![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA +200.000 stemmen CD&V historisch dieptepunt. Dat was de te respecteren uitslag! De wolkige wattigheid van de tsjeven wordt keer op keer afgestraft, terwijl N-VA als 'nieuwe' partij het bijlange niet slecht deed. Als die samengaan zal menig kiezer zich in de zak gezet voelen. Wie voor N-VA opteerde heeft geen uitstaans met wat CD&V ervan bakt.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Subsidiariteit houdt in dat het hogere bestuursniveau naar onder delegeert, terwijl in een echte democratie bevoegdheid van onderop verleend wordt. Referenda die ons over onbelangrijke zaken vanwege onze voogden toegeworpen worden, en waar ze zich niet eens hoeven aan te houden (raadplegende en niet bindende) zijn dus een subsidiair gegeven. Ik verkies, in navolging van de metapolitieke strijd dewelke ik (naar voorbeeld van nieuw rechts ![]() Het wordt ons aldus toegeworpen. Het woord zal, zo mag ik verhopen een eigen leven gaan leiden, en de geesten wakker schudden en bewust maken voor welk referendum we echt moeten gaan. Heb je trouwens al meer info omtrent het soort referendum dat het Vlaamsblok voorstaat? BROV of hondebrokreferenda ![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#46 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
#47 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Nog "democratischer" het MR van big loulou verkreeg met 749.000 stemmen 24 zetels dat is zes! meer dan het Blok die 12.000 stemmen meer had dan de MR!!! |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Enne, in de door u gekozen termen van kiesbedrog slaat dat niet terug op CD&V en N-VA, maar wel op... SPa-Spirit en Agalev. Agalev heeft een gecoöpteerde senator, terwijl de verkiezingsuitslag anders veronderstelde... Dát is kiezersbedrog, een van de openlijkste en duidelijkste soort, niet dat geknoei en gezoek hoe je iets perfect democratisch (kartelvorming voor verkiezingen) probeert te verkopen als kiezersbedrog, wat overduidelijk een drogreden was...
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik vanwege Stevaert persoonlijk en dan nog enkel op gemeentelijk vlak goedkeurde: het betrekken van alle partijen in het bestuur (en dan nog met voorbehoud wegens de uitsluiting van het Vlbl) Doe me een lol en snor mij voor het overige eens een stuk tekst op, waarin ik Spirit, SP-a, of hun hele klotekartel ophemel. Gogogogogo. 5000 postings ter uwer beschikking.
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dus je vind het kartel SPa-Spirit kiezersbedrog. Waarom zeg je dat dan niet, maar wel over het mogelijke kartel CD&V-NVA? Die selectiviteit is verdacht.
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA werd echter niet afgestraft. Voor een 'nieuwe' partij deden ze het allesbehalve slecht. Ondanks mijn afkeer voor bepaalde van hun standpunten, vind ik het allesbehalve correct dat ze struikelen over een arbitraire kiesdrempel, waar ze niet eens de hand in hadden (in tegenstelling tot Agalev, daar is het eigen schuld dikke bult)
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Enne, in de door u gekozen termen van kiesbedrog slaat dat niet terug op CD&V en N-VA, maar wel op... SPa-Spirit en Agalev. Agalev heeft een gecoöpteerde senator, terwijl de verkiezingsuitslag anders veronderstelde... Dát is kiezersbedrog, een van de openlijkste en duidelijkste soort, niet dat geknoei en gezoek hoe je iets perfect democratisch (kartelvorming voor verkiezingen) probeert te verkopen als kiezersbedrog, wat overduidelijk een drogreden was... (wie niet lezen wil, zal flooding krijgen) ![]()
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin mezelf een straffe te vinden. Divide et impera ![]() ![]() Citaat:
Dank de paarsgroenen maar op jullie blote blokse knieën. Citaat:
![]() Vrij maar lekker de andere Vlaamse partijen op. Toon aan hoe broeder Waal hen in 't zak zet. Wie weet happen ze ooit toe in een alliantie om jullie in het zadel te helpen. Daarna kunnen jullie lekker dezelfde mechanismen misbruiken om de macht te consolideren, net zoals de VU indertijd haar kiezers verkocht voor het spreekwoordelijke bord linzensoep en ze opzadelde met een staatshervorming die voor hen nog slechter was dan het unitaire systeem. ![]() Trouwens al eens bedacht dat dergelijke scheefgetrokken zetelverdelingen een gevolg zijn van het opsplitsen van de unitaire partijen?
![]() |