Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2005, 09:31   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik vind de voorstellen van Demotte inherent rechtvaardig,en consistent met hetgeen al jaren verkondigd wordt,belastingen moeten verschoven worden van arbeid naar kapitaal.

Zonder belastingen in enigerlei vorm zal het niet gaan vrees ik
_______

Het probleem is dat je het zwervend speculatiekapitaal waar de huidige wereld-economie boll van staat, niet mag raken, dat is anathema.
Daar mot je met je tekkels vanaf blijven, of je verbrandt ze.
We zullen dus goed op de vingers van de Motte moeten kijken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 09:39   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
R&D levert veel werkgelegendheid voor de hooggeschoolden, deze mogen toch ook een baan hebben ? Of mogen enkel de laaggeschoolden werken ?

Asociaal is het gewoon, om R&D te zwaarder te belasten.
_______

Mogen enkel de laaggeschoolden weggerobotiseerd worden?

Of zal de kenniseconomie via steeds smarter computers ook steeds meer hooggeschoolde wegrobotiseren?

Ik vrees van wel. Dat is trouwens allang aan de gang.

Als we dan op die manier bevrijd zijn van het verdienen van ons brood in het zweet onzes aanschijns, dan ben ik er voorstander van dat de robots onze belastingen betalen, vooral omdat ik een slecht geweten overhield aan het verkopen en installeren van zeer veel robots.

Tenslotte zal een klein groepje kapitalisten en hooggeschoolden de totaal geautomatiseerde productie in handen hebben, met een restkliekje aan onmisbare maar evenzeer geautomatiseerde menselijke werknemers. Die leden van de bovenlaag mogen allemaal wel leven, natuurlijk, maar ze moeten betalen voor weggemarginaliseerde onderkant.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 18-07-2005 at 10:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
R&D levert veel werkgelegendheid voor de hooggeschoolden, deze mogen toch ook een baan hebben ? Of mogen enkel de laaggeschoolden werken ?

_______

Of zal de kenniseconomie via steeds smarter computers ook steeds meer hooggeschoolde wegrobotiseren?

Ik vrees van wel. Dat is trouwens allang aan de gang.

Als we dan op die manier bevrijd zijn van het verdienen van ons brood in het zweet onzes aanschijns, dan ben ik er voorstander van dat de robots onze belastingen betalen, vooral omdat ik een slecht geweten overhield aan het verkopen en installeren van zeer veel robots.

Tenslotte zal een klein groepje kapitalisten en hooggeschoolden de totaal geautomatiseerde productie in handen hebben, met een restkliekje aan onmisbare maar evenzeer geautomatiseerde menselijke werknemers. Die leden van de bovenlaag mogen allemaal wel leven, natuurlijk, maar ze moeten betalen voor weggemarginaliseerde onderkant.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

_______

Of zal de kenniseconomie via steeds smarter computers die ook wegrobotiseren?

Ik vrees van wel.

Tenslotte zal een klein groepje kapitalisten en hooggeschoolden de totaal geautomatiseerde productie in handen hebben, met een restkliekje aan onmisbare maar evenzeer geautomatiseerde menselijke werknemers. Die leden van de bovenlaag mogen allemaal wel leven, natuurlijk, maar ze moeten betalen voor weggemarginaliseerde onderkant.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2005 om 09:39.
Oud 18 juli 2005, 09:41   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik vind de voorstellen van Demotte inherent rechtvaardig,en consistent met hetgeen al jaren verkondigd wordt,belastingen moeten verschoven worden van arbeid naar kapitaal.

Zonder belastingen in enigerlei vorm zal het niet gaan vrees ik
meer woorden hoeven daar idd niet aan vuil te worden gemaakt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 09:43   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Uiteraard, maar het sluit allemaal niet uit dat de belastingdruk nu al gigantisch hoog is.

Een belastingvermindering kan gerust budgetneutraal gebeuren. Demotte's voorstellen zijn een belastingverhoging, wat uiteindelijk tot minder inkomsten voor de sociale zekerheid zal leiden.
_______

Of het een verschuiving of verhoging is, moet nog blijken.

Ik vrees dat het een doodgeboren kind is en dat dus nooit iets zal blijken.
Oud 18 juli 2005, 09:47   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
...en daarvoor is men nu het net aan het spannen (vermogenkadaster...). Alleen is Demotte wat te vroeg (kan niet wachtten, of het geld is nog vlugger op dan gedacht...), de vluchtwegen zijn nog niet volledig afgesneden...
Maar heeft uiteindelijk niets met rechtvaardigheid te maken, meer met een totaal gebrek aan moed.

Ik vind de Motte getuigen van exellente moed.

Het spreekt vanzelf dat men zonder vermogenkadaster niet serieus kan beweren aan goed geïnformeerd en adekwaat sociaal en economisch en fiscaal bestuur te doen.

Maar het huidige vissen van de overheid in noodzakelijk troebel water bevalt de grote vissen wel uitstekend, en het zal dus nog wel een tijdje zo doorgaan.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 18-07-2005 at 10:48
Reason:

Citaat:
...en daarvoor is men nu het net aan het spannen (vermogenkadaster...). Alleen is Demotte wat te vroeg (kan niet wachtten, of het geld is nog vlugger op dan gedacht...), de vluchtwegen zijn nog niet volledig afgesneden...
Maar heeft uiteindelijk niets met rechtvaardigheid te maken, meer met een totaal gebrek aan moed.

Het spreekt vanzelf dat men zonder vermogenkadaster niet serieus kan beweren aan goed geïnformeerd en adekwaat sociaal en economisch en fiscaal bestuur te doen.

Maar het huidige vissen van de overheid in noodzakelijk troebel water bevalt de grote vissen wel uitstekend, en het zal dus nog wel een tijdje zo doorgaan.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 18-07-2005 at 10:47
Reason:

Citaat:

Maar het huidige vissen van de overheid in noodzakelijk troebel water bevalt de grote vissen wel.[/size]

Citaat:

Het spreekt vanzelf dat men zonder vermogenkadaster niet serieus kan beweren aan geïnformeerd en verantwoord sociaal en economisch en fiscaal bestuur te doen.

Maar het huidige vissen van de overheid in noodzakelijk troebel water bevalt de grote vissen wel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2005 om 09:48.
Oud 18 juli 2005, 10:02   #46
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Demot is maar ne mottige.
U haalt hier ook fantastische niveaus, hè Musketo.

Ik vind dat Demotte lef heeft en hervormingen doorvoert die VDBroucke niet durfde doorvoeren.[edit]
[size=1]After edit by Hans1 on 18-07-2005 at 11:03
Reason:

Citaat:

Ik vind dat Demotte lef heeft en hervormingen doorvoert die VDBroucke niet durfde doorvoeren.[/size]

Citaat:
U haalt hier ook fantastische niveaus, hè Musketo. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 18 juli 2005 om 10:03.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:02   #47
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik vind dat Demotte lef heeft en hervormingen doorvoert die VDBroucke niet durfde doorvoeren.
Niet durfde of niet mocht doorvoeren? Kleine nuance...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:56   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

Wat voor moed is eraan, om (nog) meer belastingen op te leggen ? Zie in zijn voorstellen niets van besparende hervormingen.
Kwatongen beweren zelfs dat het niets is dan een proefballontje, in het vooruitzicht van de nakende switch vld-cdv.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:58   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
Denk dat er nog een andere kleine nuance was. En dit dat de voorstellen van VDB besparende hervormingen bevatte. En dit zal dan wel gekelderd zijn door de Waalse PS.[edit]
[size=1]After edit by Bob on 18-07-2005 at 14:59
Reason:

Citaat:
Denk dat er nog een andere kleine nuance was. En dit dat de voorstellen van VDB besparende hervormingen bevatte. En dit zal dan wel gekelderd zijn door de Waalse PS.[/size]

Citaat:
Denk dat er nog een andere kleine nuance was. En dit dat de voorstellen van VDB hier en daar toch nog besparende hervormingen bevatte.
Vergeet niet dat Demot ne Waalse PS'er is. En da[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bob : 18 juli 2005 om 13:59.
Oud 18 juli 2005, 14:01   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind dat Demotte lef heeft en hervormingen doorvoert die VDBroucke niet durfde doorvoeren.
In dat geval zullen alle Waalse PS'ers wel lef hebben zeker. Geld uitgeven kan iedereen, besparen is de kunst.
Oud 18 juli 2005, 14:08   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Nu De MOt er een goeie mot op gaf, floreren de goedkope beeldspraken weer volop in de media ("De Mot zit erin" en dergelijke voor de hand liggende clichés)

Feit is, dat De Mot dreigt het veelgeplaagde slachtoffer (van het economisch fascisme) van het kruis te halen,
of tenminste in een iets comfortabeler positie te verhangen.

Eens zien hoe de meededogende aartsconservatieven De Mot en zijn gezondmakende voorstellen zullen behandelen. Ik vrees dat hij zoveel Motten krijgt, dat hij weer onder tafel kruipt
Dus jij vindt het normaal dat in het land met de hoogste belastingsdruk de lasten op arbeid NOG meer omhoog gaan ? Waar stuur jij eigenlijk op aan ? Wil je echt dat de economie hier totaal gaat stilvallen ? Jij bent gewoon een terrorist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:09   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
_______

Of het een verschuiving of verhoging is, moet nog blijken.

Ik vrees dat het een doodgeboren kind is en dat dus nooit iets zal blijken.
De sociale zekerheid, en in zonderheid de gezondheidszorg, stevent nu eenmaal op tekorten af. Het zijn ofwel nieuwe/andere belastingen, ofwel besparingen. En besparingen merk ik niet in zijn voorstellen.
Nu, vroeg of laat gaat men wel iets moeten doen.
Oud 18 juli 2005, 14:09   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Correctie : die VDBroucke niet MOCHT doorvoeren van de PS. Hij is er liefdevol voor naar de Vlaamse regering geschopt. Nee nee nee... belastingen verhogen is GEEN HERVORMING.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:13   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
_______

Het ACV toont zich in dit landje de meest progressieve groepering (waar ik helaas niet kan toe behoren wegens niet-confessioneel en een beetje antiklerikaal, vrees ik).
Ondertussen zijn we wel een paar dagen verder, en spreken politieke commentaren wel over een proefballontje van de PS in het vooruitzicht, om de VLD te wippen, en de CDV (waartoe het ACV behoort) binnen te halen. Dit kan misschien wel het één en ander verklaren.
Oud 19 juli 2005, 09:47   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dus jij vindt het normaal dat in het land met de hoogste belastingsdruk de lasten op arbeid NOG meer omhoog gaan ? Waar stuur jij eigenlijk op aan ? Wil je echt dat de economie hier totaal gaat stilvallen ? Jij bent gewoon een terrorist.
_______

Zorg jij dan voor de bommen?
Of hou je je verder van den dommen?

Toch bedankt voor het eerlijk outen van het belabberde spraakniveau waarop je je wenst te bewegen.

Bedankt ook in de betekenis dat ik er voor bedank, dwz me niet meebeweeg, dwz dat ik het hierbij moet laten.

Dat 'Zeker' in Jazeker, dat staat zeker voor 'Zeker'?[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 19-07-2005 at 11:04
Reason:

Citaat:
_______

Toch bedankt voor het eerlijk outen van het belabberde spraakniveau waarop je je wenst te bewegen.

Bedankt ook in de betekenis dat ik er voor bedank, dwz me niet meebeweeg, dwz dat ik het hierbij moet laten.

Dat 'Zeker' in Jazeker, dat staat zeker voor 'Zeker'?[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 19-07-2005 at 10:54
Reason:

Citaat:
_______

Bedankt ook in de betekenis dat ik er voor bedank, dwz me niet meebeweeg, dwz dat ik het hierbij moet laten.[/size]

Citaat:
_______

Ik dank u.
Zorg jij voor de bommen?
Of hou jeje verder van den dommen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2005 om 10:04.
Oud 19 juli 2005, 09:51   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid, en in zonderheid de gezondheidszorg, stevent nu eenmaal op tekorten af. Het zijn ofwel nieuwe/andere belastingen, ofwel besparingen. En besparingen merk ik niet in zijn voorstellen.
________

De Motte stelt wel degelijk sterke besparingen voor in de conservatieve motteballen waar de sociale belastingen in gedumpt zijn, totnogtoe.

Bovendien begrijp ik niet, dat de mensen zo graag belastingen betalen, dat ze die onaangename en kwalijke taak niet liever door robotten laten overnernemen[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 19-07-2005 at 10:52
Reason:

Citaat:
________

De Motte stelt wel degelijk sterke besparingen voor in de conservatieve motteballen waar de sociale belastingen in gedumpt zijn, totnogtoe.

Bovendien begrijp ik niet, dat de mensen zo graag belastingen betalen, dat ze die onaangename en kwalijke taak niet liever door robotten laten overnernemen[/size]

Citaat:
________

De Motte stelt wel degelijk sterke besparingen voor in de conservatieve motteballen waar de sociale belastingen in gedumt zijn, totnogtoe.

Bovendien begrijp ik niet, dat de mensen zo graag belastingen betalen, dat zedie onaangename en kwalijke taak niet liever door robotten laten overnernemen[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2005 om 09:52.
Oud 19 juli 2005, 09:57   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen zijn we wel een paar dagen verder, en spreken politieke commentaren wel over een proefballontje van de PS in het vooruitzicht, om de VLD te wippen, en de CDV (waartoe het ACV behoort) binnen te halen. Dit kan misschien wel het één en ander verklaren.
_______

Jazeker, dat vind ik niet erg. ('Jazeker' vast wel). Het is prettig te weten dat de progressieven daar een goede koevoet hebben om wat te wrikken aan oninneembaar geachte stellingen.
Oud 19 juli 2005, 10:42   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
________

Gaat hij de ziekenkassen en de werkloosheidsuitkeringsorganismen (wat een woord) afschaffen ?
Oud 19 juli 2005, 10:43   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat hij de ziekenkassen en de werkloosheidsuitkeringsorganismen (wat een woord) afschaffen ?

Ik denk niet dat hij er bezwaar tegen zou maken ze door robotten te vervangen, als die maar belastingen betalen.
Oud 19 juli 2005, 10:45   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
_______

Jazeker, dat vind ik niet erg. ('Jazeker' vast wel). Het is prettig te weten dat de progressieven daar een goede koevoet hebben om wat te wrikken aan oninneembaar geachte stellingen.
Wel, onze Waalse broeders hebben deze oninneembaar geachte stellingen al lang ingenomen. Het resultaat (en de transfers) zijn er dan ook naar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be