![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Te oordelen naar het stemgedrag van de Antwerpenaar is dat niet het geval. Het wordt dus hoog tijd dat er eens echt ingegrepen wordt en niet alleen door welzijnswerkers. Indien niet, dan zullen anderen dit doen. Laatst gewijzigd door luc broes : 7 mei 2005 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik ben daar in principe ook tegen maar ik kan mij wel vinden als men straatverbod wil opleggen in bepaalde wijken waar het er zeer slecht aan toe gaat!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De stad heeft de plicht om overlast ten aanzien van haar burgers te beperken. Daarvoor heeft zij van de wet bevoegdheden gekregen die daarvoor gebruikt kunnen worden. Eén van die bevoegdheden is de taak van de burgemeester om als 'baas van de politie' mede de prioriteiten te stellen ten einde de overlast aan te pakken. Bij de beslissing die dhr. Janssens nu pakt, gaat hij zijn boekje te buiten. De rechter heeft als taak om de personen die overlast bezorgen te berechten en eventueel te veroordelen tot huisarrest. Doordat de politiek nu ook als rechterlijke macht gaat functioneren komt de democratie in België weer maar eens in gevaar. Een goed voorbeeld om te volgen is Sint-Niklaas (als ik me niet vergis) waar er recentelijk zeven (?) agenten in dienst werden genomen die als specialie opdracht kregen om kleine overlast aan te pakken. Doordat politieagenten die taak toegewezen krijgen (en niet gewone stadsambtenaren) weet de burger nog altijd een duidelijk verschil te maken tussen politie en administratief personeel en zo wordt ook de wet duidelijker en overzichtelijker afgebakend. Vanuit ideologisch standpunt kan het niet dat de burgemeester zich het recht toe-eigent om te beslissen wie al dan niet waar nog mag lopen. De beknotting van de vrijheden van de burger die met pure willekeur kunnen uitgesproken worden, vormen een ernstige bedreiging voor de democratie zoals eerder vermeld. Uitvoerende en rechterlijke macht MOETEN gescheiden blijven wil men dictatoriale trekjes vermijden.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Net gehoord op nieuws DAt Vlaams belang patrick janssens zal steunen als het tot stemming komt over twee weken in de gemeenteraad over het straatverbod Groen zou tegen stemmen maar vlaams belang gaat voor stemmen!!
Corden doorbroken in antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel als PJ terecht bepaalde uitzonderlijke maatregelen treft zoals straatverbod op bepaalde plaatsen voor herrieschoppers, en als Groen!? daar niet mee instemt dan zal mogelijk het VB hem daarin steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
men wil alleen samen werken met de verkiezingen op plaatsen waar Groen nog geen zetel heeft dus eigenlijk is Groen ook machtgeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stevaert stelde voor gezamelijk naar de verkiezingen te gaan Groen wou daar niet van weten tenzij ze op plaatsen waar ze anders nooit aan een zetel geraken een hoge plaats kregen op de lijst en daar wou men binnen de sp.A niet van weten maar trouwens ik heb de Groenen niet nodig hoor hier in onze Regio gaan we elk apart ik heb Groen niet nodig hier ze zouden toch meer kwaad dan goed doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |