Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2005, 18:29   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre
Neen, ik ben niet voor het opblazen van België. Waarom zouden Vlamingen en Walen niet kunnen samenleven? Voor mij is het een uitdaging en is het een grote mislukking indien dit niet mogelijk is. EEN GROTE MISLUKKING.
Ik ben enkel tegen het heilige huisje België. Dat zoals het tot nu toe gewerkt heeft verre van ideaal is.
Ik ben Vlaming en heb hier nooit anders gepretendeerd. Ik heb geen Vlaamse Vlag. Ik ken geen Vlaamse liederen. Ben niet haatdragend noch xenophoob (heb jij 'n adoptiekind en een marrokaanse schoonbroer?) Ik ben een gewone Vlaming. Ik trek jullie idealen gewoon in twijfel ... waarom al dat geromantiseer ... ons vaderland: jullie zijn even erg als menig Vlaams Nationalist: marsmuziek, vlaggen, beladen termen als vaderland ... gewoon van hetzelfde maar dan anders)

Als ik nu wat redelijkheid bij andere Belgisch gezinden zou aantreffen, kon ik mijn karretje aanpikken. Voor mij is op dit forum de BUB de meest belachelijke partij met het minste inhoud. Argumenteer dan toch eens!
Uw bedoeling is duidelijk, flamingant. U wil dat wij onze idealen, partij en Vaderland verraden. Ons verontschuldigen voor onze houding tot nu toe. Onze beschuldigingen aan het adres van hen die ons land kapotgemaakt hebben terugtrekken.
Neen. Wij gaan uw Vlaams-nationale agenda niet uitvoeren. Uw spelletje is te doorzichtig. Probeer zoveel je wil, maar wij gaan gewoon door. In het belang van België en de Belgen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 18:39   #42
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Uw bedoeling is duidelijk, flamingant. U wil dat wij onze idealen, partij en Vaderland verraden. Ons verontschuldigen voor onze houding tot nu toe. Onze beschuldigingen aan het adres van hen die ons land kapotgemaakt hebben terugtrekken.
Neen. Wij gaan uw Vlaams-nationale agenda niet uitvoeren. Uw spelletje is te doorzichtig. Probeer zoveel je wil, maar wij gaan gewoon door. In het belang van België en de Belgen.
Welk is mijn Vlaams-nationale agenda? Ik heb geen flauw benul. Waarom kan België enkel blijven bestaan in een unitair karakter?

Mischien gaat u gewoon door in het belang van België, maar zeker niet in het belang van de Belgen.

Omgekeerd kan ik ook zeggen dat binnen Europa elk Belgisch nationale outing totaal onaanvaardbaar is. We zijn allen Europeanen. (Dit is ongeveer hetgeen wat u met het Vlaams zelfbewustzijn doet.)

En neen, het zijn niet de Vlamingen die België kapot maken. Het zijn sommige Belgicisten zoals de BUB die Vlaanderen willen kapot maken.

I rest my case.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 19:02   #43
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Héél zwakke vertoning, zoals gewoonlijk. Heeft al dat emo-gebabbel feitelijk een nut of een doel? "Voor België en de Belgen", boehoe zeg, straks moet ik nog mijn zakdoek bovenhalen.

Hier heb je precies wel véél noten op je zang, maar deze posting van Tantist van antwoord dienen kan je "toevallig" zeker niet?
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=28
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 19:04   #44
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat Ferre helemaal geen Belgischgezinde is. Ook hij maakt deel uit van het Vlaams-nationalistisch complot tegen ons Vaderland.
Het is duidelijk dat Bubbel Bob er geen flauw benul van heeft dat hij door zulke statements juist compleet bevestigt wat Ferre aanklaagt in het extremistische BUB-discours...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 19:06   #45
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat Ferre helemaal geen Belgischgezinde is.
Laat me niet lachen. Dus jij, een 18-jarig kereltje, gaat plots beslissen wie belgischgezind is en wie niet? Over iemand anders zijn overtuigingen ga jij toch niet gaan beslissen zeker.

Citaat:
Ook hij maakt deel uit van het Vlaams-nationalistisch complot tegen ons Vaderland.
Er is geen "Vaderland". België is geen "vaderland" zoals Frankrijk of Duitsland, het is een administratieve creatie met wetten en voorschriften om Belg te worden. Dat heb ik je al eens eerder uitgelegd, maar toen werd het ook "plots" erg stil. België en Belgen zijn dingen die alleen op papier bestaan. En in de fantasie van de 5 BUUBers natuurlijk.

Maar dat "vlaams-nationalistisch complot" intrigeert me wel, wie maakt daar zoal deel van uit en wat is hun doel? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Stubaf. on 16-07-2005 at 20:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Laat me niet lachen. Dus jij, een 18-jarig kereltje, gaat plots beslissen wie belgischgezind is en wie niet? Over iemand anders zijn overtuigingen ga jij toch niet gaan beslissen zeker.

Citaat:
Ook hij maakt deel uit van het Vlaams-nationalistisch complot tegen ons Vaderland.
Er is geen "Vaderland". België is geen "vaderland" zoals Frankrijk of Duitsland, het is een administratieve creatie met wetten en voorschriften om Belg te worden. Dat heb ik je al eens eerder uitgelegd, maar toen werd het ook "plots" erg stil. België en Belgen zijn dingen die alleen op papier bestaan. En in de fantasie van de 5 BUUBers natuurlijk.

Maar dat "vlaams-nationalistisch complot" intrigeert me wel, wie maakt daar zoal deel van uit en wat is hun doel? [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Stubaf. on 16-07-2005 at 20:07
Reason:

Citaat:

Citaat:

Maar dat "vlaams-nationalistisch complot" intrigeert me wel, wie maakt daar zoal deel van uit en wat is hun doel?

Maar[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=Patriot!]Het is duidelijk dat Ferre helemaal geen Belgischgezinde is.

Citaat:

Maar dat "vlaams-nationalistisch complot" intrigeert me wel, wie maakt daar zoal deel van uit en wat is hun doel?

Maar[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Stubaf. : 16 juli 2005 om 19:07.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 19:12   #46
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u is iedere belgicist die geen been ziet in de BuB een Flamingant in vermomming (de Nationale Unie incluis). Stelt u zichzelf nooit vragen met wat u bezig bent, of is het allemaal één groot spel, één avontuur voor u? Politieke spelletjes spelen, met papieren vlaggetjes en foto's van de vorst staan zwaaien, zoals kleutertjes plachten te doen wanneer ze naar de koning gaan kijken.

U zit op het verkeerde spoor, Patriot, en dat bedoel ik niet omdat u belgischgezind bent.
Door uw francofilie en haat jegens de Vlamingen jaagt u iedereen tegen u in het harnas, en helpt u geenszins de zaak van uw partij vooruit.
Natuurlijk, hoe kunnen we van een partijlijd verwachten dat hij zich als een volwassene gedragt wanneer zijn voorzitter iedere dag weer opnieuw het slechte voorbeeld geeft?

Ik ben hier eigenlijk niet om u te oordelen, want hoe meer schade u de belgische zaak berokkent, hoe beter voor mij en mijn gelijkgestemden. Ik hoop enkel dat u op een dag wakker gaat worden, de one-liners en de propaganda achterlatend, en vertrekt naar een nieuwe toekomst, één waar u welkom zal zijn in een debat, en waar men u niet iedere sekonde ervan zal bespotten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 19:30   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Nee, want dat is een spel van geld en media-aandacht, waarbij nog heel wat andere belangen een rol spelen. Maar die middelen heeft de B.U.B. niet. Dus blijven de peilingen de beste en meest zuivere waardemeter.
neen. De beste en meest zuivere waardemeter is de democratie op correcte wyze uitvoeren: Bindende volks-referenda.

Elke andere vorm van "inspraak", inclusief verkiezingen, is een corrupte misleiding van het volk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 08:52   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre
link: http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=211700

In dezelfde enquete: 64% van de Vlamingen is voor meer gewestelijke bevoegdheden en autonomie.
En toch zou 87 procent unitarist zijn?
Oud 18 juli 2005, 08:56   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Let vooral op de typische BUB rethoriek:

Citaat:
Citaat:
U wil dat wij onze idealen, partij en Vaderland verraden

Of liever, zo typisch is dat niet. Dit soort taal kwam vooral voor bij totalitaire regimes zoals nazi-duitsland en Stalin.

Patriot bewijst keer op keer dat de BUB een zeer gevaarlijke fascistische partij is
Oud 18 juli 2005, 08:59   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn sommige Belgicisten zoals de BUB die Vlaanderen willen kapot maken.
Niks aan toe te voegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be