Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 21:43   #41
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Eén geval bewijst dat?

U zou dat eens op een examen "methoden en technieken van onderzoek" ofzo aan eender welke universiteit moeten schrijven en niet verschieten dat ge niet door zijt...
Geef die idiote replieken eens aan uw Hans1.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:49   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Patriot,

een Brusselaar die Frans spreekt en geen Nederlands (werkend bij een overheidsdienst of niet) ligt volgens mij,in vele gevallen, wel aan het superieure gevoel dat zij hebben van hun taal/cultuur.
laten we stellen om Engels te spreken tegen dergelijke personen. (dit is toch 'de' wereldtaal).
of zijn franstaligen deze taal ook niet al te machtig? (hmm hoe zou dat komen?)

en daarbij moet het onderhandelen, op federaal niveau, maar eens in het Engels gebeuren en niet langer in het Frans.
Daar zeg je zoiets.

Ik hoorde onlangs dat de 'onderhandelingen' over BHV volledig in het Frans gebeurden...
Onderhandelingen over een Vlaamse kieskring, notabene.
Oud 12 juli 2005, 21:55   #43
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar zeg je zoiets.

Ik hoorde onlangs dat de 'onderhandelingen' over BHV volledig in het Frans gebeurden...
inderdaad!
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:08   #44
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets.

Dat zegt toch genoeg over La Belgique. Afschaffen gewoon.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:08   #45
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

De hedendaagse situatie te Brussel: "Les gens distingués parlent le français", maar: 90% van de Brusselse chomeurs is (ééntalig) Franstalig, dus: les gens distingués = chomeurs? Kan de francofiele kliek deze simpele wiskunde eens verklaren en rechtvaardigen aub?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:25   #46
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
De hedendaagse situatie te Brussel: "Les gens distingués parlent le français", maar: 90% van de Brusselse chomeurs is (ééntalig) Franstalig, dus: les gens distingués = chomeurs? Kan de francofiele kliek deze simpele wiskunde eens verklaren en rechtvaardigen aub?
Dat is standaard Aristoteles.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:25   #47
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith
En wat de mivb betreft daar spreekt mss 10% nederlands
evenveel als de feitelijke vertegenwoordiging van het nedelands in Brussel, dus dat zit wel snor.

wat ik niet snap is dat jullie geen frans willen spreken in brussel?
arrogantie misschien?

maar dan wel omdraaien en klagen over niet-nederlandssprekenden toeristen aan de kust: de pot verwijt de ketel.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:27   #48
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
arrogantie misschien?
Brussel is tweetalig, dus we hebben het recht er onze taal te spreken, en in onze taal bediend te worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 13 juli 2005, 06:59   #49
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
evenveel als de feitelijke vertegenwoordiging van het nedelands in Brussel, dus dat zit wel snor.

arrogantie misschien?

maar dan wel omdraaien en klagen over niet-nederlandssprekenden toeristen aan de kust: de pot verwijt de ketel.

waarom zou ik als brusselse vlaming frans moeten spreken?
Oud 13 juli 2005, 07:29   #50
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

arrogantie misschien?

Arrogantie? Met welk recht spreekt U als U even bekijkt waar Brussel vandaan komt en waar Brussel door de politiek van de Franstaligen met de import van vreemdelingen naartoe gaat (nl. Brussel wordt Bruxelles wordt Bruxallah)? Waarom ontvluchten les grands fondateurs van Bruxelles hun geliefde stad waar ze de scepter zwaaien om tussen les sales petits flamins te gaan wonen en daar wederom hun zin te doen? Kortom, het volstaat een minder hooghartig toontje aan te slaan.
Waarom is het arrogant als een Vlaming in zijn eigen hoofdstad zijn eigen taal wil spreken en niet als een Franstalige van De Haan tot Maaseik in het Frans wil worden gediend? Vanwege de zogenaamde superioriteit van Uw cultuur, die alleen in Uw hart leeft. Welnu, zoals in mijn vorige post: een superieure cultuur wordt niet onderhouden door op je lege kont niets te doen (gens distingués = chomeurs).
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 08:07   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
arrogantie misschien?
Wat ik niet snap is dat die Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Brussel. Arrogantie misschien?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 09:58   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Wat ik niet snap is dat die Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Brussel. Arrogantie misschien?
Alleen maar in Brussel?
Of ook in de rand waar ze gaan wonen?
Oud 13 juli 2005, 10:00   #53
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Neen, gewoon te dom.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 10:11   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

De Vlaming mag niet superieur doen vind ik. De Vlaming kan 2 talen en soms zelfs 3 en de domme Waal kan er enkel ééntje. Als de Vlaming Frans spreekt tegen een Waal, dan lacht hij met het onkunnen van deze.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 10:16   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er zoveel flaminganten overblijven als er hier op het forum zitten klagen. Zou De Winter niet onder jullie zijn?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 10:20   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat er zoveel flaminganten overblijven als er hier op het forum zitten klagen. Zou De Winter niet onder jullie zijn?
Amai, het gaat plots wel heeeeeel slecht met het Flamingantisme. Tot de volgende keer dat we de diverse politieke partijen of de media van Vlaams-Nationalisme kunnen verdenken natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 10:21   #57
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zei de man die voorzitter is van een clubje dat enkel leeft bij gratie van dit forum....
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 10:23   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou De Winter niet onder jullie zijn?
Neen, maar de voorzitter van de bub met zijn voltallige studentenclub wél.
Oud 13 juli 2005, 10:55   #59
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er zoveel flaminganten overblijven als er hier op het forum zitten klagen.
Tiens, ik ken (op mijn mede-leden van de N-VA na) minstens 30 Flaminganten die hier geen account hebben... Blijkbaar kloppen de theorietjes van de bub niet altijd...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 13-07-2005 at 11:56
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik denk dat er zoveel flaminganten overblijven als er hier op het forum zitten klagen.
Tiens, ik ken (op mijn mede-leden van de N-VA na) minstens 30 Flaminganten die hier geen account hebben... Blijkbaar kloppen de theorietjes van de bub niet altijd...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Tiens, ik ken (op mijn mede-leden van de N-VA na) minstens 30 Flaminganten die hier geen account hebben... Blijkbaar kloppen de theorietjes van de bub niet altijd...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 juli 2005 om 10:56.
Oud 13 juli 2005, 10:55   #60
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Neen, maar de voorzitter van de bub met zijn voltallige studentenclub wél.
Die zit.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be