Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2002, 16:47   #41
Vincent
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Als de machtswissel in Harare niet zorgvuldig gebeurt, wordt het pas een apenland waar anarchie zal heersen.
Eumm.... en dat is het nu niet of wat?
Nee, Zimbabwe is (nog) geen totale anarchie. De zwarte aanhangers van Mugabe zijn op vrij grote schaal rustig en plegen weinig geweld. Ook de blanken houden zich koest maar houden hun hart vast voor wat komen gaat. Vorig jaar leek Zimbabwe even weg te dijmsteren in een burgeroorlog maar dat is gelukkig kunnen vermeden worden. Laten we nu zoeken naar een oplossing voor langere termijn.
Vincent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 16:50   #42
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Dit is een leuke om over te discussieëren :

Als je vindt dat de menselijke waarden universeel zijn en je vindt dat die waarden in de islam geschonden worden, dan zul je iemand een racist vinden die zich daar niets van aantrekt en zegt dat dat die mensen hun cultuur is en dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien.

Als je daarentegen vindt dat de menselijke waarden relatief zijn, dan zul je iemand een racist vinden die kritiek op de levenswijze van islamieten uit.

Dus wie is nu in dit geval de echte racist :

- degene die onverschillig aan de kant blijft staan als hij weet dat in de islamitische milieu's de rechten van de vrouw geschonden worden,
- of degene die vindt dat hij zich moet moeien en daar openlijk voor de islam negatieve uitspraken over doet?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 18:13   #43
Vincent
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Als je vindt dat de menselijke waarden universeel zijn en je vindt dat die waarden in de islam geschonden worden, dan zul je iemand een racist vinden die zich daar niets van aantrekt en zegt dat dat die mensen hun cultuur is en dat wij ons daar niet mee moeten bemoeien.

Als je daarentegen vindt dat de menselijke waarden relatief zijn, dan zul je iemand een racist vinden die kritiek op de levenswijze van islamieten uit.

- degene die onverschillig aan de kant blijft staan als hij weet dat in de islamitische milieu's de rechten van de vrouw geschonden worden,
- of degene die vindt dat hij zich moet moeien en daar openlijk voor de islam negatieve uitspraken over doet?

Dit is inderdaad iets waar onze heren politici eens moeten over nadenken.
Oud 26 augustus 2002, 19:28   #44
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Dit is inderdaad iets waar onze heren politici eens moeten over nadenken.
Dit is iets anders als iemand uitschelden voor: nikker!! Dat heeft niks te maken met godsdienst!!!!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 20:37   #45
Yves Bois d'enghien
Vreemdeling

Standaard

Als iemand tegen een protestant zou zeggen dat hij een anglicaan is en tegen een anglicaan dat hij een katholiek is en tegen een katholiek dat hij weer orthodox is krijg je de poppen aan het dansen. Het zijn nochtans allemaal christenen
Daarom alle moslims over de zelfde kam scheren is ook te gek. Er zijn gelovige verdraagzame moslims (in werkelijkheid de meerderheid, bij soenieten en sjiiten), er zijn ook enkele pilaarbijters en kwezels tussen die anderen hun wil vanuit hun vermeende superioriteit willen opleggen.
Racisten zijn ook mensen die vanuit hún vermeende superioriteit anderen hun wil willen opleggen. Meestal is dat een teken van grote onzekerheid, een kenmerk van bange (soms blanke) mannen. Fascisme en nazisme vertrekken ook van vermeende superioriteit en maken er een ideologie van. Met die ideologie maken ze wetten om zichzelf op een voetstuk te plaatsen en anderen neer te halen: de typische Judengesetze van Hitler, ook het 50 puntenprogramma van Le Pen of het 70 puntenprogramma van het Blok.
Oud 28 augustus 2002, 00:01   #46
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bois d'enghien
Als iemand tegen een protestant zou zeggen dat hij een anglicaan is en tegen een anglicaan dat hij een katholiek is en tegen een katholiek dat hij weer orthodox is krijg je de poppen aan het dansen. Het zijn nochtans allemaal christenen
Daarom alle moslims over de zelfde kam scheren is ook te gek. Er zijn gelovige verdraagzame moslims (in werkelijkheid de meerderheid, bij soenieten en sjiiten), er zijn ook enkele pilaarbijters en kwezels tussen die anderen hun wil vanuit hun vermeende superioriteit willen opleggen.
Racisten zijn ook mensen die vanuit hún vermeende superioriteit anderen hun wil willen opleggen. Meestal is dat een teken van grote onzekerheid, een kenmerk van bange (soms blanke) mannen. Fascisme en nazisme vertrekken ook van vermeende superioriteit en maken er een ideologie van. Met die ideologie maken ze wetten om zichzelf op een voetstuk te plaatsen en anderen neer te halen: de typische Judengesetze van Hitler, ook het 50 puntenprogramma van Le Pen of het 70 puntenprogramma van het Blok.

Hier werd in enkele zinnen gezegd wat velen van ons zo zouden willen verwoorden. Het is to the point en het is correct. Dank u, u bent waarlijk een nobel man.
Oud 28 augustus 2002, 12:47   #47
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn beste u loopt achter...

Thomas
Oud 28 augustus 2002, 13:32   #48
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Thomas

en dan zou nu een opeenvolging van redenen gepost moeten worden door u Thomas waarom deze persoon dan wel zo verkeerd is en achter loopt. Treed uit de schaduw en spreek!

"Ich zweifelte und sagte zu mir selber: Sprich doch!"
S. Dali
Oud 28 augustus 2002, 13:44   #49
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:

Thomas

en dan zou nu een opeenvolging van redenen gepost moeten worden door u Thomas waarom deze persoon dan wel zo verkeerd is en achter loopt. Treed uit de schaduw en spreek!

"Ich zweifelte und sagte zu mir selber: Sprich doch!"
S. Dali
Geen probleem:

1. het 70 punten programma van het VB is al lang V.T.
2. Niet in alle landen is er onenigheid tussen de cristenen: ik denk aan duitsland waar zowel protestanten als katholieken in de zelfde kerk mis opdienen!
3. Ik geef toe dat er in noord-ierland heel wat discussie is, maar dat heeft Verenigd koninkrijk zelf gezocht!

Thomas
Oud 28 augustus 2002, 13:50   #50
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Geen probleem:

2. Niet in alle landen is er onenigheid tussen de cristenen: ik denk aan duitsland waar zowel protestanten als katholieken in de zelfde kerk mis opdienen!
3. Ik geef toe dat er in noord-ierland heel wat discussie is, maar dat heeft Verenigd koninkrijk zelf gezocht!

Thomas

Punt 1: daar doe ik geen uitspraak over, mijn kennis is daarover te beperkt om een juiste bewering daarrond te formuleren. Eerlijk is eerlijk.
Punt 2: U hebt gelijk niet in alle landen is er onenigheid tussen protestanten en katholieken. Maar elke brandhaard is er een teveel. En zeker een die vermeden kan worden.
Punt 3: de schuld afschuiven op iemand anders is me iets te makkelijk. Beide partijen treffen schuld in Noord-Ierland. Mars moet niet door de wijken (punt 1). Katholieken moeten de protestanten ook niet telkens opzoeken (punt 2).
Oud 28 augustus 2002, 13:52   #51
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:

Geen probleem:

Thomas

Punt 1: daar doe ik geen uitspraak over, mijn kennis is daarover te beperkt om een juiste bewering daarrond te formuleren. Eerlijk is eerlijk.
Punt 2: U hebt gelijk niet in alle landen is er onenigheid tussen protestanten en katholieken. Maar elke brandhaard is er een teveel. En zeker een die vermeden kan worden.
Punt 3: de schuld afschuiven op iemand anders is me iets te makkelijk. Beide partijen treffen schuld in Noord-Ierland. Mars moet niet door de wijken (punt 1). Katholieken moeten de protestanten ook niet telkens opzoeken (punt 2).
Blij dat we het eens zijn :-d!

Thomas
Oud 28 augustus 2002, 16:56   #52
Barki
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Even een discussie openen ... verval aub niet in leugens, verwijten en persoonlijke aanvallen!

Wat is rasicme?

Ik vind iemand die mij verwijt van rasict, zelf een rasict want hij discrimineerd mij! Ben ik correct?

J.N.
Racisme is minachting, vijandigheid en (of) haat van het ene ras tegenover een ander.

Inderdaad vind ik dat correct.
Want alle partijen die in het Cordon Sanitair hun plaatsje hebben ingenomen, en dan vooral de politici, zijn volgens mij racisten tegenover hun eigenste ras !

Zij sluiten een hele boel mensen uit de maatschappij omdat ze zogezegd racisten zouden zijn maar het in het geheel niet zijn.

Uit de maatschappij want overal worden zij geweerd als boelshit hetzij in de media, maar eveneens om deel te nemen in het beleid.

Hun bedoeling is waarschijnlijk er racisten van te maken.

Laat deze partijen eens in eigen boezem keren daar zijn reeds heel wat zaken naar boven komen drijven, waar politici dienden ontslag te nemen.

Het CS dient hiervan bewijzen te leveren en laat ons nu toch niet meer teruggaan naar tijden van voor 60 jaar daar waar andere factoren een heel verschillende rol speelden.

Zij pas ondermijnen de democratie !
Oud 28 augustus 2002, 19:11   #53
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Citaat:
Even een discussie openen ... verval aub niet in leugens, verwijten en persoonlijke aanvallen!

Wat is rasicme?

Ik vind iemand die mij verwijt van rasict, zelf een rasict want hij discrimineerd mij! Ben ik correct?

J.N.
Racisme is minachting, vijandigheid en (of) haat van het ene ras tegenover een ander.

Inderdaad vind ik dat correct.
Want alle partijen die in het Cordon Sanitair hun plaatsje hebben ingenomen, en dan vooral de politici, zijn volgens mij racisten tegenover hun eigenste ras !

Zij sluiten een hele boel mensen uit de maatschappij omdat ze zogezegd racisten zouden zijn maar het in het geheel niet zijn.

Uit de maatschappij want overal worden zij geweerd als boelshit hetzij in de media, maar eveneens om deel te nemen in het beleid.

Hun bedoeling is waarschijnlijk er racisten van te maken.

Laat deze partijen eens in eigen boezem keren daar zijn reeds heel wat zaken naar boven komen drijven, waar politici dienden ontslag te nemen.

Het CS dient hiervan bewijzen te leveren en laat ons nu toch niet meer teruggaan naar tijden van voor 60 jaar daar waar andere factoren een heel verschillende rol speelden.

Zij pas ondermijnen de democratie !
Ik denk als u uw eigen volk buitensluit dat dat geen racisme is maar discriminatie, racisme is voor mij een soort van discriminatie maar dan tegenover een ras, maar andere soorten discriminatie's zijn even erg!! Of zelf nog erger!!!

Thomas
Oud 28 augustus 2002, 20:52   #54
Yves Bois d'enghien
Vreemdeling

Standaard

Zolang er mensen zijn die iets gebruiken om zichzelf superieur te verklaren en iets anders om anderen achter te stellen loop ik niet achter. Het Blok gebruikt het Vlaming zijn en het christen(?) zijn zich te verheffen boven niet-vlamingen en moslims.
Als niet meer gelovige heb ik wel één ding onthouden uit mijn godsdienstlessen: wie zich verheft zal vernederd worden, wie vernedert wordt zal verheven worden.
Waarom is het Blok dan zo verwonderd dat er een cordon sanitaire is?
Wie die bij zijn volle verstand is zal onderhandelen met het Blok?
Als men onderhandelt wil men programmapunten overnemen en zeker als men een koalitie wil vormen. En het Blok zal dus ook punten naar voor schuiven waar geen enkele rechtgeaarde democraat aan wil.
von Papen dacht in 1933 ook dat hij Hitler kon kleinkrijgen in zijn regering. Een jaar later was von Papen geschiedenis en Hitler...met de hulp van von Papen kwamen de eerste discriminatiewetten erdoor.
Het cordon sanitaire is dus iets heel natuurlijks voor allen die niet medeplichtig willen zijn aan toekomstige wandaden.
En dat 70 punten programma? Dat heeft een ander kleedje gekregen, is wat opgepoetst en bijgezet in de kast....maar inhoudelijk is er niets aan verandert, net zomin als aan Gerolf Annemans (in zijn studententijd "geweerkolf ananas" genoemd ) omdat hij toen boots droeg en nu een stropdas.
Oud 29 augustus 2002, 08:27   #55
Vincent
Burger

Standaard

Citaat:
Zolang er mensen zijn die iets gebruiken om zichzelf superieur te verklaren en iets anders om anderen achter te stellen loop ik niet achter. Het Blok gebruikt het Vlaming zijn en het christen(?) zijn zich te verheffen boven niet-vlamingen en moslims.
Als niet meer gelovige heb ik wel één ding onthouden uit mijn godsdienstlessen: wie zich verheft zal vernederd worden, wie vernedert wordt zal verheven worden.
Waarom is het Blok dan zo verwonderd dat er een cordon sanitaire is?
Wie die bij zijn volle verstand is zal onderhandelen met het Blok?
Als men onderhandelt wil men programmapunten overnemen en zeker als men een koalitie wil vormen. En het Blok zal dus ook punten naar voor schuiven waar geen enkele rechtgeaarde democraat aan wil.
von Papen dacht in 1933 ook dat hij Hitler kon kleinkrijgen in zijn regering. Een jaar later was von Papen geschiedenis en Hitler...met de hulp van von Papen kwamen de eerste discriminatiewetten erdoor.
Het cordon sanitaire is dus iets heel natuurlijks voor allen die niet medeplichtig willen zijn aan toekomstige wandaden.
En dat 70 punten programma? Dat heeft een ander kleedje gekregen, is wat opgepoetst en bijgezet in de kast....maar inhoudelijk is er niets aan verandert, net zomin als aan Gerolf Annemans (in zijn studententijd "geweerkolf ananas" genoemd ) omdat hij toen boots droeg en nu een stropdas.
Dit is typisch het hatelijke politiek correct denken. Ten eerste moet je het VB niet constant met de NSDAP van Hitler vergelijken. Ten tweede is het duidelijk dat - met name dan in het Westen - zo'n staatsgreep met de installatie van een dictatuur als gevolg in geen geval nog mogelijk is door de grote internationale verenigingen als VN of zelfs de VS op zich. Ten derde vind ik dat de hetse ronde extreem-rechts in regeringen fel overdreven wordt. Over de FPÖ in Oostenrijk horen we Michel toch ook niets meer zeggen?!
Oud 29 augustus 2002, 11:58   #56
Barki
Burger

Standaard

Inderdaad een groot gedeelte van de Belgische bevolking wordt gediscrimineerd omdat ze voor het VB gestemd hebben.

Maar hoeveel politici en ook in de media wordt het VB als racist verweten en waarom ? Omdat de vreemdelingen of asielzoekers (uitgeprocedeerden) het land moeten verlaten. Wie hier als vreemdeling legaal mag verblijven geen probleem.

Waarom wordt er met het VB niet onderhandeld en waarom dienen daarom zoveel mensen dus gedicrimineerd te worden door een Cordon Sanitair dat alzo een verloedering teweeg brengt in onze democratie.

Waartoe dienen dan onderhandelingen, om mekaar uit te scheldenof zou het best niet omgekeerd moeten zijn om bepaalde meningsverschillen gaaf te strijken en iedereen wat te geven en te nemen.
Elke partij heeft zijn eigen iedeeën maar door zinvol te onderhandelen kunnen er overeenkomsten gesloten worden om alzo tot een coalitie te komen.

Ik heb geen VB partijkaart doch ik vind dat het CS niet past in onze maatschappij. Ik heb nog altijd geen verschrikkelijke zaken van het VB ondervonden daarom moeten zij eens de kans krijgen zich te bewijzen om dan ware conclusies te kunnen trekken.

Maar a.u.b. zoals ik reeds voordien zei haal geen oude koeien meer uit de gracht onze tijd is ondertussen meer dan geëvalueerd.
Oud 29 augustus 2002, 12:57   #57
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Inderdaad een groot gedeelte van de Belgische bevolking wordt gediscrimineerd omdat ze voor het VB gestemd hebben.

Maar hoeveel politici en ook in de media wordt het VB als racist verweten en waarom ? Omdat de vreemdelingen of asielzoekers (uitgeprocedeerden) het land moeten verlaten. Wie hier als vreemdeling legaal mag verblijven geen probleem.

Waarom wordt er met het VB niet onderhandeld en waarom dienen daarom zoveel mensen dus gedicrimineerd te worden door een Cordon Sanitair dat alzo een verloedering teweeg brengt in onze democratie.

Waartoe dienen dan onderhandelingen, om mekaar uit te scheldenof zou het best niet omgekeerd moeten zijn om bepaalde meningsverschillen gaaf te strijken en iedereen wat te geven en te nemen.
Elke partij heeft zijn eigen iedeeën maar door zinvol te onderhandelen kunnen er overeenkomsten gesloten worden om alzo tot een coalitie te komen.

Ik heb geen VB partijkaart doch ik vind dat het CS niet past in onze maatschappij. Ik heb nog altijd geen verschrikkelijke zaken van het VB ondervonden daarom moeten zij eens de kans krijgen zich te bewijzen om dan ware conclusies te kunnen trekken.

Maar a.u.b. zoals ik reeds voordien zei haal geen oude koeien meer uit de gracht onze tijd is ondertussen meer dan geëvalueerd.
Ik kan me bij bovenstaande aansluiten. Al heb ik wel een VB-kaart! Ik vind het prachtig en bewonderingswaardig dat iemand zonder een VB-kaart zoiets vindt. Proficiat! Zo ziet de rest ook eens dat niet enkel de VB-leden en/of kiezers deze mening delen ... blijkbaar nog andere!

J.N.
Oud 29 augustus 2002, 13:02   #58
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik kan me bij bovenstaande aansluiten. Al heb ik wel een VB-kaart! Ik vind het prachtig en bewonderingswaardig dat iemand zonder een VB-kaart zoiets vindt. Proficiat! Zo ziet de rest ook eens dat niet enkel de VB-leden en/of kiezers deze mening delen ... blijkbaar nog andere!

J.N.

Nu wil ik niet onmiddellijk meeheulen met een man als Barki omdat hij een lovend woordje ontvangen heeft, maar ik denk dat er wel meer mensen het zo zien. Het is en blijft jammer dat hun troef het "rechttoe rechtaan"-spel spelen is. En volgens mij kan dat geen politieke oplossing bieden. Toegevingen worden nu gedaan en zullen in de toekomst blijven gedaan worden. Daar kan je niet onderuit. Op sommige vlakken formuleert het VB te scherpe voorstellen. Als zij geen toegevingen willen doen dan zal het VB vlug op de bek gaan. Een gematigde aanpak zal de harde kern nooit toestaan maar dit weerhoudt mensen er tevens van om het VB als een volwaardige aanvaardbare partij te zien. Er zullen in de toekomst nog harde noten gekraakt moeten worden.
Oud 29 augustus 2002, 13:08   #59
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Er zullen in de toekomst nog harde noten gekraakt moeten worden.Pieterjan,

Troost u noten zijn er om te kraken en daarna op te eten. Wat VB betreft ... ik heb geen glazen bol en voel me niet geroepen voorspellingen te doen. Dus ik weet niet of het inderdaad zal lopen zoals jij denkt dat het zal lopen. Ik ken het VB heel goed en mij lijkt het anders!

J.N.
Oud 29 augustus 2002, 13:20   #60
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Pieterjan,

Troost u noten zijn er om te kraken en daarna op te eten. Wat VB betreft ... ik heb geen glazen bol en voel me niet geroepen voorspellingen te doen. Dus ik weet niet of het inderdaad zal lopen zoals jij denkt dat het zal lopen. Ik ken het VB heel goed en mij lijkt het anders!

J.N.

Ziet u met eender welke partij een coalitie gevormd worden waarin toegevingen zullen gedaan worden? De achterban en het VB zelf veroordelen toch de gevoerde - met de VB-woorden - mietjespolitiek? Ik vrees dat toegevingen gezien zullen worden als een verloren veldslag. Net zoals ik beschik ik nog steeds niet over een glazen bol maar als je logische conclusies trekt dan denk ik dat zo'n bol overbodig is.

Als ik nu zeg dat Agalev zal moeten inbinden bij de volgende verkiezingen dan heb ik daar geen waarzegster met Tarotkaarten voor nodig!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be