![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat de creationisten moeten doen is hun door henzelf zogenoemde "wetenschappelijke onderzoeken" (indien die al bestaan) en modellen, kenbaar maken en zich minstens de moeite moeten getroosten dat bespreekbaar te stellen voor peer review door andere wetenchappers.... Dat uiteenzetten van hun "alternatieve" theorieen zal dan vooral ook moeten gaan over de gebrukte (legitieme) methodes waardoor de in de artikels gepresenteerde specifieke ad rem" kennis" is verzameld... Iedereen die al eens een wetenschappelijk artikel (in het creationisten jargon van het AIG bijvoorbeeld, noemt men dat een een "erg technisch" artikel) heeft proberen lezen, zal al vlug hebben ogepmerkt dat de gedetailleerde en minutieuze beschrijving van de gebrukte "medthodes" en onderzoekstrategieen, eigenlijk het leeuwendeel uitmaakt van de inhoud...
Creatrionisten zijn er van allerlei pluimage (en er zijn er nogal wat) die haast allemaal fundamantalistische sekten lijken te zijn , die zelfs door vele godsdiensten, als een daadwerkelijk gevaar voor de "echte godsdienst" worden bechouwd...(en ik laat nu in het midden wat de "echte godsdienst" is) Lees eens op deze link wat zulke "kritiek" op de natuurwetenschap eigenlijk allemaal inhoud en op welke voedingsbodems dat vooral floreert:Kwakzalverij.
Laatst gewijzigd door Andro : 22 mei 2005 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat was er eerst de materie of anti-materie waar geen materie is of bestaat een wat was de oorzaak van al het oorzaak (big bang) ?? Als de materie eerst zou onstaan zijn => van waaruit dan is het onstaan ? We weten dat atomen bouwstoffen vormen van het materie uit welke bouwstoffen bestaat dan een atoom ?? Let see what you can...............
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou het kunnen omkeren en u de vraag stellen bewijs eens het tegendeel? U zou dan afkomen met de evolutietheorie en de wetenschappelijke benadering van de mens,maar kan u dan ook uitleggen waarom er planeten zijn ,wat het heelal is,hoe het er gekomen is,enz... Dan zou u met de Big Bang theorie afkomen van Georges Lemaitre en de relativiteitstheorie van Einstein enz... pas op he dat kan allemaal kloppen,maar wat was er daarvoor en waar zijn wij en wat zijn wij,ik zeg niet dat wij het scheppingsverhaal klakkeloos moeten aanvaarden hoor,het klopt langs geen kanten met de wetenschappelijke benadering,maar dat er een hogere macht is daar geloof ik wel in.
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat van die hoofddoek, dat heeft niets met godsdienstonderwijs te maken, en al helemaal niet met de indoctrinatie van andere mansen, dus zie ik geen enkel probleem voor hoofddoeken.
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het reeds gesteld, het is diegene die beweert dat iets bestaat, die moet dat bewijzen. Het is niet aan anderen om het niet-bestaan te bewijzen, want dat is meestal onmogelijk van iets dat er niet is! En ik weet ook dat de wetenschap niet alles weet, misschien nooit alles zal te weten komen, omdat er zoveel te weten is. Maar dat maakt nog niet dat er plaats is voor één of andere god. God is het verhinderen van het zoeken naar oplossingen. God moet de onbelangrijkheid en de machteloosheid van de mens op zich tegenover de fysica verhullen. Maar de mens hoeft helemaal geen macht te hebben over fysica. De mens hoeft enkel maar de fysica te begrijpen en zichzelf daartoe aan te passen in eigen voordeel. Daar hoeft geen god aan te pas te komen, en bijgevolg is God nutteloos. Net als op sociaal vlak is God een rookgordijn in het zoeken naar oplossingen op problemen. God als zoethoudertjes op de eindeloze, en voor sommige mensen onaanvaardbare, nietigheid van het individu in het algemeen. God is opium voor het volk en voor de wetenschap.
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elkeen die daar dus een uitspraak over doet zonder zijn uitleg te onderbouwen, betreedt hetzelfde charlatangezwets als de creationisten... Ik kan immers ook zo moeiteloos verdergaan hoor; Wat was er voor god de schepping deed? Wat was er voor god bestond? - Allemaal nutteloze en nietszeggende vragen die ons nergens leiden. Eé ding ben ik zeker; Goden zijn alleszinds door mensen geschapen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens als God het heelal heeft geschapen, waarom is het dan niet statisch? Waarom breidt het dan uit? Waarom is er een achtergrondsstraling van 2.7 Kelvin (wat volgens de huidige theorieën min of meer een relict is van de BB)? Hoe verklaar je de abundanties van bepaalde elementen? Allemaal dingen die erop wijzen dat de huidige theorieën hun grond van waarheid hebben. Het is belachelijk een theorie af te wijzen omdat enkele dingen nog niet helemaal in het kader ingepast is en dan te zeggen het klopt niet, God/Allah heeft het gedaan. Ik wacht vol spanning op echte argumenten. En voor the record, atomen zijn niet de basisdeeltjes waaruit het universum bestaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar misschien ben ik nu alweer achterhaald, het is een druk ondezoeksgebied ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#57 |
|
![]() Ik denk dat de creatie van "alles" zeer moeilijk te bevatten is. Ik denk dat we er met ons verstand niet bijkunnen. Tijd is een dimensie die misschien buiten het heelal geen betekenis heeft. Onze gedachten ontplooien zich in de tijdsdimensie. Mensen proberen altijd te denken in termen van oorzaak en het gevolg. Wat er "buiten" of voor het heelal was/is kan zo exotisch zijn dat het men het niet kan begrijpen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Overigens ben je volgens de kerk niet belast van de erfzonde tot aan je vijfde levensjaar als ik me niet vergis... dus was Jozef, in plaats van inpotent misschien eerder pedofiel. - Nu weten we waar die pastoors hun gedachtengoed vandaan halen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() These - Antithese - Synthese; in processen en logica, weet je wel?
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |