![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn tweeledige federaties werkbaar? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
20 | 80,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Eventjes op vorig bericht reageren: alle staten zijn uiteraard artificieel (common sense), behalve misschien het Oudtestamentische Israël
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Paul Van Zeeland stelde ooit voor om België te federaliseren met 11. Ja, toen maakte men ook al een onderscheid tussen Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant. De oorlog gooide roet in het eten. Achter de oorlog wou niemand van een meerpolige federatie weten: de flaminganten niet -die willen liever een eigen staat- en de belgicisten niet -die willen liefst blijven zoals in 1830. Nu is het een beetje laat he, niemand wil het overigens...
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Belgische tweeledige federatie is duidelijk niet werkbaar (als ik op de peiling mag afgaan). Wat ik me afvraag, is of een federatie Vlaanderen-Nederland dat wel zou zijn. Er is wel een andere mentaliteit, maar de grootste barrière (de taal) zou toch al wegvallen. Wat vinden jullie er van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Een mogelijke indeling kan deze zijn, maar dat is nog koffiedik kijken. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 28 mei 2005 om 22:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aan Tantist: je maakt de deelgebieden nu wel heel klein.
Misschien gewoon houden bij een confederatie met twee? Eventueel Noord-Brabant, Nederlands Limburg en Zeeuws-Vlaanderen bij het 'Vlaamse' deelgebied voegen. Dan zijn de twee min of meer in evenwicht. Of je maakt van Friesland een derde. Natuurlijk mag Wallonië voor mij een vierde lid worden. PS Héél mooi kaartje. Waar ben je daar aangeraakt of zelfgemaakt?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Burry : 29 mei 2005 om 10:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
![]() zoiets kan je zelf maken met Mapinfo
je moet er wel heel wat tijd in steken om het programma onder de knie te krijgen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 mei 2005 om 10:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
|
![]() Citaat:
Bovendien heb je met deelstaat Holland een deelstaat van 7 miljoen... Voor elk wat wils... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor mijn part mag Limburg zelfs een onafhankelijke staat vormen als het daar echt zin in heeft. Maar kunnen we het kinderachtige "Vlaanderen onafhankelijk? Hehe, dan ook Limburg onafhankelijk" laten voor wat het is AUB? Ik ben enkel bereid de eis te steunen voor een onafhankelijk Limburg als het gaat om een werkelijke autonomiestreven, niet uit een soort belgicistische revanche.
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil gewoon Limburger zijn, en het logische is, als we naar een federatie met nederland gaan, om de twee limburgen bijeen te voegen en er een gewest van te maken, zoals op u kaartje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer hoort Brussel niet meer tot Brabant? En als ik dan toch zo ben om historische gebieden te verenigen, waarom plaats ik Noord-Brabant en Waals-Brabant er dan niet bij? En waarom eis ik Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen niet terug op? En sinds wanneer hoorde Utrecht historisch tot het graafschap Holland? En Texel, is dat geen deel van Holland? En Goeree-Overflakkee, is dat niet bij Zuid-Holland ipv Zeeland? Kortom, ge ziet weer spoken. Die indeling is niet gemaakt op basis van historische gewesten, maar op basis van reële kenmerken van de inwoners en de economische activiteit in het gebied. Maar pipo's als jij vinden natuurlijk altijd wel een stok om een hond te slaan, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() maar wel chique gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |