![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval is een communiqué helemaal geen akkoord. Wat wel bindend was, waren juist de Brioni-akkoorden. En daar staat geen gebenedijd woord in over een of andere Grootservische staat. Waarom trouwens "staat" met hoofdletter? |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb die discussie effectief voor het uiteenvallen van deze federale staat
met Kroaten, Serviërs en Slovenen gevoerd. Milosevic een nationalist ? Het Servië van toen was op zich al een federale republiek met Vojvodina en Kosovo als deelrepublieken... Milosevic voerde hier dus wel terug de unitaire Servische staat in... Dat zou je kunnen vergelijken met FDW die Wallonië bij vlaanderen inlijft en een unitaire Vlaamse Staat schept .. met de grenzen van België (is veel voor te zeggen)... In de diskussies (alle aspekten van het falen van het Joegoslavisch model zijn hier nog niet ter sprake gekomen & dat zou ons veel te ver voeren, de mensen in kwestie zijn er zelf nog niet helemaal uit.. er is veel geween en tandengeknars om wat ze nu kwijt zijn) gaf ik als stelling dat ze Joegoslavië gerust eens met de Benelux kunnen vergelijken : ..............................JOEGOSLAVIÊ........ ...............BENELUX talen.............................. 5 ....................5 godsdiensten ..................4 .....................3 Alfabetten...................... 2.....................1 Dus waar is het doorslaggevend verschil in de intensiteit van de meoilijkheden ? (Dit vond ik toen : nu weet ik zeker dat de diversiteit op zich geen probleem is, de frustratie ligt op het gebied van effectieve diskrimantie en inkomensverschillen enz..) °°°° Het mlerkwaardige is dat er reeds zo spoedig na de "splitsing" er een beweging is van hernieuwde samenwerking en dat de staten onstaan uit het federale Joegoslavië zeer gehaast zijn om opnieuw tot een federaal geheel toe te treden.
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een goeie, Patriot! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten het voorstellen alsof Milosevic enkel en alleen handelde in het belang van de eenheid van Joegoslavië? Dat gaat me toch wat te ver!
![]() Dat hij koste wat kost Joegoslavië wilde vernietigen, heb ik niet gezegd, hij gebruikte het als het hem goed uitkwam om Servische of persoonlijke belangen te verdedigen. Laat ons het erop houden dat Milosevic geen unionist en ook geen nationalist was, maar een opportunist, een narcist en een dictator die zowel het Servisch nationalisme als het Joegoslavisme (via de JUL van zijn vrouw) gebruikte om zijn eigen macht te verstevigen. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Milosevic wou uiteraard niet afscheiden van Servië ![]() Overigens, het Belgische unitarisme, dat meertalig is en diversiteit aanmoedigt, vergelijken met etnocentrisch Servisch nationalisme gaat toch wel te ver, niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uit mijn EERSTE reactie in dit topic, vanden Berghe. |
||
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst is Milosevic volgens u een separatist gedreven door nationalistische gevoelens, plotseling wordt hij echter een opportunist die het nationalisme verwierp. Enige rechtlijnigheid ontbreekt hier ook... Typisch voor belgicisten. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: