![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er werd reeds meerdere malen gesteld dat de eerste stap het installeren van een democratisch bewind met een democratische grondwet is. Goedschiks of kwaadschiks. Laat ons bij de economische aspecten blijven.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB, als hongerende Afrikaanse kindjes een politieke agenda bepalen, dan doen machtwellustelingen dat zeker;
Oftewel, wat de G8 ook beslissen, wat het WMF ook doet, zolang de democratie niet tot in de puntjes is geregeld,blijft het een knoeiboel, waar de grootste k********n van politiekers hun zakken vullen, en de armen steeds arm blijven.En de tussenklasse zichzelf vliegreisjes aanmeet om eens een chique winkelstraad te plunderen onder mom van solidariteit. En ikzelf ben van mening dat een democratie de dictatuur van de dommen is.
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben echt benieuwd hoeveel van jullie die hier zo guitig commentaar leven als eens écht in contact gestaan hebben met de politie, de overmacht van de matrakken gevoeld heeft, de strijd in hun bloed dragen, of zich ten minste geïnformeerd hebben over de Noord-Zuid problematiek, de multinationals, de G8,...
Er is ook een verschil tussen het Black Bloc en de relschoppers op de foto (die-juist opgemerkt- zelf Nike dragen). Die laatste zijn (meestal zatlappen) die totaal geen idee hebben waarom het draait, maar gewoon zin hebben om zaken te trashen. Achter het Black Block schuilt een hele ideologie...Zelf ben ik er zelf nog niet uit of al dat geweld wel een nut heeft. Banken zullen er alleszins niets van voelen; ze zijn tot over hun oren verzekerd. Alleen zal die premie voor hen iets duurder worden. Ik ben er nog niet uit maar ik ga ook niet gaan schreeuwen over iets waar ik totaal niets van af weet. Voor de geïnteresseerden; http://www.infoshop.org/blackbloc.html En als we dan toch gezellig foto'tjes gaan bekijken: ![]() Deze man zal letterlijk omvergelopen worden door de chargerende politie. ![]() Man valt neer na aanval politie met "Flashballs" ![]() ![]() Nee, de politie zijn geen lievertjes...
![]() |
#45 |
|
![]() Die arme sukkeltjes moeten het opnemen tegen die brute politemacht (ok, die arme sukkeltjes zijn begonnen, ok, ze zijn met 10 keer meer, ok ze smijten met straatstenen, ok ze vernielen alle winkels van de lokale zelfstandigen, ok ze kantelen wagens op hun kop, maar toch)
![]()
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De deelnemende organisaties zullen wel hier en daar gelijk hebben, toch zijn ze slechts selectief verontwaardigd en zoeken ze de zondebok systhematisch en opzettelijk bij 'het westen' of 'het kapitalistisch systeem'. Ik heb alvast geen boodschap aan schreewlelijkerds die hun ideologie niet aan de straatstenen kwijt kunnen.
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() C uit W: Praat ni over iets waar je totaal niets over weet!!!! Van achter uw computer praten over de engelkes van de politie komt niet echt geloofwaardig over...
Hoe kan je stenen tegenover matrakken, geweren, waterkannonen en traangas zetten? Ze vernielen niet alle winkels van lokale zelfstandigen, ze kiezen heel doelgericht de dure merkkledij winkels die zaken vekopen die door 6 jaar oude kindjes gemaakt zijn!
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zijn multinationals (en de G8 en ....) een probleem? Is er misschien een fundamenteel probleem met het bestaan van arm en rijk ?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Er is een fundamenteel probleem wanneer het bestaan van arm en rijk omslaat in het bestaan van decadentie en negertjes-die-doodgaan-omdat-ze-geen-eten-hebben. Om het simpel te zeggen. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De stenen maken tegen dit ongedierte totaal geen verschil, ze voelen er zelfs niets van met hun Robocop pakjes aan. Dus ik zie er ook het nut niet van in, maar als mensen dat nodig hebben om hun woede te verwerken, in plaats van iemand in elkaar te kloppen (zoals die engeltjes van jou doen, pure gefrustreerde zakken) dan zie ik er geen kwaad in. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze slaan doelgericht ruiten in terwijl ze Nikes en andere kledij dragen die doelgericht gefabriceerd werden door kindjes ouder dan 6 jaar. Terwijl ze de lofzang van China prediken waar minderjarigen actief worden ingeschakeld bij het maken van vuurwerk. Maar u heeft gelijk, we moeten met gelijke wapens strijden: Ofwel laten we Ché en zijn compadres terug uit de dood herrijzen. Ofwel laten we de politie met gelijke wapen strijden: met stenen en molotovcocktails ipv traangas en waterkannon. De politie zijn inderdaad geen lieverdjes op dat moment (waar heb ik anders beweerd?), maar diegenen die deelnemen aan dit soort acties weten zeer goed waaraan ze beginnen en 'weten' wat de mogelijke risico's zijn, dus ze verdienen niet beter. Voetbalhooligans zijn tenminste iets minder hypocriet: die komen achteraf niet klagen over de 'mensonwaardige behandeling' (lees: blauwe plekken).
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord was niet naar jou gericht, maar naar C uit W, gewoon dat je dat weet. Heb je mijn vorig schrijfsel niet gelezen? Ik zei daar al dat ik ook geen voorstander was van auto's te vernielen. Laat Ché alsjeblief rustig waar hij is, daar zit hij goed! ![]() Voetbalhooligans nog maar in dezelfde zin vermelden met actieve andersglobalisten is een enorme belediging. Geef me 1 gelijkpunt?
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Als u geweld tegen de politie kunnen vindt en per definitie zelfverdediging vindt,
het geoorloofd vindt dat mensen, die uw mening niet delen, met een zaak en daarin merkkleding verkopen (denkt u dat enkel merkkleding wordt gemaakt door kinderer en onderbetaalde werknemers?) aangevallen worden en hun eigendommen vernield worden, u per definitie tegen multinationals gekant bent, dan lijkt mij een discussie tussen ons beide vrij zinloos en denk ik dat ik misschien uit veiligheidsoverwegingen best vluchten kan van dit forum, want anders gaat u mij misschien nog wel te lijf sebiet.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je moet mijn 'overtuiging' wel in context zien.
In ben jaren overtuigd pacifist geweest, volledig naar het voorbeeld van Gandhi geloofde ik er radikaal in dat je geweld niet met geweld kan oplossen. (dat geloof ik nog steeds, er is een onderscheid tussen zelfverdediging en doelgericht geweld) Maar op een dag was ik vreedzaam naar soort wake gegaan voor een gesloten asielcentrum om steun te betuigen voor Semira Adamu, en toen zag ik hoe andere vreedzame betogers hardhandig werden aangepakt door de politie en ik daarbij. Je weet niet hoe het voelt om totaal machteloos in elkaar geslagen te worden met een matrak door een fascistische agent die je echt kwetsende dingen toeroept. Mijn beste vriend is jaren een politie agent geweest, dus zeg niet dat ik veralgemeen. Vanaf dat moment ben ik gewoon een andere houding gaan aannemen tegenover de politie. En -als je gelezen had wat ik hiervoor geschreven heb, had je het geweten- ik ben er zelf nog niet uit wat het nut is van zo'n winkelzaken of banken te vernielen. Zelf heb ik het ook nog nooit gedaan, en ik denk niet dat daar verandering in zal komen. Ik ben gewoon voorzichtig om mensen waar je de beweegredenen niet van kent direct te gaan veroordelen. Als jij ervoor kiest om bang te hebben van mij, dat is dat jouw verlies.
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mij bedreigd voelen zal ik zeker niet doen, dat vind ik namelijk een zwakte. Maar eender wat de beweegredenen zijn van zulke mensen vind ik dat het nooit goed gepraat kan worden dat mensen zulke zinloze willekeurige inconsequente vernielingen aanbrengen. En nu wens ik toch wel eens te weten wat u tegen het bestaan van de G8 en multinationals hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |