![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||||||||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood. ![]() Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 22 juni 2005 om 14:05. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meerderheden zouden niet zo rigide zijn als in het steriele meerderheids-oppositie-spel. Meerderheden zouden wisselen naargelang het onderwerp. Meerderheden zouden steeds wisselend gevormd worden over ideologieën partijen en religies heen. Dan hoeven we niet langer een standpunt te verwerpen omdat het uit deze of gene hoek komt, of omdat er in koppelverkoop andere minder zalige zaken aan vasthangen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sinds ik internet heb lees ik nog nauwelijks. ![]() Citaat:
Met mijn opvatting over staat en democratie zouden ook flaminganten bepaalde onderdelen van hun verzuchtingen kunnen realiseren, terwijl ze nu afhankelijk zijn en blijven van de goodwill van hun politieke voogden......... Citaat:
Meerderheden hoeven niet steeds volgens dezelfde breuklijnen te lopen, in dit geval de Waals-Vlaamse taal-breuklijn. Ik acht het b.v. best mogelijk dat sociaalvoelende Vlamingen nefaste voorstellen voor Wallonië mee zullen helpen kelderen Blijkt echter bij de beslissingname dat een bepaalde groep steeds geminoriseerd wordt, dan moet die maar gebruik maken van haar recht op secessie en een staat naar eigen model inrichten.......
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is nog geen reden om die persoonlijke nood tot een algemene te verheffen. Citaat:
Ik hou van onze monarchie, maar een nodige instelling voor goed staatsbestuur is het helemaal niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de burger een democratisch instrument ter beschikking heeft (BROV-recall-petitierecht) kan de particratie gecorriogeerd en zelfs teruggefloten worden, en zullen onze regeerders tweemaal nadenken vooraleer zij tegen de wil van de burger in beslissen. Citaat:
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 juni 2005 om 16:42. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, België is overduidelijk ontstaan door francofone misbruiken. De reeks van Knack wakkert enkel mijn agitatie tegenover België aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn de Duitsers gegroepeerd in een beperkter territorium.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees wel vooraf hoe veel of eigenlijk hoe weinig ik de term volk wil beladen met overbodige connotaties. Enkel: wonend in een bepaald territorium, ressorterend onder wetten x-y-z. Daar hoef je niks meer bij te voelen. Dus geen fictieve samenhorigheidsgevoelens omwille van religie, taal, cultuurachtergrond, of andere voorkeuren die louter tot het privé-domein dienen te behoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat als een zo slank mogelijk organisme waarin binnen een afgebakend territorium voor iedere inwoner dezelfde rechten en plichten gelden. Die rechten en plichten worden liefst democratisch overeengekomen. Verder geen verplichte waanzinnige afzeik over gemeenschappelijke godsdienst, gemeenschappelijke cultuur, gemeenschappelijke huidskleur, gemeenschappelijke taal......... Daar trekt elk zijn plan mee: zolang het openbare leven en bestuur er niet door bezwaard raakt, kan dat allemaal tot de privésfeer gerekend worden, en daar hoeft de staat zich niet in te moeien. M.a.w. zoals Abu Jah-Jah het ooit zei (ik parafraseer): "Ik hoef niks meer te doen dan de wetten te respecteren, voor de rest moet niemand, ook de staat niet zich bemoeien met hoe ik mij gedraag." Hopelijk wordt dit de tendens van de 21e eeuw want: rationeel, liberaal of libertijns zo ge wilt, vrijheid, gelijkheid (in rechte) en waar gewenst broederlijkheid (naar believen in de privé-sfeer zonder opdringen) Niet goed? Geld terug![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 juni 2005 om 11:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik eens lekker Belgicistisch uithaal, en 'magische' gebeurtenissen in en rond Brussel beschrijf of wanneer onze vorsten en vorstinnen een publiek optreden weggeven, ter vermaak van ons Belgen, dan acht ik het best mogelijk dat enkel ikzelf deze gebeurtenissen percipieer als met toverglans overgoten.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |