![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Brussel uitgebreid worden ten koste van Sint Genesius Rode? | |||
Nee! GEEN uitbreidingen van Brussel en het franstalige gebied ten koste van Vlaand'ren meer! |
![]() ![]() ![]() |
78 | 87,64% |
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,74% |
Het kan mij niet schelen, ik woon er toch niet. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,62% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, Rhode st. genese is al lang een non officieel deel van Brussel. Op een paar pummels na, die ergens in het vorige millenium blijven hangen zijn, weet iedereen dat de zuidrand van Brussel franstalig is, en dat, moesten Mechelen en Leuven wat verder liggen, dat met de andere randen ook al lang zou gebeurd zijn. Binnen een paar generaties komt dat nog eens in het nieuws omdat er 1 of andere idioot de taalwetten gaat inroepen om in het vlaams bediend te worden, terwijl de rest van de bevolking daar rustig in het Frans verder boert.
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
(Ik mag er niet aan denken dat u zou suggereren dat de Elzas bij Duitsland moet gevoegd worden omdat een groot deel van de bevolking duitstalig is. We zijn toch geen 19de eeuwse taalnationalisten?) Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Laat gewoon de democratie spreken en de mensen zélf beslissen bij wie ze willen horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Aanpassing vd taalgrens betekent een dubbele meerderheid: dus (volgens mij) twee derde meerderheid op Belgisch niveau en gewone meerderheid per taalgroep. Je zou net evengoed een gehucht, een straat of zelfs -waarom niet- een huis kunnen laten beslissen tot welk gewest het zou willen behoren. Anderzijds werden de zes randgemeenten niet betrokken bij de fusies van gemeenten. Wat integendeel wel zou kunnen is deze gemeenten voegen bij (met al dan niet een herverdeling vd gemeente) andere gemeentes: Beersel, St Pieters Leeuw, Hoeilaart, Zaventem etc... Exit de Franstalige meerderheden... Maar zelfs het feit van een Franstalige meerderheid op zich speelt geen rol. Of SGR nu 10, 50 of 90 % Franstaligen heeft, maakt niet uit. De Vlaamse Regering mag terzake discriminatoir - op basis van taal - optreden, vermits de franstaligen zich maar hadden moeten aanpassen. Aanpassen of opkrassen. It's that simple.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen in Waalse faciliteitengemeentes hebben zich aangepast. Andersom gebeurde dit niet. Nu probeert men de regels vh spel te veranderen: dat past niet in een democratisch kader. Goed, als de gemeente een geschikte entiteit is om over taalaanhorigheid te beslissen, kan je evengoed stellen dat België in zijn geheel dit is en Vlaanderen -perfect democratisch natuurlijk- kan stellen dat het Nederlands de taal is over gans het land. Exit 't Frans. Hopelijk begrijp je nu dat het ofwel het een is of het ander.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 22 mei 2005 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stanislaus : 22 mei 2005 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet, alleen is het zo dat om de taalgrens te wijzigen een dubbele meerderheid nodig is. Dit is algemene politieke kennis, dacht ik zo. Je kan er niet mee akkoord gaan, maar het is wel de wet. Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar jouw vraag is eigenlijk niet slecht. Hoe denkt de bevolking van die gemeente er eigenlijk over? En dan met name de Nederlandstaligen.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||||
|
![]() Citaat:
- het Vlaams Belang en de NVA zijn voorstander van een referendum over de toekomst van België - de Belgische machten hebben zo'n referendum verontwaardigd verworpen U zegt nu dat u zo'n referendum zou willen. Bent u wel op uw plaats in de BUB? Op de website van die partij was toen immers een ziedende partijreactie te lezen over Elio's voorstel om een referendum te houden. Als ik me niet vergis werd de arme PS-voorzitter daarin zelfs een "landsverrader" genoemd. Dus, wat zal het zijn? Wil de BUB een bindend referendum over de toekomst van België of niet? In het eerste geval zullen jullie in elk geval de objectieve bondgenoot zijn van Vlaams Belang en NVA. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 23 mei 2005 om 18:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Mij is daarnet opgevallen dat enkel de fascistische extremistjes op 'ja' stemmen in mijn peiling...
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() oei, weeral interne BUB tegenstellingen. Waar moet dit eindigen?? |
|
![]() |
![]() |