![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
LEGALISE MARIUANA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gegeven het tegenvoorbeeld, laat ons voorlopig concluderen dat Uw veralgemeningen op te weinig feitenmateriaal steunen, dan dat ze zomaar steek zouden kunnen houden. Citaat:
Democratie is een noodzakelijke maar zeker niet voldoende voorwaarde voor veralgemeende welvaart. Er komt veel meer bij kijken. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ga mij terug bezig houden met de Conjecture van Syracuse. Ik blijf erbij. Het is geen vliegtuig, maar een vogel of een zwerm vogels. De plaats waar de vogel naartoe vliegt (getal 1) is natuurlijk zijn nest. Ik ben er zowat van overtuigd dat de nest het self-countering n-tuple is van een Cournot-Nash spel waarbij de spelers de twee vleugels zijn, die mekaar voortdurend counteren in elkaars pogingen om af te wijken van het traject naar het nest. Het instrument is niet de hoogte, maar het ambigu concept "locatie-hoogte". Waarom het eindresultaat niet nul is, maar één, is mij nog steeds onbekend. (Het zou nul moeten zijn). De oplossing bestaat er in van niet te zoeken naar de optimale strategie voor het spel (primaal probleem ofte wel "voorwaartse Nash") maar naar het spel en de spelers waarop de reeds gekende optimale strategie van toepassing is (duaal probleem, ofte wel "omgekeerde Nash"). En nu wil ik niks meer horen over de flauwekul over waarom ge een hekel hebt aan Marokkanen enzomeer. Ik heb wel wat anders te doen. Bye Bye |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Een kleur is een kleur das simpel, mensen zijn mensen, maar de man waar ik op antwoorden sprak over "Vlaams aangebore racisme" en daar heb ik op gereageerd, en gij zijt in uw gat gebeten 8) Maar ik ken weinig "echte" democratische landen buiten Europa en Amerika. De meeste landen hebben zelfs oorlog. En in verband met seponeringsbeleid, nee dat is een druppel op een hete plaat. Het gaat hier vooral over het medische gebruik van marihuana, de toegelaten en gecontroleerde kweek zonder giftige bestrijdingsmiddelen zoals nu . Cannabis is de minst gevaarlijke drug van alle, alcohol is nr1. Neem nu indien 50% van onze jongeren op geregelde basis marihuana gebruiken, is 50 % van onze jeugd crimineel bezig (dit leidt tot normvervaging), dus decriminaliseer onze jeugd (en vele ouderen en zieken) en gooi marihuana uit de strafwet. LEGALISE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De redenering is ex absurdo. Mijn vader is Vlaming (volgens zijn eigen zeggen, alsook volgens de burgerlijke stand, gemachtigd om dit vast te stellen). Met andere woorden, hij zou dus een aangeboren racist zijn. In dat geval, echter, de zoon zijnde van mijn vader, zou ik ook een aangeboren racist zijn. In een vorig antwoord, heb ik echter al gedemonstreerd dat het feitenmateriaal alsmede de verklaringen van mijn eigen vader wijzen op het tegenovergestelde. De ex absurdo redenering leidt dus tot een niet-aanvaarde contradictie. Er bestaan wel degelijk aanvaarde contradicties, maar die zijn strict ge-enumereerd (opgesomd en opgelijst), zoals de contradictie "niets is ook iets", wat equivalent is met "niets wordt iets", of nog "alles groeit". Gezien het feit dat deze contradictie niet op de lijst staat, moeten we concluderen dat de redenering fout is. Voila. Quod Erat Demonstrandum. En nu doe ik verder met andere spullen, hoor. Hoe kan zo'n saai onderwerp nu trouwens ook maar iemand interesseren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tussen haakjes, nog altijd horende bij het vorige antwoord (ik maak geen nieuwe antwoorden meer). De reden waarom de essentiële contradictie noodzakelijk is ("alles groeit"), is omdat dit de optimale strategie is tegen de tweede wet van de thermodynamica, die alles afbreekt en omnipresent is. Het is trouwens de enige strategie die mogelijk is. Met andere woorden, alles wat bestaat, moet sneller uit mekaar vallen dan de snelheid waarmee de entropie het afbreekt, zoniet houdt het op met te bestaan; wat duidelijk niet het geval is. Het zijn dus coalities van "niets" en "anti-niets", die "iets" vormen. "Coalitie" is in dit geval "een spel met spelers die tegen mekaar spelen", of dat nu atomen zijn, of moleculen, of aminozuren. Door een coalitie te vormen, veranderen uiteraard de essentiële eigenschappen van wat er gevormd is. Een stad is een coalitie van straten. Uiteraard heeft een stad totaal andere eigenschappen dan een straat, nietttegenstaande het feit dat de stad uit straten bestaat. Vandaar dat "iets", hoewel bestaande uit "niets" en "anti-niets" totaal anders reageert dan de samenstellende delen. We spreken dus inderdaad van een speler die eigenlijk zelf niks anders is dan een spel, dat bestaat uit spelers. Elke speler is recursief gewoonweg terug een spel. Er is volgens mij maar één essentiële regel in elk spel. De entropie gaat de spelers afbreken. Bijgevolg moeten de spelers zichzelf sneller afbreken dan de entropie zou doen om de entropie te snel af te zijn.
Nog algemener kan men stellen dat het spel waarbij de spelers gewoonweg een serie van regels zijn, altijd de tweede wet moet bevatten; zonder de welke het spel niet kan doorgaan. "Alles groeit" is daarom equivalent met "alles gaat dood", omdat beide gevolgen onvermijdelijk zijn in de optimale strategie tegen de entropie-speler. Leven atomen of moleculen? Ze moeten uit mekaar vallen en uiteraard terug gevormd worden om de entropie te snel af te zijn. Volgens deze definitie leven ze dus ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ok. Een allerlaatste verduidelijking.
Twee schaakspelers, het schaakbord, en de schaakregels vormen een schaakspel. Het schaakspel is echter een nieuwe speler, die gaat spelen tegen andere schaakspelen, aan de hand van nieuwe spelregels. Hoe heet het spel dat de schaakspelen tegen mekaar spelen? Wat zijn de regels? Moeilijk te zeggen. Er is maar één zaak die zeker is: de schaakspelen gaan sneller uit mekaar vallen dan de snelheid waarmee de entropie zowiezo bezig is met ze af te breken. Wat dan met de eerste wet van de thermodynamica? Wat te denken van Lavoisier, ofte wel Albert Einstein, en wat hij vertelt: e=mc2 ? Speelt dat een rol? Dat weet ik niet. Ik heb deze wet nog altijd niet nodig gehad in dit ganse verhaal. Ik heb het gevoel dat deze wet niet echt essentieel is. Waarom zou elk spel moeten onderworpen zijn aan de eerste wet? Misschien is dat zo (waarschijnlijk is dat zo), maar ik zie niet in waarom... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
LEGALISE MARIUANA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
LEGALISE MARIHUANA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar ik trek het me wel aan. Het gaat steeds verder en verder. Ik wil een toekomst voor onze kinderen !!!!!!
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Si te rog, iubirea mea, primeste fericirea,
cet spun tot ce simt acum, draga. Feta cocheta, stiu ca vrei. Iaraseu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Een positieve noot, Vlaanderen zal voornamelijk allochtone vrouwen inzetten in haar kringloopwinkels.
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Allochtonenquota zijn totaal uit den boze. Ze moeten zelf maar de nodige inspanningen doen om werk te vinden. Indien ze geen (desnoods onaantrekkelijke) job zouden vinden of zouden willen aanvaarden op een vrije nationaalarbeidsmarkt waar er geen betuttelende positievediscriminatieregelingen zouden bestaan, dan zouden ze enkel nog terecht mogen kunnen in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Indien ze dan niet bereid zouden zijn in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem met de nodige ijver en vlijt gemeenschapsdiensten (zoals bv. straatvegergemeenschapsdienst) te verrichten, zouden ze uiteraard nog steeds de mogelijkheid hebben het hier voor bekeken te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus U wilt bedrijven dwingen om Marokkanen aan te nemen alleen maar omdat ze in de regio wonen, zelfs als het bedrijf dat niet wilt? Is dat niet zo'n klein beetje fascistisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door nubian : 18 februari 2007 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Zo gauw ze mischien één van de drie landstalen onder de knie hebben. Wanneer ze zich mischien beginnen interesseren voor studie inplaats van de twee magische woorden achterna te hollen "racisme en discriminatie" iets wat de enige twee woorden zijn die ze in de drie landstalen kunnen uitspreken en die hun ook interesseren. Dus vrij simpel, wanneer ze zich geroepen voelen om deel te nemen aan de samenleving en daar ook mee aan te werken inplaats van als gast de gastheer/dame zaken te vewijten en mits de aangehaalde woorden hun gelijk en voordeel te kunnen behalen. Maar de vraag is, ziet u dat gebeuren? Het antwoord zult u zoals zoveel andere wel kennen nietwaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |