![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
|
![]() Citaat:
Als 51% van de parlementairen vóór de invoering van de doodstraf stemt en 49% tegen, heeft de meerderheid haar slag thuis gehaald, maar ik vraag me dan toch wel af in hoeverre die beslissing legitiem is... Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 5 juni 2005 om 21:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoeveel parlementsleden hadden het voorstel van europese grondwet alweer gelezen? hahahhaha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou dan zoiets geven als : enkel doodstraf op even dagen? Of in de eerste helft van de maand (zoals wisselend parkeren) groot licht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Een stap vooruit in de gelijkheid binnen de arbeidersklasse. Een stap vooruit in het algemeen... Proficiat.
Hoewel ik mij afvraag of het instituut huwelijk niet volledig achterhaald is[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 5 juni 2005 om 23:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Burgemeester
|
![]() La_Principessa:
Bindend referenda is de beste benadering van een democratie. Ongeacht hoeveel mensen er stemmen want diegene die niet stemmen geven hun fiat en gaan sowieso akkoord met wat er ook uit de bus komt. Het aantal stemmen hangt af van het onderwerp waarop ze stemmen. Als ze in Zwitserland een referendum zouden houden over de afschaffing van de franse taal , wees dan maar zeker dat de opkomst hoog zal zijn. Ik weet, dit is simplistisch voorgesteld maar het geeft wel de kern van de zaak weer. Als de opkomst te laag is geld het resultaat niet. Er zijn daar minimum quota voor. Is die minimum gehaald, dan is het resultaat bindend en moet de regering dit respekteren. Natuurlijk kan de regering op een later tijdstip een nieuw referendum houden om te proberen om het resultaat van een eerder referendum om te buigen ...de bevoking kan dat trouwens ook. En dat het werk is toch duidelijk: zie nu Zwitserland. Het is het enige land dat het principe van bindende referenda tot op de letter volgt en bovendien ze ook frequent toepast zowel op federaal als lokaal vlak, gaande van het leggen van een parking tot het wijzigen van de grondwet. En stel je nu eens zelf voor. Je kiest een regering en die veegt er zijn voeten aan. Dan is het toch handig dat je via een referendum ze in extremis zou kunnen afzetten..lees verkiezingen... trouwens, dat heeft een positief effect op de politiek omdat die kontrolerende functie er altijd is. Het is evident dat in landen waarin bijna nooit een referendum plaats heeft, er geen proteststemmen zijn als er dan toch eens een referendum plaats vind. Maar mochten die landen (of europa) frequent referenda starten of aanvaarden dan zullen meer burgers daar meer serieus naar kijken en hun stemgedrag daaraan aanpassen. Natuurlijk : enkel bij bindende referenda omdat het idee achter het bindende wel degelijk een drijfveer is. Om terug te komen op Zwitserland: Talen : Duits/Frans/Italiaans/RetoroRomaans Nochtans op politiek vlak een rustige regering , geen communautair gehakketak om de zoveel jaar, geen weerspannige partijen. M.a.w. vlottere bestuursstructuur. Als de politiek daar in een knoop raakt zal een referendum die knoop doorhakken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sergei : 5 juni 2005 om 23:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dat er zo herhaaldelijk referendum na referendum volgde over hetzelfde onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bvb : minimum percentage =60% Dus er moeten dan al 60% ja stemmen zijn voordat het ja kamp wint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor referenda. In belgië zouden ze eens een referendum moeten houden over de staatshervorming en over onafhankelijkheid, dat zal de separatisten meer dan waarschijnlijk voor lange tijd de mond snoeren en de politiekers verplichten hun communautaire zever voorgoed in het diepvriesvakje te steken.
Moesten Italië, Spanje, Groot Brittannië, Nederland ja zelfs de VS zelf een referendum hebben gehouden over deelname aan de oorlog in Irak ik ben er zeker van dat die oorlog er nooit gekomen zou zijn. |
![]() |
![]() |