Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 20:23   #41
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aandacht: Genehunter is hooggeschoold.
zijn we hier zeker van?

ach ja, om hooggeschoold te zijn hoef je niet al te snugger te zijn.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:33   #42
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus fuck off, ge weet niet waar ge over spreekt.
Laat maar zitten Tavek... ik zou nog mogen toegeven dat mijn initiële post er misschien wat over was, ze zouden blijven kappen, kijk maar...

Citaat:
ach ja, om hooggeschoold te zijn hoef je niet al te snugger te zijn.
Wat maakt u dan zo snugger? U avatar misschien?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 23:43   #43
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Neen asthma patient.

Iets waar ik HELEMAAL niets aan kan doen. Maar de rokers kunnen wel iets doen aan hun verslaving.

Nog altijd geen reden om iedereen die rookt dood te wensen,of gaat ge de automobilisten ook hetzelfde toewensen?
Gezond is het niet,dat zal ik niet ontkennen maar voor veel mensen is de nicotineverslaving moeilijk te overwinnen.
Oud 23 juni 2005, 00:27   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Neen asthma patient.

Iets waar ik HELEMAAL niets aan kan doen. Maar de rokers kunnen wel iets doen aan hun verslaving.

Really? En omdat gij niet goed kunt ademen, vind je dat alle rokers moeten creperen aan 1 of andere kanker.

Als gij morgen overreden wordt mogen ook alle automobilisten creperen zeker? Maar wacht ... ze mogen nu al creperen, want ze dragen bij aan uw asthma.

Het staat u vrij om een cafe te bezoeken waar niet gerookt wordt, ge moogt er zelfs 1 openen. Maar dat is niet genoeg voor u, neen, de mens die graag een sigaretje smoort, die moet stoppen met roken no matter where, en als hij het niet doet, dan moet die van u creperen.

En ge vindt waarschijnlijk ook dat rokers niet tolerant zijn ook zeker?
Oud 23 juni 2005, 12:18   #45
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Laat maar zitten Tavek... ik zou nog mogen toegeven dat mijn initiële post er misschien wat over was, ze zouden blijven kappen, kijk maar...

Wat maakt u dan zo snugger? U avatar misschien?
Natuurlijk zouden we blijven kappen want wij zijn maar dom gepeupel en jij bent de hooggeschoolde.

Ik bedoel maar: dat spreekt toch voor zich, hooggeëerde Heer?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 12:33   #46
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Mijn ervaring is dat in de rookkamers ontzettend veel informatie wordt doorgegeven waar de niet rokers dan wel uren voor moeten verletten om "te vergaderen".
Inderdaad.

Om die reden ga ik er soms gewoon terug tussenstaan, je bent van alles op de hoogte op die manier.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 00:40   #47
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Really? En omdat gij niet goed kunt ademen, vind je dat alle rokers moeten creperen aan 1 of andere kanker.
Om een antwoord te geven op die 'waarom' van een paar posts terug:

Ik wens elke roker oprecht longkanker toe omdat hij, bewust van het feit dat de kans op longkanker door roken significant en zelfs exponentieel stijgt, toch blijft doorgaan met iets wat z'n eigen lichaam en dat van een ander schade toebrengt. Iedereen wéét dat roken je longen weg laat teren. Waarom mag iemand die dergelijk risico neemt, niet krijgen wat hij verdient? Wat is er verkeerd aan om een statistisch feit te verwoorden. daad => gevolg, simpel als dat: neem nu het 'Johnny-type', dat 's morgens straalbezopen en onder de dope uit de discotheek rechtstreeks in z'n uitgebouwde golf TDI stapt en tegen een boom knalt, bam dood! Wat denk jij daarvan? "Erg hé, die arme jongen..."? Die vier gasten die onder die trein zijn beland omdat ze door een gesloten slagboom reden? "Ocharme die jonge levens?" Komaan! Weer een probleem dat zichzelf heeft opgelost. Als je iets zelf zoekt, dan mag je daar gerust de gevolgen van dragen. Natuurlijk vind ik dat erg voor de ouders en de omgeving, maar als je zoiets doet, dan wéét je toch gewoon dat je een risico loopt.

Waarom moet iemand die wel z'n leven respecteert zijn mond houden als het over iemand gaat die dat duidelijk niet doet?

Als je natuurlijk zelf rookt is het eenvoudig hier zo te gaan fulmineren, niemand wordt graag op z'n stommiteiten gewezen.

Citaat:
Natuurlijk zouden we blijven kappen want wij zijn maar dom gepeupel en jij bent de hooggeschoolde.
Als dat volgens jou een reden is, dan heb ik niks meer toe te voegen aan hetgeen je schrijft.
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
Oud 24 juni 2005, 00:47   #48
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Om een antwoord te geven op die 'waarom' van een paar posts terug:

Ik wens elke roker oprecht longkanker toe omdat hij, bewust van het feit dat de kans op longkanker door roken significant en zelfs exponentieel stijgt, toch blijft doorgaan met iets wat z'n eigen lichaam en dat van een ander schade toebrengt. Iedereen wéét dat roken je longen weg laat teren. Waarom mag iemand die dergelijk risico neemt, niet krijgen wat hij verdient? Wat is er verkeerd aan om een statistisch feit te verwoorden. daad => gevolg, simpel als dat: neem nu het 'Johnny-type', dat 's morgens straalbezopen en onder de dope uit de discotheek rechtstreeks in z'n uitgebouwde golf TDI stapt en tegen een boom knalt, bam dood! Wat denk jij daarvan? "Erg hé, die arme jongen..."? Die vier gasten die onder die trein zijn beland omdat ze door een gesloten slagboom reden? "Ocharme die jonge levens?" Komaan! Weer een probleem dat zichzelf heeft opgelost. Als je iets zelf zoekt, dan mag je daar gerust de gevolgen van dragen. Natuurlijk vind ik dat erg voor de ouders en de omgeving, maar als je zoiets doet, dan wéét je toch gewoon dat je een risico loopt.

Waarom moet iemand die wel z'n leven respecteert zijn mond houden als het over iemand gaat die dat duidelijk niet doet?

Als je natuurlijk zelf rookt is het eenvoudig hier zo te gaan fulmineren, niemand wordt graag op z'n stommiteiten gewezen.

Als dat volgens jou een reden is, dan heb ik niks meer toe te voegen aan hetgeen je schrijft.

Het is hun keuze om hunzelf schade toe te brengen. Ik ben er 100% voor te vinden om mensen verantwoordelijk te maken voor hun acties, daarom wens ik ze echter nog niet dood.

Heb jij ee perfect gewicht voor je lengte? Rijd jij met de auto? Woon je in een vervuilde regio, zoals de stad? Ga je wel eens met gevaarlijke stoffen om als biochemist? Steek je wel eens een straat over? Heb je al eens een griepvaccin overgeslagen?

Allemaal risicos die jij eventueel wenst te nemen. Wens ik daarvoor dat jij morgen met stoflongen op het randje van een hartinfarct en benzeenvergiftiging door een wagen wordt overreden? Uiteraard niet, maar het is wel jouw keuze om die risicos te nemen.
Oud 24 juni 2005, 01:07   #49
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heb jij ee perfect gewicht voor je lengte? Ja, ik zit er zelfs lichtjes onder Rijd jij met de auto? Ja, maar nooit onder invloed. Woon je in een vervuilde regio, zoals de stad? Moeilijk aan te ontsnappen hé, in vlaanderen. Ik zorg trouwens niet in hoofdzaak zelf voor die vervuiling, dat heten externe factoren. Roken heeft trouwens niks met externe factoren te maken. Ga je wel eens met gevaarlijke stoffen om als biochemist? Uiteraard heb ik dat in het verleden gedaan, nu ben ik niet meer in een 'wet lab' bezig. Soit, maar hiervan kun je het risico minimaliseren mits de nodige voorzorgsmaatregelen, de reden waarom ik met die zaken omga dient trouwens een niet puur egoïstisch doel. Wat is het doel van roken? Omdat het ontspant? Probeer eens wat sport te doen, dat ontspant ook hoor. Omdat het 'lekker' is? Arsenicum schijnt ook lekker te zijn... Steek je wel eens een straat over? Wederom: externe factor, ik heb dat niet verder in de hand dan wat ik kan minimaliseren door goed te kijken en te anticiperen.Heb je al eens een griepvaccin overgeslagen? Griepvaccins zijn niet sluitend en bovenal niet nodig voor mensen met een goede weerstand. Is er volgens jou geen verschil tussen het niet nemen van extra bescherming en een bewezen zeer ongezonde gewoonte die tot niks meer dient dan een rudimentair gevoel van 'genot'? Ik noem het liever zelfbedrog, als je wilt zal ik je haarfijn uitleggen wat het effect is van nicotine in de hersenen, echt waar, dan kun beter gaan sporten of een goed boek lezen.
Allez Tom, als je nu eens heel eerlijk bent, voor jezelf, niet voor mij: zijn de zgn 'risico's' die jij hier boven, in een wanhopige poging jezelf wijs te maken dat roken even schadelijk zou zijn als de straat over te steken, niet fundamenteel verschillend van het eigen risico dat je neemt als je rookt? Veel ervan betreffen externe factoren die iemand niet in de hand heeft, ze dienen tot een doel, aan de overkant geraken bijvoorbeeld en betreffen een statistisch veel kleiner risico met relatief minder ernstige gevolgen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by genehunter on 24-06-2005 at 02:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Heb jij ee perfect gewicht voor je lengte? Ja, ik zit er zelfs lichtjes onder Rijd jij met de auto? Ja, maar nooit onder invloed. Woon je in een vervuilde regio, zoals de stad? Moeilijk aan te ontsnappen hé, in vlaanderen. Ik zorg trouwens niet in hoofdzaak zelf voor die vervuiling, dat heten externe factoren. Roken heeft trouwens niks met externe factoren te maken. Ga je wel eens met gevaarlijke stoffen om als biochemist? Uiteraard heb ik dat in het verleden gedaan, nu ben ik niet meer in een 'wet lab' bezig. Soit, maar hiervan kun je het risico minimaliseren mits de nodige voorzorgsmaatregelen, de reden waarom ik met die zaken omga dient trouwens een niet puur egoïstisch doel. Wat is het doel van roken? Omdat het ontspant? Probeer eens wat sport te doen, dat ontspant ook hoor. Omdat het 'lekker' is? Arsenicum schijnt ook lekker te zijn... Steek je wel eens een straat over? Wederom: externe factor, ik heb dat niet verder in de hand dan wat ik kan minimaliseren door goed te kijken en te anticiperen.Heb je al eens een griepvaccin overgeslagen? Griepvaccins zijn niet sluitend en bovenal niet nodig voor mensen met een goede weerstand. Is er volgens jou geen verschil tussen het niet nemen van extra bescherming en een bewezen zeer ongezonde gewoonte die tot niks meer dient dan een rudimentair gevoel van 'genot'? Ik noem het liever zelfbedrog, als je wilt zal ik je haarfijn uitleggen wat het effect is van nicotine in de hersenen, echt waar, dan kun beter gaan sporten of een goed boek lezen.
Allez Tom, als je nu eens heel eerlijk bent, voor jezelf, niet voor mij: zijn de zgn 'risico's' die jij hier boven, in een wanhopige poging jezelf wijs te maken dat roken even schadelijk zou zijn als de straat over te steken, niet fundamenteel verschillend van het eigen risico dat je neemt als je rookt? Veel ervan betreffen externe factoren die iemand niet in de hand heeft, ze dienen tot een doel, aan de overkant geraken bijvoorbeeld en betreffen een statistisch veel kleiner risico met relatief minder ernstige gevolgen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Allez Tom, als je nu eens heel eerlijk bent, voor jezelf, niet voor mij: zijn de zgn 'risico's' die jij hier boven, in een wanhopige poging jezelf wijs te maken dat roken even schadelijk zou zijn als de straat over te steken, niet fundamenteel verschillend van het eigen risico dat je neemt als je rookt? Veel ervan betreffen externe factoren die iemand niet in de hand heeft, ze dienen tot een doel, aan de overkant geraken bijvoorbeeld en betreffen een statistisch veel kleiner risico met relatief minder ernstige gevolgen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door genehunter : 24 juni 2005 om 01:08.
Oud 24 juni 2005, 20:17   #50
duncan
Banneling

Standaard

heum ik praat mezelf niet goed maar als ex verzorger rookte ik nooit op het werk zelf & nu dagenlijks ook niet bij en rond de mensen hun huis maar ....ik rook wel é !

Rook = eer betoon aan god zei de indiaan uch aho wankan tanka aho aju tanka.

Wierrook en kaarsjes horen hier ook thuis
Soms paf ik wel is moh er is een verschil tussen roken en paffen of kettings dampers mai heummm mij ni gezien zenne.

Op men ouwe dag zal het appeltjes tabak worden in mooi water pijpje hmmm ruikt heerlijk en smaakt beter dan arabische munt thee....soems .

Eerlijkheids halve ja rokers zijn minder produktief moet ik het psychophatologisch staven?!

Stikstof in het bloed geeft vernauwing dus trager stromend bloed dus soms hartkloppingen of gewoon heel rustig kloppend tempo en zowizo functioneerd dan alles trager miss met 1 duizendste seconde maarja verdeelt over 1 land is dat pijnlijke non produktieve uren/dagen vooral als je weers omstandigheden erbij rekent.

Maar ik vindt persoonlijk pas het gedrag van de roker en non-roker aan met name als die persoon wil fulmineren laat hem / haar maar rokers zouden meer mogen minderen dat ze voorbeeld aan mij en ander nemen

En anders moeten ze mor opgerookt worden zei een blanke zwarten lol [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by duncan on 24-06-2005 at 21:24
Reason:

heum ik praat mezelf niet goed maar als ex verzorger rookte ik nooit op het werk zelf & nu dagenlijks ook niet bij en rond de mensen hun huis maar ....ik rook wel é !

Soms paf ik wel is moh er is een verschil tussen roken en paffen of kettings dampers mai heummm mij ni gezien zenne.

Op men ouwe dag zal het appeltjes tabak worden in mooi water pijpje hmmm ruikt heerlijk en smaakt beter dan arabische munt thee....soems .

Eerlijkheids halve ja rokers zijn minder produktief moet ik het psychophatologisch staven?!

Stikstof in het bloed geeft vernauwing dus trager stromend bloed dus soms hartkloppingen of gewoon heel rustig kloppend tempo en zowizo functioneerd dan alles trager miss met 1 duizendste seconde maarja verdeelt over 1 land is dat pijnlijke non produktieve uren/dagen vooral als je weers omstandigheden erbij rekent.

Maar ik vindt persoonlijk pas het gedrag van de roker en non-roker aan met name als die persoon wil fulmineren laat hem / haar maar rokers zouden meer mogen minderen dat ze voorbeeld aan mij en ander nemen

En anders moeten ze mor opgerookt worden zei een blanke zwarten lol [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Op men ouwe dag zal het appeltjes tabak worden in mooi water pijpje hmmm ruikt heerlijk en smaakt beter dan arabische munt thee....soems .[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door duncan : 24 juni 2005 om 20:24.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 20:25   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat er mensen zijn die perse vuur en rook willen maken als ze ergens binnenkomen,tenzij ze uitdrukkelijk (reglementair) er op gewezen worden dat het daar niet mag......

8)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be