Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 19:11   #41
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
't Is niet omdat Vlaanderen in de Europese regio ligt dat ik daarom een "Europeaan" ben, net zomin als ik Belg ben omdat Vlaanderen in België.(Ik ben zelfs geen Noord-Atlantiaan(maar wel pro-atlantisch), alhoewel Vlaanderen in de Noord-Atlantische regio ligt).
Voor mij geldt:
Vlaanderen=mijn land.
Europa=continentale plaat en daarmee basta
Atlantisme=bondgenoten die elkaar steunen

Indien u etnisch gezien een Vlaming bent, dan bent u ook een Europeaan, of u dat nu wil of niet! Misschien betreurt u ook dat u geen neger bent?

Vlaanderen ligt niet in de zee (Atlantische Oceaan) maar wel op het Europese continent, waarbij de Vlaamse cultuur behoort tot de Europese beschaving. Europa is dus heel wat meer dan uw geografische continentale plaat.

Bondgenootschap is gebaseerd op gemeenschappelijke belangen. U mag mij eens uitleggen wat anno 2005 de "gemeenschappelijke belangen" zijn van de VSA en Europa. 8)
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 19:27   #42
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Indien u etnisch gezien een Vlaming bent, dan bent u ook een Europeaan, of u dat nu wil of niet! Misschien betreurt u ook dat u geen neger bent?
1)Mijn etnische afkomst interresseert mij geen zak. Maar mocht het u interesseren: Ja, ben blank. Maar dan is jouw "Texaanse dorpsidioot" ook een Europeaan.

Citaat:
Vlaanderen ligt niet in de zee (Atlantische Oceaan) maar wel op het Europese continent, waarbij de Vlaamse cultuur behoort tot de Europese beschaving. Europa is dus heel wat meer dan uw geografische continentale plaat.
Vlaanderen ligt misschien niet in de zee, maar wel aan de zee(Noordzee=het voorgebied van de Atlantische oceaan).
Bovendien is er niet echt een Europese cultuur die zich evenzeer onderscheid van Amerikaanse als van bv. de Chinese. Er is wel een Westerse cultuur(waartoe zowel de USA als Vlaanderen behoren)die zich onderscheid van de andere culturen op deze aardbol.
Wij hebben bv. dezelfde Joods-Christelijk-humanistische traditie een liberale economie, een deomcratisch politiek stelsel,...

Citaat:
Bondgenootschap is gebaseerd op gemeenschappelijke belangen. U mag mij eens uitleggen wat anno 2005 de "gemeenschappelijke belangen" zijn van de VSA en Europa.
We delen dezelfde waarden(jij misschien niet, maar ik(en velen met mij) wel.)
We staan militair sterker als we elkaar steunen.
Goeie relaties met de Amerikanen, kunnen dienen als tegengewicht van een te sterke Franco-Duitse druk op de kleinere Europese staten(bv. Vlaanderen).
Oud 14 juni 2005, 20:56   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Hier gaan we wéér . Denken jullie nu echt dat de yankees bondgenoten zijn in strijd tegen de aanwezigheid van moslim-immigranten in Europa.
Of ze een bondgenoot zullen zijn tegen de Islam, lijkt me gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren eerder waarschijnlijk. Dat de Fransen zich gedragen als een bondgenoot van de Islam, is daarentegen wel zeker.

Citaat:
Wel, integendeel vandaar dat Clinton de Servische provincie Kosovo liet platgooien en Belgrado onder een bommenregen terechtkwam. Ook al vergeten van welk land het islamietische UCK zijn wapens en steun kreeg?? Van de door liberaal-rechts zo opgehemelde multi-culturele heilstaat Jewnited States of America......8)
In het buitenlands beleid doet de VS niet anders dan de meeste andere landen, i.e. eigenbelang eerst. Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen, en dan hebben we zeker niks te winnen met ons blijven aanschurken bij Frankrijk. Het Duitsland van Merkel daarentegen is een andere zaak.

En face it, indien we onafhankelijk willen worden zullen we internationale steun nodig hebben, en er is geen enkel land dat daar meer voor in aanmerking komt dan de VS.

- Zij hebben de macht en invloed
- Zij zullen met plezier de Fransen een hak zetten.

Daartegenover staan dan de fransen van wie we zeker niks moeten verwachten ohv van onafhankelijkheid, waarvan we wel een poeslief beleid voor de Islam kunnen verwachten en die een economisch rampmodel willen exporteren. Tenslotte blinken de fransen uit in het opzetten van een bek die zeer disproportioneel is met wat ze werkelijk waard zijn. Veel blabla maar geen boem-boem om het zo te zeggen

De VS is trouwens evengoed een westerse beschaving als de europese.

Ik raad u aan het boek 'the clash of civilizations' door Samuel Huntington eens te lezen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 22:19   #44
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Of ze een bondgenoot zullen zijn tegen de Islam, lijkt me gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren eerder waarschijnlijk. Dat de Fransen zich gedragen als een bondgenoot van de Islam, is daarentegen wel zeker.

Men moet eens onderscheid maken tussen Pro-Arabisch te zijn omwille van geopolitieke en strategische belangen en Pro-islam te zijn. Een onderscheid dat de meeste burgerlijk-rechtsen nog steeds niet kunnen maken

In het buitenlands beleid doet de VS niet anders dan de meeste andere landen, i.e. eigenbelang eerst. Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen, en dan hebben we zeker niks te winnen met ons blijven aanschurken bij Frankrijk. Het Duitsland van Merkel daarentegen is een andere zaak.

U wil niet aanschurken met Frankrijk maar wel met de Jewnited States. Dat is niet echt "eigen belang eerst-denken men dunkt. . Hoogst waarschijnlijk bent u ook wel een voorstander van toetreding van (p)Israël tot de E.U???

En face it, indien we onafhankelijk willen worden zullen we internationale steun nodig hebben, en er is geen enkel land dat daar meer voor in aanmerking komt dan de VS.

Daartegenover staan dan de fransen van wie we zeker niks moeten verwachten ohv van onafhankelijkheid, waarvan we wel een poeslief beleid voor de Islam kunnen verwachten en die een economisch rampmodel willen exporteren. Tenslotte blinken de fransen uit in het opzetten van een bek die zeer disproportioneel is met wat ze werkelijk waard zijn. Veel blabla maar geen boem-boem om het zo te zeggen

Ik raad u aan het boek 'the clash of civilizations' door Samuel Huntington eens te lezen.

Dat boek heb ik reeds gelezen maar het geeft mij een éénzijdige visie op de krachtsverhoudingen. Een moderne westerse maatschappij noem ik een samenleving waar tradities, aandacht voor cultuur en het dienen van de volksgemeenschap als prioritaire elementen aanwezig zijn. Zoals ik al reeds in een eerdere posting zij: De VS is helemaal niet de kernstaat van onze beschaving en is dat nooit geweest. Het is een spinn-off ervan, waaruit de waardevolle elementen verdwenen en de meest verderfelijke versterkt en gepropageerd werden zoals individualisme, egoïsme, en multi-kul... De Jewsa is het beste voorbeeld van een globale non-culturele grijze eenheidsworst.

.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Front National on 14-06-2005 at 23:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Men moet eens onderscheid maken tussen Pro-Arabisch te zijn omwille van geopolitieke en strategische belangen en Pro-islam te zijn. Een onderscheid dat de meeste burgerlijk-rechtsen nog steeds niet kunnen maken

U wil niet aanschurken met Frankrijk maar wel met de Jewnited States. Dat is niet echt "eigen belang eerst-denken men dunkt. . Hoogst waarschijnlijk bent u ook wel een voorstander van toetreding van (p)Israël tot de E.U???

Dat boek heb ik reeds gelezen maar het geeft mij een éénzijdige visie op de krachtsverhoudingen. Een moderne westerse maatschappij noem ik een samenleving waar tradities, aandacht voor cultuur en het dienen van de volksgemeenschap als prioritaire elementen aanwezig zijn. Zoals ik al reeds in een eerdere posting zij: De VS is helemaal niet de kernstaat van onze beschaving en is dat nooit geweest. Het is een spinn-off ervan, waaruit de waardevolle elementen verdwenen en de meest verderfelijke versterkt en gepropageerd werden zoals individualisme, egoïsme, en multi-kul... De Jewsa is het beste voorbeeld van een globale non-culturele grijze eenheidsworst.

.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat boek heb ik reeds gelezen maar het geeft mij een éénzijdige visie op de krachtsverhoudingen. Een moderne westerse maatschappij noem ik een samenleving waar tradities, aandacht voor cultuur en het dienen van de volksgemeenschap als prioritaire elementen aanwezig zijn. Zoals ik al reeds in een eerdere posting zij: De VS is helemaal niet de kernstaat van onze beschaving en is dat nooit geweest. Het is een spinn-off ervan, waaruit de waardevolle elementen verdwenen en de meest verderfelijke versterkt en gepropageerd werden zoals individualisme, egoïsme, en multi-kul... De Jewsa is het beste voorbeeld van een globale non-culturele grijze eenheidsworst.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Front National : 14 juni 2005 om 22:19.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 22:37   #45
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
1)Mijn etnische afkomst interresseert mij geen zak.
Ah zo, we hebben weer zo'n Vlaams-"nationalistje" die Vlaamsgezind is om minder belastingen te moeten betalen.
Citaat:
Maar mocht het u interesseren: Ja, ben blank. Maar dan is jouw "Texaanse dorpsidioot" ook een Europeaan.
Etnie is méér dan raciale identiteit, maar ook cultureel.
Citaat:
Vlaanderen ligt misschien niet in de zee, maar wel aan de zee(Noordzee=het voorgebied van de Atlantische oceaan).
En dan? In het zuiden grenst Europa aan de Middelandse Zee met aan de overkant (overigens véél dichter) het Afrikaanse continent. Volgens jouw "redenering" zouden we dan een bondgenootschap met de Afrikaanse landen kunnen aangaan.
Citaat:
Bovendien is er niet echt een Europese cultuur die zich evenzeer onderscheid van Amerikaanse als van bv. de Chinese. Er is wel een Westerse cultuur(waartoe zowel de USA als Vlaanderen behoren)die zich onderscheid van de andere culturen op deze aardbol.
1. Europa heeft een beschaving, die oa bestaat uit vele volksculturen. De VSA hebben geen volkcultuur want ze hebben geen volk. Enkel een bevolking.
2. De beschaving van "het westen" die de VSA voorstaat, is een gedegenereerde versie van de Europese, een slechte namaak waarin enkel de minderwaardige elementen overbleven en de waardevolle achterwege werden gelaten.
Citaat:
Wij hebben bv. dezelfde Joods-Christelijk-humanistische traditie een liberale economie, een deomcratisch politiek stelsel,...
Er zijn een anatal overeenkomsten ja, maar geen gelijklopende belangen. En dat is net wat fundamenteel is voor een bondgenootschap.
Citaat:
U gelooft nog in fabels blijkbaar. Binnen de NAVO steunen we elkaar niet. De NAVO is een organisatie die de Europese afhankelijkheid in stand houdt.
Citaat:
Goeie relaties met de Amerikanen, kunnen dienen als tegengewicht van een te sterke Franco-Duitse druk op de kleinere Europese staten(bv. Vlaanderen).
1. De tijd van de nationale staten is voorbij m'n beste, het is 19de eeuws - 20ste eeuw. Nationale staten worden uitgehold door supranationale niveau's en door lokale/regionale niveau's. U past goed samen in deze met de belgicisten.
2. Franco-Duitse druk? U zou moeten blij zijn dat de Europese grote landen samenwerken ipv ruzie stoken, die twee maal uitgedraaid zijn op broederoorlogen. Met de Fransen en de Duitsers zijn wij als Europeanen hoe dan ook meer verwant.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 14-06-2005 at 23:47
Reason:

Citaat:
Ah zo, we hebben weer zo'n Vlaams-"nationalistje" die Vlaamsgezind is om minder belastingen te moeten betalen.
Citaat:
Maar mocht het u interesseren: Ja, ben blank. Maar dan is jouw "Texaanse dorpsidioot" ook een Europeaan.
Citaat:
En dan? In het zuiden grenst Europa aan de Middelandse Zee met aan de overkant (overigens véél dichter) het Afrikaanse continent. Volgens jouw "redenering" zouden we dan een bondgenootschap met de Afrikaanse landen kunnen aangaan.
Citaat:
1. Europa heeft een beschaving, die oa bestaat uit vele volksculturen. De VSA hebben geen volkcultuur want ze hebben geen volk. Enkel een bevolking.
2. De beschaving van "het westen" die de VSA voorstaat, is een gedegenereerde versie van de Europese, een slechte namaak waarin enkel de minderwaardige elementen overbleven en de waardevolle achterwege werden gelaten.
Citaat:
Er zijn een anatal overeenkomsten ja, maar geen gelijklopende belangen. En dat is net wat fundamenteel is voor een bondgenootschap.
Citaat:
U gelooft nog in fabels blijkbaar. Binnen de NAVO steunen we elkaar niet. De NAVO is een organisatie die de Europese afhankelijkheid in stand houdt.
Citaat:
1. De tijd van de nationale staten is voorbij m'n beste, het is 19de eeuws - 20ste eeuw. Nationale staten worden uitgehold door supranationale niveau's en door lokale/regionale niveau's. U past goed samen in deze met de belgicisten.
2. Franco-Duitse druk? U zou moeten blij zijn dat de Europese grote landen samenwerken ipv ruzie stoken, die twee maal uitgedraaid zijn op broederoorlogen. Met de Fransen en de Duitsers zijn wij als Europeanen hoe dan ook meer verwant.[/size]

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. De beschaving van "het westen" die de VSA voorstaat, is een gedegenereerde versie van de Europese, een slechte namaak waarin enklel de minderwaardige elementen overbleven en de waardevolle achterwege werden gelaten.
Citaat:
Er zijn een anatal overeenkomsten ja, maar geen gelijklopende belangen. En dat is net wat fundamenteel is voor een bon,genootschap.
Citaat:
Citaat:
2. Franco-Duitse druk? U zou moeten blij zijn dat de Europese grote landen samenwerken ipv ruzie stoken, die twee maal uitgedraaid zijn op brpoederoorlogen. Met de Fransen en de Duitsers zijn wij als Europeanen hoe dan ook meer verwant.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 14 juni 2005 om 22:47.
Oud 14 juni 2005, 22:45   #46
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
ONZIN! De VSA hebben de islam GESTEUND in de balkan en in Tsjetjenië!!! De VSA verdedigt haar geopolitiek eigenbelang: de Centraal-Aziatische oliegronden rond de Kaspische Zee, met Turkije als regionale grootmacht. Daarvoor mag de macht van Europa en Rusland niet sterker worden.

Citaat:
In het buitenlands beleid doet de VS niet anders dan de meeste andere landen, i.e. eigenbelang eerst.
Zeer juist! U steunt als Vlaming en Europeaan dus een vreemde mogendheid die zijn eigenbelang najaagt. Mooi dat u dit nu inziet.
Citaat:
Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen, en dan hebben we zeker niks te winnen met ons blijven aanschurken bij Frankrijk. Het Duitsland van Merkel daarentegen is een andere zaak.
De tijd van de nationale staten in Europa is voorbij! De Europese zoektocht naar eenmaking gaat door, let wel: niet noodzakelijk met de kaste politici van nu en niet noodzakelijk met de EU zoals nu. Een onderscheid die heel wat Atlantisten niet kunnen / willen maken.

Citaat:
De VSA gaan zich geen bal aantrekken van dergelijke minikwesties. Ze hebben er geen grote belangen bij. Vlaanderen moet rekenen op Duitsland en Nederland, maar bovenal nog op haar eigen hedendaagse kapitalistische bourgeois-elite die aan haar financiële belangen denkt.

Citaat:
Heb ik gelezen ja. Er staan bruikbare elementen in, maar er staat ook regelrechte kwatch in. Huntington heeft duidelijk z'n werk geschreven vanuit Amerikaans geopolitiek perspectief.
Oud 14 juni 2005, 23:45   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom kiest u voor de economische belangen en niet voor de volksbelangen van alle Europeanen?!? De enige reden kan zijn dat u er denkt financieel beter van te worden. Ik vind dit egoïstisch en materialistisch.
Nope. Ik heb het beste voor de gemiddelde vlaming voor. En de gemiddelde vlaming heeft liever een degelijk inkomen dan geen job. Met egoisme heeft dat niets te maken.

Citaat:
Tuurlijk hoeven we van Frankrijk geen steun voor een onafhankelijk Vlaanderen te verwachten. Maar wel van Nederland, Duitsland,...
Van duitsland... misschien als de Frans-Duitse as onder Merkel sneuvelt. Van Nederland waarschijnlijk wel, maar zij zijn niet van doorslaggevend belang in de internationale politiek.

Citaat:
Bovendien, wat zijn we met een onafhankelijk Vlaanderen, als de Vlaamse identiteit erbinnen volledig verder uitgehold wordt? NIKS! De VSA zijn de grootste promotor van een identiteitsloze multiraciale en multiculturele maatschappij waar iedereen aan z'n lot over gelaten wordt in het najagen van persoonlijk materieel belang.
Waar zeg ik dat we het VS model moeten overnemen? Een bondgenoot betekent imo niet hetzelfde als alles zeggen en doen wat de VS wil. Als de VS bvb Turkije graag bij de EU wil, kunnen ze van deze 'bondgenoot' op hun kop gaan staan maar dat is onbespreekbaar.
Oud 14 juni 2005, 23:54   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De VSA gaan zich geen bal aantrekken van dergelijke minikwesties. Ze hebben er geen grote belangen bij.
Vanuit hun geopolitiek eigenbelang is het voor hen razend interessant. Op zijn minst een verdere inkrimping van de 'anti-amerikaanse' landen binnen de EU en een zware klap voor het huidige anti-amerikaanse europese integratieproject in zijn geheel.

Citaat:
Vlaanderen moet rekenen op Duitsland
Zolang de frans-duitse as binnen de EU standhoudt is het niet in het belang van duitsland dat belgië verdwijnt. Onnodige stress op de vriendschapsbanden met Frankrijk. Ik heb mijn twijfels bij veel steun vanuit Duitsland.
Oud 15 juni 2005, 10:36   #49
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Das niet de belangrijkste reden, maar mag het daarom geen rol spelen? Waarom moet ik belasting omdat anderen te lui zijn om een job te zoeken. Om over de EU-subsidies nog maar te zwijgen. Waarom moeten al die Franse wijnboeren mijn belastingsgeld hebben? De Australische wijnboeren maken ook lekkere wijnen maar doen dat zonder aan mijn belastingen te zitten(en ze zijn zelfs goedkoper). Drie keer raden welke wijn ik verkies.
Citaat:
Cultureel staan we daar te ver vanaf.

Citaat:
Voor mij is dat juist hetzelfde
Citaat:
Das uw mening maar absoluut de mijne niet.
Citaat:
Er zijn een aantal overeenkomsten ja, maar geen gelijklopende belangen. En dat is net wat fundamenteel is voor een bondgenootschap.
Voor mijn zij die overeenkomsten al genoeg om een bondgenootschap te hebben.
Citaat:
Enkel en alleen omdat onze schoonmoeder Frankrijk dat beveelt. Landen die minder onder de Franse sloef liggen(UK, Nederland, Noorwegen, Denemarken, IJsland) steunen de USA openlijk.

Citaat:
De tijd van de nationale staten is voorbij m'n beste, het is 19de eeuws - 20ste eeuw. Nationale staten worden uitgehold door supranationale niveau's en door lokale/regionale niveau's. U past goed samen in deze met de belgicisten.
Ga eens naar het buitenland. Buiten Frankrijk en België is er niemand die het heeft over een "Verenigde Staten van Europa"(of hoe je zo'n verenigd Europa ook zou noemen). En als we toch supranationaal moeten gaan , kunnen we dat volgens mij beter doen onder de Atlantische paraplu(NAVO en waarom geen Noord-Atlantische vrijhandelszone maken)
Citaat:
Franco-Duitse druk? U zou moeten blij zijn dat de Europese grote landen samenwerken ipv ruzie stoken, die twee maal uitgedraaid zijn op broederoorlogen. Met de Fransen en de Duitsers zijn wij als Europeanen hoe dan ook meer verwant.
Ik voel veel verwanter met de Amerikanen dan met de Fransen of Duitsers. Frankrijk en Duitsland hebben altijd geprobeerd om de rest van Europa onder hun voogdij te krijgen. Waarom denk je trouwens dat de kleinere Europese landen zo Atlantisch zijn? USA en UK moeten samen met de kleinere Europese landen(Ierland, Vlaanderen, Nederland, Noorwegen, Tsjechië,...) juist een tegengewicht vormen voor een te sterke druk op Europa.
Oud 15 juni 2005, 14:20   #50
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Standaard

Citaat:
Das niet de belangrijkste reden, maar mag het daarom geen rol spelen? Waarom moet ik belasting omdat anderen te lui zijn om een job te zoeken. Om over de EU-subsidies nog maar te zwijgen. Waarom moeten al die Franse wijnboeren mijn belastingsgeld hebben? De Australische wijnboeren maken ook lekkere wijnen maar doen dat zonder aan mijn belastingen te zitten(en ze zijn zelfs goedkoper). Drie keer raden welke wijn ik verkies.
Cultureel staan we daar te ver vanaf.

Precies of elke werkloze is een profiteur tot de dag u zelf werkloos wordt...

Voor mij is dat juist hetzelfde
Das uw mening maar absoluut de mijne niet.
Voor mijn zij die overeenkomsten al genoeg om een bondgenootschap te hebben.
Enkel en alleen omdat onze schoonmoeder Frankrijk dat beveelt. Landen die minder onder de Franse sloef liggen(UK, Nederland, Noorwegen, Denemarken, IJsland) steunen de USA openlijk.

Belgique als staat schurkt idd nauw aan bij Frankrijk maar u weet welke taalgroep de macht heeft in La belziek. Het huidige Frankrijk wordt ook idd bestuurd door een hoop linkse volksverraders, maar ik verkies dan ook liever het Frankrijk van Le Pen.

Ga eens naar het buitenland. Buiten Frankrijk en België is er niemand die het heeft over een "Verenigde Staten van Europa"(of hoe je zo'n verenigd Europa ook zou noemen). En als we toch supranationaal moeten gaan , kunnen we dat volgens mij beter doen onder de Atlantische paraplu(NAVO en waarom geen Noord-Atlantische vrijhandelszone maken)
Ik voel veel verwanter met de Amerikanen dan met de Fransen of Duitsers. Frankrijk en Duitsland hebben altijd geprobeerd om de rest van Europa onder hun voogdij te krijgen. Waarom denk je trouwens dat de kleinere Europese landen zo Atlantisch zijn? USA en UK moeten samen met de kleinere Europese landen(Ierland, Vlaanderen, Nederland, Noorwegen, Tsjechië,...) juist een tegengewicht vormen voor een te sterke druk op Europa.

Zoals Guderian eerder reeds opmerkte bent u vooral Vlaams-nationalist om uzelf nog méér te verrijken en andere volksgenoten nog minder te gunnen.

Oud 15 juni 2005, 14:45   #51
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het huidige Frankrijk wordt ook idd bestuurd door een hoop linkse volksverraders, maar ik verkies dan ook liever het Frankrijk van Le Pen.
U verkiest dus iemand wiens volgelingen op 11 september 2001 een feestje hebben gebouwd omdat Amerika aan het wankelen was.
Om van zijn internationale vriendjes nog maar te zwijgen
Oud 15 juni 2005, 15:06   #52
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Standaard

Citaat:
U verkiest dus iemand wiens volgelingen op 11 september 2001 een feestje hebben gebouwd omdat Amerika aan het wankelen was.
Ik wist niet dat op 11/9 Le Pen stond te juichen . Uw bronnen a.u.b??? Saddam Hussein was idd voor groot belang voor Europa. Dankzij hem konden landen als Frankrijk, Rusland en Duitsland zich op goedkope manier van olie voorzien en werden de economische belangen van Europa veilig gesteld. Nu is Irak een wespennest vol islamietische radikalen en de gewone Irakees in de straat wordt dagelijks geconfronteerd met geweld en oorlog. Ik sympathiseer met een intellectueel man als LePen, u met een Texaanse dorpsidioot en ex-alcoholieker. Ieder zijn smaak natuurlijk

[edit]
[size=1]After edit by Front National on 15-06-2005 at 16:07
Reason:

Citaat:
Ik wist niet dat op 11/9 Le Pen stond te juichen . Uw bronnen a.u.b??? Saddam Hussein was idd voor groot belang voor Europa. Dankzij hem konden landen als Frankrijk, Rusland en Duitsland zich op goedkope manier van olie voorzien en werden de economische belangen van Europa veilig gesteld. Nu is Irak een wespennest vol islamietische radikalen en de gewone Irakees in de straat wordt dagelijks geconfronteerd met geweld en oorlog. Ik sympathiseer met een intellectueel man als LePen, u met een Texaanse dorpsidioot en ex-alcoholieker. Ieder zijn smaak natuurlijk

[/size]

Citaat:
Ik wist niet dat op 11/9 Le Pen stond te juichen . Uw bronnen a.u.b??? Saddam Hussein was idd voor groot belang voor Europa. Dankzij hem konden landen als Frankrijk, Rusland en Duitsland zich op goedkope manier van olie voorzien en werden de economische belangen van Europa veilig gesteld. Nu is Irak een wespennest vol islamietische radikalen en de gewone Irakees in de straat wordt dagelijks geconfronteerd met geweld en oorlog. Ik sympathiseer met een intellectueel man als LePen, u met een Texaanse dorpsidioot en ex-alcoholieker. Ieder zijn smaak natuurlijk [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Front National : 15 juni 2005 om 15:07.
Oud 15 juni 2005, 15:16   #53
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat op 11/9 Le Pen stond te juichen
Leer lezen

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Vlaamse Patriot
Na 11 september kon men op verschillende Amerikaanse zenders zien hoe aanhangers van FN en de NPD stonden te juichen(maar volgens U zullen dat waarschijnlijk partijdige zionistische yankee-zenders zijn).
Oud 15 juni 2005, 15:22   #54
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer lezen

Leert u maar beter formuleren

Na 11 september kon men op verschillende Amerikaanse zenders zien hoe aanhangers van FN en de NPD stonden te juichen(maar volgens U zullen dat waarschijnlijk partijdige zionistische yankee-zenders zijn).

Ik heb alléén maar islamietische immigranten zien juichen en volgens mij zijn dat géén FN noch NPD-leden. Wat 11 september betreft is het ware gezicht van de Mossad nu wel voor iedereen duidelijk geworden behalve voor die kleine groep van egoïstische associalen.

[edit]
[size=1]After edit by Front National on 15-06-2005 at 16:23
Reason:

Citaat:
Leer lezen

Ik heb alléén maar islamietische immigranten zien juichen en volgens mij zijn dat géén FN noch NPD-leden. Wat 11 september betreft is het ware gezicht van de Mossad nu wel voor iedereen duidelijk geworden behalve voor die kleine groep van egoïstische associalen.

[/size]

Citaat:
Leer lezen

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Front National : 15 juni 2005 om 15:23.
Oud 15 juni 2005, 19:46   #55
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bovendien, wat zijn we met een onafhankelijk Vlaanderen, als de Vlaamse identiteit erbinnen volledig verder uitgehold wordt?
En dat is een enorm sterke reden om zo snel mogelijk Frankrijk en de francofonie te zien voor wat het is. Een imperialistische cultuur die zijn uiterste best doet om Vlaanderen te verfransen en annexeren.

Grote gedeeltes hebben ze ons al afgesnoept en u wilt nog wat nauwer met hen samenwerken? I don't think so.
Oud 15 juni 2005, 21:24   #56
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Komkom; Franse taal op zich is niet slecht, zomin als dialecten, echter niet "inplaats van" doch "erbij" (al was het maar voor afluister-doeleinden).
Oud 16 juni 2005, 11:00   #57
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Je vergist je niet. Angela noemt multicultuur een waanidee.
Heeft ze dan geen gelijk?
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 11:14   #58
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Niks. Maar er is wel iets mis met de onderdanige relatie die jou voor ogen staat.

Waar Frankrijk de plak zwaait? Daar gaan we weer met die paranoïde bullshit. Liever Vlaanderen 'deelstaat' in een sterk Europa dan geïsoleerd en als hielenlikker van de VSA en eventuele andere grootmachten.

Leve Europa, en neuk allen die Europa willen opofferen om het sloofje van de VSA te spelen. Zij minachten jou evengoed. Heb je dan geen greintje trots?

Dat de EU maar snel hechter wordt.

Gho.... ik vraag mij af hoe "europa" eruit zou gezien hebben als de "grootmacht" VS en GB hun hier niet zouden hebben komen bemoeien in 40-45
misschien spraken we dan in heel europa duits.
Oud 16 juni 2005, 11:17   #59
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Mm, ik zie er wisselend evenveel "links" als "rechts" in en de gevolgde tactiek tot doordrukken had door zowel stalin als hitler kunnen zijn bedacht (die waren trouwens elkaars vrienden/bewonderaars totdat de belangen met elkaar in tegenstrijd geraakten). Wat heet(te) nog links of rechts? Democratie, ammehoela.

Wel griezelig is dat de tijd rijp lijkt voor nieuwe volksmenners; het recente Neeferendum geeft gelukkig wat vertraging, bedenktijd. Zolang er nog leven is, is er hoop en misschien gaat het burger- en boerenverstand zegevieren: zowel links als rechts stemden tegen.

Ik denk dat een meerderheid van de nee-stemmers verwar(ren)de indrukken opdeed en nog meedraagt die vergelijkbaar zijn met de mijne.

"Kiesrecht" begint steeds meer te lijken op "meebeslissen" over de saus waarin de Europeaan zal worden gebraden. Slechts referenda acht ik nog een aangepast verweermiddel.

Ik hoop dat het niet weer gaat uitdraaien op miljoenen doden die achteraf naar believen "links" of "rechts" worden genoemd of daaraan toegeschreven.
Dat is gesproken, volledig mee eens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be