![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. Tja, wie kan zeggen wat een ridicule mening is?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn uitspraken die zal je moeten dulden in het kader van de vrije meningsuiting. Je hebt nog een mogelijkheid ter beschikking: je weerlegt ze i.p.v. erover te jeremiëren. Ik ben steeds bereid het debat aan te gaan inzake de vrije meningsuiting. Sommige meningen vind ik absoluut verwerpelijk, maar ik zal nooit iemand het recht ontzeggen ze te uiten. Na dit uiten, bijt ik er mij in vast om ze af te breken. Dat kan jij ook. Citaat:
Niet van de overheid, en ook niet van de Vlaamse beweging: van niemand. De ridiculiteit van een opinie komt slechts tot uiting in debat, en daarom vind ik dat elke opinie moet kunnen geuit worden. Dus de flaminganten mogen wat mij betreft hun censuur-onzin spuien, maar ik mag daar van mijn kant op inhakken en het als autoritaire hypocriete afzeik ontmaskeren. Fair&square nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is een grappige interjectie, maar ik heb toch kompassie met diene mens: zo ziek zijn en dan bovendien op de Ijzerbedevaart moeten optreden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terug on topic:
Vraagjes aan de Ijzermannen die verbaal geweld willen uitbannen:
In plaats van te streven naar verbetering, nemen jullie één van de ergste Belgische kwalen mee in jullie ideologie: de censuur. Hoogst verontrustend!
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
De maatstaven van de beschaving? 'Vuile Vlaamse klootzak!' 'Separatistisch stuk uitschot!' 'Nazi!' 'Collaborateur!' 'Brüssel Vlaams? Jamais!' 'Vlamingen, keer terug naar uw dorp!' Zulke dingen zie ik Krot en Compagnie (yann en cohorten) heeel duidelijk zeggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
|
![]() Citaat:
De wet doet dit: Pedofiele foto's, racistische of negationistische geschriften en uitspraken werden op een democratische wijze ontkracht als hebbende betrekking op "vrije meningsuiting". Elk recht kent zijn grenzen wanneer het pervers werkt. Buiten de blokkertjes en bepaalde pedofielen heeft de meerderheid hier geen problemen mee.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 juni 2005 om 13:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() we zullen het eens voorstellen? Ik weet in ieder geval dat er op de Wake een stuk heftiger protest zal zijn van het publiek. Toch niet zo'n een vlaggenloze weide in begrafenis-stemming waar zij vrij spel kregen qua aandacht én qua mogelijkheid om op (!!) het podium te geraken. Ik snap het nog altijd niet hoe ze hebben het klaargespeeld. Ofwel zijn het moedige mennekes ofwel een megaslappe organisatie- en ordedienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil lijkt me nochtans duidelijk: Geen enkele theoretische uitweiding kan fysiek schadelijke gevolgen hebben. Pedofiele daden hebben deze gevolgen weldegelijk. Uw vergelijking raakt dus kant nog wal. Citaat:
Nochtans slaat u hier de bal fameus mis. De wet op negationisme heeft geen enkele democratische legitimatie. Ze werd unaniem goedgekeurd door de voltallige politieke elite. *Vooreerst werd hierin de stem van revisionisten en negationisten niet vertegenwoordigd. *Geen enkele partij en geen enkele politicus kondigde deze censuurmaatregel vooraf aan in haar of zijn kieskampagne. Dus ook op die wijze kan je niet van een mandaat voor die schandelijke wet spreken. *Als burger hebben we geen mogelijkheid om b.v. via een bindend burgerinitiatief deze wet terug te schroeven. Een peiling onder forumgangers wees hier uit dat zowat 80% (op 120 stemmen) principieel tegen die bewuste wet gekant was. Je kan voor deze wetten dus nooit gewagen van democratische legitimatie. Citaat:
Een voorbeeldje: Ik mag hier probleemloos onzin verkondigen zoals: "Onder Hitlers nazi-regime, viel geen enkele Belg." Of:"In Rwanda was geen sprake van een genocide en het aantal doden was minimaal" (eerste zinsdeel officiëel bevestigd door Den Haag, dus er mag naar hartelust geminimaliseerd worden!!!) Deze afzeik mag blijven, maar doe ik hetzelfde i.v.m. de Judeocide, dan kan ik niet alleen van dit forum vliegen, maar ook nog wettelijk vervolgd worden. Als dat geen perverse selectieviteit is................ Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Aansporen tot geweld, verbaal staat al langer in ons strafwetboek. Van bij den beginne: "aansporing tot duel" werd immers strafbaar gesteld. In de artikels 423 tot 433 van het Strafwetboek wordt het duel, het aanzetten tot een duel en het uitlokken van een duel bestraft Een moderne rechtspraak zou hiermede het hele VB achter de tralies kunnen stoppen. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 juni 2005 om 16:47. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer voor de moeite, maar dit hele betoog is andermaal fameus naast de kwestie.
Citaat:
Kort samengevat bestrijden de 'racismewetten' mogelijke discriminatie op raciale basis. Formeel gezien mag iedereen nog steeds zoveel racistische theorieën verkopen als hij wil, zolang er geen aanzetten tot discriminatie of geweld in voorkomen. Racisme uiten als mening is dus geen daad zoals pedofilie aantoonbaar wel een (mis)daad is. Gelieve dat onderscheid dus correct te hanteren. Citaat:
Andermaal probeert u de konsekwenties van een 'daad' (i.c. aanzetten tot fysiek geweld) op slinkse wijze analoog te maken aan het uiten van meningen. Beiden zijn nochtans zaken van een andere aard met andere gevolgen. Reeds tweemaal gebruikte u deze begripsverwarring tussen gevolgen van meningen en gevolgen van daden. Als u deze vorm van verbaal geweld blijft hanteren, dan bent u zelf niet echt konsekwent met de tekst die u hier krampachtig probeert goed te praten:("Vlaanderen moet durven zeggen dat het ook verbaal geweld niet duldt") Of is er géén kwaad opzet in 't spel? ![]() Citaat:
Toch zal ook deze reductie tot het absurde van mijn argument niet bij machte zijn om te maskeren dat u eigenlijk discussie over de grond van de zaak wenst te laten passeren. Terzijde wil ik toch op een paar zaken wijzen i.v.m. uw opwerping: 1/ Ook misdadigers hebben recht op vertegenwoordiging hebben zolang ze hun burgerrechten genieten. Belangrijker: 2/Vijftig jaar lang na WO II werden negationisten en revisionisten niet als misdadigers gebrandmerkt. Hun inspraak in het tot standkomen van die wet was desondanks onbestaande. Evenals de inspraak van de burger, die helemaal dergelijke censuur niet wenst, die niet op de hoogte was van het voornemen, en die evenmin de wet kan ongedaan maken......... Citaat:
Ik constateer wel dat u andermaal op de fundamentele kwestie niet wenst in te gaan. Misschien heeft een vraagvorm meer succes? *Waarom ben ik géén misdadiger wanneer ik de Rwandese genocide ontken of schromelijk minimaliseer, doch wél als ik het identieke doe met de Judeocide? *Kunt u leven met deze voor zwarten selectieve discriminatoire wet? Ik toonde duidelijk aan dat de negationisme-revisionismewetten geen democratische basis hebben. *Waarom laat u door politici bepalen wat u al dan niet mag lezen? Wat geeft hen die discriminerende bekwaamheid en legitimiteit wanneer ze de censuur niet vooraf 'beloofden' in hun campagnes? *Op welke basis neemt u aan dat wat over negationistische en revisionistische boeken gezegd wordt ook waar is (gesteld dat u een wetsvrezend mens bent die zich houdt aan het verspreidingsverbod en dus geen van dergelijke boeken illegaal koopt)? Simpele vragen. Rond de pot draaien mag, dan schiet er misschien nog gespreksstof over............. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is 't BuB-forum een privaat initiatief. Daar is de vrijheid van meningsuiting niet van tel. De betaler is ook de bepaler. In de Ijzertekst gaat het over een visie die ze willen opleggen aan alle inwoners van Vlaanderen. Dat gaat niet op. In bestuurlijke zaken dient gelijkberechtiging te heersen, democratie én dus ook vrijheid van meningsuiting. Groot verschil dus me dunkt. Waarmee ik geenszins goedpraat dat BuB geen anti-geluid op haar forum duldt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 juni 2005 om 18:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anti-Belgische dingen bieden dan ook geen enkele meerwaarde voor de geest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schelden, beledigende en persoonlijke posts worden verwijderd, wat ook hier het geval is.
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Valt mij hier toch niet de herinnering te binnen van den onnozele Van Rossem toen Bère Bibber in 't parlement zijn belofte van antidemocraat kwam afleggen...JEDEN PARLEMENTARIËR MAUL HALTEEEEEEEEEN! Wat zij hij ook weer? Vive (in't frans zoadt Beere het zou verstaan) Lahaut? Wat had die weer uitgespookt? En waarvoor is die weer vermoord? Je hebt gelijk Staaf: Het adagio van de ware democraat in La Belgique = MAUL HALTEN! Allez omdat je vóór de ijzerwake bent en tegen de Bert Anciautische vlamingenhaat:10/10 ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||||||
|
![]() Citaat:
Of anders gezegd: Hoe kan men in 's hemelsnaam racistische theoriën te verkondigen die niet aanzetten tot discriminatie? U gelooft in de theorie dat men door te neuken maagd kan worden? Gelieve dus de logica correct te hanteren. Citaat:
Citaat:
De wet creëert inderdaad de misdaad. Indien er geen wet tegen diefstal was waren er geen dieven. Dat er lang is gedebateerd op het strafbaar stellen van negationisme pleit voor degenen die deze wet hebben opgesteld. Het pleit niet voor de negationisten. Maar ik ken geen enkele maatschappij die bij het opstellen van haar wetten de immorelen betrekt. Indien u vindt dat onze democratie, onze parlementen en onze wetten niet deugen dan is het uw recht om dat te vinden. U zou dan moeten gecolloqueert worden omdat u met iemand zoals ik nog verder discussieert ![]() Citaat:
Ik denk dat u moet gecolloqueerd worden omdat u GEVAARLIJK gek bent. Citaat:
Citaat:
Simpele vragen. Rond de pot draaien mag, dan schiet er misschien nog gespreksstof over............. ![]() |
||||||
![]() |
![]() |