Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2003, 10:47   #41
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM DEEL UIT TE MAKEN VAN ' DE DOMME MASSA ' ??
Dom is:
-voor roden, groenen of blauwen stemmen
-naar VTM kijken
-sportliefhebber zijn
-radio Donna opzetten

Zo dat zal het zowat zijn.
Slim is al het omgekeerde.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 10:49   #42
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Dom is:
-voor roden, groenen of blauwen stemmen
-naar VTM kijken
-sportliefhebber zijn
-radio Donna opzetten

Zo dat zal het zowat zijn.
Slim is al het omgekeerde.

Nog vergeten; grappig zijn zonder je het zelf beseft!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 11:10   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk nu naar de Kon. Elisabethwedstrijd: daar laten ze tegenwoordig Koen Wauters, Jean Bleaute, Frank de Boosere(en volgende keer ongetwijfeld Sergio en Felice) opdraven om zinloze commentaar te leveren om toch maar niet te "intellectueel" te doen.
Persoonlijk lijkt me dat een goed initiatief.
Misschien zijn deze figuren de link om het ongetwijfeld elitaire gebeuren van deze wedstrijd, wat verteerbaarder te maken voor iedereen.
Oud 9 juni 2003, 11:22   #44
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Kijk nu naar de Kon. Elisabethwedstrijd: daar laten ze tegenwoordig Koen Wauters, Jean Bleaute, Frank de Boosere(en volgende keer ongetwijfeld Sergio en Felice) opdraven om zinloze commentaar te leveren om toch maar niet te "intellectueel" te doen.
Persoonlijk lijkt me dat een goed initiatief.
Misschien zijn deze figuren de link om het ongetwijfeld elitaire gebeuren van deze wedstrijd, wat verteerbaarder te maken voor iedereen.
Jij wil mij echt kwaad krijgen hé Superstaaf! Als dat ooit gebeurt mogen ze voor mij de kon.Elisabethwedstrijd afschaffen, alle orkesten opdoeken en het PSK platgooien om er een winkelcentrum neer te zetten.
Voila.
Oud 9 juni 2003, 11:23   #45
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, jij zult wel zo'n neprichting als sociologie of pers-en communicatie gekozen hebben zeker? Rol nog maar een joint en luister wat naar uw domme stampmuziek van Moby en Deus maar verwacht niet dat je daar intellectueel van wordt!
Hilarisch. Maar nu eerlijk, is dat hautain gedoe nu gespeeld of meen je dat allemaal ook echt?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 11:58   #46
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Hilarisch. Maar nu eerlijk, is dat hautain gedoe nu gespeeld of meen je dat allemaal ook echt?
Ik meen dat echt maar ik geef mijn inzichten soms een lichtere toets mee on ze voor iedereen toegankelijk te maken.
Oud 9 juni 2003, 12:07   #47
numarx
Minister

Standaard

Qua lichtere toets geef ik u mijn antwoord dan in genuine VL72-stijl:

Oud 9 juni 2003, 12:08   #48
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
De jongste generatie domme massa, mensen van jou leeftijd, hebben een nieuw modern thema bedacht: de verveling.

De maatschappij interesseert de domme massa immers niet. Alles is individueel en het komt er op aan om je tenminste te vermaken. Je vraagt je in gemoede af of de maatschappij, laat staan de samenleving, voor deze domme mensen überhaupt nog wel bestaat. Op basis van een volstrekt gebrek aan historisch besef komt de massa tot de conclusie dat alles in ons leven al eens is bedacht en vooral geregeld is.
Maar dat is nu toch eens je reinste zever hé. Dat is gewoon zwart-wit denken van mensen die denken dat ze intellectueel zijn. Alsof wij jongeren gewoon puur hedonistisch zijn geworden. Iedere jonge generatie heeft manieren gevonden om zich te vermaken. Maar we zijn ons ferm bewust van de wereld en ik durf zeggen dat we bewuster leven dan in de jaren vijftig. We zijn geïnteresseerd in de samenleving hoor. Dat individualisme is een modewoordje geloof ik. Das puur cultuurpessimisme. Sommige mensen die dan niet geïnteresseerd zijn kun je toch ook niet dwingen, en wat geeft jou het recht om hen 'dom' te noemen. Tis dikke bullshit van ne intellectueel die gewoon zichzelf op sokkel wilt plaatsen, waar er geen is.

Citaat:
Maar je kunt over die wedstrijd nog 'intellectualistisch' doen...in godsnaam, waarom zo bang dat men op tv plots minder intellectualistisch gaat doen? Die commentaar is niet zinloos, omdat ze meestal zeggen wat ze voelen bij een bepaald stuk. Zo denken de meeste mensen erover. Dan zijn er nog de intellectuelen die zien dat veel gewone 'domme' mensen er ook graag naar luisteren, maar om zich te onderscheiden moeten ze nog eens gaan zeveren over de muziek. Musicologen doen het omdat het hun vakgebied is natuurlijk, maar voor hen is het belangrijk om niet te vergeten dat muziek voor iedereen is. Als je per se die muziek voor de 'intellectuele elite' wilt voorbehouden....andere mensen hebben ook recht daarop....goed initiatief, leve Fred Brouwers !
Oud 9 juni 2003, 12:10   #49
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
geef mij maar de zogenaamde 'domme massa' hoor, daar zitten de sjiekste mensen..... Ik zie mezelf totaal niet als intellectueel en kheb bijna mijn univ diploma op zak.
Dan kan jij dus niks komen doen op een universiteit.
Maar ja, jij zult wel zo'n neprichting als sociologie of pers-en communicatie gekozen hebben zeker?
Rol nog maar een joint en luister wat naar uw domme stampmuziek van Moby en Deus maar verwacht niet dat je daar intellectueel van wordt!
Wanneer ben je dan wel intellectueel? Rechten studeren. Nooit een pint aanraken of een sigaret roken? Constant radio Clara opzetten?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 12:11   #50
numarx
Minister

Standaard

Het is Klara met een K, jij ongeletterd individu!
Oud 9 juni 2003, 12:11   #51
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Misschien een eigenschap ontdekt van de PSEUDO-INTELLECTUEEL;

Als de grote massa het begint te smaken haken ze af, enkel en alleen om dat feit.

Oud 9 juni 2003, 12:13   #52
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
geef mij maar de zogenaamde 'domme massa' hoor, daar zitten de sjiekste mensen..... Ik zie mezelf totaal niet als intellectueel en kheb bijna mijn univ diploma op zak.
Dan kan jij dus niks komen doen op een universiteit.
Maar ja, jij zult wel zo'n neprichting als sociologie of pers-en communicatie gekozen hebben zeker?
Rol nog maar een joint en luister wat naar uw domme stampmuziek van Moby en Deus maar verwacht niet dat je daar intellectueel van wordt!
Man zo'n uitspraken begrijp ik helemaal niet.

-waarom kan ik niks komen doen op universiteit?
-waarom is socio en communicatie een neprichting?
-wie ben jij om te zeggen dat mijn muziek slechts 'domme stampmuziek'is?
-wat is er mis met moby en deus?
-en wat heeft een joint hier nu mee te maken??

als jij jezelf als intellectueel beschouwt met zo'n uitspraken, dan ben ik nog meer overtuigd dat de 'domme massa' sjiekere mensen zijn.

check my sig btw
Oud 9 juni 2003, 12:17   #53
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
De jongste generatie domme massa, mensen van jou leeftijd, hebben een nieuw modern thema bedacht: de verveling.

De maatschappij interesseert de domme massa immers niet. Alles is individueel en het komt er op aan om je tenminste te vermaken. Je vraagt je in gemoede af of de maatschappij, laat staan de samenleving, voor deze domme mensen überhaupt nog wel bestaat. Op basis van een volstrekt gebrek aan historisch besef komt de massa tot de conclusie dat alles in ons leven al eens is bedacht en vooral geregeld is.
Maar dat is nu toch eens je reinste zever hé. Dat is gewoon zwart-wit denken van mensen die denken dat ze intellectueel zijn. Alsof wij jongeren gewoon puur hedonistisch zijn geworden. Iedere jonge generatie heeft manieren gevonden om zich te vermaken. Maar we zijn ons ferm bewust van de wereld en ik durf zeggen dat we bewuster leven dan in de jaren vijftig. We zijn geïnteresseerd in de samenleving hoor. Dat individualisme is een modewoordje geloof ik. Das puur cultuurpessimisme. Sommige mensen die dan niet geïnteresseerd zijn kun je toch ook niet dwingen, en wat geeft jou het recht om hen 'dom' te noemen. Tis dikke bullshit van ne intellectueel die gewoon zichzelf op sokkel wilt plaatsen, waar er geen is.
het was maar een grapje
het was niet persoonlijk bedoeld man
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 12:17   #54
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is Klara met een K, jij ongeletterd individu!
Ik ben dan ook geen intellectueel, enkel intellectuelen moeten correct kunnen schrijven! De reclames van Klara vind ik anders best wel komisch!
Oud 9 juni 2003, 12:20   #55
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
De reclames van Klara vind ik anders best wel komisch!
Alleen jammer dat ze als bedoeling hebben een ruimer publiek naar Klara te lokken. Zo gaat ook het klootjesvolk naar intellectuele zenders luisteren, maar dan hoeft het voor mij niet meer hoor, dan zoek ik wel een ander elitair radiostation!
Oud 9 juni 2003, 12:21   #56
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alleen jammer dat ze als bedoeling hebben een ruimer publiek naar Klara te lokken. Zo gaat ook het klootjesvolk naar intellectuele zenders luisteren, maar dan hoeft het voor mij niet meer hoor, dan zoek ik wel een ander elitair radiostation!
PSEUDO!
Oud 9 juni 2003, 12:23   #57
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je dit toch grappig bedoelde?
Oud 9 juni 2003, 12:24   #58
numarx
Minister

Standaard

Kijk, als je al niet weet wanneer mensen ironisch bezig zijn ben je géén intellectueel!
Oud 9 juni 2003, 12:26   #59
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, als je al niet weet wanneer mensen ironisch bezig zijn ben je géén intellectueel!
Ik had je door, ik had je door!! Yes, nu ben ik een intellectueel!!

Wat een gedoe toch rond heel die intellectualiteit.
Oud 9 juni 2003, 12:41   #60
Lokaal Raadslid

Standaard

hahahaaaa kijk naar mij ik ben een intellectueel. Ik ben de leider die het volk moet leiden en opvoeden. Ik weet het beter. Ik weet wat echt goed is. En wat echt goed is is van ons, daar mogen de domme mensen niet aankomen. Dat ze maar dom blijven, dan kunnen we er nog een beetje over kakken.

De domme massa verveelt zich, is niet geïnteresseerd en is door onze huidige cultuur van individualisme totaal niet gelukkig. Wij weten hoe ze gelukkig moeten zijn ! Ze moeten zijn als ons, dan zijn ze gelukkig. Maar ja, daarvoor zijn ze te dom en mogen ze niet aan onze cultuur komen. Het is ronduit schandalig dat Mr. X van de fabriek thuiskomt, graag klassieke muziek hoort (al kent hij geen namen of stromingen) en dat hij dan naar de elisabeth-wedstrijd kijkt!

En dan is er nog dat zootje ongeregeld dat met van die stomme onnozele elektronische muziek afkomt, dat is toch geen cultuur, allé. Cultuur, das wat wij doen en dat is superieur.

Langs een kant irriteert de domme mens me, maar langs de andere kant ben ik blij dat die er is, dan kan ik mij tenminste intellectueel noemen en op iemand neerkijken hé.

Ik weet hoe mensen gelukkig moeten zijn ! Heil ik ! !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be