![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik dan ook eerder kiezen voor een technocratie, waar een beperkte intelligentia de eer & weelde aan zichzelf houdt, en met technologie de plak zwaait over de massa's dommen, nog niet eens goed voor in de mijnen te werken, wat in zo'n maatschappij allemaal geautomatiseerd is. En daar zou jij wel erg zwak in staan... Ga nog wat onder je arm krabben en met een dwaze blik kijken naar een schematische voorstelling van een Bourdon Manometer
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik had graag eens een bron gezien (hiermee bedoel ik een anarchistisch schrijver die het systeem uitlegt) die stelt dat anarchisme = geen staat. Somalië is een 'failed state' en allesbehalve anarchistisch. Echt, ik vraag me af hoe dom sommigen kunnen zijn om dat te veronderstellen. De enige juiste uitleg voor de term anarchie (die trouwens terug te vinden is in elk handboek internationale relaties) is 'geen controle van bovenaf'. Dit betekent geen controle door een hoger staand orgaan, maar controle op het lokale niveau (zoals ik zei sociale controle ed.) echt, als u er maar zoveel vanaf weet zou u beter zwijgen voor u zichzelf compleet belachelijk lult. Maar goed, ik wacht op die bron... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() De idealen van de overheden die we nu hebben zijn ook niet haalbaar, alleen excuses om aan de macht te komen. Plus dat ze geweld nodig hebben om aan de macht te blijven, democratie is dus zo'n voorbeeld van zo'n ideaal.
Ik denk dat anarchie er in de eerste plaats zal komen door omstandigheden, niet zozeer door mensen die ervoor kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens, ik weiger mijn idealen aan te passen omdat deze moeilijk haalbaar zouden zijn. Dát is idealisme voor mij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ge zult ook in de mijnen mogen kruipen mijn beste btw, geef die bron nu eens.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ahahahahahaha ![]() ![]() ![]() ![]() Man man, zoals ik al zei, in de context van internationale politiek en filosofie betekent anarchisme iets hel anders. Meer zelfs, als wij op ons examen internationale theorie hadden durven beweren dat anarchisme gelijk is aan wanorde had de prof ons nul gegeven hield hij ons voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() ...waar een stevige portie individualisme voor nodig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alé vooruit, de definitie van Anarchisme, gehanteerd door waarschijnlijk het meest vooraanstaande woordenboek van België en Nederland is mis. Heb ik je al eens verteld over Fascisme? Een utopische ideologie gebaseerd op liefde voor de medemens, waar iedereen elkaar bij naam kent, zonder de minste rassenhaat of discrminatie... Je moet er echt eens wat werken over lezen... (ps: de definitie van Fascisme, gehanteerd door vandale endergerlijke is mis, niet op letten dus ![]() [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 7 juni 2005 om 14:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik word moslim! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Maar hoogtijd dat de Anarchistische gemeenschap Vandale erop wijst dat hun definitie verkeerd is. Spreek die prof van u er maar eens over aan, Meia. Want Vandale doet echt wel research voor elk woord dat ze in hun boeken zetten. Het zal wel een vergissen zijn.... ... Of zou het toch niet zo verkeerd zijn? Want dan heeft die nar u fameus liggen ![]() Ik veronderstel dat Anarchie waarschijnlijk wel een ruimere interpretatie gekregen zal hebben, in die zin van kleine gemeenschappen die opzichzelf overleven. Met de knipoog naar het middeleeuwse model, of iets meer van onze tijd, met de knipoog naar de Mad Max-films... ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om u te plezieren heb ik er eens het referentiewerk bij uitsek bijgehaald over internationale politieke theorieën: Anarchy: In IR theory, the term implies not complete chaos but the lack of a central government that can enforce rules. (p. 541) uit: Joshua Goldstein, International relations, Washington, 2004. Zullen we eens een poll houden? Over welke de beste bron zou zijn om een politiek systeem te definiëren: een woordenboek of een internationaal referentiewerk bij uitstek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) een woordenboek is er niet om politieke stromingen te definiëren, wie dat wel wil doen daarmee licht zichzelf op een bijzonder achterlijke wijze in 3) Wat in de Nar staat is meestal niet erg waardevol op ideologisch vlak, daar heb je gelijk in. Zij zijn ook niet de grote filosofen van het anarchisme en beweren dat ook niet te zijn. je maakt jezelf belachelijk man, een woordenboek gebruiken om een filosofie uit te leggen ![]() |
|
![]() |
![]() |