Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: BUB/NU ?
B.U.B. 13 46,43%
N.U. 15 53,57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 7 mei 2005, 17:54   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Een Vlaamse zieke moet dus anders behandeld worden dan een Waalse?

Sorry, maar dat is je reinste separatisme hoor!
Kim is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:08   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Een Vlaamse zieke moet dus anders behandeld worden dan een Waalse?

Sorry, maar dat is je reinste separatisme hoor!
moet een mens hier eigenlijk nog op antwoorden

inderdaad kim, je hebt honderd procent gelijk. als de sociale zekerheid wordt gesplitst zal in wallonie de pest opnieuw uitbreken en zullen de doden op hopen langs de weg liggen te rotten
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:14   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Uw antwoord is natuurlijk ook weer zeer hoogstaand bij gebrek aan beter.
Kim is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:18   #44
sinan123
Banneling

Standaard

(verkeerd gestemd)
sinan123 is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:20   #45
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is natuurlijk ook weer zeer hoogstaand bij gebrek aan beter.
en uw argumentatie is waarschijnlijk top of the bill??

waarom zou een vlaamse zieke anders behandeld worden dan een waalse zieke?? wordt een duitser anders behandeld dan een fransman wanneer hij in de kliniek ligt?
muys is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:46   #46
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Ik heb gemerkt dat er 2 (twee!) belgicistische partijen zijn.

Daarom deze vraag: [size=3]Stél[/size] dat u een belgicist was, welke partij zou je dan kiezen: De Belgische Unie of de Nationale Unie ?

www.belgischeunie.be
www.nationaleunie.be

Gewoon uit interesse..
Ik neem optie drie : Ik pleeg zelfmoord
Oud 7 mei 2005, 19:27   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Weer een flamingant minder!
Kim is offline  
Oud 7 mei 2005, 19:31   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb gemerkt dat er 2 (twee!) belgicistische partijen zijn.

Daarom deze vraag: [size=3]Stél[/size] dat u een belgicist was, welke partij zou je dan kiezen: De Belgische Unie of de Nationale Unie ?

www.belgischeunie.be
www.nationaleunie.be

Gewoon uit interesse..
Geachte Zwart & Geel, mag ik even vermelden dat je lijstje van belgicistische partijen ver van volledig is?
Je weet toch dat o.a. de VLD en de SPA over het algemeen belgicistische
standpunten innemen? Als de belgicisten alleen zouden bestaan uit twee maal drie man en een paardekop, die dan nog onder mekaar ruzie maken, ja dan was dit apenland allang naar de geschiedenis verwezen. Met de BUB en de NA hoor je mededogen te hebben, wat nog niet betekent dat je er een draad moet aan wijden. Iedereen zijn gedacht natuurlijk, misschien was heel je opzet maar een grapje.
robert t is offline  
Oud 7 mei 2005, 19:38   #49
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Geachte Zwart & Geel, mag ik even vermelden dat je lijstje van belgicistische partijen ver van volledig is?
Je weet toch dat o.a. de VLD en de SPA over het algemeen belgicistische
standpunten innemen? Als de belgicisten alleen zouden bestaan uit twee maal drie man en een paardekop, die dan nog onder mekaar ruzie maken, ja dan was dit apenland allang naar de geschiedenis verwezen. Met de BUB en de NA hoor je mededogen te hebben, wat nog niet betekent dat je er een draad moet aan wijden. Iedereen zijn gedacht natuurlijk, misschien was heel je opzet maar een grapje.
Wel, de VLD en de SPA zijn alleszins n�*et vlaamsgezind, zoveel is duidelijk. Toch zou ik niet durven stellen dat zij belgicistisch zijn: beide partijen opteren namelijk voor meer autonomie in de vorm van regionaliseringen en bevoegdheden voor Vlaanderen. Echt belgicistisch is dit dus niet. Je zou ze meer als federalistisch kunnen bestempelen.
Er zijn ook verschillen en strekkingen b�*nnen de partijen. Zo heb je in de VLD een rechts-Vlaamse vleugel, die echter alleen bij de basis van de partij aanwezig is en zo goed als geen vertegenwoordiging heeft aan de top. Uitzonderingen zijn mensen als Dedecker, die dikwijls op smerige wijze aan de kant worden gezet door de elite, waarbij van idealen en principes geen sprake is: logisch, want macht en postjes primeren.
Ook in de SPA vindt men soms een Vlaamse reflex. Denk aan Vandenbroucke, van wie ik soms verbaasd sta.
Laten we ook niet te optimistisch zijn, dé grote rem op meer Vlaamse autonomie is de VLD, dat is gewoon zo klaar als helder water. Verhofstadt wordt er hopelijk op afgerekend de volgende stembusgang.

Beste Robert, de enige unitaristen zijn de BUB en de NU. Dat is mijn mening. Nu jij

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 mei 2005 om 19:38.
Ambiorix is offline  
Oud 7 mei 2005, 20:11   #50
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, de VLD en de SPA zijn alleszins n�*et vlaamsgezind, zoveel is duidelijk. Toch zou ik niet durven stellen dat zij belgicistisch zijn: beide partijen opteren namelijk voor meer autonomie in de vorm van regionaliseringen en bevoegdheden voor Vlaanderen. Echt belgicistisch is dit dus niet. Je zou ze meer als federalistisch kunnen bestempelen.
Er zijn ook verschillen en strekkingen b�*nnen de partijen. Zo heb je in de VLD een rechts-Vlaamse vleugel, die echter alleen bij de basis van de partij aanwezig is en zo goed als geen vertegenwoordiging heeft aan de top. Uitzonderingen zijn mensen als Dedecker, die dikwijls op smerige wijze aan de kant worden gezet door de elite, waarbij van idealen en principes geen sprake is: logisch, want macht en postjes primeren.
Ook in de SPA vindt men soms een Vlaamse reflex. Denk aan Vandenbroucke, van wie ik soms verbaasd sta.
Laten we ook niet te optimistisch zijn, dé grote rem op meer Vlaamse autonomie is de VLD, dat is gewoon zo klaar als helder water. Verhofstadt wordt er hopelijk op afgerekend de volgende stembusgang.

Beste Robert, de enige unitaristen zijn de BUB en de NU. Dat is mijn mening. Nu jij
Beste Zwart & Geel, ik zal zeker niet ontkennen dat bepaalde mensen in de VLD en SPA geen voorstander zouden zijn van bepaalde vormen van regionaliseringen en meer bevoegdheden voor Vlaanderen. Je vernoemt terecht Dedecker en Vandenbroucke maar zoals je zelf opmerkt worden die mensen, vooral Dedecker die liefst bijna 40 %
van de partij vertegenwoordigt, vakkundig monddood gemaakt. Kijk ook naar het geval Coveliers. Maar laten we eerlijk zijn en ik hoop dat je daar mee akkoord kan gaan, wat zijn we met bevoegdheden zoals eigen verkeersbeleid en nog een paar andere. Maar op gebied van sociale zekerheid, de belangrijkste, staan we nergens. Zolang die niet gesplitst wordt (of bepaalde delen ervan) zullen de Vlamingen geen degelijk beleid kunnen voeren. En zolang de machtige vakbonden, toch ook geliëerd aan de Vlaamse partijen, de boot op dat gebied volledig afhouden is dit de uitdaging waar Vlaanderen de volgende jaren voluit zal moeten gaan.
En dat geldt spijtig genoeg ook voor de CD&V, als je de standpunten van het ACV bekijkt. Ik zie daar niet onmiddellijk een oplossing voor, en ik wil er geen ellenlange polemiek over starten, maar het lijkt me wel de hamvraag over de uiteindelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen.
robert t is offline  
Oud 7 mei 2005, 20:26   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ijveren voor het behoud van België en een splitsing van sociale zekerheid is een contradictie in terminis.
Waarom?

Is de eenheid van België dan zo slap en onstabiel?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 mei 2005, 21:24   #52
Ambiorix

Standaard

België wordt dus in stand gehouden door een federale sociale zekerheid?
Ambiorix is offline  
Oud 8 mei 2005, 07:41   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom?

Is de eenheid van België dan zo slap en onstabiel?
Dat zou jij maar al te graag horen he, Jan!

Nee, maar een splitsing van de sociale zekerheid gaat veel te ver. Je helt dan over naar een confederaal systeem wat op termijn naar een volledige splitsing van België zal leiden.

Laatst gewijzigd door Kim : 8 mei 2005 om 07:46.
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 08:18   #54
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar een splitsing van de sociale zekerheid gaat veel te ver. Je helt dan over naar een confederaal systeem wat op termijn naar een volledige splitsing van België zal leiden.
Wat is er verkeerd aan een volledige splitsing van België?
Oud 8 mei 2005, 08:23   #55
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Nee, maar een splitsing van de sociale zekerheid gaat veel te ver. Je helt dan over naar een confederaal systeem
zegt wie?

Oja, DI Rupo misschien..
Ambiorix is offline  
Oud 8 mei 2005, 08:45   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Wat di Rupo zegt kan me gestolen worden.
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 08:46   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Wat is er verkeerd aan een volledige splitsing van België?
Voor jou niets, voor mij en +/- 85% van de bevolking zeer veel!
Kim is offline  
Oud 8 mei 2005, 09:34   #58
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou jij maar al te graag horen he, Jan!

waarom?

de bub zegt steeds dat de transferts in de sociale zekerheid zwaar overroepen zijn en zegt steeds dat er in wallonie niet meer sociaal profitariaat is dan in vlaanderen. bijgevolg zou de splitsing van de sociale zekerheid geen enkel gevolg hebben voor zowel vlaanderen als wallonie, het zou als het ware blijven zoals het nu is.

waarom vindt de PS dan dat de eventuele splitsing ervan voor hem tot belgie barst leidt? betekent de belgische eenheid dan niet alles voor hem?
muys is offline  
Oud 8 mei 2005, 10:54   #59
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
België wordt dus in stand gehouden door een federale sociale zekerheid?
België is een zeer ingewikkelde constructie en ik wil niet gezegd hebben dat België uitsluitend in stand gehouden wordt door een federale sociale zekerheid. Maar ze is wel de voornaamste factor.
robert t is offline  
Oud 8 mei 2005, 11:54   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Weet je wat ik spijtig vind?

Dat de BUB zich hier al even hard bezondigt aan leugens en het verspreiden van incorrecte informatie over onze partij, als dat de media -de weinige keren dat ze over ons praten- dat doen.

1) Waar haalt U het idee vandaan dat wij "extreem-rechts" zouden zijn?
Wij zijn tegen een verdere islamisering van onze maatschappij en wensen daar hard voor te vechten! Is dat extreem-rechts? Nee, Bubbeltjes, dat is GEZOND BOERENVERSTAND!

2) Noem mij eens de 'sommige leden' van de N.U. die voor een splitsing van de Sociale Zekerheid zijn? En moest je een naam hebben, dan ook graag een citaat!

Voor de rest denk ik, dat jullie gewoon rancuneus zijn omdat iemand, die Belgicist is, niet gekozen heeft om zich bij jullie aan te sluiten.
Zo rancuneus zelfs dat een nationaal gesprek op basis van gelijkwaardigheid voor jullie al teveel gevraagd is.

Mij geen probleem, maar verspreid dan AUB geen onzin over onze partij!
Voor degenen die oprecht informatie zoeken over onze partij verwijs ik naar onze website op: www.nationaleunie.be .

Dank U!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be