Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 11:45   #41
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Zonet gaan wandelen in het park nabij het parlement. En wie loopt er aan de andere kant van het straat .... Verhofstadt. Er komen enkele franstaligen voorbij en wat roepen ze : "Guy, we love you".

Het is dus duidelijk wie zijn slag heeft thuisgehaald en wie zich grandioos heeft laten doen. Vanaf nu kunnen ze naast de koning nu ook Verhofstadt op de handen dragen in het franstalig landsgedeelte.

Een nieuwe held wordt bijgeschreven in de annalen van de Waalse geschiedenis : naast Cools, VanderBiest, Spitaels, nu Verhofstadt. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!

Laatst gewijzigd door Geertje : 12 mei 2005 om 11:46.
Geertje is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:46   #42
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles
Eerlijk blijven? OK dan: die splitsing is de enige logische consequentie van de hervorming van de kieswetgeving zoals die door ALLE PAARSE PARTIJEN tijdens de vorige legislatuur is goedgekeurd. Het is dan ook de ENIGE MOGELIJKE OPLOSSING.
Oud 12 mei 2005, 11:49   #43
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Voil�*, se. En wat stellen de flaminganten daartegenover: gemanipuleerde internetenquêtes !
Komaan vriend,

probeer eens uw geloofwaardigheid te behouden
PieterP is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:54   #44
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!
Het zou me niets verbazen moest dit er ook bij staan: "Hij verkocht zijn moeder voor een maandje langer in de wetstraat 16"
Oud 12 mei 2005, 11:54   #45
Schaduwjaagster
Vreemdeling

Standaard

Eindelijk is die zever BHV gedaan.
Niemand ligt daar wakker van, alleen een paar gefrustreerde blokkertjes.
Schaduwjaagster is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:55   #46
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Bekijkt men u scheef als u in Wallonië rondwandelt?
Tuurlijk niet. Flaminganten praten in Wallonië immers Frans.
Oud 12 mei 2005, 11:57   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonet gaan wandelen in het park nabij het parlement. En wie loopt er aan de andere kant van het straat .... Verhofstadt. Er komen enkele franstaligen voorbij en wat roepen ze : "Guy, we love you".

Het is dus duidelijk wie zijn slag heeft thuisgehaald en wie zich grandioos heeft laten doen. Vanaf nu kunnen ze naast de koning nu ook Verhofstadt op de handen dragen in het franstalig landsgedeelte.

Een nieuwe held wordt bijgeschreven in de annalen van de Waalse geschiedenis : naast Cools, VanderBiest, Spitaels, nu Verhofstadt. De beschrijving zal zijn : hij verraadde zijn eigen volk en gaf alles zonder probleem aan Wallonië !!!!!
Ik geef Verhofstadt ook gelijk, weet je.
Everytime is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:57   #48
M60
Burger

Standaard

-peilingen zijn tout court niet betrouwbaar. Feit is wel dat blijkbaar geen enkele politicus verkiezingen aandurft, en ze weten goed waarom.

-dat communautaire problemen enkel bij politici zouden leven en niet bij de bevolking is nogal evident; Vlamingen en Walen leven elk in hun eigen landsdeel en de Vlamingen hebben (door een terechte desinteresse in de politiek) geen benul van wat er feitelijk gaande is. Ik daag de unitaristen uit om te zien wat er gebeurt als de democratie wordt ingevoerd in België, en de bevolking direct kan beslissen over zaken als het vreemdelingenstemrecht, BHV, sociale zekerheid enz., hoelang België dan nog zal blijven bestaan. Di Rupo weet dat natuurlijk dus is hij tegen democratie en voor België.
M60 is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:58   #49
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster

Gedaan, geloof je dit nu echt. Nu zal het pas beginnen. Vanaf nu kan Vlaanderen ZEER hard beginnnen onderhandelen bij allerlei vragen naar meer geld vanuit het zuiden. Of ze dit zullen doen, en zich eerder zullen gedragen als schotelvodden zal de toekomst uitwijzen. Maar als ze zich als watjes verder zullen gedragen zal de afrekening hard zijn bij de volgende verkiezing.
Geertje is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:58   #50
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De SPLITSING is NIET gevraagd door de raad van state zijn vragen een oplossing. Eerlijk blijven das alles

... maar wél door het Arbitragehof beste En dat is wel eerlijk. Dus wat stelt ge voor? Het Arbitragehof negeren?
Maxime_Penen is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:00   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster
Ja. Uiteindelijk. Met de hoop dat ze nu politiek maken. Ze hebben genoeg gespeeld.
Everytime is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:05   #52
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ja. Uiteindelijk. Met de hoop dat ze nu politiek maken. Ze hebben genoeg gespeeld.
Tja, de franstaligen hebben een klinkende overwinning geboekt. Nu moet Vlaanderen maar zwijgen en terug heel veel geld aan het zuiden geven, zonder daar enige vraag over te mogen stellen natuurlijk.
Geertje is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:12   #53
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De flaminganten hebben hier al genoeg gezeverd, maandenlang, nu mogen ze wel eens hun mond houden !
Hans1 is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:13   #54
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Zucht... % hier, procent daar,... Maar als het er op aan komt, zitten ze aan een kwart procent... Forumhelden!
Oud 12 mei 2005, 12:14   #55
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De flaminganten hebben hier al genoeg gezeverd, maandenlang, nu mogen ze wel eens hun mond houden !
als u niets zinnigs te vertellen hebt kan u misschien beter zelf uw mond houden
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:18   #56
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het u dan nog niet opgevallen dat de burgers onderling geen enkel probleem met elkaar hebben? Het zijn enkel de regeringen die niet tot een consensus kunnen komen.
Bekijkt men u scheef als u in Wallonië rondwandelt?
Ik ben geboren in Brussel en groot geworden in de Rand. Ik trek vaak en graag naar Wallonië, voor mijn plezier en mijn werk. En tenslotte woon ik momenteel in de buurt van de taalgrens. Ik heb franstalige vrienden. En ja, de meeste Vlamingen zijn brave mensen die hun franstalige buren best kunnen pruimen.

Ziet u, dat heeft er niet direct iets mee te maken. Uw probleem (en dat van een aantal Vlaamsnationalisten, ik geef het toe) is dat u twee niveau's dooreen slaat. Dagdagelijkse menselijke relaties en politiek beleid zijn twee verschillende dingen. Dat zie je ook als het over illegale vluchtelingen gaat: de meeste Vlamingen willen die terugsturen naar hun land, maar als de Armeense familie om de hoek zal uitgezet worden, organiseren ze betogingen.

Een goede raad: meng menselijke relaties niet met politiek.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 mei 2005 om 12:22.
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:43   #57
PAJOT
Banneling

Standaard

resultaten voting Moet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?ja = 24% (2760) nee = 76% (8899) Totaal aantal stemmen: 11659

http://app.vrtnieuws.net/poll/nieuws...ts.jsp?id=1650
PAJOT is offline  
Oud 12 mei 2005, 12:53   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb vanmorgen nochtans een paar krantencommentatoren van Franstalige kranten horen verklaren dat ze geen vertrouwen meer hebben in Verhofstadt. Blijkbaar heeft hij de Franstaligen NIET alles gegeven wat ze zogenaamd niet vroegen maar wél hadden verwacht. Het feit dat Spirit de schuld krijgt voor het niet doorgaan van het feest spreekt boekdelen.
Oud 12 mei 2005, 12:58   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Krijg je de krantencommentaren zo slecht verteerd, Hans?

Het spel begint nu anders pas. Of dacht je dat er nog één probleem (waar de mensen wél van wakker liggen) opgelost geraakt als de gemeenschappen overeen blijven komen zoals ze deden in verband met BHV?

Oud 12 mei 2005, 13:05   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, plaats uw peiling hier dan in dit forum he!

Zonder zichtbare bewijzen zijn we niets!

VRT-peiling op dit ogenblik:

Moet de regering het vertrouwen krijgen van het parlement?

ja = 24% (2801)

nee = 76% (8972)

Totaal aantal stemmen: 11773

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be