![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van 'lenen' koop ik geen boterhammen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Verdorie dat is niet goedkoop.
![]() Allez geef uw rekeningnummer maar. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpine. als jij denkt dat een minderheid zijn wil moet kunnen opleggen aan de bevolking ben je geen democraat maar voorstander van de dictatuur. Een diktatuur is n.l. een staatvorm waarbij een minderheid zijn wil oplegd aan de meerderheid. Het maakt daarbij niet uit dat die minderheid bestaat uit 1 man, 1000 man of 1000000man. Het is een minderheid en dus een dictatuur.
Belgie is een dictatuur met schijnverkiezingen (in kommunistisch Rusland waren er ook verkiezingen weet je.)
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel beweerd dat het niet kan dat er in een referendum gestemd wordt over een zaak die totaal ingaat tegen de UVRM. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het beste argument tegen particratie is overigens een 5 minuten durend gesprek op de TV met een van onze ministers. Het lijkt wel of je heu in de heu kleutertuin zit. Verder kan je ook kijken naar al die idioten die bvb. op de VLD hebben gestemd, of op Spa of op agalev, of op, of op, of op.. Of denk je dat dat geen idioten zijn.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien we allemaal stemplichtig zijn, vind ik ook dat iederen burger in dit land min of meer moet weten waar hij/zij op stemt. Om van deze flaters te voorkomen. En dan zeggen dat politiekers zich niet aan hun belofte houden. Volgens mij weten weinig mensen wat de politiekers nu eigenlijk beloven ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpine.
Citaat:
Je dunk over de gemiddelde man is blijkbaar niet erg hoog. Sta je zelf zo laag? Ik denk hierbij aan het spreekwoord "aan zichzelf kent men een ander"
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als gij gelooft dat geen enkele collaborateur ( want ge gebruikt het woord ALLEMAAL ) dit deed om er zelf beter van te worden maar enkel voor zijn vaderland dan zijn we ver gekomen...Als ge voor uw vaderland wilt opkomen dan biedt ge weerwerk tegen diegenen die dat land wil bezetten...ik zie slecht in hoe overlopen en zelf meehelpen aan de bezetting van uw vaderland dat kan betekenen ? Franse tirannie ??? ik weet nie zenne, maar tijdens de 2de wereldoorlog bleef er van frankrijk niet meer veel over. Als ge dit wilt herleiden tot een communautaire kwestie, die was toen nog niet aan de orde, en zeker niet ten tijde van oorlog !!! Uw geschiedenis boek moet er dus als volgt hebben uitgezien : Duitsland valt belgië binnen en onderdrukt het volk...nu zijn er mensen ( collaborateurs genaamd ) die, hoewel gans belgie plat ligt, het op hun heupen krijgen van de fransen ( die zelf ook niks meer te zeggen hebben ) en dus maar beslissen van over te lopen zodat ze daar van af zijn en zo hun land dienen ? Zij zagen Duitsland dat zoveel mensen aan het vermoorden was liever komen dan de Fransen ? Met dat verhaal wordt ge zelfs in de kleuterschool uitgelachen jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Net als toen heulen ze mee met de aggressieve bezetters van ons vaderland, zij het België, zij het Vlaanderen. Toen waren de agressoren de Duitsers, nu zijn het de islamieten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geschreven door iemand met dit ![]() als avatar. Het groen gespuis heeft zijn nederlaag op 18 mei dubbel en dik verdiend. Zoveel is duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Basten jongen,
Uw geschiedenis boekjes hebben een gedeelte overgeslagen. Met franse overheersing wordt hier bedoeld dat men in gent , brugge ,en gelijk welke stad niet kon bedient raken door de overheid wanneer ge geen Frans kon. De militaire leiding in de oorlog was volledig Frans sprekend en Vlaams Hatend. De duitsers gaven de Vlamingen hun taal terug waardoor de overheid in Vlaanderen zich van het Vlaams moesten bedienen. De TAALSTRIJD, weet ge wel , in de jaren 50-60 om onze scholen, universiteiten enz. Vlaams te krijgen. En de meeste Collaborateurs zijn gaan vechten tegen het communisme op aandringen van DE CVP (op de kansel werd er opgeroepen tesamen met de Duitser te vechten) En Mr. Van Basten, wanneer het aan Patton gelegen had, dan hadden de Duitsers en de Amerikanen de Communisten terug naar Moscou gedreven. Als dat dan geen collaboratie was!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat komt dus niet van mij. Ik heb dat zelfs in mijn middelbare schooltijd door de toenmalige onderdirecteur (broer van de eerste schepen van Zonhoven (VLD) horen zeggen. Dat is gewoon een algemeen geweten iets. Trouwens, wat daar naast staat, heb je natuurlijk braafjes niet aangevet. Selectieve context noem ik dat. Democratie is het BESTE systeem dat er bestaat... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Darwin, we kennen je gevaarlijk fundamentalistische ideeen tav mensen die met deze wereldgodsdienst zijn opgegroeid. Je hebt meermaals de terroristische daden van de VS tav gelovige mensen en kinderen goedgepraat. Enfin, je hoeft me niet te vertellen vanwaaruit je gefixeerdheid komt tav deze mensen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"FAQ aan blokstemmers, leden en anderen!" luidt de titel. Ik ben een 'andere' maar ik voel me door geen van de vragen aangesproken. Wel, dat kan aan mij liggen. Maar na tien minuten scrollen blijkt dat ook niemand anders in deze thread zich geroepen voelt om uw FAQ te beantwoorden. (Er wordt hier en daar iets gezegd of geroepen over je zesde vraag, ivm de collaboratie, c'est tout.) Met wie wil u eigenlijk waarover praten, Thomas?
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
||
![]() |
![]() |