![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: BUB/NU ? | |||
B.U.B. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 46,43% |
N.U. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 53,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaamse zieke moet dus anders behandeld worden dan een Waalse?
Sorry, maar dat is je reinste separatisme hoor!
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
inderdaad kim, je hebt honderd procent gelijk. als de sociale zekerheid wordt gesplitst zal in wallonie de pest opnieuw uitbreken en zullen de doden op hopen langs de weg liggen te rotten ![]()
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw antwoord is natuurlijk ook weer zeer hoogstaand bij gebrek aan beter.
#44 |
Banneling
|
![]() (verkeerd gestemd)
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom zou een vlaamse zieke anders behandeld worden dan een waalse zieke?? wordt een duitser anders behandeld dan een fransman wanneer hij in de kliniek ligt?
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een flamingant minder!
![]()
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat o.a. de VLD en de SPA over het algemeen belgicistische standpunten innemen? Als de belgicisten alleen zouden bestaan uit twee maal drie man en een paardekop, die dan nog onder mekaar ruzie maken, ja dan was dit apenland allang naar de geschiedenis verwezen. Met de BUB en de NA hoor je mededogen te hebben, wat nog niet betekent dat je er een draad moet aan wijden. Iedereen zijn gedacht natuurlijk, misschien was heel je opzet maar een grapje. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook verschillen en strekkingen b�*nnen de partijen. Zo heb je in de VLD een rechts-Vlaamse vleugel, die echter alleen bij de basis van de partij aanwezig is en zo goed als geen vertegenwoordiging heeft aan de top. Uitzonderingen zijn mensen als Dedecker, die dikwijls op smerige wijze aan de kant worden gezet door de elite, waarbij van idealen en principes geen sprake is: logisch, want macht en postjes primeren. Ook in de SPA vindt men soms een Vlaamse reflex. Denk aan Vandenbroucke, van wie ik soms verbaasd sta. Laten we ook niet te optimistisch zijn, dé grote rem op meer Vlaamse autonomie is de VLD, dat is gewoon zo klaar als helder water. Verhofstadt wordt er hopelijk op afgerekend de volgende stembusgang. Beste Robert, de enige unitaristen zijn de BUB en de NU. Dat is mijn mening. Nu jij ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 mei 2005 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
van de partij vertegenwoordigt, vakkundig monddood gemaakt. Kijk ook naar het geval Coveliers. Maar laten we eerlijk zijn en ik hoop dat je daar mee akkoord kan gaan, wat zijn we met bevoegdheden zoals eigen verkeersbeleid en nog een paar andere. Maar op gebied van sociale zekerheid, de belangrijkste, staan we nergens. Zolang die niet gesplitst wordt (of bepaalde delen ervan) zullen de Vlamingen geen degelijk beleid kunnen voeren. En zolang de machtige vakbonden, toch ook geliëerd aan de Vlaamse partijen, de boot op dat gebied volledig afhouden is dit de uitdaging waar Vlaanderen de volgende jaren voluit zal moeten gaan. En dat geldt spijtig genoeg ook voor de CD&V, als je de standpunten van het ACV bekijkt. Ik zie daar niet onmiddellijk een oplossing voor, en ik wil er geen ellenlange polemiek over starten, maar het lijkt me wel de hamvraag over de uiteindelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de eenheid van België dan zo slap en onstabiel? |
|
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() België wordt dus in stand gehouden door een federale sociale zekerheid?
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, maar een splitsing van de sociale zekerheid gaat veel te ver. Je helt dan over naar een confederaal systeem wat op termijn naar een volledige splitsing van België zal leiden.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 8 mei 2005 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Oja, DI Rupo misschien.. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat di Rupo zegt kan me gestolen worden.
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
de bub zegt steeds dat de transferts in de sociale zekerheid zwaar overroepen zijn en zegt steeds dat er in wallonie niet meer sociaal profitariaat is dan in vlaanderen. bijgevolg zou de splitsing van de sociale zekerheid geen enkel gevolg hebben voor zowel vlaanderen als wallonie, het zou als het ware blijven zoals het nu is. waarom vindt de PS dan dat de eventuele splitsing ervan voor hem tot belgie barst leidt? betekent de belgische eenheid dan niet alles voor hem?
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Weet je wat ik spijtig vind?
Dat de BUB zich hier al even hard bezondigt aan leugens en het verspreiden van incorrecte informatie over onze partij, als dat de media -de weinige keren dat ze over ons praten- dat doen. 1) Waar haalt U het idee vandaan dat wij "extreem-rechts" zouden zijn? Wij zijn tegen een verdere islamisering van onze maatschappij en wensen daar hard voor te vechten! Is dat extreem-rechts? Nee, Bubbeltjes, dat is GEZOND BOERENVERSTAND! 2) Noem mij eens de 'sommige leden' van de N.U. die voor een splitsing van de Sociale Zekerheid zijn? En moest je een naam hebben, dan ook graag een citaat! Voor de rest denk ik, dat jullie gewoon rancuneus zijn omdat iemand, die Belgicist is, niet gekozen heeft om zich bij jullie aan te sluiten. Zo rancuneus zelfs dat een nationaal gesprek op basis van gelijkwaardigheid voor jullie al teveel gevraagd is. Mij geen probleem, maar verspreid dan AUB geen onzin over onze partij! Voor degenen die oprecht informatie zoeken over onze partij verwijs ik naar onze website op: www.nationaleunie.be . Dank U! |
![]() |