, de maoïsten van de PVDA staan er blijkbaar niet in. Zéér vreemd volgens mij
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:34   #52
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang en Davidsfonds op terrorismelijst Antwerpse politie

Bij de politiediensten in Antwerpen circuleert een lijst van een 200-tal organisaties onder de titel "extremistische en terroristische groeperingen". Het gaat niet om de lijst van de Staatsveiligheid en hij dient blijkbaar voor intern gebruik.

De lijst bevat een amalgaam aan groepen, zoals onder meer dierenbevrijdingsorganisaties (ALF), dierenrechtenorganisaties (GAIA), extreem-rechts (Skinheads) en Vlaams nationalisme (Vlaams Belang, Vlaams Volksbeweging, uitgeverij Davidsfonds).

Waar zijn wij mee bezig mensen is het al niet erg genoeg dat men de terroristen nog niet kan pakken
Niets dan stemmingmakerij en demonisering van de grootste partij in vlaanderen. Ze zullen het nooit leren!!! Zeer triest is het.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:36   #53
Tegendradigaard

Standaard

Ik zou het erg vinden moest mijn beweging er niet in staan in die lijst....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:15   #54
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Niets dan stemmingmakerij en demonisering van de grootste partij in vlaanderen. Ze zullen het nooit leren!!! Zeer triest is het.
Grootste partij in vlaanderen zijn jullie toch

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 6 mei 2005 om 15:15.
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 16:59   #55
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Gaia overweegt klacht tegen lijst extremistische groeperingen

16:53:54

ANTWERPEN - Dierenrechtenorganisatie Gaia vindt het een schande dat haar naam op een lijst met ,,extremistische en terroristische groeperingen'' prijkt die volgens Gazet van Antwerpen bij de Antwerpse politiediensten circuleert. Gaia overweegt dan ook een klacht in te dienen tegen de opstellers van de lijst wegens laster en eerroof.

,,Wij beschouwen de vermelding op die lijst niet alleen als een aanslag op onze eerbaarheid, maar ook op die van onze ruim 20.000 leden en supporters’’, reageert directeur Ann De Greef. ,,Wat de Antwerpse politie bezielt om Gaia als terroristisch of extremistisch te beschouwen, is voor ons een raadsel. Onze organisatie maakt deel uit van het Raadgevend Comité voor de Voedselveiligheid en van de Raad voor Dierenwelzijn die minister van Volksgezondheid Demotte adviseert. Die laten zich beslist niet in met terroristen of extremisten.’’

Het stoort De Greef ook dat Gaia zomaar hetzelfde etiket krijgt opgeplakt als dierenbevrijdingsorganisatie ALF. ,,Hun filosofie staat haaks op de onze. Wij dragen geweldloosheid hoog in het vaandel en hebben ons steeds gedistantieerd van hun gewelddaden. Dat we nu in één adem vernoemd worden met hen, is gewoonweg schandalig.’’

Gaia is niet de enige naam op die lijst die de wenkbrauwen doet fronsen. Ook organisaties als het Davidsfonds, het Humanistisch Verbond en het Forum voor Vredesactie worden erop vermeld. ,,Ik kan alleen maar hopen dat burgemeester Patrick Janssens hiertegen zal optreden en een aantal namen, waaronder ook die van Gaia, van die lijst zal halen’’, aldus nog De Greef. Tanguy Veys van Vlaams Belang, dat ook op de lijst staat, heeft het volledige pdf-document op zijn site geplaatst
06/05/2005 - belga - rab
Oud 6 mei 2005, 17:13   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Gaia overweegt klacht tegen lijst extremistische groeperingen

16:53:54

ANTWERPEN - Dierenrechtenorganisatie Gaia vindt het een schande dat haar naam op een lijst met ,,extremistische en terroristische groeperingen'' prijkt die volgens Gazet van Antwerpen bij de Antwerpse politiediensten circuleert. Gaia overweegt dan ook een klacht in te dienen tegen de opstellers van de lijst wegens laster en eerroof.

,,Wij beschouwen de vermelding op die lijst niet alleen als een aanslag op onze eerbaarheid, maar ook op die van onze ruim 20.000 leden en supporters’’, reageert directeur Ann De Greef. ,,Wat de Antwerpse politie bezielt om Gaia als terroristisch of extremistisch te beschouwen, is voor ons een raadsel. Onze organisatie maakt deel uit van het Raadgevend Comité voor de Voedselveiligheid en van de Raad voor Dierenwelzijn die minister van Volksgezondheid Demotte adviseert. Die laten zich beslist niet in met terroristen of extremisten.’’

Het stoort De Greef ook dat Gaia zomaar hetzelfde etiket krijgt opgeplakt als dierenbevrijdingsorganisatie ALF. ,,Hun filosofie staat haaks op de onze. Wij dragen geweldloosheid hoog in het vaandel en hebben ons steeds gedistantieerd van hun gewelddaden. Dat we nu in één adem vernoemd worden met hen, is gewoonweg schandalig.’’

Gaia is niet de enige naam op die lijst die de wenkbrauwen doet fronsen. Ook organisaties als het Davidsfonds, het Humanistisch Verbond en het Forum voor Vredesactie worden erop vermeld. ,,Ik kan alleen maar hopen dat burgemeester Patrick Janssens hiertegen zal optreden en een aantal namen, waaronder ook die van Gaia, van die lijst zal halen’’, aldus nog De Greef. Tanguy Veys van Vlaams Belang, dat ook op de lijst staat, heeft het volledige pdf-document op zijn site geplaatst
06/05/2005 - belga - rab

Dat is nog het plezante van heel dat verhaal.
Oud 6 mei 2005, 22:32   #57
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig idee tot welke strekking het straatkrapuul behoort die de wagen van Filip Dewinter onlangs beschadigd hebben ? Of was dit een toevalstreffer misschien ?

Laatst gewijzigd door TC : 6 mei 2005 om 22:33.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 22:41   #58
luc broes

Standaard

Citaat:
Er zijn zwaarwichtiger rednen dan de racismeveroordeling om VB in 't oog te houden.

Het lijkt me immers niet meer dan normaal dat een subversieve organisatie zoals het VB, dat de Belgsiche staat wil omverwerpen, vooral om die reden figureert op lijstjes van potentiële terroristen.
Je weet maar nooit van welke niet-democratische technieken staatsonvriendelijke organisaties zich bedienen.
Het VB met een verleden van aanvaringen i.v.m. de wet op privé-milities, mag wat dat betreft best in het oog gehouden worden.
Misschien is VMO, Voorpost e.d. opgedoekt, maar TAK en ander diergelijkend straatkrapuul is nog steeds actief.
Racistische blaadjes drukken is klein bier vergeleken met oorlogs-en straatgeweld..............
Ja Superstaaf, en 't schijnt dat ze ook atoombommen hebben, maar ze houden het stil. Just in case!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 22:42   #59
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Is er nog een plaatsje vrij op die lijst voor de N-VA? Een mens is er blijkbaar in goed gezelschap. Die staatsgevaarlijke sujetten van het Davidsfonds, met hun "culturele wandelingen" en schimmige voordrachten altijd, maar goed ook dat die in het oog worden gehouden...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:02   #60
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Je hebt er alleszinds één vergeten...8) aan de aanwezigheid op onze vergaderingen te zien toch...

Overigens zal bomspotting ook wel op die lijst staan, aangezien ze ons een paar weken geleden, 200 km onze bus toen achtervolgd hebben.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 6 mei 2005 om 23:17.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be