Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2005, 14:39   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dezelfde vraag had ik aan jou kunnen stellen.
Waarom?

Het recht op zelfverdediging ga je je medeburgers niet afnemen, zelfs niet als je er wetten tegen maakt.

Citaat:
Nee, het is puur adviserend.
OK, ik stel voor dat je je dan op zijn minst aanvaardt dat een meerderheid van je medemensen zich grote zorgen maken over de moslimterreur.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:40   #42
Egidius

Standaard

Citaat:
Inderdaad laten we beter echte oplossingen bedenken die uitvoerbaar en humaan zijn. (ik vind uitzetten namelijk inhumaan) Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, maar het levert meer op dan deze discussie.
Ik luister.

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:41   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Weet je wat erg is? Wij zitten hier deze voorstellen in het belachelijke te trekken, maar die menen dat dus, hoor.
Sommigen hier denken echt dat massale deportaties (van wie dan ook) een oplossing is!
Eigenlijk heb je gelijk. Het probleem is dat deze voorstellen zodanig belachelijk zijn, dat je er gewoonweg geen zinnig antwoord op kan vinden (in mijn geval toch) ...
Oud 13 juli 2005, 14:42   #44
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom?

Het recht op zelfverdediging ga je je medeburgers niet afnemen, zelfs niet als je er wetten tegen maakt.
Het recht op zelfverdeging van de moslims die jij uit hun huis wil gooeien mag jij mij zeker wel ontnemen?

Citaat:
OK, ik stel voor dat je je dan op zijn minst aanvaardt dat een meerderheid van je medemensen zich grote zorgen maken over de moslimterreur.
Uhm, je kan mij posts lezen waarin ik dat al vaak heb aanvaard en dat ik me daar ook zorgen over maken.
Maar de oplossing van Guderian is onaanvaardbaar.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:43   #45
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Eigenlijk heb je gelijk. Het probleem is dat deze voorstellen zodanig belachelijk zijn, dat je er gewoonweg geen zinnig antwoord op kan vinden (in mijn geval toch) ...
Tuttut, als je heel Oost-Europa én Scandinavië toegewezen krijgt, zal je wel anders piepen.

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:44   #46
Egidius

Standaard

Citaat:
Het recht op zelfverdeging van de moslims die jij uit hun huis wil gooeien mag jij mij zeker wel ontnemen?
Ik stel voor dat je je bewering (al twee maal) dat ik moslims uit hun huis wil gooien, terugneemt alvorens we verder gaan.

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:45   #47
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik luister.

Egidius
Radicale moskeeën opdoeken, internet site's sluiten en meer bevoegdheden voor de veiligheidsdiensten.
Dit moet allemaal kunnen zonder dat iedereen discriminatie gaat roepen.
Oud 13 juli 2005, 14:45   #48
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je je bewering (al twee maal) dat ik moslims uit hun huis wil gooien, terugneemt alvorens we verder gaan.

Egidius
Als jij dat ontkent neem ik dat met plezier terug, dat vind ik zelfs prettiger discussieren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 13-07-2005 at 15:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Egidius
Als jij dat ontkent neem ik dat met plezier terug, dat vind ik zelfs prettiger discussieren.[/size]

[size=1]After edit by sinan123 on 13-07-2005 at 15:46
Reason:

Citaat:

Egidius
Als jij dat ontkent neem ik dat met plezier terug, dat vind ik zelf prettiger discussieren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Egidius
Als jij dat ontkent neem ik dat plezier terug, dat vind ik zelf prettiger discussieren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 13 juli 2005 om 14:46.
Oud 13 juli 2005, 14:46   #49
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Voila!
En Sinan is één van de drie mannen die mogen blijven!
Wat klopt hier niet ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:49   #50
Egidius

Standaard

Citaat:
Radicale moskeeën opdoeken, internet site's sluiten en meer bevoegdheden voor de veiligheidsdiensten.
Een goed begin. Ik sta er achter.

Ik heb enkele extra voorstellen. Alle nieuwkomers moeten uitdrukkelijk een aantal basiswaarden aanvaarden (democratie, scheiding kerk-staat, gelijkwaardigheid man-vrouw etc.). Niet-aanvaarding betekent geen verblijfsvergunning.

Citaat:
Dit moet allemaal kunnen zonder dat iedereen discriminatie gaat roepen.
Tegenwoordig wel hé. Vijf jaar geleden riskeerde je nog de rechter als je zoiets voorstelde (en ik elk geval de hoon van weldenkend links).

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:50   #51
Egidius

Standaard

Citaat:
Als jij dat ontkent neem ik dat met plezier terug, dat vind ik zelfs prettiger discussieren.
Ik ontken niets, jij hebt me dat toegeschreven.

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:52   #52
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Alle gekheid op een stokje.

Het is simpel : misdadigers (zwaar) bestraffen, lijkt me de enige goede oplossing. Zo vermijden we onzinnige deportaties van wie dan ook. Dat het probleem hiermee niet opgelost is weet ik ook wel, maar dit is momenteel de minst slechte oplossing.

Andere oplossingen zijn (maar zeker niet door mij gesteund) : we worden allen moslim en vermoorden alle varkens (letterlijk) OF godsdienst wordt volledig verboden en uitdragers hiervan worden kopje kleiner gemaakt OF iets hiertussenin.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:53   #53
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goed begin. Ik sta er achter.

Ik heb enkele extra voorstellen. Alle nieuwkomers moeten uitdrukkelijk een aantal basiswaarden aanvaarden (democratie, scheiding kerk-staat, gelijkwaardigheid man-vrouw etc.). Niet-aanvaarding betekent geen verblijfsvergunning.
Hier sta ik wel achter, maar dit zal dan weer geen invloed hebben op terroristen wél op potentiële terroristen.

Citaat:
Tegenwoordig wel hé. Vijf jaar geleden riskeerde je nog de rechter als je zoiets voorstelde (en ik elk geval de hoon van weldenkend links).

Egidius
Tja, blijkbaar is het zo niet gelukt, maar we moeten ook niet meteen de schuld aan ''links'' geven.
Oud 13 juli 2005, 14:54   #54
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het is simpel : misdadigers (zwaar) bestraffen, lijkt me de enige goede oplossing.
Met wat? De doodstraf?

Egidius
Oud 13 juli 2005, 14:56   #55
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Egidius
ont·ken·nen (ov.ww., ook abs.)1 meedelen dat iets niet waar is => miskennen, ontveinzen; <=> bevestigen

Jij zegt dat het niet waar is, dus ben ik een tot een foute conclusie gekomen.

Veel plezier allemaal trouwens met het vinden van andere oplossingen, ik moet namelijk weg.

Doei![edit]
[size=1]After edit by sinan123 on 13-07-2005 at 15:58
Reason:

Citaat:

Egidius
ont·ken·nen (ov.ww., ook abs.)1 meedelen dat iets niet waar is => miskennen, ontveinzen; <=> bevestigen

Jij zegt dat het niet waar is, dus ben ik een tot een foute conclusie gekomen.

Veel plezier allemaal trouwens met het vinden van andere oplossingen, ik moet namelijk weg.

Doei![/size]

[size=1]After edit by sinan123 on 13-07-2005 at 15:56
Reason:

Citaat:

Egidius

Jij zegt dat het niet waar is, dus ben ik een tot een foute conclusie gekomen.[/size]

Citaat:

Egidius
ont·ken·nen (ov.ww., ook abs.)1 meedelen dat iets niet waar is => miskennen, ontveinzen; <=> bevestigen Jij zegt dat het niet waar is, dus ben ik een tot een foute conclusie gekomen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 13 juli 2005 om 14:58.
Oud 13 juli 2005, 15:01   #56
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
in wezen is het simpel.
laat ons eerlijk zijn.
enkel zuiver racistische maatregelen kunnen het moslimterrorisme bestrijden.
vermits geen enkele politieke partij dit overweegt, is de politiek machteloos tegen moslimterrorisme.
we zullen ermee moeten leren leven.

o ja, don't shoot the pianist hee.

En dat komt omdat racisme in dit land wettelijk zodanig is omschreven dat het constateren van een probleem bij een bepaalde etnische groep bijna mordicus als "zondebokmechanisme" of het "stigmatiseren van een bevolkingsgroep" wordt bestempeld.

En hoe kun je beginnen aan een oplossing als het probleem nog niet geconstateerd mag worden? Wij zitten blijkbaar nog altijd in de fase waarin het probleem moet 'bestudeerd' worden. En hou ondertussen je mond maar.

En met onze cordons sanitaires, racismewetten en instellingen zoals het CGKR hebben we nog nooit een aanzet gegeven tot een oplossing, enkel een politiek van louter "containment" gevoerd t.o.v. een beperkt aantal radicalen, zoals degene die dit topic is begonnen.

Nog een aantal bomaanslagen en je krijgt gelijk, Mitgard.
Nog een aantal bomaanslagen en Guderian zal zijn ideale maatschappij nog verwezenlijkt zien.
Oud 13 juli 2005, 15:07   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Alle gekheid op een stokje.

Het is simpel : misdadigers (zwaar) bestraffen, lijkt me de enige goede oplossing. Zo vermijden we onzinnige deportaties van wie dan ook. Dat het probleem hiermee niet opgelost is weet ik ook wel, maar dit is momenteel de minst slechte oplossing.

Andere oplossingen zijn (maar zeker niet door mij gesteund) : we worden allen moslim en vermoorden alle varkens (letterlijk) OF godsdienst wordt volledig verboden en uitdragers hiervan worden kopje kleiner gemaakt OF iets hiertussenin.
Ik vrees dat de bestraffing van terrorisme niet echt afschrikwekkend werkt...
Wel is het zo dat men absoluut moet vermijden dat veroordeelde terroristen die hun waanideëen niet hebben afgezworen, terug vrij zouden kunnen komen. Ik had het bv enorm moelijk (en nog altijd trouwens) met de invrijheidstelling van Carette na zijn interview...

Dus preventie, preventie en nog eens preventie.

Maar eigenlijk heeft Mitgard gelijk, we zullen terrorisme waarschijnlijk nooit kunnen uitroeien zonder onze basiswaarden af te zweren...
Oud 13 juli 2005, 15:10   #58
Egidius

Standaard

Citaat:
Hier sta ik wel achter, maar dit zal dan weer geen invloed hebben op terroristen wél op potentiële terroristen.
Hier zitten wel wat ideetjes in:

Citaat:
Moslimgemeenschap is geschokt

De moslimgemeenschap in Groot-Brittannië reageert geschokt op het nieuws dat vier moslimjongeren de aanslagen zouden hebben uitgevoerd.

"We hebben het nieuws van de politie gehoord en zijn geschokt", reageert de Britse Moslimraad. "Volgens de eerste onderzoeken zou onze jeugd verantwoordelijk zijn voor het bloedbad van vorige week."

"Er zijn heel wat politiek gefrustreerde jongeren in onze gemeenschap. We moeten als gemeenschap meer doen om het extremisme tegen te houden."
(bron: www.vrtnieuws.net)

Wij moeten de moslimfamilies ten zeerste aanmoedigen om hun kroost weer helemaal in handen te nemen. Dat zal trouwens ook een reeks andere problemen oplossen. Want dat er momenteel iets heel ergs fout loopt met de opvoeding in veel moslimgezinnen, staat wel vast. Nadenken over maatregelen om de vaders te steunen om hun gezag te herstellen, is wel het minste wat we kunnen doen. En geen vrijblijvende maatregelen meer.

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 13-07-2005 at 16:11
Reason:

Citaat:

Citaat:
Moslimgemeenschap is geschokt

De moslimgemeenschap in Groot-Brittannië reageert geschokt op het nieuws dat vier moslimjongeren de aanslagen zouden hebben uitgevoerd.

"We hebben het nieuws van de politie gehoord en zijn geschokt", reageert de Britse Moslimraad. "Volgens de eerste onderzoeken zou onze jeugd verantwoordelijk zijn voor het bloedbad van vorige week."

"Er zijn heel wat politiek gefrustreerde jongeren in onze gemeenschap. We moeten als gemeenschap meer doen om het extremisme tegen te houden."

Wij moeten de moslimfamilies ten zeerste aanmoedigen om hun kroost weer helemaal in handen te nemen. Dat zal trouwens ook een reeks andere problemen oplossen. Want dat er momenteel iets heel ergs fout loopt met de opvoeding in veel moslimgezinnen, staat wel vast. Nadenken over maatregelen om de vaders te steunen om hun gezag te herstellen, is wel het minste wat we kunnen doen. En geen vrijblijvende maatregelen meer.

Egidius[/size]

Citaat:

Citaat:
Moslimgemeenschap is geschoktDe moslimgemeenschap in Groot-Brittannië reageert geschokt op het nieuws dat vier moslimjongeren de aanslagen zouden hebben uitgevoerd.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 13 juli 2005 om 15:11.
Oud 13 juli 2005, 15:26   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wat? De doodstraf?

Egidius
Alles verbeurd verklaren, gevangenisstraf en daarna de vlieger op richting land van herkomst.

In geval minderjarige daders, alle bezittingen van de ouders verbeurd verklaren, de vader den bak in, om de straf uit te zitten voor zoonlief, en de rest van de familie terug naar het land van herkomst.

In geval van moord, terroristisch aanslag of verkrachting, levend roosteren boven een vuurtje. we kunnen zo'n mega grote kebapspies daarvoor ontwerpen als het moet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 15:32   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik vrees dat de bestraffing van terrorisme niet echt afschrikwekkend werkt...
Wel is het zo dat men absoluut moet vermijden dat veroordeelde terroristen die hun waanideëen niet hebben afgezworen, terug vrij zouden kunnen komen. Ik had het bv enorm moelijk (en nog altijd trouwens) met de invrijheidstelling van Carette na zijn interview...

Dus preventie, preventie en nog eens preventie.

Maar eigenlijk heeft Mitgard gelijk, we zullen terrorisme waarschijnlijk nooit kunnen uitroeien zonder onze basiswaarden af te zweren...

Zo'n types moeten na hun straf gewoon gecoloceerd worden, nog beter is ze gewoon executeren , kunnen ze ook nie meer ontsnappen.

Iemand die moord uit ideologie is nog erger als een psychopaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be