Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 mei 2005, 21:07   #41
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De bron bezwadderen is makkelijk.
Als het gelogen is, dan moet GB maar een rechtzetting eisen. Zoniet is er geen reden om aan de correctheid te twijfelen.
Ik citeer de tekst vanop een nadere topic + mijn gedacht erover:
Juist. En altijd dezelfde partij bezwadderen is ook bepaald niet moeilijk. Het is volledig correct te stellen dat zowel Bourgeois als Leterme (die je nooit vermeld) verklaard hebben dat ze nooit in een regering zouden stappen als
BHV niet gesplitst werd. Achteraf bekeken zeer ongelukkige verklaringen met
als enig excuus dat in een pre-verkiezingsklimaat wel eens meer onbesuisde uitspraken gedaan worden. Maar wat te denken over de getekende verbintenis van VLD en SPA-SPIRIT t.o.v. de betrokken burgemeesters waarin vermeld is dat BHV conform de grondwet en de beslissing van het Arbitragehof onmiddellijk zal gesplitst worden en dat voor deze splitsing geen enkele prijs dient betaald te worden? En als je goed geluisterd hebt naar de verklaringen die de burgemeesters na het debacle afgelegd hebben was het merkwaardig dat deze mensen ongenadig de echte verantwoordelijken veroordeeld hebben, nl. hun eigen partijgenoten van de VLD en SPA-SPIRIT. Deze dame en heren weten namelijk waarover het gaat.

Maar voor jou is een mondelinge verklaring belangrijker dan een uitgeschreven contract. Past volledig in je strategie. Zoals de verklaring van G.B. dat hij heel goed wist dat BHV niet gesplitst ging worden. Kun je die bewering "staven"?
robert t is offline  
Oud 23 mei 2005, 21:18   #42
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken. Op dat vlak stelt N-VA zich dan ook een pak mondiger en radicaler op dan de andere (zogezegd) Vlaams-nationale partij in kartel-vorm, nl. Spirit. Met betrekking tot hun concurrent doen ze het dan ook beter.
En het is precies dat dat de Belgicisten zo vreselijk irriteert, en waarom ze liever inhakken op de NVA dan op het Belang.

Onthouden, niet vergeten!

Hoe meer Vlaamsgezinde partijen op diverse niveau's aanwezig zijn, hoe beter.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 23 mei 2005, 21:35   #43
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En het is precies dat dat de Belgicisten zo vreselijk irriteert, en waarom ze liever inhakken op de NVA dan op het Belang.

Onthouden, niet vergeten!

Hoe meer Vlaamsgezinde partijen op diverse niveau's aanwezig zijn, hoe beter.

Egidius
Egidius, je bent waarlijk een meesterlijke ontleder van de belgicistische ziel. 100 % akkoord.
robert t is offline  
Oud 24 mei 2005, 08:12   #44
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
? je hebt het toch niet over de bubbertjes op dit forum? Wat zou de belgicisten irriteren aan de nva? de niet-splitsing van BHV? Welke Vlaamse verwezenlijkingen hebben de 8 mandaten (ministerpostje inbegrepen) van de nva tot nu toe meegebracht? een vraag waarop de niveanen nooit op antwoorden!
jan hyoens is offline  
Oud 24 mei 2005, 08:35   #45
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken.
Ziehier in dit citaat de quintessence van de Vlaamse underdogmentaliteit, de vergoeilijking van de Vlaamse machtsabdicatie, de verrechtvaardiging van het onderworpen en slaafs gedrag vd Vlaamse politieke klasse.
Het doel, de zending, vd n-va is ... de cd&v Vlaams te doen bewegen.
Alstublieft!
Dit kan je niet menen, Turkje...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 24-05-2005 at 09:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken.
Ziehier in dit citaat de quintessence van de Vlaamse underdogmentaliteit, de vergoeilijking van de Vlaamse machtsabdicatie, de verrechtvaardiging van het onderworpen en slaafs gedrag vd Vlaamse politieke klasse.
Alstublieft!
Dit kan je niet menen, Turkje...[/size]

[size=1]After edit by stab on 24-05-2005 at 09:35
Reason:

Citaat:

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 24 mei 2005 om 08:41.
stab is offline  
Oud 24 mei 2005, 08:46   #46
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Achteraf bekeken zeer ongelukkige verklaringen met
als enig excuus dat in een pre-verkiezingsklimaat wel eens meer onbesuisde uitspraken gedaan worden.
Zeg maar liever: vooraf bewust bedrieglijke verklaringen...
Citaat:
Maar wat te denken over de getekende verbintenis van VLD en SPA-SPIRIT t.o.v. de betrokken burgemeesters waarin vermeld is dat BHV conform de grondwet en de beslissing van het Arbitragehof onmiddellijk zal gesplitst worden en dat voor deze splitsing geen enkele prijs dient betaald te worden?
Is het nieuwe / vernieuwde Vlaamse regeerakkoord met dezelfde VLD en SPA-SPIRIT geen getekende verbintenis?
Onnodig te antwoorden...
Oud 24 mei 2005, 08:50   #47
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Men kan hier op dit forum tegenwoordig geen enkele kritiek meer uiten over een bepaalde groep of persoon of men krijgt hier linea recta de reactie dat 'men altijd ONTERECHT op dezelfde pesonen schiet'... boehoehoeoe!!!

Wat verwachten jullie nu eigenlijk, dat men ieder keer en bij elke reactie het hele dossier herneemt?
Maar als ge er op staat:
- SPA, links en steeds communitischer getint groepje dat al jaren dezelfde tactiek toepast. Als het er op aankomt zwijgen of warm en koud tegelijk blazen.
In het midden van het bed blijven liggen als de spreekwoordelijke politieke hoer die haar klanten - VLD en CD&V - een beurtrol toekent en zo zelf altijd in de regering kan blijven zonder ook maar iets te presteren.
- VLD, een partij die zich door een ultrarechtse profilering in de regering wist te wringen en sindsdien al elke kiesbelofte heeft gebroken. Teert op goedgelovigen die na ettelijke burgermanifesten, belastingverlagingen die op andere niveaus ongedaan worden gemaakt en retoriek over het scheppen van banen die nooit geschapen worden nog altijd blijven geloven in de praatjes van dit super PR-bureau.
-CD&V, veranderde van naam en zou van inhoud veranderen maar blijkt bij nader inzien te vervallen tot de laagste Tsjeven-truuken net zoals in het verleden.
Na veel theater, grote beloften en stoere taal blijft zij ondanks alles Paars steunen en verkiest regeringsdeelname boven de eigen beloften over 'breekpunten'.
- NVA, lilliputpartijtje dat zich constant op de borst slaat voor de 'Vlaamse' reflex die zij het CD&V zou opleggen. Zou eerst niet aan regering deelnemen, dan eruit stappen indien... en kiest nu voor de zetel van Bourgeois boven het voortbestaan van de eigen partij. Kan wat Tsjeventruken betreft tegenwoordig les geven aan de CD&V. Wat betreft haar invloed 'Vlaamse' op de CD&V... dat hebben we de laatste weken wel voldoende gezien zeker?
-SPIRIT, een ander microscopisch partijtje dat zich voor het zeteltje van Bertje Bleit de éne verkiezing naar de andere verkoopt aan de hoogste bieder.
Heeft over de jaren heen, komende van de toenmalige rechtse en Vlaamse VU, 'geëvolueerd' (volgens hen tovh) naar een ultralinkse splinsterpartij die onder andere het verwijderen van boeken van politieke tegenstanders uit de bibliotheken, het aankopen van kakmachines en oude mosselpotten aan de prijs van een volledig ingerichte moderne keuken propageert.

En al deze partijen hebben één grote noemer geheel.
Hun respectievelijke besturen blijven aan de macht dankzij het stoicijns negeren en bedriegen van hun eigen achterban!

Toegegeven, op het eerste gezicht lijkt dit een serieus stuk haatproza, maar laten we wel wezen. De bovenvernoemde zaken kunnen door een zichzelf respecterend mens toch niet meer ontkend worden hé.
Wel door de partijleidingen, maar kom, we weten nu toch wel stilaan hoe geloofwaardig deze zijn niet?

Kortom, ik hoop dat niemand zich nu meer of minder door mij geviseerd voelt, ik pik er echt geen slachtoffers uit hoor.
Ik klaag alleen aan wat op mijn Vlaamse lever ligt.

Ik heb het hier nog gezegd en blijf het zeggen, het zijn niet zozeer de Vlaamse partijen die slecht zijn of werken maar wel hun aparatjiks.
Voelen de kiezers en aanhangers zich gepikeerd door wat ik zeg?
Wel, schiet dan niet op de pianist maar leg uw verwijten waar zij thuishoren,... bij uw respectievelijke partijbesturen!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 25 mei 2005, 08:49   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En altijd dezelfde partij bezwadderen is ook bepaald niet moeilijk.
Zeker in het geval van de N-VA niet.
Citaat:
Het is volledig correct te stellen dat zowel Bourgeois als Leterme (die je nooit vermeld) verklaard hebben dat ze nooit in een regering zouden stappen als
BHV niet gesplitst werd.
De CD&V en Vlaamse reflex, dat is zoiets als een ei met twee dooiers.
Het komt voor, maar slechts een tweetal keer in je leven.
Je bakt er op dezelfde wijze een eitje van, en speelt het met hetzelfde gemak naar binnen als andere goedkope toespijs.

Enfin, deze geëlaboreerde beeldspraak om er eens op te wijzen, dat ik de doorgaans Belgicistische en royalistische CD&V geen intensieve schrobberingen waard vindt. Toch niet omwille van hun intussen klassieke pre-electorale Vlaamse opstoot. Eens geïnstalleerd gaan die meestal over tot de Belgische orde van de dag. Hun theocratische autoritair-elitaire visie op bestuur daarentegen, pak ik te gelegener tijd weldegelijk aan.

Citaat:
Maar voor jou is een mondelinge verklaring belangrijker dan een uitgeschreven contract. Past volledig in je strategie. Zoals de verklaring van G.B. dat hij heel goed wist dat BHV niet gesplitst ging worden. Kun je die bewering "staven"?
Bron: mediargus:

Dat B-H-V nog altijd bestaat, noemt Geert Bourgeois 'een nederlaag'. Maar N-VA heeft zichzelf niets te verwijten. 'We hebben een foutloos parcours gereden.' En toch: 'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen. 'Dé politiek heeft niet gefaald, wel de partijen die tegen hun eigen wetsvoorstel stemden.'[edit]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 25-05-2005 at 09:53
Reason:

Citaat:
Citaat:
Het is volledig correct te stellen dat zowel Bourgeois als Leterme (die je nooit vermeld) verklaard hebben dat ze nooit in een regering zouden stappen als
BHV niet gesplitst werd.
Je bakt er op dezelfde wijze een eitje van, en speelt het met hetzelfde gemak naar binnen als andere goedkope toespijs.

Enfin, deze geëlaboreerde beeldspraak om er eens op te wijzen, dat ik de doorgaans Belgicistische en royalistische CD&V geen intensieve schrobberingen waard vindt. Toch niet omwille van hun intussen klassieke pre-electorale Vlaamse opstoot. Eens geïnstalleerd gaan die meestal over tot de Belgische orde van de dag. Hun theocratische autoritair-elitaire visie op bestuur daarentegen, pak ik te gelegener tijd weldegelijk aan.

Citaat:

Dat B-H-V nog altijd bestaat, noemt Geert Bourgeois 'een nederlaag'. Maar N-VA heeft zichzelf niets te verwijten. 'We hebben een foutloos parcours gereden.' En toch: 'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen. 'Dé politiek heeft niet gefaald, wel de partijen die tegen hun eigen wetsvoorstel stemden.'[/size]

[size=1]After edit by Supe®Staaf on 25-05-2005 at 09:52
Reason:

Citaat:
Citaat:
BHV niet gesplitst werd.

Citaat:

Dat B-H-V nog altijd bestaat, noemt Geert Bourgeois 'een nederlaag'. Maar N-VA heeft zichzelf niets te verwijten. 'We hebben een foutloos parcours gereden.' En toch: 'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen. 'Dé politiek heeft niet gefaald, wel de partijen die tegen hun eigen wetsvoorstel stemden.'[/size]

Citaat:
Citaat:
BHV niet gesplitst werd.

Citaat:

<B><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #cc3300; FONT-FAMILY: Verdana">Geert Bourgeois[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 mei 2005 om 08:53.
Supe®Staaf is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:03   #49
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

En geen één die hier eigenlijk doorheeft wat nu het echte spelletje is. Van De Lanotte is zo slim geweest de knuppel weer in het hoenderhok te gooien en dat is exact waar sommige politici op hoopten...soms kan een geen-akkoord ook net in het voordeel uitdraaien op lange termijn...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:05   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Men kan hier op dit forum tegenwoordig geen enkele kritiek meer uiten over een bepaalde groep of persoon of men krijgt hier linea recta de reactie dat 'men altijd ONTERECHT op dezelfde pesonen schiet'... boehoehoeoe!!!

Wat verwachten jullie nu eigenlijk, dat men ieder keer en bij elke reactie het hele dossier herneemt?
Maar als ge er op staat:
- SPA, links en steeds communitischer getint groepje dat al jaren dezelfde tactiek toepast. Als het er op aankomt zwijgen of warm en koud tegelijk blazen.
In het midden van het bed blijven liggen als de spreekwoordelijke politieke hoer die haar klanten - VLD en CD&V - een beurtrol toekent en zo zelf altijd in de regering kan blijven zonder ook maar iets te presteren.
- VLD, een partij die zich door een ultrarechtse profilering in de regering wist te wringen en sindsdien al elke kiesbelofte heeft gebroken. Teert op goedgelovigen die na ettelijke burgermanifesten, belastingverlagingen die op andere niveaus ongedaan worden gemaakt en retoriek over het scheppen van banen die nooit geschapen worden nog altijd blijven geloven in de praatjes van dit super PR-bureau.
-CD&V, veranderde van naam en zou van inhoud veranderen maar blijkt bij nader inzien te vervallen tot de laagste Tsjeven-truuken net zoals in het verleden.
Na veel theater, grote beloften en stoere taal blijft zij ondanks alles Paars steunen en verkiest regeringsdeelname boven de eigen beloften over 'breekpunten'.
- NVA, lilliputpartijtje dat zich constant op de borst slaat voor de 'Vlaamse' reflex die zij het CD&V zou opleggen. Zou eerst niet aan regering deelnemen, dan eruit stappen indien... en kiest nu voor de zetel van Bourgeois boven het voortbestaan van de eigen partij. Kan wat Tsjeventruken betreft tegenwoordig les geven aan de CD&V. Wat betreft haar invloed 'Vlaamse' op de CD&V... dat hebben we de laatste weken wel voldoende gezien zeker?
-SPIRIT, een ander microscopisch partijtje dat zich voor het zeteltje van Bertje Bleit de éne verkiezing naar de andere verkoopt aan de hoogste bieder.
Heeft over de jaren heen, komende van de toenmalige rechtse en Vlaamse VU, 'geëvolueerd' (volgens hen tovh) naar een ultralinkse splinsterpartij die onder andere het verwijderen van boeken van politieke tegenstanders uit de bibliotheken, het aankopen van kakmachines en oude mosselpotten aan de prijs van een volledig ingerichte moderne keuken propageert.

En al deze partijen hebben één grote noemer geheel.
Hun respectievelijke besturen blijven aan de macht dankzij het stoicijns negeren en bedriegen van hun eigen achterban!

Toegegeven, op het eerste gezicht lijkt dit een serieus stuk haatproza, maar laten we wel wezen. De bovenvernoemde zaken kunnen door een zichzelf respecterend mens toch niet meer ontkend worden hé.
Wel door de partijleidingen, maar kom, we weten nu toch wel stilaan hoe geloofwaardig deze zijn niet?

Kortom, ik hoop dat niemand zich nu meer of minder door mij geviseerd voelt, ik pik er echt geen slachtoffers uit hoor.
Ik klaag alleen aan wat op mijn Vlaamse lever ligt.

Ik heb het hier nog gezegd en blijf het zeggen, het zijn niet zozeer de Vlaamse partijen die slecht zijn of werken maar wel hun aparatjiks.
Voelen de kiezers en aanhangers zich gepikeerd door wat ik zeg?
Wel, schiet dan niet op de pianist maar leg uw verwijten waar zij thuishoren,... bij uw respectievelijke partijbesturen!
Hoogmoed komt voor de val man... 2006 wordt een succes voor het VB, maar 2007...? Als één en ander niet loopt in Antwerpen zoals gepland...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 26 mei 2005, 11:48   #51
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Defoort is al aan het N-VA-bashen sinds hij vertrok vanwege een plaatsje hoger of lager op de Kamerlijst in Oost-Vlaanderen. Twee maanden later liep hij, die zich altijd als behoeder van de "linkervleugel" van de N-VA had opgeworpen, tegen iedereen die het horen wilde te toeteren dat hij voor het Blok had gestemd...

Ja, dié zijn kritiek nemen we serieus, niet te geloven.
Als N-VA'er zou je deze kritiek misschien beter wél aanhoren. Eric Defoort had gelijk, de N-VA is in wezen téveel een centrum-partij net als de CD&V overigens. Een partij waar verschillende vleugels in ondergebracht zijn, dat komt vroeg of laat tot een botsing. De linkervleugel binnen de N-VA had zich beter volledig afgescheiden, nu is het een partij van vis noch vlees. Niet rechts, niet links én zonder volwaardig project! Heeft die partij eigenlijk nog énige inhoud die van énig belang kan zijn voor Vlaanderen? Na het bedrog én de leugen dat B-H-V zou gesplitst moeten worden alvorens de N-VA tot de Vlaamse regering toetrad... Nadat Bourgeois openlijk had verklaard in de 'Vlaamse' pers nooit in een regering te zullen stappen samen met de SP.A... Voor wanneer de laatste euthanasiespuit voor die salonflaminganten?
KVE is offline  
Oud 26 mei 2005, 13:24   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Als N-VA'er zou je deze kritiek misschien beter wél aanhoren. Eric Defoort had gelijk, de N-VA is in wezen téveel een centrum-partij net als de CD&V overigens. Een partij waar verschillende vleugels in ondergebracht zijn, dat komt vroeg of laat tot een botsing. De linkervleugel binnen de N-VA had zich beter volledig afgescheiden, nu is het een partij van vis noch vlees. Niet rechts, niet links én zonder volwaardig project! Heeft die partij eigenlijk nog énige inhoud die van énig belang kan zijn voor Vlaanderen? Na het bedrog én de leugen dat B-H-V zou gesplitst moeten worden alvorens de N-VA tot de Vlaamse regering toetrad... Nadat Bourgeois openlijk had verklaard in de 'Vlaamse' pers nooit in een regering te zullen stappen samen met de SP.A... Voor wanneer de laatste euthanasiespuit voor die salonflaminganten?
NVA is zeker te klein om opgesplitst te worden. En echt consekwent te blijven in een regering is moeilijk vol te houden. Toch denk ik dat NVA nu voor CD&V zeer belangrijk is om de grootste (na het VB!!) te blijven en om de partij een Vlaams gezicht te geven. Aldus kan NVA druk uitoefenen en iets betekenen voor de goede zaak.
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2005, 13:38   #53
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Aldus kan NVA druk uitoefenen en iets betekenen voor de goede zaak.
Kan je daar na bijna 1 jaar Vlaamse Regering enkele voorbeelden van geven?
Oud 26 mei 2005, 13:39   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Alstublieft!
Dit kan je niet menen, Turkje...
Spijtig genoeg moet je soms afstand nemen van het ideaalbeeld en de bittere realiteit onder ogen zien. Dat wil nog niet zeggen dat ik met die realiteit akkoord ga, maar binnen die realiteit hebben sommige zaken toch hun nut.

Een voorbeeld daarvan is een onafhankelijk Vlaanderen. Ideaal stemt het Vlaams parlement gewoonweg de onafhankelijkheid omdat iedereen inziet dat het voortdurend schipperen met de Franstaligen beide landsdelen totaal geen goed doet. In de realiteit echter zal dat nooit gebeuren, omdat er teveel geld aan België vasthangt, politici te weinig visie hebben, Vlamingen van nature niet radicaal zijn, ... en god weet hoeveel meer redenen. Binnen deze realiteit is de rol van de N-VA dus wel degelijk nuttig: de twee grootste partijen van Vlaanderen bezitten nu immers een uitgesproken Vlaams profiel ! Volgens mij is dat nog nooit voorgevallen in onze geschiedenis...
Oud 26 mei 2005, 13:42   #55
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat B-H-V nog altijd bestaat, noemt Geert Bourgeois 'een nederlaag'. Maar N-VA heeft zichzelf niets te verwijten. 'We hebben een foutloos parcours gereden.' En toch: 'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen. 'Dé politiek heeft niet gefaald, wel de partijen die tegen hun eigen wetsvoorstel stemden.'
Het verwijzende voornaamwoord "dat" in het rood slaat natuurlijk op het "in de Vlaamse regering stappen voor de splitsing een feit was" en niet op het splitsen an sich.
Oud 26 mei 2005, 13:46   #56
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doe me niet dromen.........
Ik wist niet dat gij in mijn dromen voorkomt... Alhoewel: zijt gij niet degene die Mathilde redt vlak voor het Koninklijk paleis verdwijnt in een geel-zwarte vlammenzee?
Oud 26 mei 2005, 15:00   #57
luc broes

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg moet je soms afstand nemen van het ideaalbeeld en de bittere realiteit onder ogen zien. Dat wil nog niet zeggen dat ik met die realiteit akkoord ga, maar binnen die realiteit hebben sommige zaken toch hun nut.

Een voorbeeld daarvan is een onafhankelijk Vlaanderen. Ideaal stemt het Vlaams parlement gewoonweg de onafhankelijkheid omdat iedereen inziet dat het voortdurend schipperen met de Franstaligen beide landsdelen totaal geen goed doet. In de realiteit echter zal dat nooit gebeuren, omdat er teveel geld aan België vasthangt, politici te weinig visie hebben, Vlamingen van nature niet radicaal zijn, ... en god weet hoeveel meer redenen. Binnen deze realiteit is de rol van de N-VA dus wel degelijk nuttig: de twee grootste partijen van Vlaanderen bezitten nu immers een uitgesproken Vlaams profiel ! Volgens mij is dat nog nooit voorgevallen in onze geschiedenis...
De grootste partij van Vlaanderen, het Vlaams Belang heeft zeker een duidelijk Vlaams profiel. Die andere zo een beetje, alhoewel ze nu na het in slaap wiegen van Wallonië door de transfers (zie de drie Waalse profs) nu euthanasie willen plegen door die transfers nog drastisch te verhogen.
Je kent ook niet zeer goed je geschiedenis. Bij katholieken, liberalen en Socialisten waren vroeger wel degelijk Vlaamsgezinden. Zie de drie kraaiende hanen en de taalwetten.
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2005, 15:16   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De grootste partij van Vlaanderen, het Vlaams Belang heeft zeker een duidelijk Vlaams profiel. Die andere zo een beetje, alhoewel ze nu na het in slaap wiegen van Wallonië door de transfers (zie de drie Waalse profs) nu euthanasie willen plegen door die transfers nog drastisch te verhogen.
Kom, kom... de bedoeling was goed (stopzetten van de transfers), de middelen dom. En het gaat over de bedoeling om Vlaanderen en Wallonië apart te laten functioneren. En om heel eerlijk te zijn: het Vlaams Belang mag dan wel een duidelijk Vlaams profiel hebben, echt geweldig zijn hun middelen om aan Vlaamse onafhankelijkheid te komen ook niet

Citaat:
Je kent ook niet zeer goed je geschiedenis. Bij katholieken, liberalen en Socialisten waren vroeger wel degelijk Vlaamsgezinden. Zie de drie kraaiende hanen en de taalwetten.
Het gaat er niet over dat er Vlaamsgezinden waren in die partijen, het gaat over het partijprofiel zelf. Zo kunnen de katholieken van de ouwe CVP (generatie Eyskens), als ouwe getrouwe royalisten (en we kennen de relatie tussen de Kerk en het Hof), moeilijk verweten worden van "Vlaamsgezind" te zijn geweest. Evenzo bij de Socialisten en Liberalen.

Veel van de staatshervormingen zijn er trouwens gekomen uit puur politieke noodzaak, eerder dan uit nationalistische reflex: sommige thema's waren immers dermate "heet" dat regering na regering erover viel. Federalisering bracht op die manier ook stabiliteit (iets wat de Bubbelkes graag wensen te vergeten).
Oud 26 mei 2005, 17:23   #59
luc broes

Standaard

Ik heb reeds dikwijls gezegd dat NVA CD&V gunstig kan beïnvloeden;
En staatshervormingen komen er steeds uit politieke noodzaak
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2005, 23:49   #60
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Vlaams huis in Newyork om de Vlaamse economische belangen in de VS te verdedigen.
- Dankzij N-VA staat BHV bovenaan de politieke agenda.
- Dankzij N-VA wordt nu aan de CD&V top gediscuteerd over een transferstop naar Wallonië.
- Dankzij N-VA worden de Vlaamse meubelen gered uit het BHV debacle.
- Dankzij N-VA heeft Vlaanderen een rechtstreekse gesprekpartner gevonden bij internationale organisaties. Zoals de EU, die nu Vlaanderen erkend als deelstaat van België. Waardoor onderhandelingen kunnen worden gevoerd zonder de Belgische weg te gebruiken.
Ik kan er zo nog geven.[edit]
[size=1]After edit by leeuwenhart on 27-05-2005 at 00:50
Reason:

Citaat:
- Vlaams huis in Newyork om de Vlaamse economische belangen in de VS te verdedigen.
- Dankzij N-VA wordt nu aan de CD&V top gediscuteerd over een transferstop naar Wallonië.
- Dankzij N-VA heeft Vlaanderen een rechtstreekse gesprekpartner gevonden bij internationale organisaties. Zoals de EU, die nu Vlaanderen erkend als deelstaat van België. Waardoor onderhandelingen kunnen worden gevoerd zonder de Belgische weg te gebruiken.
Ik kan er zo nog geven.[/size]

Citaat:
- Dankzij N-VA ordt nu aan de CD&V top gediscuteerd over een transferstop naar Wallonië.
- Dankzij N-VA heeft Vlaanderen een rechtstreekse gesprekpartner gevonden bij internationale organisatie. Zoals de EU, die nu Vlaanderen erkend als deelstaat van België. Waardoor onderhandelingen kunnen worden gevoerd zonder de Belgische weg te gebruiken.
Ik kan er zo nog geven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 26 mei 2005 om 23:50.
leeuwenhart is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be