Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 15:04   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

hahahahahaha

moet je zien hoeveel schrik onze stalkers al krijgen wanneer we er nog maar over spreken om hun privileges in te perken.

Dat gaat nog lachen worden !

VWS oproep ! laat de haatdraad nu maar zakken - ons punt is denk ik wel duidelijk !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 mei 2005 om 15:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:05   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de werkmens is de beurs meestal een valkuil. Niet dat ze niet eens een aardige winst kunnen maken links of rechts maar het blijft gevaarlijk vanwege het verslavend effect.
Je zou de eerste niet zijn die een hypotheek op zijn zuur afbetaald huisje neemt omdat hij zeker is van zijn stuk en dan ontgoocheld wordt.
Voor wie wat reserve heeft kan het een leuke hobby worden. Wie veelt reserve heeft kan er aardig rijker van worden, of net rap arm!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:05   #43
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er zal niets worden afgepakt worden van de upper-class.

Niets.

Er zal wat afgepakt worden van profiteurkes.

Let op mijn woorden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:06   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
en als ge dus niks kunt inzetten omdat ge niks bezit dan kunt ge op de beurs dus niks gaan doen en dus is de beurs een elitaire bedoening. Da s alles wat ik wilde duidelijk maken.

Al wie iet bezit behoort dus tot de elite?
Een brave huisvader die geen risico wil nemen en zijn beetje geld op een spaarboekje zet is dus ook elitair?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:10   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Al wie iet bezit behoort dus tot de elite?
Een brave huisvader die geen risico wil nemen en zijn beetje geld op een spaarboekje zet is dus ook elitair?

Helemaal niet daiwa.
Het is net daar waar velen zich menen te kunnen onderscheiden van de kans-armen omdat ze "denken" rijk te zijn ook al hebben maar voor een korte periode een reserve beschikbaar.
Echt rijk begint vanaf 1 milj€ tegenwoordig.

En wie echt rijk is belegt zijn centjes in zuid amerika tegenwoordig ook!
Oud 8 mei 2005, 15:11   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote

Niets.

Let op mijn woorden.

och dat is gelijk het weer zeker?
Vandaag zonnig en morgen bewolkt?
Oud 8 mei 2005, 15:12   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Voor de werkmens is de beurs meestal een valkuil. Niet dat ze niet eens een aardige winst kunnen maken links of rechts maar het blijft gevaarlijk vanwege het verslavend effect.
Je zou de eerste niet zijn die een hypotheek op zijn zuur afbetaald huisje neemt omdat hij zeker is van zijn stuk en dan ontgoocheld wordt.
Voor wie wat reserve heeft kan het een leuke hobby worden. Wie veelt reserve heeft kan er aardig rijker van worden, of net rap arm!
Volledig mee eens.
Op dit moment is er een wedstrijd bezig waar u gratis kon aan deelnemen met fictief kapitaal om eens van de sfeer te proeven en kennis op te doen.

www.beleggerscompetite.be
Oud 8 mei 2005, 15:13   #48
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet daiwa.
Het is net daar waar velen zich menen te kunnen onderscheiden van de kans-armen omdat ze "denken" rijk te zijn ook al hebben maar voor een korte periode een reserve beschikbaar.

Ik heb eens iemand horen beweren dat je pas rijk bent als je kan leven van de interesten op interesten.
Ik denk dat hij gelijk heeft.

Laatst gewijzigd door @lpha : 8 mei 2005 om 15:13.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:15   #49
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote

Niets.

Let op mijn woorden.

dat zal de wet van de sterkste wel bepalen. 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:15   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet daiwa.

Wie denkt van gauw eens rijk op de beurs te worden is verkeerd bezig.
Oud 8 mei 2005, 15:18   #51
Don Quichote
Banneling

Standaard

We zullen zien.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 15:18   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik heb eens iemand horen beweren dat je pas rijk bent als je kan leven van de interesten op interesten.
Ik denk dat hij gelijk heeft.
Dat kan je dus met 1 milj€ in zuid amerika al aardig doen. Hangt van uw uitgaven af hé.
Oud 8 mei 2005, 20:38   #53
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Werkloosheidsuitkering van 1000 Euro ? Gij droomt wel van een sociaal paradijs, dan ? Ge moogt blij zijn als ge vandaag 700 Euro krijgt. Trouwens, zelfs met 1000 Euro ben je niet veel als je huur moet betalen. Dan heb je zeker niet meer dan 700 Euro.
Ik heb even wat opzoekingswerk gedaan. De maximale werkloosheidsvergoeding voor werkloze gezinshoofden (onbeperkt in de tijd) en werkloze alleenstaanden (gedurende het eerste jaar) bedraagt weldegelijk 39,45 euro per werkdag, wat doorgaans neerkomt op 1.025,70 euro per maand (bron : Visie, 15.10.2004, blz. 8 ). Dat ik niet bepaald droom van een sociaal paradijs, doch voorstander ben van een doortastende aanpak van het sociaal profitariaat en van een grondige, taboeloze hervorming van onze welvaartstaat heb ik reeds aangehaald in o.m. volgend topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 8 mei 2005 om 20:41.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 21:09   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb even wat opzoekingswerk gedaan. De maximale werkloosheidsvergoeding voor werkloze gezinshoofden (onbeperkt in de tijd) en werkloze alleenstaanden (gedurende het eerste jaar) bedraagt weldegelijk 39,45 euro per werkdag, wat doorgaans neerkomt op 1.025,70 euro per maand (bron : Visie, 15.10.2004, blz. 8 ). Dat ik niet bepaald droom van een sociaal paradijs, doch voorstander ben van een doortastende aanpak van het sociaal profitariaat en van een grondige, taboeloze hervorming van onze welvaartstaat heb ik reeds aangehaald in o.m. volgend topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999.
Maximum, wat dus niet iedereen zomaar kan krijgen.
Vroeger in betere tijden was het 60% van uw bruto loon. Dan hebben ze er een plafond opgezet en nu is het minimum denk ik iets rond de 350 �* 400€ wanneer uw partner ook werkloos is/werk heeft en krijg je als alleenstaand dacht ik iets tussen de 700 �* 800€.
Met andere woorden, wie samen woont en geen kinderen heeft (bv homo's) en werkloos is moet het samen met minder rooien dan wat u tracht aan de goedgelovigen wijs te maken.

Tof hé?
Oud 8 mei 2005, 21:17   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger in betere tijden was het 60% van uw bruto loon. Dan hebben ze er een plafond opgezet en nu is het minimum denk ik iets rond de 350 �* 400€ wanneer uw partner ook werkloos is/werk heeft en krijg je als alleenstaand dacht ik iets tussen de 700 �* 800€.
Met andere woorden, wie samen woont en geen kinderen heeft (bv homo's) en werkloos is moet het samen met minder rooien dan wat u tracht aan de goedgelovigen wijs te maken.

Tof hé?
Cynicus sprak wel van gezinshoofden en alleenstaanden en dan kloppen die bedragen wel.
Oud 8 mei 2005, 21:29   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Cynicus sprak wel van gezinshoofden en alleenstaanden en dan kloppen die bedragen wel.
alleenstaanden hebben minder, gezinshoofden waarvan de kinderen niet meer ten laste zijn vallen als bakstenen. Je bent dan natuurlijk geen gezinshoofd niet meer dat is waar. Maar wel nog een werkloze die bij zijn kinderen moet gaan eten?
Ik ken in geen geval alleenstaanden met 1000€ dop. Wel met iets tussen de 700 �* 800€.

Als cynicus zo achter haar gelijk staat dan moeten al de anderen maar een proces inspannen zeker?
Oud 8 mei 2005, 21:44   #57
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Tof hé?
Voor een samenwonende bedraagt de maximumwerkloosheidsuitkering gedurende het eerste jaar 36,17 euro per werkdag, of doorgaans 940,42 euro per maand (Visie, 15.10.2004, blz 8 ). Iemand die per jaar voor een bedrag van 11.285,04 euro (= 12 x 940,42) werkloosheidsuitkeringen ontvangt, betaalt geen belastingen, terwijl iemand die per jaar voor eenzelfde bedrag belastbare bezoldigingen verdient, wel belastingen moet betalen. Hoogtijd dat er komaf wordt gemaakt met dat fiscaal gunstregime voor uitkeringstrekkers !!!!!!!! Iedereen moet nu eenmaal een bijdrage leveren aan de sanering van de openbare financiën.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 8 mei 2005 om 21:46.
Oud 8 mei 2005, 21:46   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een samenwonende bedraagt de maximumwerkloosheidsuitkering gedurende het eerste jaar 36,17 euro per werkdag, of doorgaans 940,42 euro per maand (Visie, 15.10.2004, blz 8 ). Iemand die per jaar voor een bedrag van 11.285,04 euro (= 12 x 940,42) werkloosheidsuitkeringen ontvangt, betaalt geen belastingen, terwijl iemand die per jaar voor eenzelfde bedrag aan belastbare bezoldigingen heeft, wel belastingen moet betalen. Hoogtijd dat er komaf wordt gemaakt met dat fiscaal gunstregime voor uitkeringstrekkers !!!!!!!! Iedereen moet nu eenmaal een bijdrage leveren aan de sanering van de openbare financiën.
Jaja, kijk hier eens op de tabel en oordeel opnieuw.
http://meta.fgov.be/pc/pce/pcew/nlcew05.htm#bedrag

U noemt alleen het meeste gunstige op om mensen een rad voor de ogen te draaien!
Oud 8 mei 2005, 21:54   #59
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, kijk hier eens op de tabel en oordeel opnieuw.
http://meta.fgov.be/pc/pce/pcew/nlcew05.htm#bedrag

U noemt alleen het meeste gunstige op om mensen een rad voor de ogen te draaien!
Ik ben zo eerlijk geweest te vermelden dat het maximumbedragen waren. U draait de mensen pas een rad voor de ogen door bedragen te nemen die van toepassing waren op 1 juni 2001. Ondertussen zijn er reeds meerdere indexeringen geweest.
Oud 8 mei 2005, 21:57   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zo eerlijk geweest te vermelden dat het maximumbedragen waren. U draait de mensen pas een rad voor de ogen door bedragen te nemen die van toepassing waren op 1 juni 2001. Ondertussen zijn er reeds meerdere indexeringen geweest.
Ja hoeveel is dat?

Een extra schep mayonaise op de friet?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 mei 2005 om 22:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be