Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2005, 10:55   #41
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Puerta staat 38ste en is blijkbaar in top doen.
maar zoals Nadal Federer versloeg, verdraaid fraaie halve finale trouwens, en dan
de tweede halve finale vergelijkend bekijken zou Nadal zeker moeten winnen.

Henin zal zich wat moeten oppassen met haar opslagspel en in de ralley's is Pierce
ook goed hoor. Kans dat het een driesetter kan worden lijkt me reëel.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 15:18   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Schitterend werk van Henin. Wat een kampioene, zo produceert Belgie er niet veel.
Oud 4 juni 2005, 15:30   #43
bartje
Minister-President

Standaard

Henin heeft het maar weer es gedaan hé!!! Ijzersterk was ze gewoon!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 15:55   #45
Sergei
Burgemeester

Standaard

Ja, heel goede prestatie, Pierce kwam er eigenlijk niet aan te pas.
Oud 4 juni 2005, 15:56   #46
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. en waarom denk je dat vrouwen er na zoveel jaren dat weten.. kijk nu naar de media en de mannelijke kommentaren klik klik bang. lap, weer al iemand met een depressie.
Tja, er kijkt nu wel iemand naar het vrouwentennis sinds Kounrikova. Iemand die puur in tennis is geïnteresseerd, kijkt, neem ik aan, vooral naar het stuk snellere mannentennis. Niet? (dit klinkt behoorlijk sexistisch )[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Xenon on 04-06-2005 at 17:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. en waarom denk je dat vrouwen er na zoveel jaren dat weten.. kijk nu naar de media en de mannelijke kommentaren klik klik bang. lap, weer al iemand met een depressie.
Tja, er kijkt nu wel iemand naar het vrouwentennis sinds Kounrikova. Iemand die puur in tennis is geïnteresseerd, kijkt, neem ik aan, vooral naar het stuk snellere mannentennis. Niet? (dit klinkt behoorlijk sexistisch )[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xenon : 4 juni 2005 om 16:02.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 18:23   #47
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Tja, er kijkt nu wel iemand naar het vrouwentennis sinds Kounrikova. Iemand die puur in tennis is geïnteresseerd, kijkt, neem ik aan, vooral naar het stuk snellere mannentennis. Niet? (dit klinkt behoorlijk sexistisch )
persoonlijk vind i khet vrouwentennis "sneller"
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 18:32   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, er kijkt nu wel iemand naar het vrouwentennis sinds Kounrikova. Iemand die puur in tennis is geïnteresseerd, kijkt, neem ik aan, vooral naar het stuk snellere mannentennis. Niet? (dit klinkt behoorlijk sexistisch )

U hebt wel 100% gelijk, het mannentennis is veel sneller met hardere opslagen en duren meestal langer en dus fysiek zwaarder.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 04-06-2005 at 19:33
Reason:

Citaat:

U hebt wel 100% gelijk, het mannentennis is veel sneller met hardere opslagen en duren meestal langer en dus fysiek zwaarder.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

U hebt wel 100% gelijk, het mannentennis is veel sneller met hardere opslagen en duren meestal langer en dus fysiek zwaarder.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2005 om 18:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 19:05   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

[size=7] WEDEROM
ZEGEVIERT
HET EEUWIGE
BELGISCHE
VADERLAND!!

[/size]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 19:11   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[size=7] WEDEROM
ZEGEVIERT
HET EEUWIGE
BELGISCHE
VADERLAND!!

[/size]

Laat dat eeuwig er maar af, niets is eeuwig in het leven.
En vaderland Belgié zal u ook geen 175 jaar meer kunnen bebruiken, word vervangen door VLAANDEREN!!!!!!!!
Oud 4 juni 2005, 20:04   #51
Sergei
Burgemeester

Standaard

Patriot,
das nog geen reden om een bericht vol grafiti te posten.

Citaat:
Neen, de dames halen nu ook de 190 km bij de opslag al hoor. Wel veel sporadischer
misschien maar toch.
het probleem bij de mannen is dat je dikwijls snel uitgekeken bent, ze geven minder snel games af. Bij de dames gebeurt dit veel sneller en kan een wedstrijd dus ten allen tijde kantelen. En kijk nu zoals Henin speelde in de finale. Dat kon je moeilijk toch traag noemen he. Trouwens, er gaat wel degelijk veel taktiek mee gemoeid; heb je gezien hoeveel flexibiliteit henin qua slagen had. ze draaiden in elk geval Pierce dol , nochtans is Pierce zo geen slechte speelster maar ja, als de tegenstander met telkens andere slagen begint, pas je daar maar eens aan.
De reacties van de spelers is bij de dames ook gerichter, ze draaien sneller door ..nou ja, als je natuurlijk naar Malise keek toen hij de schorsing opliep, dat kom je bij de dames niet tegen he.
Oud 4 juni 2005, 20:23   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patriot,
das nog geen reden om een bericht vol grafiti te posten.

Neen, de dames halen nu ook de 190 km bij de opslag al hoor. Wel veel sporadischer
misschien maar toch.
het probleem bij de mannen is dat je dikwijls snel uitgekeken bent, ze geven minder snel games af. Bij de dames gebeurt dit veel sneller en kan een wedstrijd dus ten allen tijde kantelen. En kijk nu zoals Henin speelde in de finale. Dat kon je moeilijk toch traag noemen he. Trouwens, er gaat wel degelijk veel taktiek mee gemoeid; heb je gezien hoeveel flexibiliteit henin qua slagen had. ze draaiden in elk geval Pierce dol , nochtans is Pierce zo geen slechte speelster maar ja, als de tegenstander met telkens andere slagen begint, pas je daar maar eens aan.
De reacties van de spelers is bij de dames ook gerichter, ze draaien sneller door ..nou ja, als je natuurlijk naar Malise keek toen hij de schorsing opliep, dat kom je bij de dames niet tegen he.

Ik wil het vrouwentennis niet afbreken maar het niveau van het mannentennis ligt merkelijk hoger.Als er geen verschil moest zijn kon men mannen en vrouwen gewoon tegen elkaar laten spelen.
Oud 5 juni 2005, 07:23   #53
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik wil het vrouwentennis niet afbreken maar het niveau van het mannentennis ligt merkelijk hoger.Als er geen verschil moest zijn kon men mannen en vrouwen gewoon tegen elkaar laten spelen.
tjaah, dat komt in topsport hier en daar voor... laat de snelste 100 mannen op de 100m maar eens tegen de snelste vrouw op de 100m lopen....

Het niveau van de mannen is "anders"; hardere opslagen, harder motten bijv.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 10:02   #54
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
tjaah, dat komt in topsport hier en daar voor... laat de snelste 100 mannen op de 100m maar eens tegen de snelste vrouw op de 100m lopen....

Het niveau van de mannen is "anders"; hardere opslagen, harder motten bijv.
Men zegt toch dat na de generatie 'Martina Hingis' het vrouwentennis een flauw aftreksel van het mannentennis is geworden: snellere en hardere slagen ten koste van verfijnd tennis. Justine Henin stelde, ook al had ze veel techniek, niets voor voordat ze een mannencorpus kreeg en haar rechterarm 2x breder werd.
Oud 5 juni 2005, 10:14   #55
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Inderdaad, de vraag is nu waarom sommige vrouwensporten toch immens populair zijn (of evenpopulair als de mannelijke tegenhanger) en andere helemaal niet. Je moet ze eens overlopen met de dresscode in het achterhoofd:

-tennis
-atletiek
-(beach)volley
-turnen
-...

tegenover:
-voetbal
-basketbal
-boksen
-...

(er zullen wel uitzonderingen bestaan, maar een opmerkelijke trend kan men niet ontkennen)
Oud 5 juni 2005, 10:59   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de vraag is nu waarom sommige vrouwensporten toch immens populair zijn (of evenpopulair als de mannelijke tegenhanger) en andere helemaal niet. Je moet ze eens overlopen met de dresscode in het achterhoofd:

-tennis
-atletiek
-(beach)volley
-turnen
-...

tegenover:
-voetbal
-basketbal
-boksen
-...

(er zullen wel uitzonderingen bestaan, maar een opmerkelijke trend kan men niet ontkennen)
Ik wacht nog altijd op het wereldkampioenschap modderworstelen voor vrouwen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 11:01   #57
Sergei
Burgemeester

Standaard

Natuurlijk is er een verschil en dat zal er ook altijd blijven.
Maar op tennis gebied is het damestoernooi wel sterker geëvolueerd.

Citaat:
Men zegt toch dat na de generatie 'Martina Hingis' het vrouwentennis een flauw aftreksel van het mannentennis is geworden: snellere en hardere slagen ten koste van verfijnd tennis. Justine Henin stelde, ook al had ze veel techniek, niets voor voordat ze een mannencorpus kreeg en haar rechterarm 2x breder werd.
Wie in een sport wil uitblinken moet trainen en het is doodsnormaal dat als vrouwen trainen ze evengoed een gespierdere torso eraan overhouden.
Wat bedoel je met fijnere tennis? terug naar de tijd waar de dames al huppelend over
het veld beweegden met de flauwe boog slagen?
Als we bvb naar de Finale keken, technisch gezien zat er wel variatie in Henins spel, net daarom dat Pierce er niks van kon bakken trouwens.
Technisch is Henein er zeker op vooruitgegaan en wie de techniek beheert kan ook
verfijnd spelen. Natuurlijk, tennis laat anno 2005 geen flauwe ballen meer toe.

Bij de mannen is de tijd dat ze loeihard staan te meppen op de achterlijn tot zelfs ver naar achter toe ook stillaan gedaan hoor. Ook de loeiharde opslagen komen minder voor. Ook daar is technische bagage eigenlijk veel belangrijker dan die ene loeiharde
opslag die af en toe buiten valt.
Goed scoren bij de opslag maar slecht tijdens de rally's is niet het soort tennis wat een tennisser in gedachte heeft.
Oud 5 juni 2005, 11:56   #58
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-tennis
-atletiek
-(beach)volley
-turnen
-...

tegenover:
-voetbal
-basketbal
-boksen
-...

Vrouwenvoetbal is ook lelijk.
Wij kijken naar sport voor strijd, hardheid, geweld, voor eer, fair play en team spirit. Dat zijn oorlogskenmerken, mannelijke kenmerken.
Vrouwen zijn daar al sowieso minder in.
Als je dan kijkt naar vrouwenvoetbal enzo, vrouwen zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Dat is lelijk.
Dus, als die alternatieve modeshows volk en sponsors lokken, waarom niet?
Oud 5 juni 2005, 12:39   #59
Sergei
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Vrouwenvoetbal is ook lelijk.
Wij kijken naar sport voor strijd, hardheid, geweld, voor eer, fair play en team spirit. Dat zijn oorlogskenmerken, mannelijke kenmerken.
Vrouwen zijn daar al sowieso minder in.
Als je dan kijkt naar vrouwenvoetbal enzo, vrouwen zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Dat is lelijk.
Dus, als die alternatieve modeshows volk en sponsors lokken, waarom niet?
Zeg nu niet dat voetbal altijd fair play is, strijd evenmin, en hardheid... voor een speler is pijn = pijn en niks anders.
Het ging in extremis over tennis , niet?
Oud 5 juni 2005, 17:02   #60
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Ofdat die lelijke Walin nu wint of niet, ik besteed er geen aandacht aan. Tennis vind ik een dwaze sport voor mensen met veel "blaheur".
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be