Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 19:41   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Dit inderdaad verwerpelijke gedrag zit bij velen helaas maar al te diep in het gedragspatroon ingebakken, doch kan veelal door psychologisch/therapeutische maatregelen verminderd of ongedaan gemaakt worden, door professioneel beroep te doen op de rede en emotie van de geweldpleger óf 't kot in, if necessery. Trouwens, dat soort van low-life is geen gevaar voor de democratie waarin U en ik (voorlopig) onze mening nog kwijt kunnen.
Dat macho-ondemocratisch-religieus-dominant-verfoeilijk gedrag wordt echter door schrifturen als koran & co. versterkt en zelfs aangemoedigd, tot de dood toe en hij/zij die naar deze geschreven hatelijkheden verwijst wordt dan door moslims en PC's zelf verkettert als baarlijke duivel en mogen de boodschappers het gelag betalen, same old scene...
En, dear Firestone, dát karikatuur is de doorsnee tolerante Vlaming/Nederlander beu.
De uit de bocht scheurende Politieke Correctheid van het laatste decennium is de mestvaalt en groeibodem van het sarcasme en de veralgemening dat dit beeld met zich meebrengt, vandaar.
Maar de waarheid is nooit veraf, ook niet in het hoofd van de doorsnee-moslim, laat dat duidelijk zijn.

Ciao
Heel de Vlaams Blok meute moet dus richting de psycholoog?

Geen slecht gedacht!
Oud 22 juli 2005, 19:42   #42
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Op zich geen slecht idee maar u weet waarschijnlijk intussen wel dat ik betwijfel als het echt noodzakelijk is (voor de meerderheid bedoel ik).

Maar wat als ze ermee akkoord gaan op papier en in de praktijk niet? Dat kan je moeilijk controleren hé.
En hoe ver gaat wat er op dat papier staat? Je kan moeilijk aan iemand vragen volledig af te stappen van zijn cultuur. De kans dat dit een averechts effect zal hebben (conservatisme/extremisme) is trouwens reëel.
Of het ondertekenen van dat document nu werkt of niet,dat zal de toekomst uitwijzen hoe onze immigrant omgaat met de vrouw en de scheiding tussen kerk/religie en staat.Zoals de feiten in Londen laten zien heeft onze immigrant zich niet aan de regels van het document gehouden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 22-07-2005 at 20:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Op zich geen slecht idee maar u weet waarschijnlijk intussen wel dat ik betwijfel als het echt noodzakelijk is (voor de meerderheid bedoel ik).

Maar wat als ze ermee akkoord gaan op papier en in de praktijk niet? Dat kan je moeilijk controleren hé.
En hoe ver gaat wat er op dat papier staat? Je kan moeilijk aan iemand vragen volledig af te stappen van zijn cultuur. De kans dat dit een averechts effect zal hebben (conservatisme/extremisme) is trouwens reëel.
Of het ondertekenen van dat document nu werkt of niet,dat zal de toekomst uitwijzen hoe onze immigrant omgaat met de vrouw en de scheiding tussen kerk/religie en staat.Zoals de feiten in Londen laten zien heeft onze immigrant zich niet aan de regels van het document gehouden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Of het ondertekenen van dat document nu werkt of niet,dat zal de toekomst uitwijzen hoe onze immigrant omgaat met de vrouw en de scheiding tussen kerk/religie en staat.Zoals de feiten in Londen laten zien heeft onze immigrant zich niet aan de regens van het document gehouden.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 22 juli 2005 om 19:42.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 19:44   #43
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen slecht gedacht!
Wie heeft het hier nu over het VB?In godsnaam,het is toch triestig hoe iedere interessante discussie een weg baant naar het VB.Triestig,triestig...

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 20:17   #44
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de correcte meerderheid; als het niet noodzakelijk is kan het ook geen kwaad.
Als immigrant zou ik er alvast geen moeite mee hebben mijn 'goede wil' hierdoor te bewijzen. Wie dan wel ? En waarom ?
De praktijk zal zich al in het begin bij de toelatingsselectie laten gelden, doordat de 'doorsnee moslim' zal weigeren zich in het openbaar zo uit te drukken ivm. deze belofteverklaring, laat staan ondertekenen.
De goedwillende nieuwkomers worden dan enkele jaren begeleid bij de hen aangeboden integratie-en opleidingskansen, dit onder sociaal toezicht (gesprekken) van integratie-werkers én imams van democratische strekking, zodat integratie een werkwoord wordt en geen loze belofte blijft in de strijd tegen het extremisme binnen de moslim-gemeenschap.
Kan deze eenvoudig menselijke maatregel, in het belang van moslims én autochtonen toegepast worden of word de discriminatie-knuppel hiervoor weer van stal gehaald ?

Citaat:
Cultuur is geen reden om je in woord en daad af te zetten van democratisch getinte wetten en waarden van een land dat diezelfde roeper alle democratisch getinte wetten en waarden voor de voeten gooit en deze er dan nog duchtig op gaat staan ook.
Uitsluitend over dát soort mens, zich dodelijk trots moslim noemend [size=1](en dat zijn er spijtig genoeg nogal wat)[/size], stuur ik mijn vloek heen, beste Groentje.
Laat de goedmenenden van hart hier nog lang en gelukkig leven [size=1](en dat zijn er gelukkig ook nogal wat.)[/size]

Ciao.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 20:47   #45
Diego Raga

Standaard

Citaat:

Geen slecht gedacht!
Op wangedrag staat geen naamkaartje.
Uw infantiel antwoord getuigt van vooringenomen verontwaardiging, echter niet door eigen ogen en oren opgevangen. Dit verraad je onmacht Groentje.

...and some more bad news is coming up ivm. de neocortex-verwijzing die ik eerder aanhaalde:
De neuro-biologie heeft niet zo lang geleden vastgesteld dat dit hersendeel pas volgroeid is rond het 25-ste levensjaar.
Pas hierna kan deze zetel van bewustzijn/denkvermogen (atma-buddhi) leren gebruikt worden naar de volle ontplooiing ervan ter begrip van het 'realiteitsbesef' over de wereld, het leven erop en zijn bokkesprongen.

Aangezien de meeste zelf-opblazers van jongere en/of deze leeftijd zijn, verklaart deze psychische onvolwassenheid dan ook een deel van hun acties, zodat men moeilijk kan spreken van martelaren die 'wisten' wat ze deden.
De opdrachtgevers en aanstokers daarentegen...

Ciao.[edit]
[size=1]After edit by Diego Raga on 22-07-2005 at 21:48
Reason:

Citaat:

Geen slecht gedacht!
Uw infantiel antwoord getuigt van vooringenomen verontwaardiging, echter niet door eigen ogen en oren opgevangen. Dit verraad je onmacht Groentje.

...and some more bad news is coming up ivm. de neocortex-verwijzing die ik eerder aanhaalde:
De neuro-biologie heeft niet zo lang geleden vastgesteld dat dit hersendeel pas volgroeid is rond het 25-ste levensjaar.
Pas hierna kan deze zetel van bewustzijn/denkvermogen (atma-buddhi) leren gebruikt worden naar de volle ontplooiing ervan ter begrip van het 'realiteitsbesef' over de wereld, het leven erop en zijn bokkesprongen.

Aangezien de meeste zelf-opblazers van jongere en/of deze leeftijd zijn, verklaart deze psychische onvolwassenheid dan ook een deel van hun acties, zodat men moeilijk kan spreken van martelaren die 'wisten' wat ze deden.

Ciao.[/size]

Citaat:

Geen slecht gedacht!
Uw infantiel antwoord getuigt van vooringenomen verontwaardiging, echter niet door eigen ogen en oren opgevangen.
Dit verraad je onmacht Groentje.

...and some more bad news is coming up ivm. de neocortex-verwijzing die ik eerder aanhaalde: De neuro-biologie heeft niet zo lang geleden vastgesteld dat dit hersendeel pas volgroeid is rond het 25-ste levensjaar.

Ciao.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 juli 2005 om 20:48.
Oud 22 juli 2005, 20:59   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Neen, ik niet. Maar als ik op dit forum lees hoeveel "echte Belgen" of "echte Vlamingen" moeite hebben met bepaalde aspecten van onze democratie (gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor andersdenkenden, soms het begrip democratie zelf verwerpen), dan vraag ik mij af of zij zo'n document wel zouden kunnen ondertekenen.
T'is maar een vraag, hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Wie heeft het hier nu over het VB?In godsnaam,het is toch triestig hoe iedere interessante discussie een weg baant naar het VB.Triestig,triestig...
Firestone vroeg wat er met echte Belgen moest gebeuren omdat ze het vaak moeilijk hadden met o.a. gelijke rechten voor andersdenkenden (deed mij direct denken aan de Vlaams Belangers).
Diego Raga antwoordde dat een psycholoog wel soelaas kon bieden ...

Vandaar mijn conclusie.
Oud 22 juli 2005, 21:00   #47
Nikolaas
Vreemdeling

Standaard

Het idee van Diego Raga lijkt mij wel wat. Ook te ondertekenen door autochtonen. Wie niet ondertekent verklaart daarmee geen burger te zijn en verliest dus al zijn burgerrechten.
Oud 22 juli 2005, 21:09   #48
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Voor de correcte meerderheid; als het niet noodzakelijk is kan het ook geen kwaad.
Als immigrant zou ik er alvast geen moeite mee hebben mijn 'goede wil' hierdoor te bewijzen. Wie dan wel ? En waarom ?
De praktijk zal zich al in het begin bij de toelatingsselectie laten gelden, doordat de 'doorsnee moslim' zal weigeren zich in het openbaar zo uit te drukken ivm. deze belofteverklaring, laat staan ondertekenen.
De goedwillende nieuwkomers worden dan enkele jaren begeleid bij de hen aangeboden integratie-en opleidingskansen, dit onder sociaal toezicht (gesprekken) van integratie-werkers én imams van democratische strekking, zodat integratie een werkwoord wordt en geen loze belofte blijft in de strijd tegen het extremisme binnen de moslim-gemeenschap.
Kan deze eenvoudig menselijke maatregel, in het belang van moslims én autochtonen toegepast worden of word de discriminatie-knuppel hiervoor weer van stal gehaald ?
In mijn ogen gebeurt er niet echt discriminatie, toch niet als je iedere immigrant zo een papiertje laat ondertekenen.
Ik weet niet als de doorsnee Moslim zal weigeren dit te ondertekenen. Ik betwijfel het eigenlijk. In mijn ervaring is de doorsnee Moslim zeer gematigd, open van geest en allesbehalve conservatief.
Daarbij, om naar een land als België te komen moet er flink gedokt worden voor een visum...
Alleen vraag ik me af wat er dan in zo'n papier zou kunnen staan, u had het over het openbare leven, u bedoelt dingen zoals de taal leren en plaatselijke gebruiken en gewoontes? Of geen hoofddoeken meer dragen? :s
Waar trek je de grens hé?

Citaat:
Cultuur is geen reden om je in woord en daad af te zetten van democratisch getinte wetten en waarden van een land dat diezelfde roeper alle democratisch getinte wetten en waarden voor de voeten gooit en deze er dan nog duchtig op gaat staan ook.
Uitsluitend over dát soort mens, zich dodelijk trots moslim noemend [size=1](en dat zijn er spijtig genoeg nogal wat)[/size], stuur ik mijn vloek heen, beste Groentje.
Laat de goedmenenden van hart hier nog lang en gelukkig leven [size=1](en dat zijn er gelukkig ook nogal wat.)[/size]

Ciao.
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wie uw viseert of over welke groep u het heeft, als u heeft over de soort mensen waarover u 'uw vloek stuurt'. Tenzij het om terroristen gaat? In dat geval begrijp ik u natuurlijk.

Maar we moeten ons wel in het achterhoofd houden dat zij dit kunnen aanvoelen als een bedreiging van hun cultuur door de onze, waardoor ze er zich sterker aan gaan vastklampen, met alle gevolgen vandien ...
Oud 23 juli 2005, 00:47   #49
Diego Raga

Standaard

Citaat:
In mijn ogen gebeurt er niet echt discriminatie, toch niet als je iedere immigrant zo een papiertje laat ondertekenen.
Ik weet niet als de doorsnee Moslim zal weigeren dit te ondertekenen. Ik betwijfel het eigenlijk. In mijn ervaring is de doorsnee Moslim zeer gematigd, open van geest en allesbehalve conservatief. .
Sure, zolang hij van twee walletjes kan eten, waarom niet ?(islam/democratische rechten + steun)
Neem er eens één weg en je zal wat zien !

Citaat:
Daarbij, om naar een land als België te komen moet er flink gedokt worden voor een visum...
Alleen vraag ik me af wat er dan in zo'n papier zou kunnen staan, u had het over het openbare leven, u bedoelt dingen zoals de taal leren en plaatselijke gebruiken en gewoontes? Of geen hoofddoeken meer dragen? :s
Waar trek je de grens hé?
Al eens gevraagd aan de doorsnee moslim ? Waar het hem betreft nergens.
Ben alvast benieuwd naar de menselijke maatregelen die U zou treffen, óu quelquin...

Citaat:
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wie uw viseert of over welke groep u het heeft, als u heeft over de soort mensen waarover u 'uw vloek stuurt'. Tenzij het om terroristen gaat? In dat geval begrijp ik u natuurlijk.
Dát soort ja, en alles en iedereen wat dit ongedierte het mogelijk maakt hun moorddaden met succes voor te bereiden en uit te voeren. Te beginnen met de recrutering en verder alle financiële en/of logistieke steun eraan (zelfs medekennis van een eventuele aanslag), op gelijke voet te behandelen.
Toch wel ergens in de moslim-gemeenschap zelf te zoeken en aan te pakken, liefst met vrijwillige hulp van de correcte moslims zélf.
Anders blijven ze mee over dezelfde kam geschoren worden door kortzichtige onmensen zoals ik.

Citaat:
Maar we moeten ons wel in het achterhoofd houden dat zij dit kunnen aanvoelen als een bedreiging van hun cultuur door de onze, waardoor ze er zich sterker aan gaan vastklampen, met alle gevolgen vandien ...
En dus zullen we die arme sloebers, zij die niet écht integreerbaar zijn of willen wórden, maar over hun bolletje blijven aaien en hen alle égards en rechten blijven toezeggen, die waarvoor zij ons net verachten ?
Met een citaat van Stalin in m�*jn tere achterhoofd, "Democratie is het touw waarmee Europa zichzelf zal opknopen", heb ik voorlopig geen behoefte aan een democratisch gevlochten strop rond mijn hals, waarvan het andere uiteinde is vastgeknoopt aan een islamitische galg, catching ma drift ?

Ciao.
Oud 23 juli 2005, 01:41   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met een citaat van Stalin in m�*jn tere achterhoofd, "Democratie is het touw waarmee Europa zichzelf zal opknopen",
Stalin, was dat niet die paranoïde semi-krankzinnige massamoordenaar en compleet rampzalige staatsman? De perfecte man om wijsheden bij op te halen, mij dunkt.

Citaat:
heb ik voorlopig geen behoefte aan een democratisch gevlochten strop rond mijn hals, waarvan het andere uiteinde is vastgeknoopt aan een islamitische galg
Ik heb Osama&Co al tegen vanalles horen fulmineren, maar nog nooit tegen democratie. Waar komt eigenlijk dat vreemd idee vandaan dat moslims de democratie haten? Kunt u dit even documenteren?

Citaat:
catching ma drift ?
Uw beeldspraak was bijna te subtiel voor mij, maar ik denk dat ik het nog net snap.

Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 01:51   #51
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Al eens gevraagd aan de doorsnee moslim ?
Wijs mij eerst een doorsnee moslim aan.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 02:11   #52
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Stalin, was dat niet die paranoïde semi-krankzinnige massamoordenaar en compleet rampzalige staatsman? De perfecte man om wijsheden bij op te halen, mij dunkt.
Nét dezelfde mentale constitutie als geshifte Mó, die door een miljard van onze medemensen eveneens als een wijze en perfecte man word beschouwd !

Citaat:
Ik heb Osama&Co al tegen vanalles horen fulmineren, maar nog nooit tegen democratie. Waar komt eigenlijk dat vreemd idee vandaan dat moslims de democratie haten? Kunt u dit even documenteren?
Documentatie, informatie, registratie en eliminatie zát op het net zou ik denken.
Óf U vind de gewenste informatie in overtuigende mate in Osama's lijfboek, dat toch verdacht veel moet lijken op dat van degene die uw democratische moslim-buurman steeds in zijn nabijheid heeft. Vraag het hem anders even...

Citaat:
Uw beeldspraak was bijna te subtiel voor mij, maar ik denk dat ik het nog net snap.
Glad ya catched ma drift ! 8)

Ciao
Oud 23 juli 2005, 02:12   #53
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wijs mij eerst een doorsnee moslim aan.
Elke moslim die aan uw beeld van moslim voldoet.

Ciao
Oud 23 juli 2005, 10:49   #54
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Democratie en Islam zijn overenigbaar en kunnen elkaar niet ontmoeten.
Pluralisme van ideeën, overtuiging en geloof is verloochening van de Islam.
Pluralisme op politiek gebied is in tegenspraak met de duidelijke bewijzen dat het verboden is dat een niet-moslim regeert over moslims.

Die citaten komen niet van mij noch van een of andere moslimhater. Ze staan vermeld op een moslim site.

De volledige tekst
[font=Times New Roman][size=3]http://www.ribaat.org/modules.php?name=News&file=article&sid=501[/size][/font][edit]
[size=1]After edit by puud on 23-07-2005 at 11:51
Reason:

Citaat:

Pluralisme op politiek gebied is in tegenspraak met de duidelijke bewijzen dat het verboden is dat een niet-moslim regeert over moslims.

Die citaten komen niet van mij noch van een of andere moslimhater. Ze staan vermeld op een moslim site.

De volledige tekst
[font=Times New Roman][size=3]http://www.ribaat.org/modules.php?name=News&file=article&sid=501[/size][/font][/size]

Citaat:

Die citaten komen niet van mij noch van een andere moslimhater. Ze staan vermeld op een moslim site.

De volledige tekst
[font=Times New Roman][size=3]http://www.ribaat.org/modules.php?name=News&file=article&sid=501[/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door puud : 23 juli 2005 om 10:51.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 11:28   #55
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet schrijven dat "moslims de democratie haten".

Maar van Osama weten we toch welk soort regime hij voorstaat?

Hij steunde en stuwde het Taleban-regime, en d�*t kon je toch bezwaarlijk democratisch noemen.
Oud 23 juli 2005, 12:19   #56
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Kijk es hoe ze hun homosexuele moslimbroeders verwijderen :

http://www.ogrish.com/archives/gay_t...l_23_2005.html

om ziek van te worden..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 12:48   #57
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Groentje-18, humor is dikwijls een goede manier om bepaalde onderwerpen aan te pakken, denk je niet? Misschien is deze thread niet echt overgekomen als sarcasme, maar dat was wel de bedoeling.

Zoals iemand anders al zei: ik ben een echte linkse rat, een rioolrat misschien, maar wel links. Check mijn andere posts er maar eens op na.

Mocht er in het huidige multiculturalisme en integratie-debat een beetje meer humor zitten, dan zouden we effectief al veel verder staan. Humor verenigt immers mensen en toont dikwijls waar het echt om gaat! (Zoet genoeg?)[edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 23-07-2005 at 13:59
Reason:

Groentje-18, humor is dikwijls een goede manier om bepaalde onderwerpen aan te pakken, denk je niet? Misschien is deze thread niet echt overgekomen als sarcasme, maar dat was wel de bedoeling.

Zoals iemand anders al zei: ik ben een echte linkse rat, een rioolrat misschien, maar wel links. Check mijn andere posts er maar eens op na.

Mocht er in het huidige multiculturalisme en integratie-debat een beetje meer humor zitten, dan zouden we effectief al veel verder staan. Humor verenigt immers mensen en toont dikwijls waar het echt om gaat! (Zoet genoeg?)[/size]

Mocht er in het huidige multiculturalisme en integratie-debat een beetje meer humor zitten, dan zouden we effectief al veel verder staan. Humor verenigt immers mensen! (Zoet genoeg?)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 juli 2005 om 12:59.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:04   #58
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Humor verenigt immers mensen en toont dikwijls waar het echt om gaat! (Zoet genoeg?)
De dood ook!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 19:59   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En de groeten aan de collega's van Chez Paulus...

http://chezpaulus.devnulled.be/forum...pic.php?t=3393
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 20:14   #60
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Moslims en democratie kunnen best samengaan.
Maar democratie wordt uitgespuwd door elke rechtse extremist, dus ook door de islamitische fundamentalisten die bij sharia en jihad zweren.
Een linkse moslim zal dat nooit doen.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be