![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 11:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Johan Norberg citeren en sterven. Te grappig voor woorden. En nu nog Bjorn Lomborg.
Allez wat dat ze daar toch allemaal in't koppeke geduwd krijgen op Groep-T. Dankzij god gaat de KULeuven vanaf volgend jaar formeel opnieuw de grens wat strakker leggen, want het verschil is toch echt duidelijk te groot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin overzicht van de argumenten tot nu toe: oliepiek: kijk naar de HDI, die is lager in de VS boer_bavo toont aan met cijfers: hij is hoger oliepiek: beweert dat universitairen voor $1 werken in hamburgerketens. boer_bavo: het federale minimumloon in de VS is $5.15 per uur. In veel staten ligt het minimumloon hoger.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 19:50. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Burger
|
![]() De off-topic discussie die hieronder was ontstaan over hir/universiteit/... heb ik afgesplits naar een nieuw topic:
Afgeven op irs (Kwestie van de topictitel in ere te houden)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door johanvdw : 28 mei 2005 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mediaan-inkomen is iets anders dan gemiddeld inkomen. Definitie en beschrijving bv in het boek 'Inleiding tot de Economie' van Prof Decoster (Leuven). Het probleem met bovenstaande benaderingen van de armoedegrens is dat ze eigenlijk niet gerelateerd zijn aan het reële voldoen van noodzakelijke basisbehoeften, maar een pure financieel-economische parameter hanteren. De socioloog Campbell (moet deze naam en titels eens controleren) heeft een verregaand verfijnd en in Angelsaksische landen succesvol aangewend behoeftenpakket-benadering samengesteld dat handzaam antwoord geeft aan de benadering en aanpak van de armoedegrens.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2005 om 09:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Het mediaan-inkomen lag in België in 1992 tienduizend frank per maand lager dan het gemiddelde inkomen.
Dat is kenmerkend voor een scheve verdeling van het inkomen. Er is bijna niemand in de laagste inkomensregionen onder de 20000BF/m. Daarentegen strekt de staart van de inkomensgrafiek boven de 100.000Bf /m zich zéér ver uit op de abscis of x-as(=inkomen in BF), hoewel daar (volgens de y-as of ordinaat=aantal mensen) niet zoveel volk inzit. Dat betekent dat de hoogverdieners het gemiddelde inkomen 'scheefttrekken', zodat het mediane inkomen (dwz die inkomensgrens waar 50% van de Belgische gezinnen net onder blijven) dus 10.000BF lager ligt dan het gemiddelde inkomen, dat, tussen haakjes, 60.000BF bedroeg in '92.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 mei 2005 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Wat jammer dat het afgeven op de VS hier gestopt is.
Ik voel dat ik nog een bijdrage zal moeten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hou u niet tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Welja ok dan. De VS slorpt het hele spaargeld van de hele wereld op, om zijn reusachtig handelsbalanstekort en zijn budgetdeficiet te financieren. Dat is geld van arme en rijke landen gelijk. Op de leningmarkten moeten de onderontwikkelingslanden het dan ook afleggen tegen zo'n slokop en kunnen niet aan interessante kredieten raken. Zelf sparen ze niet, de burgers van de VS en leven liever aan lage rente zoveel mogelijk boven hun stand met een onhoudbaar patroon van overconsumptie dat ook duiudelijk hun eigen gezondheid schaadt en waarvan de spin-off onder vorm van agressieve globalisering en milieuverwoesting bedreigen is voor de gehele samenleving. Hun onhoudbare exuberante levensstijl willen ze natuurlijk voor niets ter wereld veranderen, op gebied van ontwikkelingshulp bengelen ze absoluut achterin het peleton (< o,1% van het budget, terwijl de verontwaardigde Amerikanen denken dat ze >15% geven en er daarom dan ook nog enorm tegen zijn, tegen de werkelijke 0,1% - waar ze ook nog een pak commercieel- en fundamentalistisch -religieus geïnspireerde voorwaarden aan verbinden, en ze gaan ook vierkant in de weg staan voor de eenvoudige kwijtschelding van de onbetaalbare en/of niet-inbare derdewereldschulden) Dank zij hun militaire overmacht kunnen ze ook wereldwijd een soort unilateralisme doorzetten dat wel hun eigen nationale belangen dient maar dat de democratie bedreigt en dat noemen ze dan opkomen voor de vrijheid. La liberté! Etc. Ik ga hieronder ook nog eens een copy paste doen ( in een afzonderlijke posting) van een artikel in de Washington post (naar aanleiding van het Emron-schandaal) dat de vinger in de wonde steekt van de uitverkoop van de politiek, de partijen en de verkozenen aan de commerciële belangen, en dat besluit met de terechte conclusie: "The system is rotten"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juni 2005 om 10:08. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() LOL,
Er pobeert iemand hier te beweren dat et in Amerika beter leven is als hier LOL LOL. Kijk dan eens naar de resultaten van een onderoek van de VN, in Noorwegen en daarna België staan het hoogste in de ranking... en ik denk niet dat de VS in de top 10 staat. Als je daar geen ziekenverzekering hebt en met weet dat op de spoedgevallen als ja daar ankomt, dan kan je je dringende operatie wel vegeten... zo gaat dat daar. Geld boven alles... en denk maar niet dat trailer-trash daar de laagste sociale klasse uitmaakt... der zijn daar reservaten voor Indianen, zij hebben de minst bruikbare grond gekregen en daar hebben ze die maar ingestoken, kheb daar ooit een documentaire over gezien... en dat is zeker zo erg als in een ontwikkelingsland... en zijn er miljoenen mensen die daar in absolute armoede leven... maar niet alleen indianen, ook mexicanen... bvb. de staat New Maxico, de armste staat van de VS, ewel zet daar maar eens ne stap binnen en trek uw ogen open. Mjah daar gaan ze geen soup of film van maken, 't enige wat mensen hier kennen van de VS is Dallas of Beverly Hills, Friends, ... ofweet ik veel wat voor crap er ooit gemaakt is... die laten allemaal maar 1 beeld zien, armoede komt er niet in voor, terwijl die groep die ze daar rpesenteren in die eries maar 25% uitmaakt van de hele bevolking... men denkt ook te vaak aan de rustige "white" suburbs, strikte scheiding tussen blank en zwart, dit is misschien 2005, maar dat is daar nog steeds, moogt ge zeker van zijn... Conclusie, ga er naartoe en see for yourself... Ben er geweest en 't is BAH, de mensen zijn zo oppervlakkig, klinkt cliché maar is wel zo... alles is er drive-in, zelfs de apotheek, de mensen zijn er ongelofelijk VET... nog zoiets wat je niet ziet in series f soups!
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alvast hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=36 weerleg ik wat je zegt. En ja, België staat iets hoger dan heel de VS. De EU scoort echter veel slechter. Ik durf wedden dat als je de streek rond een grote haven in de VS (bvb Houston) zou vergelijken met België die streek nog hoger zal scoren dan België. Citaat:
Neen. Dat was duidelijk niet het geval. Al moeten we toegeven dat ze het in de borinage ook niet zo slecht hebben. (Een bezoek aan een staat is trouwens zowat de slechtste manier om iets over armoede te weten te komen. Armen zie je meestal niet.)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 7 juni 2005 om 12:04. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Parlementslid
|
![]() krizis schreef :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Grappig. Eno2, die met redelijke argumenten komt, wordt volledig genegeerd. Krizis daarentegen, die wat 'platvloerser' overkomt, wat meer met fantasieën speelt, wordt wel onder de hamer genomen. Volgens mij is men hier vrij selectief: wat niet kan worden ontkend (Eno2) wordt dus maar genegeerd..
![]() |
![]() |
#60 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je dat de EU geen idiote voorwaarden stelt? De EU dringt bijvoorbeeld haar visie op vrouwenrechten enorm door met zijn ontwikkelingshulp. [uote] Dank zij hun militaire overmacht kunnen ze ook wereldwijd een soort unilateralisme doorzetten dat wel hun eigen nationale belangen dient maar dat de democratie bedreigt en dat noemen ze dan opkomen voor de vrijheid. La liberté![/quote] Dat klopt gedeeltelijk. Maar Irak toont wat zo'n militaire overmacht écht waard is. Je kan er dingen mee kapot maken. Maar of je er zelf beter van wordt... Ik ben trouwens geen groot voorstander van alles van de States. Hun militaire politiek vind ik ridicuul. En ik ben ook voor publieke gezondheidszorg. Maar dat neemt niet weg dat er honderden interessante dingen te leren vallen van de VS. Dat de armoede er amper hoger of lager is dan in de EU bijvoorbeeld. Wat voor mij bewijst dat onze programma's van armoedebestrijding totaal inefficiënt zijn. Misschien moeten we maar wat goede elementen van de VS overnemen, om een beter systeem op te bouwen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 10 juni 2005 om 12:57. |
|||||||||||
![]() |
![]() |