Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 11 mei 2005, 01:11   #41
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
William,daiwa,hebben jullie Tindemans horen spreken zondag?
Ik toch niet, maar algemeen geweten is hij van theorie dat je nu moet splitsen nadat er nieuwe verkiezingen zijn geweest waarbij de splitsing in het federaal regeerakkord kan worden geschreven.
Maar dit is wel zeer omslachtig en dubbelzinning. Want hoe dan ook zullen de franstaligen blijven dwarsliggen totdat ze compensaties krijgen in ruil voor de vermelding van "splisting BHV" in het regeerakkoord en natuurlijk(!) wil de CD&V nu nieuwe verkiezingen, want ze weten héél goed dat ze bij volgende verkiezingen terug een nieuwe CD&V-premier mogen sturen naar de Wetstraat.
Oud 11 mei 2005, 01:13   #42
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!
Maar als het zou gaan zoals u hier verteld,dan overweeg ik om te verhuizen.Het kan toch niet zijn hé,welke toekomst hebben onze kinderen in dit land?

We hebben het nog goed,maar we denderen achteruit!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:17   #43
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik toch niet, maar algemeen geweten is hij van theorie dat je nu moet splitsen nadat er nieuwe verkiezingen zijn geweest waarbij de splitsing in het federaal regeerakkord kan worden geschreven.
Idd,maar het gaat er mij om dat het nog eens goed deed dat ik iemand hoorde spreken van de oude CVP.
Dat was nog eens eens een volkspartij sé!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:17   #44
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"
Dit heeft niets te maken met 'neutraal' te zijn, dit heeft te maken met de uitspraak van een aanzienlijk hof, het Arbitragehof, na te leven.
Het Arbitragehof zegt dat er voor 2007 een oplossing moet zijn, wat de splitsing is, wel als Premier moet je dit arrest ook volgens anders verloochen je de rechtspraak in Belgie en het aanzien van neutrale rechters.
En als er geen akkoord komt in de federale regering over BHV is het niet meer dan logisch dat verhofstadt als hoofd van de regering hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld! Er zijn voor minder zaken al Premiers gevallen in onze o zo rijke Belgische geschiedenis.. *kuch* *kuch*
Oud 11 mei 2005, 01:20   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"

en er komen zeker al geen nieuwe verkiezingen...

probleem echter is, dat we idd nu al onderdrukt zijn, en eruit geraken is een groot probleem. De vlamingen zijn toch maar mietjes, en idd, morgen gaan we denk ik meer weten in hoeverre we een stap naar voor hebben gezet inzake weerbaarheid tov de walen
Verhofstadt had in het verleden wel geen probleem om de Waalse kant te kiezen, denken we maar aan de tabakswet, snelbelgwet en als toemaatje het vreemdelingenstemrecht en dat allemaal tegen de wil van de Vlamingen!!!!!!

Dat moesten de Vlamingen allemaal wel slikken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 mei 2005 om 01:21.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:20   #46
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets te maken met 'neutraal' te zijn, dit heeft te maken met de uitspraak van een aanzienlijk hof, het Arbitragehof, na te leven.
Het Arbitragehof zegt dat er voor 2007 een oplossing moet zijn, wat de splitsing is, wel als Premier moet je dit arrest ook volgens anders verloochen je de rechtspraak in Belgie en het aanzien van neutrale rechters.
En als er geen akkoord komt in de federale regering over BHV is het niet meer dan logisch dat verhofstadt als hoofd van de regering hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld! Er zijn voor minder zaken al Premiers gevallen in onze o zo rijke Belgische geschiedenis.. *kuch* *kuch*
Zullen het dan kinderziektes zijn William?Zullen we het onder die noemer plaatsen?

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:22   #47
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Verhofstadt had in het verleden wel geen probleem om de Waalse kant te kiezen, denken we maar aan de tabakswet, snelbelgwet en als toemaatje het vreemdelingenstemrecht en dat allemaal tegen de wil van de Vlamingen!!!!!!

Dat moesten de Vlamingen allemaal wel slikken.
Tuurlijk,ze moesten hun stemvee vinden en afstellen he daiwa.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:25   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk,ze moesten hun stemvee vinden en afstellen he daiwa.
Verhofstadt bleef/blijft juist premier met de gratie van Di Rupo, zover is het hier gekomen.

Van dat stemvee zal niet veel meer overschieten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 mei 2005 om 01:26.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:25   #49
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
oops, ik had het arbitragehof over het hoofd gezien.
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:27   #50
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Idd,maar het gaat er mij om dat het nog eens goed deed dat ik iemand hoorde spreken van de oude CVP.
Dat was nog eens eens een volkspartij sé!
Zus en zo, langs de ene kant en in vergelijking met de VLD waren ze minder machtsgeil wat hun onderhandelingen met de franstaligen betrof allezins. Er zijn genoeg Martens en Tindemansen gekomen om dit te bewijzen.
Liever struikelen dan teveel moeten toegeven.
Langs de andere kant blijven ze vurige aanhangers van het paleis en de hedendaagse Belgische etablishment. Ook hun inbreng in verscheidene akkoorden zoals het Egmontpakt of de michielsakkoorden zind me niet.
Maar bon, als critische denker moet ik toegeven dat de oude rakkers zoals Dehaene en Eyskens meer verdwenen zijn en plaatst gemaakt hebben voor Leterme en Vandeurzen, alhoewel je mij nooit ziet stemmen op een kattekop.
Want die 40 jaar CVP ligt me nog teveel op de maag..

Laatst gewijzigd door William : 11 mei 2005 om 01:30.
William is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:30   #51
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Verhofstadt bleef/blijft juist premier met de gratie van Di Rupo, zover is het hier gekomen.

Van dat stemvee zal niet veel meer overschieten.
Vanhecke zegt in het VB-magazine dat we geen bang moeten hebben dat Di Rupo dreigt met het "einde van Belgie".Belgie is hun levensverzekering en ze kunnen niet verder zonder de miljardenstroom.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:30   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zus en zo, langs de ene kant en in vergelijking met de VLD waren ze minder machtsgeil wat hun onderhandelingen met de franstaligen betrog allezins. Er zijn genoeg Martens en Tindemansen gekomen om dit te bewijzen.
Liever struikelen dan teveel moeten toegeven.
Langs de andere kant blijven ze vurige aanhangers van het paleis en de hedendaagse Belgische etablishment. Ook hun inbreng in verscheidene akkoorden zoals het Egmontpakt of de michielsakkoorden zind me niet.
Maar bon, als critische denker moet ik toegeven dat de oude rakkers zoals Dehaene en Eyskens meer verdwenen zijn en plaatst gemaakt hebben voor Leterme en Vandeurzen, alhoewel je mij nooit ziet stemmen op een kattekop.
Want die 40 jaar CVP ligt me nog teveel op de maag..
Ik zal er ook niet opstemmen maar ik voel mij niet te beroerd om toe te geven dat De Crem en Van Deurzen mij wel aanstaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 mei 2005 om 01:31.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:33   #53
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zal er ook niet opstemmen maar ik voel mij niet te beroerd om toe te geven dat De Crem en Van Deurzen mij wel aanstaan.
Mij ook niet daiwa,op dit gebied (BHV) laten ze hun tanden zien,maar op andere gebieden kunnen ze echt niet op mijn sympathie rekenen,hier ligt het VB me nauwer aan het hart.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:34   #54
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vanhecke zegt in het VB-magazine dat we geen bang moeten hebben dat Di Rupo dreigt met het "einde van Belgie".Belgie is hun levensverzekering en ze kunnen niet verder zonder de miljardenstroom.
Inderdaad dat is de bittere waarheid en de bittere pil die we moeten slikken.
Onze Dirupo doet in z'n broek al wanneer de Vlamingen klappen over onafhankelijkheid waardoor z'n vetbetaalde loon in het vizier komt want zouden de Walen die nog kunnen betalen.
Verder blijft het een harde realiteit wetend dat wij als Vlamingen nog lang die transfers mogen betalen aan de waalse stijfkoppen.
Alhowel mss na een paar keer verkiezingen het Vlaams belang wel eens de absolute meerderheid kan halen...let's hoooopppee
Oud 11 mei 2005, 01:34   #55
ray
Partijlid

Standaard

ik stel anders voor aan de cd&v/n-va om nog eens BHV als thema te gebruiken bij de volgende federale verkiezingen
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:36   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij ook niet daiwa,op dit gebied (BHV) laten ze hun tanden zien,maar op andere gebieden kunnen ze echt niet op mijn sympathie rekenen,hier ligt het VB me nauwer aan het hart.
Recht aan recht toe, klinkt het niet dan botst het.
Niet rond de pot draaien.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:37   #57
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Alhowel mss na een paar keer verkiezingen het Vlaams belang wel eens de absolute meerderheid kan halen...let's hoooopppee
zolang het cordon sanitaire in stand blijft, zal dat zeker komen. Tenminste, als ze zo blijven stijgen. Het is een kwestie van tijd...
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:38   #58
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Idd,lets hope.Ik wil alvast mijn broeksriem ervoor aanhalen en vechten voor een toekomst voor onze kinderen en uit respect voor mijn ouders,grootouders,overgrootouders!!

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 11 mei 2005 om 01:38.
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:40   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zolang het cordon sanitaire in stand blijft, zal dat zeker komen. Tenminste, als ze zo blijven stijgen. Het is een kwestie van tijd...
Vroeg of laat breekt één of andere partij wel dat cordon uit noodzaak.

Maar één ding weet ik wel zeker, als het VB ooit moest samengaan met de VLD die de Vlamingen wou verraden is dat voor mij een brug te ver.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:41   #60
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Recht aan recht toe, klinkt het niet dan botst het.
Niet rond de pot draaien.
[size=3]Eigen volk eerst![/size]
[size=3]Aanpassen of opkrassen![/size]
[size=3]Vlaanderen voor Vlamingen![/size]
[size=3][/size]
Nog iets?

Novalis
Grellig is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be