Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2005, 14:17   #41
chomsky
Burger

chomsky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Het zijn idd extreem-linkse organisaties...

Geef me een geldig bewijs voor deze bewering, en het bewijs dat ze nog steeds extreem-links zijn (iedereen kan van mening veranderen), en ik zal mijn standpunt herbekijken... 8)
idd; een groot deel van de politieke redacteurs van kranten en eindredacties allerhande waren student in mei '68; je moest al hard je best doen om in die tijd niet tot een 'extreem-linkse' organisatie te behoren... (dit zegt met andere woorden inderdaad weinig over de oriëntering van deze mensen op dit moment, laat staan dat het een bewijs is van hun vooringenomenheid)
chomsky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 14:30   #42
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Uiteraard heeft de media een enorme invloed op de samenleving.
En daarbij is de modale man/vrouw van tegenwoordig niet kritisch genoeg.
De hele geschiedenis zit vol met voorbeelden waarbij de media 'misbruikt' is.
Zo had elke oorlog zijn eigen 'format' (cartoons,affiche,radio,TV,...) en maar zelden was er een kritische stem.
Dus spijtig genoeg heeft, volgens mij, de media meer een negatieve dan positieve invloed op de mens/maatschappij.
De media is vaak gebruikt/misbruikt of zelfs misleid geweest door hogere instanties zoals regering,dictators,militaire macht,...
Ook vandaag neemt de media(zie journalistiek) verschillende termen over zoals; 'friendly fire', "een stad veilig stellen" ( zie oorlog in Irak). Misschien moeten media en journalistiek maar wat kritischer worden en meer duiding geven.
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:07   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oeioei...
Waarom? Omdat ik een mening heb?

Waarom? Omdat ik niet akkoord ben met de mening van een ander?

Waarom? Omdat je niet akkoord zijt met mijn mening?
Nee. Omdat je je het recht toeeigend om te bepalen welke meningen wél en welke niet aan bod mogen komen. De openbare omroep waar iedereen voor betaalt heeft niet het recht om zo'n zaken te bepalen. Het is niet de taak van de vrt de mensen bij de stembusgang aan het handje te houden en op de corrupte sossen of dictatoriale groenen te laten stemmen. Nochthans interpreteren ze dat zélf blijkbaar wel als hun bestaansreden. Jammeren over Italië of Rusland kunnen ze op de vrt. Eens in de spiegel kijken helaas niet.

Als jij je eigen tv station begint waar je zelf voor betaalt ben je m.i. vrij om bepaalde meningen al dan niet aan bod te laten komen (*). Dat is hier alleszins niet het geval.

(*) onder opschortende voorwaarde dat je je niet probeert te profileren als onafhankelijk, objectief of whatsoever, maar er duidelijk voor uit komt dat je zaken vanaf een bepaalde invalshoek bekijkt.

De taak van een journalist is informeren. In dit apenland schijnt het eerder manipuleren te zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 05-07-2005 at 17:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oeioei...

Nee. Omdat je je het recht toeeigend om te bepalen welke meningen wél en welke niet aan bod mogen komen. De openbare omroep waar iedereen voor betaalt heeft niet het recht om zo'n zaken te bepalen. Het is niet de taak van de vrt de mensen bij de stembusgang aan het handje te houden en op de corrupte sossen of dictatoriale groenen te laten stemmen. Nochthans interpreteren ze dat zélf blijkbaar wel als hun bestaansreden. Jammeren over Italië of Rusland kunnen ze op de vrt. Eens in de spiegel kijken helaas niet.

Als jij je eigen tv station begint waar je zelf voor betaalt ben je m.i. vrij om bepaalde meningen al dan niet aan bod te laten komen (*). Dat is hier alleszins niet het geval.

(*) onder opschortende voorwaarde dat je je niet probeert te profileren als onafhankelijk, objectief of whatsoever, maar er duidelijk voor uit komt dat je zaken vanaf een bepaalde invalshoek bekijkt.

De taak van een journalist is informeren. In dit apenland schijnt het eerder manipuleren te zijn.[/size]

[size=1]After edit by Rr00ttt on 05-07-2005 at 17:09
Reason:

Citaat:
Oeioei...

(*) onder opschortende voorwaarde dat je je niet probeert te profileren als onafhankelijk, objectief of whatsoever, maar er duidelijk voor uit komt dat je zaken vanaf een bepaalde invalshoek bekijkt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Oeioei...

Als jij je eigen tv station begint waar je zelf voor betaald ben je m.i. vrij om bepaalde meningen al dan niet aan bod te laten komen (*). Dat is hier alleszins niet het geval.

(*) onder opschortende voorwaarde dat je je niet probeert te profileren als onafhankelijk, objectief of whatsoever, maar er duidelijk voor uit komt dat je zaken vanaf een bepaalde invalshoek bekijkt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 juli 2005 om 16:09.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:10   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
idd; een groot deel van de politieke redacteurs van kranten en eindredacties allerhande waren student in mei '68; je moest al hard je best doen om in die tijd niet tot een 'extreem-linkse' organisatie te behoren... (dit zegt met andere woorden inderdaad weinig over de oriëntering van deze mensen op dit moment, laat staan dat het een bewijs is van hun vooringenomenheid)
En wie het niet was is ondertussen door de combo Stevaert - Verhofstadt buitengewerkt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:18   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Uiteraard heeft de media een enorme invloed op de samenleving.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
En daarbij is de modale man/vrouw van tegenwoordig niet kritisch genoeg.
De hele geschiedenis zit vol met voorbeelden waarbij de media 'misbruikt' is.
Zo had elke oorlog zijn eigen 'format' (cartoons,affiche,radio,TV,...) en maar zelden was er een kritische stem.
Dus spijtig genoeg heeft, volgens mij, de media meer een negatieve dan positieve invloed op de mens/maatschappij.
De media is vaak gebruikt/misbruikt of zelfs misleid geweest door hogere instanties zoals regering,dictators,militaire macht,...
Ook vandaag neemt de media(zie journalistiek) verschillende termen over zoals; 'friendly fire', "een stad veilig stellen" ( zie oorlog in Irak). Misschien moeten media en journalistiek maar wat kritischer worden en meer duiding geven.
U zal dan ook gemakkelijk begrijpen waarom de Belgisch-gezinden ten allen prijze uit die media worden geweerd.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:21   #46
chomsky
Burger

chomsky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
En wie het niet was is ondertussen door de combo Stevaert - Verhofstadt buitengewerkt.
das waar, want verhofstadt, die linkse rat, die wil vooral dat alle redacties bulken van extreem linkse sympathisanten...

(misschien moet het vb ook een krant en tv station oprichten? een radio hebben ze al, en die is ozo geloofwaardig)
chomsky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:22   #47
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U zal dan ook gemakkelijk begrijpen waarom de Belgisch-gezinden ten allen prijze uit die media worden geweerd.
Kan je daar voorbeelden van geven? De koning en zijn kroost zijn dagelijks op het nieuws en wanneer er een trouwpartij of een geboorte is staat de media (tv + boekjes) tjokvol. Het is natuurlijk wel een "goed" argument voor een éénmanspartijtje om wat krokodillentranen te wenen en en passent de flaminganten te schuld te geven
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:23   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geef me een geldig bewijs voor deze bewering, en het bewijs dat ze nog steeds extreem-links zijn (iedereen kan van mening veranderen), en ik zal mijn standpunt herbekijken... 8)
Ken deze mensen ook niet, kom alleen van tijd tot tijd in aanraking met het produkt dat ze produceren, en heb hier toch zeer duidelijk de indruk, dat het hun niet altijd te doen is om objectieve voorlichting, toch dikwijls om een soort brainwashing.
Daarom over hun produkt.
Laat ons hier gewoon kijken naar hun houding tov van de buitenlandse politiek (want anders beginnen we weer over het vb, en zijn we weer vertrokken). Als ge de teletekstcommentaren tussen nos en vrt vergelijkt, dan is er een duidelijk verschil in appreciatie. Zo is men bij de vrt altijd, en nog, gewoon anti-republikeins. Zo is er ook bij de vrt een ongewone sympathie voor links-europa (met demoniseren van bvb Italie...).
Allé, één geldig bewijs (wat de vrt betreft dan). Van Wijck, weet ik tijdens welk programma, waar over chemische wapens in Irak werd gesproken "Ongetwijfeld gaan de Amerikanen er chemische wapens vinden. Desnoods stoppen ze er zelf wel wat in de grond".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:35   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
das waar, want verhofstadt, die linkse rat, die wil vooral dat alle redacties bulken van extreem linkse sympathisanten...

(misschien moet het vb ook een krant en tv station oprichten? een radio hebben ze al, en die is ozo geloofwaardig)
Heb eigenlijk een ander idee hierover. Wat vhfdt wil is gewoon positief in het nieuws komen. En hiervoor moet hij wel met hun samenwerken. Uit deze samenwerking komen dan wel de grootste zottigheden voort (Albert die politieke boodschappen komt verkondigen, de zaak Remmery...).
Trouwens de vrt moet maar één ding doen. Dat is objectieve berichtgeving brengen, niet meer, niets minder. Trouwens waarom voelt de vrt zich geroepen om een massa tv-programma's te brengen, naast een massa radioprogramma's ?
Oud 5 juli 2005, 16:36   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[b]

Sinds wanneer is onze Albert niet meer Belgischgezind
Oud 5 juli 2005, 16:37   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt

De taak van een journalist is informeren. In dit apenland schijnt het eerder manipuleren te zijn.
Ik heb niet het recht te bepalen wat mag of niet mag (hoewel, ik doe dit onrechtstreeks in het stemhokje), en ik heb dat ook nooit beweerd, maar ik heb wel het recht te ZEGGEN wat volgens mij mag of niet mag, en mij dus met bepaalde zaken akkoord verklaren.

Als dat al dictatoriaal, onverdraagzaam en oneerlijk is, dan weet ik het ook niet meer hoor... In het Frans zeggen ze : "C'est celui qui dit, qui est" (NA!)
Oud 5 juli 2005, 16:46   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ken deze mensen ook niet, kom alleen van tijd tot tijd in aanraking met het produkt dat ze produceren, en heb hier toch zeer duidelijk de indruk, dat het hun niet altijd te doen is om objectieve voorlichting, toch dikwijls om een soort brainwashing.
Daarom over hun produkt.
Laat ons hier gewoon kijken naar hun houding tov van de buitenlandse politiek (want anders beginnen we weer over het vb, en zijn we weer vertrokken). Als ge de teletekstcommentaren tussen nos en vrt vergelijkt, dan is er een duidelijk verschil in appreciatie. Zo is men bij de vrt altijd, en nog, gewoon anti-republikeins. Zo is er ook bij de vrt een ongewone sympathie voor links-europa (met demoniseren van bvb Italie...).
Allé, één geldig bewijs (wat de vrt betreft dan). Van Wijck, weet ik tijdens welk programma, waar over chemische wapens in Irak werd gesproken "Ongetwijfeld gaan de Amerikanen er chemische wapens vinden. Desnoods stoppen ze er zelf wel wat in de grond".
Toch een klein beetje licht om te zeggen dat de hoofdredacteurs extreem-linksen zijn, vind ge zelf niet?
Zoals ik al gezegd heb, Bracke heeft toch ook wel iets te zeggen me dunkt, en links kan je hem ook niet noemen, hé?

Maar ik ben met één ding akkoord, extreem-rechts is de VRT niet.
Oud 5 juli 2005, 16:58   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch een klein beetje licht om te zeggen dat de hoofdredacteurs extreem-linksen zijn, vind ge zelf niet?
Zoals ik al gezegd heb, Bracke heeft toch ook wel iets te zeggen me dunkt, en links kan je hem ook niet noemen, hé?

Maar ik ben met één ding akkoord, extreem-rechts is de VRT niet.
Wel, ge vroeg maar één geldig bewijs. Maar kom, wat maakt het uit. Gij vind ze objectief, ik vind ze links.
Uiteindelijk zijn het spelletjes om de macht, om het "gepeupel" te brainwashen. De katholieken deden het, de communisten deden het, Berlusconi doet het, maar de vrt doet het ongetwijfeld ook.
Oud 6 juli 2005, 12:46   #54
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Kan je daar voorbeelden van geven? De koning en zijn kroost zijn dagelijks op het nieuws en wanneer er een trouwpartij of een geboorte is staat de media (tv + boekjes) tjokvol. Het is natuurlijk wel een "goed" argument voor een éénmanspartijtje om wat krokodillentranen te wenen en en passent de flaminganten te schuld te geven
Ik heb het over POLITICI die POLITIEKE standpunten innemen pro-België.
Oud 6 juli 2005, 14:43   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over POLITICI die POLITIEKE standpunten innemen pro-België.
Een tijdje gelden heeft Di Rupo toch nog in alle mogelijke uitzendingen zijn goednieuwsshow mogen komen brengen, vol pro-belgische show.
Oud 6 juli 2005, 17:03   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo is geen unitarist, noch een unie-federalist. Ik betwijfel zelfs of hij echt Belgisch-gezind is.
Oud 6 juli 2005, 17:07   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Waarom zou de vld verplicht worden van de sp.A om links te zijn?
dat zie je aan het massaal stemverlies ten voordele van Vlaams Belang !

de SPa verdient er helemaal niets aan !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 17:44   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Wel inzake politiek is de media nog altijd het beste medium om propaganda te maken maar als we even kijken naar de rol van de media ten aanzien van het Vlaams Belang en we merken dat bij de vorige verkiezingen ons Vlaams Blok meer dan 24% stemmen haalde, zou je kunnen denken dat het eigenlijk niet zoveel invloed heeft.
De VLD deed aan demagogie en verkondigde valse beloften: de modelstaat, 200.000 banen, meer autonomie voor Vlaanderen, lagere belastingen enz.
Niets kwam uit en de kiezer voelt zich bedrogen.
Het is onze ethische plicht Vlaams Belang te stemmen!
juist mijn beste !

Vlaams Blok kreeg de kans zijn meningen en standpunten uit te leggen in de aanloop naar de verkiezingen van 2003 en 2004 met telkens een klinkende overwinning !!

Wij vragen geen propagande te voeren maar enkel een eerlijke kans in elk debat, de kiezer zal wel uitmaken of een partijstandpunt en argumenten goed zijn of niet !

Propaganda voer je in de kiesstrijd zelf met folders en meetings !

De VLD verloochende zijn achterban in het migrantenstemrecht, beloofde 200.000 jobs en de belanstingsverlaging ! zoveel zotten blijven er niet over in België... zeker niet in Vlaanderen ![edit]
[size=1]After edit by ancapa on 06-07-2005 at 18:47
Reason:

Citaat:
Wel inzake politiek is de media nog altijd het beste medium om propaganda te maken maar als we even kijken naar de rol van de media ten aanzien van het Vlaams Belang en we merken dat bij de vorige verkiezingen ons Vlaams Blok meer dan 24% stemmen haalde, zou je kunnen denken dat het eigenlijk niet zoveel invloed heeft.
De VLD deed aan demagogie en verkondigde valse beloften: de modelstaat, 200.000 banen, meer autonomie voor Vlaanderen, lagere belastingen enz.
juist mijn beste !

Vlaams Blok kreeg de kans zijn meningen en standpunten uit te leggen in de aanloop naar de verkiezingen van 2003 en 2004 met telkens een klinkende overwinning !!

Wij vragen geen propagande te voeren maar enkel een eerlijke kans in elk debat, de kiezer zal wel uitmaken of een partijstandpunt en argumenten goed zijn of niet !

De VLD verloochende zijn achterban in het migrantenstemrecht, beloofde 200.000 jobs en de belanstingsverlaging ! zoveel zotten blijven er niet over in België... zeker niet in Vlaanderen ![/size]

[size=1]After edit by ancapa on 06-07-2005 at 18:47
Reason:

Citaat:
juist mijn beste !

De VLD verloochende zijn achterban in het migrantenstemrecht, beloofde 200.000 jobs en de belanstingsverlaging ! zoveel zotten blijven er niet over in België... zeker niet in Vlaanderen ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
juist mijn beste !

Propaganda voer in de kiesstrijd zelf met folders en meetings !

[/edit]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2005 om 17:47.
Oud 6 juli 2005, 17:53   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ja en het VB ontvangt ook belastingen van die andere 5 MILJOEN Vlamingen. Proficiat daarvoor.
Vlaams Belang ontvangt slechts 1,5 euro per stem bij de laatste verkiezingsuitslag ! bijna 1.5 miljoen euro dus ! dat noemt men partijdotatie

"...en hebt ge dat goed gelezen !"
Oud 6 juli 2005, 17:57   #60
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat zie je aan het massaal stemverlies ten voordele van Vlaams Belang !

de SPa verdient er helemaal niets aan !!
misschien niet maar sp.A doet het niet slecht in de peilingen en aan wat zou da liggen?

Een bewijs dat sp.A nog altijd nut heeft
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be