![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"hebt u daar last van?" Wat is dat nu voor een zever! Het gaat hier niet om mij. De cubanen konden lezen, schrijven, hun dokters behoorden tot de besten van de wereld. Waar wat ben je in godsnaam met goede dokters als je geen medicijnen hebt? Natuurlijk zal het volk er beter van worden indien het embargo opgeheven wordt. Waarvoor dient het embargo voor? Om de cubaanse economie plat te leggen, het volk in opstand te doen komen in de hoop Castro weg te bonjouren. Waar blijft la revolución? Wat ik bdoel met het werk in 91 afmaken: het is het zoveelste voorbeeld van het falen van USA. De olie in Q8 was gered, let's go home boys! Die jiieten die effe gemassacreerd worden, trekken wel hun plan. Nu zitten ze in massagraven. Als ik mij niet vergis, zijn ze trouwens in opstand gekomen onder impuls van vader Bush. God bless America Wie zou het beter doen dan USA? U denkt misschien dat Amerika aan humanitaire hulp doet? ![]() U draait de dingen om, als Amerika ergens naartoe gaat, dan is dat omdat ze er zelf voordien een puinhoop van gemaakt hebben. En waar ze geweest is, was er geld. Of Europa het beter had gedaan indien ze zelf leider was geweest is iets anders... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Was het niet u die zei dat een volk in opstand zou komen cf. Hitler in een dictatuur ???? u was daar toch zo zeker van ? Dus inderedaad, waar blijft la revolución ? Citaat:
Citaat:
Zegt u mij nu is wie Irak, Yoegoslavië,afghanistan, Europa zou zijn gaan bevrijden ? NIEMAND !!! Als ik onderdrukt worden, dan zal het mij nogal "ne zak" interesseren WIE of WAAROM of HOE men mij van die onderdrukking bevrijd !!! Citaat:
Niet overal waar de amerikanen komen doen ze goede dingen, ik ben de eerste om dat toe te geven...maar uw stelling dat ze NOOIT iets goed doen, die gaat zeker niet op...of u dat nu wilt inzien of niet. Ik verheug me op de dag dat er een amerikaanse president eens wat aan isolationisme gaat doen.... Met zijn allen op de knieen dan om te vragen of ze toch maar niet even willen helpen ? Of gaan we dan de straat op om te protesteren dat amerika niks doet ?? waarschijnlijk....want dat euopa niks doet vindt men ondertussen al de normaalste zaak van de wereld. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) 'Goed' is een groot woord maar ze hadden het werk inderdaad beter 'afgewerkt'. 3) Dat is uw goed recht om dat te denken. Wat mij zou interesseren is wie diene aap aan de macht heeft 'geholpen'. 4) Waarschijnlijk had Europa het inderdaad niet beter gedaan. Ik verheug me ook op de dag dat Amerika aan isolationisme gaat doen. Hoe minder ze zich bemoeien met internationale politiek, hoe meer ze aan macht zullen inboeten. Zie je nu niet dat het hele Irak-affaire (+ Afghanistan) er o.a. gekomen is om Europa nog meer afhankelijk te maken van Amerika? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() 1) Sorry, maar is wel een verschil tussen Hitler's dictatuur en dat van Castro.
idd, die van hitler was nog veel bloediger 2) 'Goed' is een groot woord maar ze hadden het werk inderdaad beter 'afgewerkt'. Dat is dan bij deze gebeurd. 3) Dat is uw goed recht om dat te denken. Wat mij zou interesseren is wie diene aap aan de macht heeft 'geholpen'. ALs ik onderdrukt ben interesseert me dat niet, daar is niets meer aan te veranderen...wel wie met er vanaf helpt...en aan de macht helpen heeft oa frankrijk evenveel schuld aan als amerika...verdiep u maar eens hoe goede vriendjes chiraq met saddam is geweest. 4) Waarschijnlijk had Europa het inderdaad niet beter gedaan. Ik verheug me ook op de dag dat Amerika aan isolationisme gaat doen. Hoe minder ze zich bemoeien met internationale politiek, hoe meer ze aan macht zullen inboeten. Zie je nu niet dat het hele Irak-affaire (+ Afghanistan) er o.a. gekomen is om Europa nog meer afhankelijk te maken van Amerika Maar is dat de schuld van amerika dat Europa zwak staat en geen poot uitsteekt ? dat is niets dan hun eigen schuld !!! En hoe minder ze zich dan zullen bemoeien, hoe meer problemen er onopgelost zullen blijven.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Natuurlijk steekt Europa geen steek uit. Wat hadden we kunnen doen? Om te beginnen komen we onderling niet overeen, we hebben geen deftig leger, enz... Amerika is zowat alle strategische belangen in de wereld aan't veroveren, maar blijkbaar vormt dit geen probleem voor u. Je doet maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Sorry, iets vergeten te schrijven. Europa zal nu zeker nog zwakker worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) / 3) Wat heeft Bin Laden met Irak te maken? Dacht je mss dat Bin Laden trouwens een reële bedreiging vormt voor Europa? Saddam was de olie-contracten in € aan het omzetten als ik me niet vergis. Je moet toch wel inzien dat de oorlog in Irak eigenlijk een (economische) oorlog is tegen Europa. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() 1) Nogmaals: Amerika was als eerste goed bevriend met Saddam. Toen die liefdesrelatie bekoeld was, rook Frankrijk zijn kans zeker? Dus Amerika en niet Frankrijk heeft er onrechtstreeks voor gezorgd dat Saddam aan de macht was. Toch normaal dat zij dan de problemen gaan oplossen zeker?
Frankrijk heeft hem misschien niet aan de macht geholpen, maar er zeker voor gezorgd dat hij het bleef...ze hebben hem zelfs materiaal voor een kerncentrale verkocht ( die er natuurlijk nooit gekomen is maar dat hij wel kon gebruiken voor iets heel anders....). En dat ze tegen de oorlog zijn bevestigt alleen maar dat ze niet van plan waren daar mee te stoppen. Maar u vond het toch niet goed dat ze de problemen oplossen ? en nu zegt u dat u het normaal vindt dat ze dat gaan doen ? 3) Wat heeft Bin Laden met Irak te maken? Dacht je mss dat Bin Laden trouwens een reële bedreiging vormt voor Europa? Saddam was de olie-contracten in € aan het omzetten als ik me niet vergis. Je moet toch wel inzien dat de oorlog in Irak eigenlijk een (economische) oorlog is tegen Europa. u had het over strategische punten...ik heb liever dat die in het bezit zijn van de VS dan van bin laden! Dus terrorisme vormt volgens u voor europa geen bedreiging ??? wij hebben geen hoge gebouwen ofzo ? wij hebben hier geen terroristen ? zegt kleine brogel en trabelsi u iets ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ja, waar blijft nu dat 'iets heel anders'? Niet van plan met wat te stoppen? Bedoelt u het totalitaire regime? Zo zijn er wel meerdere. Maar ja, waarom bombarderen ze daar niet? rarara Als ik een fout maak, ben ik daar zelf voor verantwoordelijk, niet? Bin Laden was (is, als hij nog leeft) helemaal niet koortsachtig op zoek om de strategische punten in handen te krijgen zoals Amerika dit doet. Blijf nu toch eens bij de essentie van de zaak: De oorlog is een economische oorlog tegn Europa! Wat zeg je daarop?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Tegen de commies wel, o.a. in Vietnam, maar dat zijn geen Russen he kameraad. En ze hebben zeker niet tegen de commies gevochten ten voordele van de nazi's, dat is PVDA-praat...
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ja, Amerika is oa in de oorlog gestapt uit schrik voor een communistische golfvlaag over Europa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | ||