Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2003, 14:23   #41
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen

Als ik het woord even mag lenen van de boskabouter ? .... Zielig
50€ aub
Van 'lenen' koop ik geen boterhammen
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 14:27   #42
Kempen
Gouverneur

Standaard

Verdorie dat is niet goedkoop.
Allez geef uw rekeningnummer maar.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 16:16   #43
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Alpine. als jij denkt dat een minderheid zijn wil moet kunnen opleggen aan de bevolking ben je geen democraat maar voorstander van de dictatuur. Een diktatuur is n.l. een staatvorm waarbij een minderheid zijn wil oplegd aan de meerderheid. Het maakt daarbij niet uit dat die minderheid bestaat uit 1 man, 1000 man of 1000000man. Het is een minderheid en dus een dictatuur.
Belgie is een dictatuur met schijnverkiezingen (in kommunistisch Rusland waren er ook verkiezingen weet je.)
Oud 6 juni 2003, 16:17   #44
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Alpine. als jij denkt dat een minderheid zijn wil moet kunnen opleggen aan de bevolking ben je geen democraat maar voorstander van de dictatuur. Een diktatuur is n.l. een staatvorm waarbij een minderheid zijn wil oplegd aan de meerderheid. Het maakt daarbij niet uit dat die minderheid bestaat uit 1 man, 1000 man of 1000000man. Het is een minderheid en dus een dictatuur.
Belgie is een dictatuur met schijnverkiezingen (in kommunistisch Rusland waren er ook verkiezingen weet je.)
Heb ik dan ergens beweerd dat een minderheid zijn wil moet kunnen opleggen aan een meerderheid??

Ik heb enkel beweerd dat het niet kan dat er in een referendum gestemd wordt over een zaak die totaal ingaat tegen de UVRM.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 16:22   #45
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Mijn levelingscitaat:
"The best argument against democraty is a five-minute conversation with the avarage voter." (Winston Churchill)

Volgens mij klopt dit ergens, kijkt maar naar het aantal idioten dat op extreem-rechts stemt.

Anyway. Democratie is en blijft een slecht systeem. Spijtig genoeg is het het beste systeem dat we hebben.
Vanuit het standpunt van Churchill klopt dat ook. Zoals dat ook vanuit het standpunt van Verhofstad klopt.
Het beste argument tegen particratie is overigens een 5 minuten durend gesprek op de TV met een van onze ministers. Het lijkt wel of je heu in de heu kleutertuin zit.

Verder kan je ook kijken naar al die idioten die bvb. op de VLD hebben gestemd, of op Spa of op agalev, of op, of op, of op.. Of denk je dat dat geen idioten zijn.
Oud 6 juni 2003, 16:25   #46
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Citaat:
Mijn levelingscitaat:
"The best argument against democraty is a five-minute conversation with the avarage voter." (Winston Churchill)

Volgens mij klopt dit ergens, kijkt maar naar het aantal idioten dat op extreem-rechts stemt.

Anyway. Democratie is en blijft een slecht systeem. Spijtig genoeg is het het beste systeem dat we hebben.
Vanuit het standpunt van Churchill klopt dat ook. Zoals dat ook vanuit het standpunt van Verhofstad klopt.
Het beste argument tegen particratie is overigens een 5 minuten durend gesprek op de TV met een van onze ministers. Het lijkt wel of je heu in de heu kleutertuin zit.

Verder kan je ook kijken naar al die idioten die bvb. op de VLD hebben gestemd, of op Spa of op agalev, of op, of op, of op.. Of denk je dat dat geen idioten zijn.
Das waar. Zo ken ik iemand die altijd groen gestemd heeft, maar deze keer niet omwille van het migrantenstemrecht. Goed, ieder zijn mening, was het niet dat deze nu op de sp.a gestemd heeft. Dan heb ik toch soms serieus mijn bedenkingen.

Aangezien we allemaal stemplichtig zijn, vind ik ook dat iederen burger in dit land min of meer moet weten waar hij/zij op stemt. Om van deze flaters te voorkomen. En dan zeggen dat politiekers zich niet aan hun belofte houden. Volgens mij weten weinig mensen wat de politiekers nu eigenlijk beloven
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 16:26   #47
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Alpine.
Citaat:
Heb ik dan ergens beweerd dat een minderheid zijn wil moet kunnen opleggen aan een meerderheid??

Ik heb enkel beweerd dat het niet kan dat er in een referendum gestemd wordt over een zaak die totaal ingaat tegen de UVRM.
Bvb in bovenstaande zin zeg je dat. Je hebt het overigens al herhaaldelijk gezegd. Als de meerderheid dat beslist is dat de enige juiste beslissing. Al de rest is lariekoek als je tenminste van een democratie wilt spreken.
Je dunk over de gemiddelde man is blijkbaar niet erg hoog. Sta je zelf zo laag? Ik denk hierbij aan het spreekwoord "aan zichzelf kent men een ander"
Oud 6 juni 2003, 19:03   #48
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
Anti-Vlaams, de mensen gingen wel collaboreren omdat ze door de Franse Belgen gediscrimineerd werden! Gelieve dus niet te zeggen dat ze anti-vlaams waren hé, zij kwamen juist op het voor het recht van alle vlamingen!
how how, wel niet overdrijven eh !!
Sewes zijn het nog degene die niet collaboreerden die hier de slechten waren...Collaboratie is gewoon simpel uitgedrukt het wisselen van kant, en dat is niet om de vlamingen te dienen maar wel uit eigenbelang...dat ze dan achteraf de verkeerde kant hebben gekozen is hun eigen fout !!
En draai of keer dat hoe ge wilt...maar ik zie niet in wat dat de vlamingen heeft geholpen hoor ?
Bekijkt gij uw geschiedenis maar, uit boeken die ik gelezen heb blijkt dat ze het allemaal deden omdat ze de onderdrukking van de Franstaligen beu waren, ze deden het dus ZEKER NIET voor hun eigen profijt, maar voor hun vaderland wat volgens hun veel beter verdiende dan gebukt te gaan onder de Franse tirannie.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:07   #49
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Bekijkt gij uw geschiedenis maar, uit boeken die ik gelezen heb blijkt dat ze het allemaal deden omdat ze de onderdrukking van de Franstaligen beu waren, ze deden het dus ZEKER NIET voor hun eigen profijt, maar voor hun vaderland wat volgens hun veel beter verdiende dan gebukt te gaan onder de Franse tirannie.
Ik vind het hoedanook een schande dat ze, die jonge kerelkes die door bepaalde mensen met macht werkelijk 'gepusht' werden om te gaan vechten op het Oostfront tegen de Russen, bij hun thuiskomst ook nog eens tegen de muur moesten zetten... Alsof die daar zelf op zo'n leeftijd veel over te zeggen hadden. Oorlog is gewoon een rotte boel, en dat zal het altijd zijn en overal... Onder welke omstandigheden dan ook, en dat moet daarom zoveel mogelijk vermeden worden.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:31   #50
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik weet nie welke geschiedenis boeken gij leest maar ik zou toch maar is van boekenwinkel veranderen dan...
Als gij gelooft dat geen enkele collaborateur ( want ge gebruikt het woord ALLEMAAL ) dit deed om er zelf beter van te worden maar enkel voor zijn vaderland dan zijn we ver gekomen...Als ge voor uw vaderland wilt opkomen dan biedt ge weerwerk tegen diegenen die dat land wil bezetten...ik zie slecht in hoe overlopen en zelf meehelpen aan de bezetting van uw vaderland dat kan betekenen ?

Franse tirannie ??? ik weet nie zenne, maar tijdens de 2de wereldoorlog bleef er van frankrijk niet meer veel over.
Als ge dit wilt herleiden tot een communautaire kwestie, die was toen nog niet aan de orde, en zeker niet ten tijde van oorlog !!!

Uw geschiedenis boek moet er dus als volgt hebben uitgezien : Duitsland valt belgië binnen en onderdrukt het volk...nu zijn er mensen ( collaborateurs genaamd ) die, hoewel gans belgie plat ligt, het op hun heupen krijgen van de fransen ( die zelf ook niks meer te zeggen hebben ) en dus maar beslissen van over te lopen zodat ze daar van af zijn en zo hun land dienen ? Zij zagen Duitsland dat zoveel mensen aan het vermoorden was liever komen dan de Fransen ?
Met dat verhaal wordt ge zelfs in de kleuterschool uitgelachen jongen.
vanbasten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:39   #51
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
6. In welke mate vindt je de onvlaamse roets (collaboratieverleden) van het blok erg? Vindt je het niet erg dat ze daarmee onze vaandels besmeuren, doordat hun geschiedenis anti-Vlaams was of ben je daarin ook eerder een opportunist?
Anti-Vlaams, de mensen gingen wel collaboreren omdat ze door de Franse Belgen gediscrimineerd werden! Gelieve dus niet te zeggen dat ze anti-vlaams waren hé, zij kwamen juist op het voor het recht van alle vlamingen!
Of uit opportunisme.
Meeheulen met een agressieve bezetter van je vaderland, zij het België, zij het Vlaanderen is geen rechtvaardiging voor de strijd.
De hedendaagse opportunisten die speculeren op de overwinning van de multiculturele samenleving zijn evengoed collaborateurs als diegenen uit de Wereldoorlogen.

Net als toen heulen ze mee met de aggressieve bezetters van ons vaderland, zij het België, zij het Vlaanderen. Toen waren de agressoren de Duitsers, nu zijn het de islamieten.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:44   #52
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn levelingscitaat:

Geschreven door iemand met dit

als avatar.

Het groen gespuis heeft zijn nederlaag op 18 mei dubbel en dik verdiend. Zoveel is duidelijk.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:47   #53
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Van Basten jongen,
Uw geschiedenis boekjes hebben een gedeelte overgeslagen.
Met franse overheersing wordt hier bedoeld dat men in gent , brugge ,en gelijk welke stad niet kon bedient raken door de overheid wanneer ge geen Frans kon.
De militaire leiding in de oorlog was volledig Frans sprekend en Vlaams Hatend.
De duitsers gaven de Vlamingen hun taal terug waardoor de overheid in Vlaanderen zich van het Vlaams moesten bedienen.
De TAALSTRIJD, weet ge wel , in de jaren 50-60 om onze scholen, universiteiten enz. Vlaams te krijgen.
En de meeste Collaborateurs zijn gaan vechten tegen het communisme op aandringen van DE CVP (op de kansel werd er opgeroepen tesamen met de Duitser te vechten)
En Mr. Van Basten, wanneer het aan Patton gelegen had, dan hadden de Duitsers en de Amerikanen de Communisten terug naar Moscou gedreven.
Als dat dan geen collaboratie was!!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:48   #54
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
Ik weet nie welke geschiedenis boeken gij leest maar ik zou toch maar is van boekenwinkel veranderen dan...
Als gij gelooft dat geen enkele collaborateur ( want ge gebruikt het woord ALLEMAAL ) dit deed om er zelf beter van te worden maar enkel voor zijn vaderland dan zijn we ver gekomen...Als ge voor uw vaderland wilt opkomen dan biedt ge weerwerk tegen diegenen die dat land wil bezetten...ik zie slecht in hoe overlopen en zelf meehelpen aan de bezetting van uw vaderland dat kan betekenen ?

Franse tirannie ??? ik weet nie zenne, maar tijdens de 2de wereldoorlog bleef er van frankrijk niet meer veel over.
Als ge dit wilt herleiden tot een communautaire kwestie, die was toen nog niet aan de orde, en zeker niet ten tijde van oorlog !!!

Uw geschiedenis boek moet er dus als volgt hebben uitgezien : Duitsland valt belgië binnen en onderdrukt het volk...nu zijn er mensen ( collaborateurs genaamd ) die, hoewel gans belgie plat ligt, het op hun heupen krijgen van de fransen ( die zelf ook niks meer te zeggen hebben ) en dus maar beslissen van over te lopen zodat ze daar van af zijn en zo hun land dienen ? Zij zagen Duitsland dat zoveel mensen aan het vermoorden was liever komen dan de Fransen ?
Met dat verhaal wordt ge zelfs in de kleuterschool uitgelachen jongen.
Never mind, ge zijt waarschijnlijk nog jong, ooit zult ge het wel eens begrijpen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:52   #55
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Mijn levelingscitaat:

als avatar.

Het groen gespuis heeft zijn nederlaag op 18 mei dubbel en dik verdiend. Zoveel is duidelijk.
Democratie is een slecht systeem...
Dat komt dus niet van mij. Ik heb dat zelfs in mijn middelbare schooltijd door de toenmalige onderdirecteur (broer van de eerste schepen van Zonhoven (VLD) horen zeggen. Dat is gewoon een algemeen geweten iets.
Trouwens, wat daar naast staat, heb je natuurlijk braafjes niet aangevet. Selectieve context noem ik dat.
Democratie is het BESTE systeem dat er bestaat...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 19:55   #56
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Darwin, we kennen je gevaarlijk fundamentalistische ideeen tav mensen die met deze wereldgodsdienst zijn opgegroeid. Je hebt meermaals de terroristische daden van de VS tav gelovige mensen en kinderen goedgepraat. Enfin, je hoeft me niet te vertellen vanwaaruit je gefixeerdheid komt tav deze mensen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 20:16   #57
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Je mag antwoorden hoe je wil, je hoeft zelfs niet te antwoorden op alles.
Je mag er ook 1 vraag uit kiezen... succes!!!

1. Kunnen trouwe rasechte blokleden de evolutie van het Vlaamsblok wel apprecieren?
Is het geen verraad tav het oorspronkelijke zeventigpuntenplan.

2. Willen rasechte blokkers terug naar dat oorspronkelijke zeventigpuntenprogramma of vinden jullie de 'bijna-ontkenning' ervan nu interessant als electoraal opportunisme?

3. Wat vind je er eigenlijk van dat deze partij bijna alle maatschappelijke problemen aan nieuwkomers wijdt die hier pas zijn?

4. Hoe denkt u over de electoraal opportune entnazifizierung van het blok naar buiten toe?

5. Wat vindt u van het langzaam merkbaar winnen van mensen voor een semi-dictatoriale democratie?
Een goed alternatief voor het 'ineffectieve en te softe' huidige democratisch model?

6. In welke mate vindt je de onvlaamse roets (collaboratieverleden) van het blok erg? Vindt je het niet erg dat ze daarmee onze vaandels besmeuren, doordat hun geschiedenis anti-Vlaams was of ben je daarin ook eerder een opportunist?

7. Hoe denkt u over de holocaust Denkt ELK rasecht bloklid er ook zo over dat deze verzonnen is door joden, of zijn er mensen deze algemene aanname onder blokmandatarissen niet delen?

8. Wat vindt u ervan dat men zich overfocusd op problemen van een minderheidsgroep (nieuwkomers, die in een maatschappelijk zwakke positie staan)?

Nochmaals hoe hoeft niet elke vraag te beantwoorden. U mag ook gewoon kritiek uiten. Succes

"FAQ aan blokstemmers, leden en anderen!" luidt de titel.
Ik ben een 'andere' maar ik voel me door geen van de vragen aangesproken. Wel, dat kan aan mij liggen. Maar na tien minuten scrollen blijkt dat ook niemand anders in deze thread zich geroepen voelt om uw FAQ te beantwoorden. (Er wordt hier en daar iets gezegd of geroepen over je zesde vraag, ivm de collaboratie, c'est tout.) Met wie wil u eigenlijk waarover praten, Thomas?
Oud 6 juni 2003, 20:18   #58
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hedendaagse opportunisten die speculeren op de overwinning van de multiculturele samenleving zijn evengoed collaborateurs als diegenen uit de Wereldoorlogen.

Net als toen heulen ze mee met de aggressieve bezetters van ons vaderland, zij het België, zij het Vlaanderen. Toen waren de agressoren de Duitsers, nu zijn het de islamieten.
Hoe je het ook wil noemen, ik ben tegen agressie...
Oud 6 juni 2003, 20:20   #59
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mijn levelingscitaat:

als avatar.

Misschien dat je de discussie over 'democratie' eens volledig kunt doornemen op http://forum.politics.be/v.php?t=3915&start=495
Oud 6 juni 2003, 20:22   #60
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
"FAQ aan blokstemmers, leden en anderen!" luidt de titel.
Ik ben een 'andere' maar ik voel me door geen van de vragen aangesproken. Wel, dat kan aan mij liggen. Maar na tien minuten scrollen blijkt dat ook niemand anders in deze thread zich geroepen voelt om uw FAQ te beantwoorden. (Er wordt hier en daar iets gezegd of geroepen over je zesde vraag, ivm de collaboratie, c'est tout.) Met wie wil u eigenlijk waarover praten, Thomas?
Lees wat ik schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Je mag antwoorden hoe je wil, je hoeft zelfs niet te antwoorden.
Je mag er ook 1 vraag uit kiezen... succes!!!
Je hoefde er niet op te antwoorden, ik wou enkel een aantal goede aanzetten toe geven. Mensen hebben nog steeds de vrijheid om niet te antwoorden.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be